• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

CBS: Tesla-rijders geven zero fucks om verkeersregels

Auteur: jaapiyo, gepost 15 december 2018 om 09:02 – 108 Reacties

Tesla


Teslarati-rijders fought the law and the…law won.

Brekend nieuws uit ’s lands meest bekende statistiekfabriek: Tesla-rijders denken kennelijk dat ze boven de wet staan, want bij bestuurders coureurs van de elektrogebakjes vallen er vaker verkeersboetes op de mat dan reclamefolders van de Seats & Sofas. Liefst 75 procent van Musks circa 9.000 Nederlandse discipelen kreeg in 2017 (jawel, kennelijk is er bijna een jaar gedaan over dit onderzoek) minimaal één keer fanmail van het CJIB in Leeuwarden. Foei toch!

Tesla valt overigens (nog) buiten de top-30 meest voorkomende merken op de Nederlandse wegen. Van de merken die daar wél invallen, is Audi degene die de meeste ‘hufters’ aantrekt. Van alle boksbeugel-rijders pakt bijna de helft jaarlijks één of meerdere keren een snelheidsboete (48 procent). Andere topscorers op dit vlak zijn ook héél verrassend: BMW is de nummer twee (46 procent), op de voet gevolgd door Land Rover en Volvo (beide 45 procent). Porsche-rijders pakken opvallend genoeg minder vaak boetes, maar huldigen daarbij wel het motto if you’re gonna do it do it right: met een gemiddelde overschrijding van de maximumsnelheid van 9,3 kilometer per uur, knallen zij het hardst door alle limieten heen. Cue de 2 unlimited.

Gemiddeld pakt overigens één op de drie Nederlandse automobilisten jaarlijks een snelheidsboete, wat maar weer eens aantoont dat deze boetes de facto niet meer zijn dan de zoveelste schaamteloze belasting op autorijden. Een belasting die ook volgend jaar overigens weer lekker verhoogd wordt. 19-jarigen lopen het grootste risico, daar hun frisse need for speed nog niet gebroken is door de lange arm. Na deze mooie leeftijd kabbelt de kans op een boete vrij constant door tot een jaar of 50, waarna de zin in het leven en daarmee de kans om beboet te worden cijfermatig gezien flink afneemt. Uiteraard zijn er ook mensen die sowieso relatief minder vaak gesnapt worden door de struikrovers van de roverheid. Deze mensen noemen we Suzuki/Daewoo en Daihatsu-rijders. ‘Slechts’ zo’n twintig procent van de bestuurders van deze merken gaat alsnog voor de bijl.

Extra geinig feitje voor alle fans van de in het verleden verstrekte subsidies op PHEV’s: deze worden in vergelijking tot hun benzine/diesel/cng/waterstof/frietvet-broeders het vaakst op de bon geslingerd. De energiezuinige müsli-mobielen worden op ’s heeren wegen kennelijk flink op hun staart getrapt, wat voor iedereen met een modicum aan gezond verstand natuurlijk al lang duidelijk was. Maar nu weet Den Haag het dus ook officieel. Over niet al te lange tijd zal ongetwijfeld de zuivere EV bovenaan dit lijstje prijken. Lekker gesubsidieerd op volle snelheid grijze stroom verstoken met die hokken, jungeh!

cbs

Dank Dick en Arjen voor de tips!
Image-Credit: Tesla via autojunk

Ook interessant!

  • Tesla rijders van de weg geplukt door politie in China
  • Productiestart Duitse Tesla Gigafactory uitgesteld
  • Elon Musk: "Tesla-rijders lijken niet naar mij te luisteren"
  • Stichting Tesla Claim verliest eerste rechtszaak tegen Tesla

Nieuwste artikelen

  • Video: De slechtste vrachtwagenchauffeur
  • Dit verandert er aan jouw Tesla na de grote Kerstmis-update
  • Mercedes geeft eerste beelden van vernieuwde S-Klasse prijs
  • Gespot – V10-legendes ontmoeten elkaar in Nederland!
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, boetes, cbs, maximumsnelheid, onderzoek, overheid, Tesla

Vorig bericht: « Deze goedkope Audi R8 komt met extra swag
Volgend bericht: Red Bull: “Redden het volgend jaar niet met drie motoren” »

Lees Interacties

Reacties

  1. Rick-dos zegt

    15 december 2018 om 09:13

    “Gemiddeld pakt overigens één op de drie Nederlandse automobilisten jaarlijks een snelheidsboete, wat maar weer eens aantoont dat deze boetes de facto niet meer zijn dan de zoveelste schaamteloze belasting op autorijden.”

    Hoe dan? Ik ben verplicht belasting te betalen. Het is een keus om een boete te pakken.

    Login om te reageren
    • phaeton zegt

      15 december 2018 om 09:15

      @Rick-dos: Als 1/3 een gegeven is en je verhoogt ieder jaar de boetebedragen, dan is dat vrij schaamteloos. Blijkbaar worden inderdaad zero fucks gegeven om zo’n honderd euro risicogeld te betalen om het hele jaar ‘af en toe’ te hard te rijden.

      Login om te reageren
      • krisp zegt

        15 december 2018 om 09:18

        @phaeton: Prima, maar wie is er dan schaamteloos? Degene die zich niet aan de wet houdt het dat ‘afkoopt’ voor 100 euro per jaar, of de overheid die regels handhaaft? Want camera of geen camera, te hard rijden mag nog steeds niet.

        Login om te reageren
        • thomassnelweg zegt

          15 december 2018 om 09:36

          @krisp: Jij hebt zeker poster van Koos Spee boven je bed hangen?

