• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Breek! Nieuwe definitieve F1 kalender bekend!

Auteur: willeme, gepost 2 juni 2020 om 12:02 – 22 Reacties

Nieuwe definitieve F1 kalender

Er gaat gereden gereden worden dit seizoen! De nieuwe definitieve F1 kalender is bekend!

Heel even leek het erop dat de Formule 1 zich niets ging aantrekken van het coronavirus, op Lewis Hamilton na. De vrije trainingen van de GP van Australië ging bijna van start, voordat werd bepaald dat het toch niet verstandig was onder deze omstandigheden.

Nieuwe definitieve F1 kalender bekend!

Dat was iets dat McLaren al voor zichzelf bepaald had door zich terug te trekken. Sindsdien is het een raadsel wat er gaat gebeuren. Zo’n kalender maken is toch nog een heel karwei. Na maanden van geruchten, geluiden en wensen is de kogel door de kerk: de Formule 1 kalender voor 2020 is bekend!

Acht races

Althans, de eerste 8 races zijn bekendgemaakt door de F1 organisatie. De eerste race is de GP van Oostenrijk. Deze wordt op 5 juli verreden. Een week later kunnen we genieten van, eh, de GP van Oostenrijk. Jazeker, de race waar Max Verstappen het traditioneel erg goed doet wordt tweemaal gereden! Voordat mensen al kampioensfeestjes gaan organiseren: de GP van Groot-Britannië staat er ook twee keer op. Bij die races zijn de Ferrari’s altijd erg sterk (en wint er een Mercedes).

Race 1: GP van Oostenrijk

3 tot 5 juli

Nieuwe definitieve F1 kalender

Race 2: GP van Oostenrijk

10 tot 12 juli

GP Ostenrijk

Race 3: GP van Hongarije

17 tot 19 juli

Nieuwe definitieve F1 kalender - GP Hongarije

Race 4: GP van Groot-Britannië

31 juli – tot 2 augustus

GP Engeland

Race 5: GP van Groot-Britannië

7 tot 9 augustus

Nieuwe definitieve F1 kalender - GP Engeland

Race 6: GP van Spanje

14 tot 16 augustus

GP Spanje

Race 7: GP van België

28 tot 30 augustus

Nieuwe definitieve F1 kalender - GP België

Race 8: GP van Italië

4 tot 6 september

Nieuwe definitieve F1 kalender - GP Italië

Rest van de kalender

De rest van de nieuwe definitieve F1 kalender zal later bekend gemaakt worden. Het is de bedoeling dat er in totaal zo’n 15 tot 18 races gereden gaan worden aan het einde van dit jaar in december. De geruchten dat het seizoen doorloopt naar volgend jaar is vooralsnog geen optie. Zoals u van ons gewend bent zullen wij u op de hoogte houden van alle updates. Uiteraard zullen we bij Autoblog uitgebreid verslag doen voor en na de races!

Ook interessant!

  • moedige coureurs
    Breek! Dit is de F1 kalender voor 2022!
  • Mazda 2 Hybrid
    Nieuwe Mazda 2 Hybrid komt heel bekend voor
  • F1 2022
    BREEK: Eerste foto's F1-auto 2022 zijn gelekt
  • F1 in Zandvoort op losse schroeven door nieuwe maatregelen?
    F1 in Zandvoort op losse schroeven door nieuwe maatregelen?

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

Formule 1, Racing

Vorig bericht: « Memphis Depay hekelt Rotterdamse patsercontrole [video]
Volgend bericht: Betaalbare Toyota GR Yaris knalt op je scherm »

Lees Interacties

Reacties

  1. fapfap zegt

    2 juni 2020 om 12:22

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  2. Edge zegt

    2 juni 2020 om 12:23

    Wahoo! Hier heb ik lang naar uitgekeken. Het weekend van 3-5 juli kan wat mij betreft net snel genoeg komen.

    Nu maar hopen dat Mercedes voet bij stuk houdt en die debiele reverse grid races er niet gaan komen tijdens de Grand Prix van Stiermarken (Oostenrijk 2) en de 70th Anniversary Grand Prix (Silverstone 2)

    Login om te reageren
    • chrisvis zegt

      2 juni 2020 om 22:46

      @Edge: volledig met je eens!!! Blijkbaar zijn er sommige mensen die niet gezien hebben dat er geen aanpassingen mogen gebeuren tusse zaterdag en zondag..:

      Login om te reageren
  3. misterpepper zegt

    2 juni 2020 om 12:24

    Eindelijk!!!!! fijn te zien dat er weer geracet kan worden.
    Waarom rijden ze niet op Paul Ricard een paar races, ze kunnen hier tig verschillende lay-outs maken waardoor je toch verschillende races krijgt en de set-up van de auto echt anders moet zijn. Je hoeft geen rekening te houden met publiek en tribunes.
    En ja, het moeten dan wel betere/leukere races zijn dan de afgelopen jaren. Hier kan het beregening-systeem wellicht bij helpen.

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      2 juni 2020 om 12:49

      Paul Ricard mogen ze van mij ombouwen tot een grote parkeerplaats. Zelfs dan heb je nog meer kans op actie.

      Login om te reageren
      • bernoulli zegt

        2 juni 2020 om 12:52

        @berlinetta: is het al toch?

        Login om te reageren
    • escortje zegt

      2 juni 2020 om 13:23

      @misterpepper: en dan ook een paar races met de sproeiers aan!!

