• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Bugatti viert 110-jarig bestaan met gelimiteerde Chiron

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 7 februari 2019 om 13:57 – 34 Reacties

Afbeelding Bugatti viert 110-jarig bestaan met gelimiteerde ChironAfbeelding Bugatti viert 110-jarig bestaan met gelimiteerde ChironAfbeelding Bugatti viert 110-jarig bestaan met gelimiteerde ChironAfbeelding Bugatti viert 110-jarig bestaan met gelimiteerde ChironAfbeelding Bugatti viert 110-jarig bestaan met gelimiteerde ChironAfbeelding Bugatti viert 110-jarig bestaan met gelimiteerde ChironAfbeelding Bugatti viert 110-jarig bestaan met gelimiteerde ChironAfbeelding Bugatti viert 110-jarig bestaan met gelimiteerde Chiron

Bugatti viert 110-jarig bestaan met gelimiteerde Chiron
Wanneer exclusief nog niet exclusief genoeg blijkt.

Bugatti bestaat dit jaar precies 110 jaar. Althans, dat beweert de Franse hypercarfabrikant. In werkelijkheid is de merknaam door de jaren heen bij dusdanig veel partijen in het bezit geweest dat het lastig te zeggen is hoeveel er ondertussen nog over is van het merk Bugatti, laat staan of het daadwerkelijk 110 jaar heeft bestaan. Zeker nu Ettore’s kindje onder de paraplu van Volkswagen valt, is het maar een discutabele kwestie.

Bugatti kan het weinig deren. De zaken willen goed vlotten bij het merk en zeker nu het zijn nieuwste auto, de Chiron, gezellig kan verkopen, lijkt het meer tevreden te zijn dan ooit. Bugatti heeft inmiddels meer dan dan honderd exemplaren van de originele Chiron aan de man gebracht en ook de eerste exemplaren van de Sport-uitvoering zijn bij hun eigenaren terechtgekomen. Daarmee is de tijd voor nieuwe speciaaltjes aangebroken.

Om zijn 110-jarig bestaan te vieren heeft Bugatti vandaag de doeken getrokken van een gelimiteerde reeks auto’s. Het model wordt gebaseerd op de lichtere, behendigere Chiron Sport en krijgt de toepasselijke naam ‘110 ans Bugatti’. Het meest in het oog springende kenmerk van de speciale uitvoering is “le drapeau de la français“, ofwel de Franse vlag. De kleuren van de revolutionairen vallen met name op op de achtervleugel, maar ook op de rest van de auto zien we verwijzingen. Opmerkelijk is dat de vlag aan de rechterzijde van de auto is gespiegeld, omdat de Fransen blijkbaar de kleur blauw aan de voorkant willen hebben.

De kleurstelling van de auto bestaat uit twee verschillende soorten lak, maar er moet wel heel goed worden gekeken om dit daadwerkelijk te spotten. Het overgrote deel van de buitenzijde is gehuld in een staalblauwe, matte laklaag. Bepaalde details – naast de deur, bijvoorbeeld – zijn eveneens staalblauw, maar metallic. De binnenzijde is gelukkig kleurrijker en ook hier zien we de Franse vlag.

Aan de aandrijflijn zijn geen aanpassingen gedaan. Zodoende bezit ook de 18 kg lichtere Chiron Sport een 1.500 pk sterke W16-motor. De prijs van het beest wil Bugatti niet delen.

Ook interessant!

  • Bugatti Chiron Pur Sport aangekomen in Nederland
  • Nieuwste Bugatti Chiron Sport is perfect voor Alice Cooper
  • Bugatti Chiron Pur Sport speelt buiten in Nederland
  • Video - kleine crash met Bugatti Chiron Pur Sport

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

Bugatti, chiron, chiron-sport, frankrijk

Vorig bericht: « De eerste F1-livery van 2019 is hier!
Volgend bericht: Miljardair koopt bijpassende Rolls-Royces voor zijn tulbanden »

Lees Interacties

Reacties

  1. mashell zegt

    7 februari 2019 om 14:06

    Bugatti is Frans, echt, kijk maar! Houd je moeder voor de gek stelletje Wolfsburgers.

    Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      7 februari 2019 om 14:08

      @mashell: Ach ja.. Laat ze lekker aankloten.

      Login om te reageren
    • str8six zegt

      7 februari 2019 om 15:01

      @mashell: zou leuk zijn als ze twee van die oude bliksemschichten op de vleugel zouden doen

      Login om te reageren
    • StijnB zegt

      7 februari 2019 om 15:08

      @mashell:
      Nope, 110 jaar geleden was Molsheim nog Duits… :)

      Login om te reageren
      • quinn zegt

        7 februari 2019 om 15:49

        @StijnB: wat een geleuter inderdaad dat Frans haha!! Bugatti is VAG product.

        Login om te reageren
      • frietje87 zegt

        7 februari 2019 om 16:45

        @StijnB: ik denk dat die fransen er anders over denken, maar idd hoorde het toen bij duitsland

        Login om te reageren
    • joost1234 zegt

      7 februari 2019 om 17:31

      @mashell: Bugatti is opgericht in een stadje wat nu tot Frankrijk behoort, maar het ironische is dat dit stadje in de tijd van de oprichting van Bugatti nog tot Duitsland behoorde. Deze hele editie is dus in feite onzin.

      Login om te reageren
      • michaelb zegt

        7 februari 2019 om 23:07

        @joost1234: plus dat meneer Bugatti van origine Italiaans is.