          Login om te reageren
          • krisp zegt

            15 december 2018 om 11:10

            @thomassnelweg: Niet bepaald, en ik zou ook willen dat controles enkel op gevaarlijke plekken plaatsvinden. Maar te hard is te hard, en limieten zijn er niet alleen voor de veiligheid.

            Login om te reageren
            • bartsmit zegt

              15 december 2018 om 12:41

              @krisp: ze kunnen beter eens gaan bekeuren voor het zonder licht rijden bij schemer, dat zie je maar al te vaak. Vaak allochtonen in oude barrels.

              Login om te reageren
              • tig3r zegt

                18 december 2018 om 08:16

                @bartsmit: én die dagrijverlichting zonder achterlichten aan in mist, regen, ochtend en avond, vreselijk… Mensen vertrouwen teveel op hun sensor die maar van een paar merken écht werkt… En dan heb ik het niet over Koreaanse, Franse, Spaanse etc auto’s

        • rickthestig zegt

          15 december 2018 om 21:11

          @krisp: als je niet te hard mocht rijden zou je na elke overtreding meteen je rijbewijs in moeten leveren en maar zien hoe je thuis komt. In Nederland kanbwij alleen maar snelheidstoeslag of tempotax.

          Login om te reageren
      • Rick-dos zegt

        15 december 2018 om 09:19

        @phaeton: Das geen antwoord op mijn vraag. Hoe is een boete een schaamteloze belasting als je er zelf er voor kiest om te hard te rijden?

        Je kunt de staat naaien door niet te hard te rijden. Je kunt de staat niet naaien als je niet je belastingen betaalt want dan naaien ze je nog harder.

        Login om te reageren
        • cloverleaf zegt

          15 december 2018 om 09:56

          @Rick-dos: Moraalridder! Als je veel rijdt pak je gewoon wel eens een boete. Hoef je geen aso voor te zijn. Je kan ook wel eens niet goed opletten.

          Login om te reageren
          • Rick-dos zegt

            15 december 2018 om 10:00

            @cloverleaf: Klopt. Ik heb er dit jaar ook een paar gepakt. Echter neem ik die schuld op mij en ga ik niet naar de staat wijzen. Ik weer wat spelregels zijn als ik de weg op ga. Als ik dan er voor kies om harder te rijden dan toegestaan dan moet ik niet achteraf staan janken dat ik een boete heb gekregen van die grote boze overheid.

            Niks moraalridderigers aan. Gewoon je verantwoordelijkheid kennen en nemen.

            Login om te reageren
            • laptom zegt

              15 december 2018 om 10:35

              @Rick-dos: Gelukkig, nog iemand die er zo over denkt. Je doet het toch zelf. Als er geen controle was rijdt iedereen 180, waarvan 95% een roze pasje heeft maar nooit training gehad heeft om hard te kunnen rijden. Ik ben 1 van de weinige die roept om hogere boetes en controles op gevaarlijke plekken. Rijden met telefoon aan je oor: 6 maanden je rijbewijs kwijt. Kom op staat, iets minder softie gedrag graag. Overigens ben ik ook niet bekeuringloos, maar neem wel mijn verantwoordelijkheid.

              Login om te reageren
              • potver7 zegt

                15 december 2018 om 13:09

                @laptom: Als de opbrengst van die hogere boetes dan ook gebruikt wordt voor een betere pakkans, dan gaan we pas echt stappen zetten richting een veiliger verkeerssysteem. Hogere boetes alléén helpen maar heel beperkt, omdat mensen denken dat ze tich nooit gepakt worden, of omdat ze denken dat ze een veel betere coureur zijn dan Max Verstappen.

              • peug206 zegt

                15 december 2018 om 17:40

                @potver7: pakkans op wat? 3km te snel rijden op een autoweg waar nooit wat gebeurt? Of echte controles op drank/drugs en telefoongebruik? Of veel te hard rijden in woonwijken enin de buurt van scholen?

          • r525 zegt

            15 december 2018 om 10:31

            @cloverleaf: wat een onzin zeg. Veel rijden is absoluut niet 1 op 1 gekoppeld meer boetes rijden. Voor mijn gevoel is het juist vaak andersom. Vrienden die weinig rijden, rijden op de domste plekken, ook nog eens zonder het door te hebben, te hard. Rijd nu zelf bijna 4 jaar tegen de 70.000/jaar aan en heb er geen enkele gehad. Als je gewoon een beetje oplet kan je prima door rijden zonder boetes. En iemand anders moraalridder gaan noemen… je neemt zelf het risico, niet zeuren… Dat is ook het verschil tussen een aso en iemand die te hard rijdt.

            Login om te reageren
          • 87sandyd zegt

            15 december 2018 om 10:40

            @cloverleaf: Heeft niets met moraalridder te maken.

            Het is gewoon een FEIT dat je zelf de keuze maakt om een overtreding te maken. Dat is niet de schuld van de staat of van wie dan ook. Ook als je niet oplet is dat je eigen schuld.

            Sommigen letten ook even niet op en rijden 3 fietsers dood. Als deze dan weer een lage straf krijgt is het weer niet goed.

            Login om te reageren
            • bartsmit zegt

              15 december 2018 om 12:43

              @87sandyd: ook als die fietsers zonder licht rijden?

