• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Cayman GT4 RS ‘heel goed mogelijk’

Auteur: willeme, gepost 21 juli 2019 om 12:02 – 19 Reacties

Porsche 718 Cayman (982C)


De ultieme Puristen Porsche?

Je geeft mensen een vinger, ze pakken je hand. Dat is mens eigen. Bij ons autoliefhebbers is het niet anders, behalve bij Helmut Marko. Als ‘ie zegt dat Verstappen wereldkampioen gaat worden, kunnen we in elk geval rekenen op een paar punten.

Ook als het gaat om ‘de leuke varianten’ van auto’s rekenen we ons maar graag rijk. Een ‘gewone‘ Cayman is natuurlijk een geweldige auto, maar de Cayman GT4 is wat je écht wil hebben. Dát is de ultieme droomauto. Alhoewel, die 4-liter boxermotor lijkt wat reserves te hebben en het chassis zo zo onvoorstelbaar goed, dat de vraag om meer vermogen altijd zal komen.

Porsche 718 Cayman (982C) '19

Het Australische Car Sales was in gesprek met Markus Baumann, de project manager van onder andere deze specifieke 9A2-motor. Hij bevestigt dat de motor nog niet op de top van zijn kunnen kunnen presteert. Er is ruimte voor meer vermogen. Als er gebruik gemaakt zou worden van onderdelen als titanium drijfstangen en dry-sump smering is het mogelijk om de atmosferische motor veel meer vermogen te laten leveren dan de 420 pk waarmee de Cayman GT4 het nu moet doen.

Porsche 718 Cayman (982C) '19

Volgens Baumann zijn deze technologieën al in huis en relatief eenvoudig toepasbaar op de motor van de Cayman GT4. Het kost alleen moeite en geld, aldus de Duitser. Op dit moment denkt Baumann dat 420 pk meer dan voldoende vermogen is. Hij geeft aan dat er ook bewust een gat gehouden moet worden tot de 911 GT3. De enige hoop moet dan komen op het moment dat de 992 GT3 aanzienlijk meer vermogen gaat leveren en een stukje duurder wordt. Dan is er precies ruimte voor een sterkere en snellere GT4 RS. Overigens zijn er al bronnen die de komst van een dergelijke auto min of meer bevestigen.

Porsche 718 Cayman (982C) '19

Ook interessant!

  • Porsche 718 Cayman GT4 RS maakt stoutste dromen waar
    Porsche 718 Cayman GT4 RS maakt stoutste dromen waar
  • Porsche Cayman GT4 RS Clubsport: GT3 Cup in kleiner jasje
  • Officieel: Porsche 718 Cayman GT4 RS draait 9.000 tpm [video]
    Officieel: Porsche 718 Cayman GT4 RS draait 9.000 tpm [video]
  • Porsche geeft 718 Cayman GT4 RS op z'n donder! [video]
    Porsche geeft 718 Cayman GT4 RS op z'n donder! [video]

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

718, 982C, cayman, gt4, Porsche

Vorig bericht: « Begin je dag goed met 750 pk in de verkeerde kleur
Volgend bericht: Dit bizarre apparaat heeft 217 pk »

Lees Interacties

Reacties

  1. mperformance zegt

    21 juli 2019 om 12:08

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  2. galverink zegt

    21 juli 2019 om 12:25

    Zou deze motor zonder turbo’s passen bij een nieuwe 992 Carrera T…

    Login om te reageren
  3. Dutchdriftking zegt

    21 juli 2019 om 12:26

    Zal er toch een 500pk GT3 blok in komen?

    Login om te reageren
    • ds3thp zegt

      21 juli 2019 om 15:25

      @dutchdriftking: volgens zeggen niet omdat dat blok niet meer aan de emissienormen kan voldoen. Vandaar ook dit blok

      Login om te reageren
  4. reactief zegt

    21 juli 2019 om 12:41

    En dan ook met een versnellingsbak die normale verhoudingen heeft? Want in elke review komt naar voren dat de versnellingen veel te lang zijn…

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      21 juli 2019 om 13:12

      @reactief: precies, dat is het enige wat deze auto ECHT nodig heeft.. 30/40% kortere overbrengingen.

      Login om te reageren
      • w0o0dy zegt

        21 juli 2019 om 13:19

        130+km/u in de 2e versnelling is echt VEEL te lang. Max 90km/u en dan 3 tot 135 zou veel beter passen. Maar.. dan worden 4, 5 en 6 wel wat lang misschien. Aan de andere kant.. moet zoiets echt ruim boven de 260 lopen?

        Login om te reageren
        • willeme zegt

          21 juli 2019 om 13:41

          @w0o0dy: Er zijn diverse specialisten als SharkWerks en Ruf die de eindreductie voor je inkorten. Alle versnellingen worden at wat minder lang. Die lange versnellingen zijn er natuurlijk vanwege de CO2 uitstoot, zodat je lekker in zijn 6 zo’n 950 toeren rijdt bij 130 km/u ofzo. Ook in England zijn er diverse bedrijven die eenvoudig de reductie aanpassen, zijn al je problemen in een keer opgelost. Of je garantie behouden blijft, is een tweede. Porsche is daar heel secuur in.

          Login om te reageren
          • w0o0dy zegt

            21 juli 2019 om 13:48

            @willeme: met name 1,2 en 3 zijn te lang. Dus met alleen een andere eindreductie blijf je redelijk grote verschillen houden tussen de versnellingen. Van 8000 naar 3000 terug oid is gewoon teveel..

            Login om te reageren
  5. jeroenwz zegt

    21 juli 2019 om 13:10

    Ik hoop het. De Cayman is – zeker met de 992-serie 911 – de zuiverste sport-Porsche.

    Login om te reageren
  6. gandini zegt

    21 juli 2019 om 13:25

    Nooit verwacht dat ik het zou vinden bij een GT4, maar ik zie een minpuntje: die metaalkleurige einddemper achter die grote openingen in de diffuser. Had dat niet matzwart gekund ofzo? Of die openingen wat netter om de eindpijpen heen?

    Login om te reageren
    • emping zegt

      21 juli 2019 om 14:12

      @gandini: kan je makkelijk laten vervangen.

      Login om te reageren
      • gandini zegt

        21 juli 2019 om 15:35

        @emping: Ja natuurlijk kan dat, maar het viel me wat tegen van een auto in die prijscategorie…

        Login om te reageren
        • jmeverts zegt

          21 juli 2019 om 17:16

          @gandini: function over form

          Login om te reageren
  7. jmeverts zegt

    21 juli 2019 om 17:17

    Zo’n dikke bak!!

    Login om te reageren
  8. trolle zegt

    21 juli 2019 om 17:55

    Geef het een paar jaar en ze maken er nog een cayman gt4 suv van

    Login om te reageren
    • 100octane zegt

      21 juli 2019 om 18:52

      @trolle: jij doet je naam alle eer aan! Ik, mngl of nnzlr! Ps: vul de ontbrekende klinkers ff aan, wil je?

      Login om te reageren
      • trolle zegt

        21 juli 2019 om 20:08

        @100octane: komaan bleiterke, het is porsche. Als ze het kunnen uitmelken zullen ze het wel doen.chevy is ook al zo bezig met de C8 zo tezien. En geen idee wat die laatste is btw,enige hints?

        Login om te reageren
  9. cazzo046 zegt

    22 juli 2019 om 09:25

    De ultieme zal altijd een 911 blijven, hoe goed die Cayman ook is.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North