        Login om te reageren
  2. pielemuis zegt

    7 februari 2019 om 14:07

    “omdat de Fransen blijkbaar de kleur blauw aan de voorkant willen hebben.”

    Dit heeft dezelfde reden als de, in spiegelbeeld , vlaggen op Amerikaanse soldaat uniformen. Het moet lijken alsof de vlag wapperd in de wind. Aangezien het blauwe deel aan de vlaggenstok hoort vast te zitten draait die dus op dit punt. Aangezien de auto zich naar voren beweegt, valt het rode naar achteren.

    The more you know!

    Login om te reageren
    • hamerhaai zegt

      7 februari 2019 om 14:15

      @pielemuis: of gewoon voor de symmetrie.

      Login om te reageren
    • Hubert zegt

      7 februari 2019 om 15:03

      @pielemuis:

      Zolang je er niet met een geel hesje in hoeft te zitten, vind ik het prima.

      Login om te reageren
  3. gove zegt

    7 februari 2019 om 14:15

    wie is ans?

    Login om te reageren
    • gandini zegt

      7 februari 2019 om 15:57

      @gove: Waarschijnlijk één van die moeders waar @mashell het net over had…

      Login om te reageren
  4. jaapiyo zegt

    7 februari 2019 om 14:32

    De Bugatti Chiron, de hyperexclusieve hypercar van Bugatti. Ze maken er maar een paar honderd en elk exemplaar is uniek. Nog exclusiever: de Chiron Baguette spécial, waarvan er een handjevol gemaakt worden met…exact dezelfde spec ?…

    Login om te reageren
    • KUYL zegt

      7 februari 2019 om 14:57

      @jaapiyo: precies dit. Daarnaast vraag ik me ook af, stel ik loop bij de dealer naar binnen en stel dat ding precies hetzelfde samen als deze “gelimiteerde” serie. Zal er dan serieus ergens een alarm afgaan en mijn order gecanceld worden? Zullen ze het überhaupt door hebben na doodgegooid te zijn met al die verschillende speciale uitvoeringen?

      Login om te reageren
    • davelepeef zegt

      7 februari 2019 om 18:19

      @jaapiyo: eerste gedachte bij deze titel: “and so it begins…”

      Login om te reageren
  5. nameless zegt

    7 februari 2019 om 14:54

    Ik ken één Ans en dat vind ik al veel.. laat staan dat ik er aan 110 herinnerd wilt worden

    Login om te reageren
  6. lacker zegt

    7 februari 2019 om 14:57

    Idee. Kunnen we niet als Autoblog het merk Eysink opnieuw in het leven roepen. Het oudste Nederlandse automerk, anno 1886. We hebben direct een geschiedenis van 133 jaar!

    Login om te reageren
    • pielemuis zegt

      7 februari 2019 om 15:06

      @lacker: Laat Victor Muller het niet horen.

      Login om te reageren
  7. vetnek zegt

    7 februari 2019 om 15:00

    Blij dat ze de naam EB 110 onaangetast laten..

    Login om te reageren
  8. trolle zegt

    7 februari 2019 om 15:04

    Valt de verkoop weer tegen zodat ze weer “limited” editions moeten beginnen uitpompen?

    Login om te reageren
    • coubie74 zegt

      7 februari 2019 om 15:43

      @trolle: precies wat ik dacht….

      Login om te reageren
  9. Dutchdriftking zegt

    7 februari 2019 om 15:13

    De Franse vlag aan je achterligger laten zien wanneer je deze een brake-test geeft is wel het toppunt van chauvinisme! Wel een gaaf ding. Op chromen wielen en met chromen lijsten en chromen hoefijzer zou hij af zijn!

    Login om te reageren
  10. thomasthomas zegt

    7 februari 2019 om 15:17

    Wie is Ans Bugatti ?

    Login om te reageren
  11. vinox zegt

    7 februari 2019 om 16:18

    Aaaaaw that’s hot, that’s hot.

    Login om te reageren
  12. ghost zegt

    7 februari 2019 om 16:41

    Ik wil hem wel!

    Login om te reageren
    • acizane80 zegt

      7 februari 2019 om 21:04

      @ghost: ik wil hem kunnen betalen, en eens ik dat geld toch heb koop ik wel wat anders…

      Login om te reageren
      • ghost zegt

        7 februari 2019 om 21:26

        @acizane80: zo is het ook eigenlijk wel!

        Login om te reageren
  13. choi zegt

    7 februari 2019 om 16:53

    Alle Bugatti’s zijn in mijn ogen gelimiteerde producties.

    Login om te reageren
  14. clubbtraxx zegt

    7 februari 2019 om 17:31

    Laat die driekleur op de achtervleugel maar achterwegen… voor de rest best aardig voor een Chiron.

    Login om te reageren
  15. jeroenwz zegt

    7 februari 2019 om 19:13

    Zo zeg! Zo maar 18 kg eraf! Dat is nog geen 1%. En dat dan verkopen alsof het het grootste wonder is sinds Gesneden Brood. Marketing: een goede definitie is jezelf en/of je producten overschatten. Er zijn er altijd wel een paar die er intuinen…

    Login om te reageren
  16. rolov zegt

    7 februari 2019 om 20:07

    Ik vind hem eigenlijk wel heel gaaf. Die vlag achterop ook. 99 procent weet toch niet dat bugatti Frans is.

    Login om te reageren
  17. thomashofman1 zegt

    7 februari 2019 om 22:31

    In elk geval mooi dik!

    Login om te reageren
    • senseofcars zegt

      8 februari 2019 om 13:31

      @thomashofman1: Precies wat ik dacht!

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North