              Login om te reageren
          • BaRa zegt

            15 december 2018 om 17:18

            @cloverleaf: Ik rij 35.000 km per jaar. De laatste keer dat ik een snelheidsboete heb gekregen is 15 jaar geleden. Mijn huidige daily is een MX-5, en ik weet uit regelmatig opgefriste ervaring wat de topsnelheid is van dat sportgebakje. Net zoals ik weet waar en wanneer ik best met cruise control aan rijd. Dat je boetes niet kan vermijden is nonsens. Beter opletten, jongens. Auto’s met een trekhaak, van een te oud bouwjaar, met drie of meer mensen aan boord of met een kussen of een doos tissues op de hoedenplank: geen politie. Porsches, Lambo’s, Lotussen etc: geen politie. Alle anderen: uitkijken. En natuurlijk de bermen en de bruggen in de gaten houden. Als je dat niet kan, dan moet je je gewoon aan de max. snelheid houden. Case closed. Tenzij je graag tendentieus zeikt.

            Login om te reageren
            • cloverleaf zegt

              15 december 2018 om 17:41

              @BaRa: zijn wel meer moraalridders hierboven… ik pak eens in de zoveel maanden nog wel eens een boete als ik onder invloed zit te bellen in de auto. Maar ja. Ik ben maar een gewone sterveling. Geen autobahn-astronaut zoals jullie hierboven

              Login om te reageren
          • derx zegt

            15 december 2018 om 19:17

            @cloverleaf: Dat zeg jij. Ik rij zo’n 80k per jaar zonder bekeuringen. TomTom live en flitsmeister helpen daar zeker bij, maar gewoon 3-4kmh harder dan max snelheid (GPS) op cruisecontrol en je haalt nog 95% van al het verkeer gemakkelijk in.

            Login om te reageren
        • fouadski zegt

          15 december 2018 om 20:37

          @Rick-dos: de staat naaien door niet te hard rijden gaat niet op. Als ze geen geld binnen harken met boetes gaan ze op een andere manier te werk. Hoe dan ook geld komt toch binnen bij de staat.

          Login om te reageren
    • alcantara zegt

      15 december 2018 om 09:26

      @rick-dos: Het is een keus om van je auto te genieten idd. Met overal de maximale snelheid rijden is er geen lol aan.
      Net als dat het een keus is om een snelle auto te kopen, met bijbehorende extra aanschaf-, brandstof- en onderhoudskosten. Om er dan geen gebruik van te maken zou wel heel raar zijn.

      Login om te reageren
      • Rick-dos zegt

        15 december 2018 om 09:57

        @alcantara: Maar wat is genieten? Is te hard rijden genieten? Als dat zo is dan geniet ik elke dag. Ik zorg er alleen voor dat voordat ik op weg ga mij goed geïnformeerd heb en dat ik in ieder geval FM aan heb.

        Ik persoonlijk vind dat van mobiele flitser een groter probleem gemaakt wordt dan dat het in werkelijkheid is. Vaak weet je waar ze staan als je dan je gas even inhoudt waar ze staan kun je geen boete krijgen. Trajectcontroles worden ook meters van te voren aangegeven. Als je dus een boete krijgt voor te hardrijden dan ligt het aan jou en niet aan de staat.

        Login om te reageren
      • 87sandyd zegt

        15 december 2018 om 10:42

        @alcantara: Het enige verschil is dat je het extra onderhoud niet verboden is volgens de wet. Dat is, bijvoorbeeld, te hard rijden wel.

        Login om te reageren
        • alcantara zegt

          15 december 2018 om 10:48

          @87sandyd: Ja, maar waarom zou je extra geld voor performance neerleggen als je er geen gebruik van maakt?

          Login om te reageren
          • vroaaar zegt

            15 december 2018 om 11:32

            @alcantara: omdat je ego een boost nodig heeft omdat je dagelijkse leven zo mediocre is…

            Login om te reageren
            • jaapiyo zegt

              16 december 2018 om 01:17

              @vroaaar: dan zou (vrijwel?) iedereen dus eigenlijk zo’n R-Line pakketje moeten bestellen…

              Login om te reageren
              • vroaaar zegt

                16 december 2018 om 01:25

                @jaapiyo: inderdaad, R-line, M-line, AMG-line etc. Maar natuurlijk alleen losers die het geld niet hebben om het echte werk te kopen, maar wel de buurman willen aftroeven…
                Even on topic: blijkt dat het grootste deel van de snelheidsovertredingen binnen de bebouwde kom plaatsvinden, waar je sowieso dus niks aan alle performancepakketten hebt.

      • potver7 zegt

        15 december 2018 om 13:19

        @alcantara: die snelle, dure auto is inderdaad jouw keuze, wetende dat je het snelheidspotentieel in NL niet kunt gebruiken. Als je ‘m dan tóch koopt, moet je vervolgens niet gaan klagen dat er geen lol aan is… Of accepteren dat het geregeld nóg meer geld kost (en/of tijd, als je aan de kant gezet wordt)

        Login om te reageren
    • chrisvonmeer zegt

      15 december 2018 om 10:42

      @rick-dos: ik begrijp wel een klein beetje wat ze bedoelen. De handhaving zou er moeten zijn om de veiligheid te verhogen. Op dit moment is het puur economisch belang en staan ze op plekken waar het het niets meer met verkeersveiligheid te maken heeft.

      Login om te reageren
    • dutchneon zegt

      15 december 2018 om 12:24

      @rick-dos: en nu graag een nieuwe lijst waar alle boeten onder de 15km/h eruit gefilterd zijn.
      Dan heb je de grootste groep per ongeluk boetes er wel uit!

      een boeten van 6km/h zoals ik laatst had noem ik geen boete maar gewoon onoplettendheid belasting.
      Ja in NL kun je beter flitsmeister en berm aandacht geven dan dat je op de omgeving en verkeersdeelnemers let!