      Login om te reageren
      • misterpepper zegt

        2 juni 2020 om 14:07

        Dat is wat ik bedoelde, alle kunstgrepen zijn toegestaan om er nog een gaaf seizoen van te maken!

        Login om te reageren
  4. Rudy zegt

    2 juni 2020 om 12:33

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  5. gregorius zegt

    2 juni 2020 om 12:39

    Mooi, we gaan weer racen.
    Oostenrijk, GB, Monza en Spa zijn iig mooie plaatjes; prima F1 circuits.
    Maar ze konden de rest niet rond krijgen? Waarom niet naar de Nurburgring na Belgie? Minder dan 100km.
    En waarom wel naar Spanje en Hongarije? Betalen beide circuits? Want als F1 ga je die circuits toch niet betalen om daar te mogen racen? In Hongarije kan je alleen inhalen op het rechte stuk… als je voor een divebomb gaat; de rest is gewoon een saai kart-circuit. En Spanje wordt je ook niet blij van met een high-downforce F1 auto: daar moet je ook mazzel hebben als je in kan halen. Kortom: bij normale races minder actie.

    Maar goed, ik ga ze allemaal bekijken en ik heb er zin in.

    En kom ook maar met die sprint-races. Ik wil actie zien. Als MB het snelste is, kijk ik al uit naar Cry-Baby Hamilton die gaat klagen over oneerlijkheid als het hem niet lukt met de sprint-race. … En het is maar goed dat AB geen artikel heeft gewijd aan die oproep van Hamilton afgelopen weekend.

    Login om te reageren
    • potver7 zegt

      2 juni 2020 om 14:11

      Gebrek aan inhaalmogelijkheden is in de F1 nog nooit reden geweest om een race niet te rijden, dus waarom zou dat nu wel zo zijn? Het probleem zit ‘m wat dat betreft ook meer in de auto’s dan in de circuits, maar soit.

      Login om te reageren
  6. ericc zegt

    2 juni 2020 om 12:53

    Gaan ze bij de tweede race in de andere richting rijden???

    Login om te reageren
    • Richmond zegt

      2 juni 2020 om 12:59

      @ericc: lijkt er niet op. Mercedes Wil het niet

      Login om te reageren
      • Edge zegt

        2 juni 2020 om 13:14

        @benja01: Ik denk dat je twee dingen door elkaar haalt. Wat Mercedes niet wil, zijn reverse grid races die de kwalificatie vervangen. Dan rijd je wel gewoon hetzelfde circuit in dezelfde richting, maar start de kampioenschansleider vanaf de laatste plek, de nummer twee vanaf plek 19 enzovoorts.
        Waar ericc op doelt was het voorstel om sommige circuits andersom te rijden, dus in tegengestelde richting. Dat idee heeft nooit echt kans van slagen gehad omdat de veiligheidsfaciliteiten (uitloopstroken, grindbakken, marshalposten) daar niet op ingericht zijn en dat ook niet iets is wat je in een weekje even verandert.

        Login om te reageren
        • Richmond zegt

          2 juni 2020 om 14:33

          @Edge: klopt, verkeerd gelezen. Duizend maal sorry.

          Login om te reageren
    • escort77 zegt

      2 juni 2020 om 13:14

      @ericc: kan dat zomaar met grindbakken, uitloop zones, in/uitritten enz?

      Login om te reageren
      • Edge zegt

        2 juni 2020 om 13:17

        @escort77: Nee, dat kan niet. Geen enkel F1 circuit op de huidige kalender kan in tegengestelde richting worden gereden, precies om de reden die je noemt: de grindbakken en uitloopstroken liggen daarvoor niet op de goede plek, de marshals en kranen staan dan niet meer beschut etc. Deze video van Chainbear F1 legt aan de hand van Silverstone goed uit waarom een baan achterstevoren rijden geen reële optie is: https://www.youtube.com/watch?v=BSjLoGljZ3s

        Login om te reageren
        • gregorius zegt

          2 juni 2020 om 13:46

          Je hebt mazzel met de laatste knik bij Monaco; dus eerste bocht verkeerd om; anders had Monaco prima gekund. Er ligt genoeg asfalt achter de tunnel verkeerde kant op :).

          Baku en Singapore zouden met kleine aanpassingen ook prima kunnen overigens.
          Maar de echte circuits inderdaad totaal niet natuurlijk.

          Login om te reageren
  7. mashell zegt

    2 juni 2020 om 13:25

    Willeme heeft hier toch wel een leuk stukje van gemaakt. Moest lachen om “en wint er een Mercedes”.

    Login om te reageren
    • Poulusma zegt

      2 juni 2020 om 15:59

      Ik lach me ook altijd kapot om zijn artikelen, man man man ;-p

      Login om te reageren
  8. Poulusma zegt

    2 juni 2020 om 15:49

    @Willeme

    “Het is de bedoeling dat er in totaal zo’n 15 tot 18 races gereden gaan worden aan het einde van dit jaar in december.”

    Kan je nagaan dat ze eerste liepen te zeuren als ze 3 weekenden achter elkaar een wedstrijd moesten rijden.
    En dan nu aan het einde van het jaar in december 15 tot 18 races gaan rijden, dat zijn zo’n 4 races per week ;-)
    Wat Corona allemaal niet teweeg brengt!!

    Login om te reageren
  9. rob5nismo zegt

    2 juni 2020 om 17:31

    Ben benieuwd of Mercedes gebruik gaat maken van het DAS systeem

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North