      De phev boetes zijn logisch te verklaren, dit zijn over het algemeen mensen die relatief veel rijden maar geen flitsmeister piloten zijn. veel onbewuste boetes dus.
      Ik durf te beweren dat merendeel van de autoblog rijders daarentegen vaak bewust te hard rijden, maar dan goed opletten. Zelf rijd ik niet te hard, tenzij het rustig is en dan liefst ook minimaal 30 te hard, anders heb je er nog niet veel aan

      Login om te reageren
      • Pordon zegt

        15 december 2018 om 16:11

        @dutchneon: Je kan het ook zien als gewoon een boete voor je onoplettendheid. Je bent aan het autorijden. Als je al moeite hebt om je snelheid te rijden doordat je niet zit op te letten….. Waarschijnlijk zorgt de boete er dan wel voor dat je voortaan wat beter op je snelheid let

        Login om te reageren
      • peug206 zegt

        15 december 2018 om 17:43

        @dutchneon: eens. Ik neem bewust het risico om te hard te rijden, maar ben me bewust van waar ik het doe en hoe.

        Login om te reageren
    • alassad zegt

      15 december 2018 om 13:35

      @Rick-dos: agree. Tis een bewust risico wat je neemt. Ik krijg jaarlijks een paar honderd euro aan boetes – gedreven door flitsmeister issues meestal- en ik vind t prima. Ik zie het meer als een extra belasting die je betaalt om te hard te kunnen rijden

      Login om te reageren
  2. intimrasiert zegt

    15 december 2018 om 09:13

    Haha bijzondere uitkomst, aangezien de elektrische auto’s maar een kleine fractie van het wagenpark uitmaken. De benzinerijders zijn gewoon suunig met gasgeven.

    Login om te reageren
    • marinepower zegt

      15 december 2018 om 09:57

      @intimrasiert: een beetje dikke wagen neemt al gauw 1:8 als je flink wat door kachelt. De prik voor een EV komt voor relatief heel weinig uit de stekker. Dan is het sommetje gauw gemaakt, als je de boetes incalculeert.

      Login om te reageren
  3. posthumus zegt

    15 december 2018 om 09:16

    Dus met 9,3 km/u gemiddeld te hard sta je al op #1. Dan moeten de meeste bekeuringen toch wel lullige 4-5 km/u te hard in de trajectcontroles zijn.

    Login om te reageren
  4. jaapies zegt

    15 december 2018 om 09:17

    Die gemiddelde overschrijding van nog geen 10 km per uur per overtreding van Porsche-rijders zegt al weer genoeg over de lulligheid van al die boetes…

    Net ook weer een binnen, paar km te hard en 46 euro, waarvan bijna een kwart administratie kosten…

    Login om te reageren
    • piquet1986 zegt

      15 december 2018 om 09:26

      @jaapies: die administatiekosten zijn echt bezopen, had laatst een boete voor rijden zonder licht(op de fiets) € 9,- administratiekosten. Bijna een tientje op elke boete die gegeven wordt! Dat moet een fucking paleis zijn daar bij het Cijb waar ze de administratie doen.

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        15 december 2018 om 13:54

        @piquet1986: het is nog veel erger. De administratiekosten kunnen uiteraard prima uit het boete bedrag betaald worden. Dat wat als administratiekosten op de bekeuring is niets meer dan een opslag. Om de boete bedragen aan te passen moeten er wetten worden aangepast en gaan de twee kamers er zich mee bemoeien. Maar de administratiekosten zijn probleemloos te verhogen.

        Login om te reageren
      • garp zegt

        16 december 2018 om 08:36

        @piquet1986: dat is ook vervelend. Maar je ziet iets over het hoofd. Die admi kosten zijn een verplichte ontwikkelingshulp bijdrage aan de provincie Friesland. ;-)

        Login om te reageren
    • sturmer zegt

      15 december 2018 om 10:42

      @jaapies: 9 km/h te hard + 5km:h meetcorrectie + tellercorrectie circa 3 tot 6 km/h maakt toch een totaal van 17/20 te snel. Kortom; gemiddeld 150 kachelen over de snelweg.. Al dat gezeur over die kleine boetes.. Je zet het zelf op de teller hoor!

      Login om te reageren
      • lekbak zegt

        15 december 2018 om 11:46

        @sturmer: Tellercorrectie mag, sterker nog moet je weg laten. Je mag echte kilometers per uur. Wat je auto aangeeft heeft er helemaal niks mee te maken.

        Login om te reageren
        • sturmer zegt

          15 december 2018 om 11:56

          @lekbak: 150 op de teller zijn 145 echte kilometers. Minus de meetcorrectie hou je ongeveer 10 te snel over. Afwijking naar beneden is toegestaan dan wel verplicht gezien je anders heel snel boetes zou vangen.

          Login om te reageren
          • lekbak zegt

            15 december 2018 om 12:00

            @sturmer: Nog steeds heeft je teller niks te zoeken in de discussie over hoe hard je hebt gereden. Het is gewoon niet van belang, je mag echte km’s per uur. Zo zwart-wit is het.

            Login om te reageren
      • jaapies zegt

        15 december 2018 om 11:53

        @sturmer: onzin… Hooguit 88 op de teller waar je 80 mag… Mijn teller wijkt niet zoveel af en het cjib corrigeert 3 km… Dus bleef 3 km te hard over.

        In de spits heb je niet altijd alle tijd en focus om continu op je teller te kijken, zeker niet als je voor sorteert om uit te voegen.

        Geef mij als ik 20 te hard rijd lekker een dikke boete, die verdien ik dan! Maar voor gewoon braaf rijden maar net ietsjes te snel?! En dan ook nog bijna een tientje admin kosten, neuh..

        Login om te reageren
  5. wheelzzz zegt

    15 december 2018 om 09:18

    Afschaffen al die electro auto’s. En daarna Audi en BMW.

    Is het probleem zo opgelost

    Login om te reageren
    • joostvis zegt

      15 december 2018 om 09:34

      @wheelzzz: Wat een uiterst intelligente oplossing!

      Login om te reageren
      • pindakoning zegt

        15 december 2018 om 10:00

        @joostvis: hij heeft wel gelijk

        Login om te reageren
    • autoblogger zegt

      29 december 2020 om 11:39

      Hey, zag je reactie, jammer dat het weg is! Had het nog niet opgemerkt.

      Login om te reageren
  6. kobus1967 zegt

    15 december 2018 om 09:23

    Tesla is het nieuwe BMW, dat roepen ze zelf ook, de Tesla Model 3 moer net zo goed rijden als een BMW M3 roepen ze.
    Jan modaal die dagelijks aanschuift in de file heeft geen muntjes voor een Tesla, de geslaagde zakenman die altijd haast heeft op weg naar de volgende deal wel.

    Login om te reageren
    • bakingmynextbenz zegt

      15 december 2018 om 09:57

      @kobus1967: ach, diezelfde Jan modaal heeft ook geen centjes voor een M3

      Login om te reageren
    • laptom zegt

      15 december 2018 om 10:37

      @kobus1967: Wat heeft dit ermee te maken. Beetje jaloerse reactie?

      Login om te reageren
      • kobus1967 zegt

        15 december 2018 om 11:48

        @laptom: ben nooit jaloers op andermans blik.

        Login om te reageren
  7. monsieurleloure zegt

    15 december 2018 om 09:31

    Ik kwam afgelopen donderdagmorgen om 6:45 zo’n achterlijke Audibestuurder tegen op de de Weesperstraat in A’dam die werkelijk alle verkeersregels aan zijn laars lapte en zeer asociaal door het verkeer bewoog. Betrof een zeer recente A8

    Het heeft ook zo lekker veel zin in een stad, twee kilometer later stond ik 3 auto’s achter hem te wachten voor een verkeerslicht

    Login om te reageren
    • phaeton zegt

      15 december 2018 om 09:42

      @monsieurleloure: In de binnenstad van Amsterdam schiet het wel op haha.

      Login om te reageren
    • chrisvonmeer zegt

      15 december 2018 om 10:28

      @monsieurleloure: en die andere keer dat hij wel nog een groen licht meepakt en de ander niet heeft hij wel tijd gewonnen. Wat is je punt?

      Login om te reageren
      • 87sandyd zegt

        15 december 2018 om 10:44

        @chrisvonmeer: ten koste van wat?

        Login om te reageren
      • monsieurleloure zegt

        15 december 2018 om 11:06

        @chrisvonmeer: dat die mafklapper gewoon normaal gaat rijden.

        Login om te reageren
    • fouadski zegt

      15 december 2018 om 12:55

      @monsieurleloure: dus hij lapte alle regels aan elkaar maar wachtte wel netjes bij het eerste beste verkeerslicht? Ok….

      Login om te reageren
      • monsieurleloure zegt

        15 december 2018 om 13:10

        @fouadski: door auto’s heen rijden was even teveel gevraagd voor hem…. En er overheen lukte ook al niet. Duh

        Login om te reageren
  8. joostvis zegt

    15 december 2018 om 09:34

    Je zou denken dat je met zo’n moderne gadget als een Tesla ook wel modern genoeg bent om Flitsmeister op je smartphonetje te zetten… Apart dat mensen in deze tijd nog zoveel geflitst worden.

    Login om te reageren
    • jaapiyo zegt

      15 december 2018 om 09:45

      @joostvis: ik heb nu al enige tijd een TomTom met lifetime flitsupdates. Op de snelweg cruise ik lekker door en kijk ik gewoon voor me (en soms in de spiegels), in plaats van op de klokkenwinkel of naar de berm. Kortom, autorijden zoals het ooit bedoeld was. Tot nu toe nog geen boetes gehad sindsdien *klopt op hout*.

      Login om te reageren
      • joostvis zegt

        15 december 2018 om 10:00

        @jaapiyo: Precies, heerlijk! Een boete is een keuze, ook als je van doorrijden houdt. *zoekt hout om op af te kloppen*

        Login om te reageren
    • loserboi932 zegt

      15 december 2018 om 10:08

      @joostvis: het zijn vaak ouwe lullen die belasting willen ontwijken die Tesla’s rijden. De hebben de ballen verstand van Flitsmeister of een andere app dan de bankieren-app en whatsapp.

      Login om te reageren
      • joostvis zegt

        15 december 2018 om 10:17

        @loserboi932: M’n pa heeft er een gereden, zo’n ouwe lul die belasting ontwijkt. Kan je vertellen, die ouwe lul heeft de modernste smartphone van de familie en rijdt altijd met flitsmeister. ;)

        Login om te reageren
        • thierryvth zegt

          15 december 2018 om 10:25

          @joostvis: kans is groot dat je 50 oud vind en ik verzeker je dat je daar anders over zal denken als je zelf zover bent, bovendien zijn wij de eerste digitale generatie met game consoles, conputers en mobiele telefoons dus het idee dat wij niet weten hoe het werkt is een beetje vreemd want ik kan je nog wel het een en ander uitleggen als mijn Model 3 er is hopelijk halverwegen volgens jaar

          Login om te reageren
          • joostvis zegt

            15 december 2018 om 11:14

            @thierryvth: Ik heb werkelijk geen idee wat je probeert te zeggen, maar ik denk dat je het tegen de verkeerde hebt.

            Login om te reageren
      • joostvis zegt

        15 december 2018 om 10:20

        @loserboi932: Even voor de duidelijkheid, m’n pa heeft een Tesla gereden, niet een ouwe lul die belasting ontwijkt. Excuses voor de belabberde zinsopbouw, ik heb inmmiddels een kop koffie voor m’n neus.

        Login om te reageren
      • 2wheeler zegt

        15 december 2018 om 12:52

        @loserboi932: de ene na de andere domme reactie. Je weet echt van geen ophouden he?

        Login om te reageren
  9. cossiekiller zegt

    15 december 2018 om 09:39

    Met de impreza haalde ik ooit 1 boete binnen van 5km/u te snel.

    In die tijd had ik ook een camionetje met een 65pk diesel. Daar reed ik maar iets meer kilometers mee. Maar daar hebben ze me wel een keer of 5 mee geflitst.
    Nochtans reed ik met de Subaru net iets harder…

    Login om te reageren
  10. toyotaprius zegt

    15 december 2018 om 09:44

    F*ck the Polies!

    Login om te reageren
    • ikleesookoverautos zegt

      16 december 2018 om 09:00

      @toyotaprius: *police

      Login om te reageren
  11. menaz zegt

    15 december 2018 om 09:45

    Als je de prent deelt door het aantal keren dat je in overtreding bent, dan is het een koopje.

    Login om te reageren
  12. p3r0x zegt

    15 december 2018 om 09:58

    Zijn ook wel de duurdere merken, deze mensen kunnen ook makkelijker een boete betalen. Ik pleit dan ook voor inkomensafhankelijke boetes.

    Login om te reageren
    • jpoers zegt

      15 december 2018 om 10:09

      @p3r0x: Ja maar dat mag niet, in het kader van privacy

      Login om te reageren
    • imarinos zegt

      15 december 2018 om 10:16

      @p3r0x: wat een onzin. Als je daar fan van bent moet je lekker in Finland gaan wonen.

      Login om te reageren
      • p3r0x zegt

        15 december 2018 om 10:42

        @imarinos: feit is dat iemand die pak hem beet 2 ton per jaar verdient mogelijk makkelijker en bewust het risico neemt. Hij/zij waant zich ook nog veiliger in de nieuwe (dure) veilige auto, terwijl een minima daar bij een aanrijding de dupe van kan zijn in de minder veilige oudere auto. Een vaste bekeuring heeft een heel diverse relatieve impact op de bankrekening bij ons huidige stelsel.

        Login om te reageren
        • imarinos zegt

          15 december 2018 om 11:04

          @p3r0x: je gebruikt veel woorden maar hebt geen boodschap. Divers en relatief spreken elkaar tegen ook.

          Jij gaat er vanuit dat iemand die veel geld verdient bewust harder gaat rijden omdat hij/zij makkelijk de bekeuring kan betalen. Daarnaast zeg je dat deze mensen ook onveiliger zijn omdat ze ongelukken maken en dat mensen in een minder veilige auto daar de dupe van zijn.

          Echt belachelijk maar succes met jouw manier van denken.

          Login om te reageren
        • mashell zegt

          15 december 2018 om 14:06

          @p3r0x: maar dat feit van jou is geen feit maar een mening. Het zijn niet de rijkeren die de overtredingen begaan. Integendeel zelfs, het zijn juist de roekelozen, mensen zonder vermogen, mensen die niets te verliezen hebben en de jongeren.
          En hoe gaan we dat doen met inkomensafhankelijke boetes voor iets als fout parkeren op een invaliden parkeerplaats of met drank op rijden? Dat zijn overtredingen die veelal door de lagere sociale klassen begaan worden. Laten we die weg komen met een schijntje? Houdt het maar gewoon bij de grondwet, in gelijke gevallen gelijk behandelen. Dus gewoon dezelfde boete bedragen.

          Login om te reageren
          • 9000cse zegt

            16 december 2018 om 04:24

            @mashell: Nou, nou, @mashell ! “…..voor iets als fout parkeren op een invaliden parkeerplaats of met drank op rijden? Dat zijn overtredingen die veelal door de lagere sociale klassen begaan worden.” Moet ik nou echt gaan raden of dat een feit is of een mening? Kom op, zeg! Waar haal jij de euvele moed vandaan om zoiets te beweren? Mensen met een gering inkomen, –ik vermijd bewust de term “lagere sociale klassen”, omdat inkomen absoluut niets met de term “sociaal” te maken heeft! Zeker anno 2018 niet!- en die zich nog net het autorijden kunnen permitteren, zullen beslist beter hun best doen om boetes voor overtredingen en zeker een misdrijf (rijden met teveel drank op) te vermijden. Ook zullen zij beter op snelheidslimieten letten dan mensen die zich voor zo’n € 1.500,- een Stinger kunnen permitteren. Wat jij hier beweert, is een uiting van het typische hokjesdenken. Het benadrukken van wij en zij, dat de maatschappij steeds verder verdeelt. Kijk eens naar de cijfers in bovenstaande grafiek van de te hard rijders. Worden die overtredingen van Tesla-, Audi- en BMW-rijders soms ook gemaakt door mensen uit de “lagere sociale klassen”?

            Login om te reageren
    • joostvis zegt

      15 december 2018 om 10:39

      @p3r0x: Lekker in China gaan wonen met die enge ideeën.

      Login om te reageren
    • reactief zegt

      15 december 2018 om 11:37

      @p3r0x: Er is wel iets voor te zeggen, zo’n inkomensafhankelijke boete. Maar blijft lastig, baseer je het op inkomen, op vermogen etc etc.. En iemand kan veel inkomen hebben inclusief enorme lasten, terwijl er ook mensen zijn met een modaal inkomen en relatief weinig vaste lasten. Al-met-al erg complex en nog steeds niet eerlijk. Uiteindelijk moet iedereen zich bij zware boetes melden bij de Officier van Justitie, ga er vanuit dat die naar de situatie van de overtreder kijkt. Daarnaast zijn de raddraaiers over het algemeen niet echt rijk met vooral zwart geld, voor hun zouden boetes dan helemaal een geintje worden.

      Je vergeet trouwens ook nog de correctie naar kilometers. Duurdere auto’s maken hier inderdaad meer boetes, maar vaak zijn die duurdere auto’s ook in gebruik bij mensen die veel zakelijke kilometers maken. Een Daihatsu daarentegen rijdt vooral in de stad voor wat boodschappen om de hoek.

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        15 december 2018 om 14:18

        @reactief: inkomensafhankelijke boetes zijn al onzin maar vermogens afhankelijke boetes zijn volkomen absurd. Waar ligt de relatie tussen 5km/h te snel rijden en iemands vermogen? Die is er niet! De boete dient om de maatschappelijke schade die met de overtreding is gedaan ongedaan te maken. Hoge straffen hebben geen echt afschrikeffect dus daarom hoef je het ook niet te doen. Ik vind dat de maatschappij in een verkeerde richting beweegt en het socialisme terug moet komen, maar dat gaan we niet krijgen als we rijken gaan bestraffen alleen maar om het rijk zijn. Oneerlijke manieren van rijk worden (zelfverrijking en belasting ontwijken moet je aanpakken maar niet het rijk worden an sich).
        Er moet iets gebeuren, de zeurburgers (de gele hesjes, de anti en pro pieten gekken, het gejammer op sociale media) maar we moeten ook niet doorschieten.

        Login om te reageren
        • reactief zegt

          15 december 2018 om 14:50

          @mashell: Volgens mij geef ik zelf al aan dat er nogal wat beperkingen zijn aan die gedachte en ben daarom ook geen voorstander van boetes op inkomen en/of vermogen. Dat was misschien niet duidelijk…

          Echter vind ik de relatie tussen een boete op inkomen en een boete op vermogen wel relevant, aangezien voorstanders van zulke boetes vaak zeggen dat het voor iedereen evenveel (financiële) pijn moet doen. Dan is alleen inkomen nogal beperkt, kijk bijvoorbeeld naar de Quote 500, die op papier gemiddeld minder verdienen dan Jan Modaal… Maar nogmaals, ik ben het er niet mee eens dat zoiets ingevoerd moet worden.

          Login om te reageren
  13. thierryvth zegt

    15 december 2018 om 10:18

    Ik heb een off topic vraagje, het valt mij op dat 9 van de 10 auto’s die mij met hun lichten verblinden in de file (40k medcedes a zonder auto dim binnenspiegel wtf) Nieuwe BMW’s zijn, bij bijna allemaal branden ook alle 4 de lichtunits, is dat iets met groot licht assist die aan staat? Ik irriteer me er helemaal scheel aan, meer mensen opgevallen of spoor ik zelf niet

    Login om te reageren
    • jaapiyo zegt

      16 december 2018 om 01:20

      @thierryvth: ik heb het de laatste tijd met enige regelmaat bij Q7’s van het nieuwe model. BMW’s nog niet opgevallen.

      Login om te reageren
  14. chrisvonmeer zegt

    15 december 2018 om 10:25

    Klopt als een bus! Ik heb een Phev gehad. (Golf GTE) In 10 jaar tijd zelden een boete. Met dat ding in een jaar 450 euro bij elkaar gereden. Eerlijk is eerlijk, eigen schuld dikke bult.

    Login om te reageren
  15. V8Vantage zegt

    15 december 2018 om 10:25

    Wat is de verdeling van de merken over de leeftijdsgroepen? Gevoel zecht dat de Daihatsu, Suzuki etc rijders bij de 80 plus groep horen. Dat verklaart natuurlijk dat die groep minder scoort. Zet ze eens in een Tesla of iets anders snel en wedden dat de 80plussers ook gaan ‘genieten’ van de prestaties ;-)

    Login om te reageren
    • karhengst zegt

      15 december 2018 om 11:07

      @vantagev8: Inderdaad, en tevens de getallen afzetten tegen de gemiddeld gereden kilometers. Dat diesel hoger scoort dan benzine is immers geen verrassing, en PHEV’s en batterijbakken worden toch hoofdzakelijk geleased door veelrijders of zelfstandigen.

      Wanneer je op weg bent naar een opdrachtgever zit het lood vooral in de rechterschoen. Naar schoonmoeders op de koffie eerder in de linker.

      Login om te reageren
    • mick0210 zegt

      15 december 2018 om 18:44

      @vantagev8: Dat betwijfel ik. Ouderen of mensen die twijfelachtig of traag rijden zullen dat in snellere auto’s ook doen. Het zit nou eenmaal in hun hoofd om zo te rijden.

      Login om te reageren
  16. moveyourmind zegt

    15 december 2018 om 11:18

    Vraag me af waarom het CBS eigenlijk dit soort onderzoeken doet.

    Even buiten het feit dat het een zichzelf in stand houdende instantie is en onderzoek doen om wat te onderzoeken te hebben…

    Het zou me niet verbazen als ze ook onderzocht hebben hoeveel auto’s er van elk type rondrijden…

    Én hoe het wagenpark er de komende jaren er uit gaat zien, verdeeld naar merk, naar type auto en naar type bestuurder…

    Én zonder dat het in de openbaarheid komt ook onderzoeken wat het effect is van verschillende fiscale en overheidsmaatregelen op het aankoop- en leasegedrag van de burgers…

    En met al die data die ze bij elkaar verzamelen onze overheid bijna tot achter de komma kunnen voortekenen hoeveel inkomsten er gegenereerd worden als een bepaald overheidsbeleid gevolgd wordt, en hoeveel inkomsten ze op andere vlakken juist mislopen bij datzelfde beleid…

    Én wordt iedereen links- of rechtsom gewoon op de kop gehouden om de laatste centen uit de zakken te schudden…

    En is de Teslarijder toch nog een deel zijn fiscale voordeel kwijt doordat hij hogere boetes mag gaan betalen, omdat hij anders te weinig inkomsten binnenbrengt… En denk maar niet dat je keurig aan de snelheid houden gaat helpen, het CBS heeft al lang berekend hoeveel procent belasting er per Kilowattuur er op met eigen zonnepanelen opgewekte stroom gegeven moet worden om gemis aan boete-inkomsten te compenseren.

    Login om te reageren
    • reactief zegt

      15 december 2018 om 11:41

      @moveyourmind: Is toch juist goed als het CBS de info gebruikt om statistische voorspellingen te doen voor de overheid? Helaas zitten ze er nog al eens naast, dat terzijde…
      En denk je serieus dat het enige doel van de overheid is om geld uit de zakken te trekken?

      Login om te reageren
      • lekbak zegt

        15 december 2018 om 11:52

        @reactief: De overheid is er al heel lang niet meer voor de burgers. De burgers zijn er tegenwoordig voor de overheid, en de overheid is er voor de carrière van de politici. Ja, het draait allemaal om geld, anders hadden ze het wel anders gedaan.

        Login om te reageren
        • reactief zegt

          15 december 2018 om 12:55

          @lekbak: Dat spreekt niet tegen wat ik zeg. Er is een groot verschil tussen een overheid die uit eigen belang handelt, wat helaas te vaak zo is… en een overheid die er puur op uit is om ons leeg te trekken. Dat vind ik toch wel een tandje te pessimistisch…

          Login om te reageren
      • moveyourmind zegt

        15 december 2018 om 12:38

        @reactief: Gaat u maar rustig slapen, de regering waakt over u ..

        Login om te reageren
        • reactief zegt

          15 december 2018 om 12:58

          @moveyourmind: Kan je zo’n opmerking niet hebben? Meteen een antwoord alsof ik oogkleppen op heb?

          Maar slapen doe ik goed hoor. Droog, warm, veilig en zonder al te veel zorgen. En tijdens of voor het slapen denk ik gelukkig meestal niet na over de overheid. Volgens mij doen eerder de pessimisten dat.

          Login om te reageren
          • moveyourmind zegt

            15 december 2018 om 18:12

            @reactief: Wees niet bang, tuurlijk kan ik je reactie wel hebben. Maar ik ben wel bang dat een hele grote groep mensen straks niet meer normaal rond kan komen, mede door ons belasting-stelsel. Maar ook dankzij het zorgstelsel dat voor velen helemaal verkeerd uitpakt.

            Login om te reageren
            • reactief zegt

              15 december 2018 om 22:42

              @moveyourmind: daar ben ik helaas ook wel bang voor.

              Login om te reageren
    • vroaaar zegt

      15 december 2018 om 11:43

      @moveyourmind: CBS verzamelt heel veel data die heel nuttig is. Alleen moeten ze niet zelf conclusies gaan trekken die kant nog wal raken. Dat moeten ze lekker aan de roddelpers overlaten. Bij dit “onderzoek” hebben ze bijvoorbeeld helemaal niet gekeken naar het aantal km dat er is gereden en of het om een privé- of leaseauto ging (Tesla’s zijn meestal leaseauto’s en leaserijders maken gemiddeld veel km). Dit valt wat mij betreft in de categorie “stemmingmakerij” waarbij de feiten op een onjuiste manier worden gebruikt om een sensationeel verhaal te lanceren.

      Login om te reageren
    • V8Vantage zegt

      15 december 2018 om 12:18

      @moveyourmind: je hebt kleine leugens, grote leugens en je hebt statistiek. Met dat laatste kan je iedereen alles wijsmaken op basis van feiten. Helaas weten de mensen die statistiek moeten interpreteren dat vaak niet. De gene die de statistiek maken weten dat vaak wel….

      Login om te reageren
  17. crepito zegt

    15 december 2018 om 11:45

    Tesla eigenaren rijden relatief veel. Snelle acceleratie.. je hebt niet door dat je te hard rijdt vanwege de stilte. Dus dat betekent: ZERO FUCKS given om verkeersregels!

    Login om te reageren
    • unknown234 zegt

      15 december 2018 om 14:26

      @crepito: Snelheidsmeter zit er niet in?

      Login om te reageren
  18. ghost zegt

    15 december 2018 om 12:03

    Je pakt gemiddeld een verkeersboete?!

    Ik krijg die gewoon, pak em liever niet..

    Login om te reageren
  19. xjs678qr zegt

    15 december 2018 om 12:13

    Ik wist niet snelheidsbeperking in Nederland ook voor BMW’s gelden. Toch maar opletten dus als ik volgende keer m’n neus over de grens steek!

    PS: worden fietsers dan nooit gelflitst?

    Login om te reageren
  20. desjonnies zegt

    15 december 2018 om 12:32

    Nooit ergens last van
    https://goo.gl/images/r4qmvQ

    Login om te reageren
    • imarinos zegt

      15 december 2018 om 15:20

      @desjonnies: kenteken uit Rome dus jouw bekeuringen komen niet aan?

      Login om te reageren
  21. pickleweasel zegt

    17 december 2018 om 06:32

    Hahah leuk geschreven ?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North