• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Compleet nieuwe Ford e-Transit helemaal officieel

Auteur: willeme, gepost 9 mei 2022 om 12:02 – 14 Reacties

compleet nieuwe Ford e-Transit

De compleet nieuwe Ford e-Transit is handig als je op locatie accu’s moet opladen.

Elektrische bedrijfswagens zijn geen nieuw fenomeen, maar helaas ook nog geen gemeengoed. Het is namelijk een beetje afhankelijk per toepassing of een elektrische bedrijfsauto wel geschikt is.

Als het gaat om heel veel korte stukjes in stedelijke omgevingen, is het een topoplossing. Heb je bedrijfswagens nodig voor langere afstanden, zijn ze bijna ongeschikt.

Zijkant

De meeste elektrische bedrijfswagens hebben een relatief kleine actieradius. Maar net als bij personenwagens wordt dat ook bij de busjes beter. Vandaag is het de beurt aan de compleet nieuwe Ford e-Transit om de bakens te verzetten.

Design

Het eerste wat opvalt: Ford heeft zich gelukkig niet ingehouden qua design. Natuurlijk helpt het lichtblauwe kleurtje mee, maar ook de grille is een opvallende designfeature, evenals de lichtbar tussen de koplampen.

compleet nieuwe Ford e-Transit
compleet nieuwe Ford e-Transit
compleet nieuwe Ford e-Transit

Over de techniek Fords nieuwe bus is nog niet heel erg veel bekend, op een paar interessante details na. Uiteraard gaan we die in dit artikel even met je doornemen. De compleet nieuwe Ford e-Transit heeft namelijk dezelfde accutechnologie als de F-150 Lightning.

Dit betekent onder andere dat je de Transit kan gebruiken om zwarre karren te trekken en dat snelladen mogelijk is. Ook heel erg tof: je kunt gewoon al je gereedschap opladen met de elektrische Transit.

compleet nieuwe Ford e-Transit

Specificaties compleet nieuwe Ford e-Transit

Verdere specificaties zijn er nog niet, op de beoogde range na. Op een volle accu kun je maximaal 380 kilometer halen. Dat is iets verder dan de Stellantis-bussen komen, maar heel erg genereus is het nog niet.

Wellicht dat er later nog andere accupakketten beschikbaar komen. Kleine kanttekening, bij dit soort bedrijfsauto’s is een grotere accu niet altijd direct een voordeel, omdat ten soms koste gaat van het toelaatbaar gewicht.

compleet nieuwe Ford e-Transit
compleet nieuwe Ford e-Transit
compleet nieuwe Ford e-Transit

Over accupakketten gesproken, daar is verder nog niets bekend over. Zowel qua keuze als capaciteit tasten we nog in het duister. Ook over de motoren is nog niets bekend, behalve dan dat het een elektromotor is, uiteraard.

Ford zal ongetwijfeld de verdere details (plus prijzen) later nog uit de doeken doen. Wel weten we wanneer de auto in productie gaat. In 2023 start de productie van de compleet nieuwe Ford e-Transit in Turkije.

Meer lezen? Dit is de Bestelauto van het jaar 2022!

Ook interessant!

  • Ford
    Ford martelt de E-Transit met een goede reden
  • Ford E-Transit
    Ford E-Transit is compleet nieuw, met stoelverwarming!
  • Ford e-Transit doet het slimmer dan Mercedes
    Ford e-Transit doet het slimmer dan Mercedes
  • compleet nieuwe Ford Mondeo
    Dít is de compleet nieuwe Ford Mondeo!

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

Bedrijfswagen, E-transit, Elektrisch, Ford, transit

Vorig bericht: « Staar naar je auto vanuit de huiskamer in dit Rotterdamse appartement
Volgend bericht: Uitslag GP Miami aangepast vanwege straf Alonso »

Lees Interacties

Reacties

  1. Dutchdriftking zegt

    9 mei 2022 om 12:13

    Ideaal voor de pakket koerier. Wel even een ecodrive monteren, anders moet de baas iedere week de banden en remmen vervangen.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      9 mei 2022 om 16:20

      En een waarschuwend geluidssignaal want pakketbezorgers hebben altijd haast en volgen niet zo strak de verkeersregels.

      Login om te reageren
  2. Design_Driven zegt

    9 mei 2022 om 12:17

    Eerlijk is eerlijk dat ziet er een stuk beter uit dan de reguliere transit. 380km is natuurlijk nog erg beperkt voor een werkbus maar beter dan de meeste.

    Login om te reageren
  3. harrie zegt

    9 mei 2022 om 12:33

    WLTP range: 380km
    Reallife linkerbaan bouwvakker range: 90km

    Login om te reageren
  4. remarkable zegt

    9 mei 2022 om 13:12

    Geslaagd design. Oogt best premium. Qua range meer dan prima voor 80% van de doelgroep.

    Dikke prima voor stedelijk verkeer

    Login om te reageren
    • boomhauwer zegt

      10 mei 2022 om 12:23

      @remarkable: voor welke doelgroep? Een werkman heeft nu eenmaal meer reikwijdte nodig dan miep die 10km woon-werk doet per dag…..

      Login om te reageren
    • BerlingoHdi zegt

      15 mei 2022 om 09:16

      @remarkable: Denk eerder voor 20% van de doelgroep… Van de 380 blijft namelijk bar weinig over met lading/personen in de bus en kacheltje aan… Er zijn nog heel wat busjes die alleen al 50/70 km woon-1e werkplek afstand afleggen

      Login om te reageren
  5. dakarbemo zegt

    9 mei 2022 om 14:22

    380 is niet heel veel maar volgens mij voor heel veel gebruikers die in de avonduren op de zaak t ding aan de lader kunnen leggen is de laadtijd belangrijker. Om me heen zie ik veel eigenaren van dit soort busjes die in een straal van 20 km werken en dagelijks niet boven de 100km uitkomen aan rijafstand.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      9 mei 2022 om 16:22

      Geen idee of het nog is, maar ik ken de A1 in westelijke richting in de ochtendspits als een grote busjesparade. Die gaan echt wel verder dan 20km van huis.

      Login om te reageren
  6. remmenisangst zegt

    9 mei 2022 om 15:56

    Het eerste ‘busje’ met een redelijke range ( mag van mij wel een wltp van minimaal 450km zijn) en kan 2000kg trekken. Mijn focus gaat van de VW Buzz naar deze Transit.

    Login om te reageren
  7. bleermoel zegt

    9 mei 2022 om 21:40

    Waarom vragen ze nou nooit eens aan de echte gebruiker hoe zo een bus er uit moet zien!
    Dan zaten er meer stootstukken, zijbescherming en betere bumpers op.
    Dat is nl. het eerste wat kan beschadigen.
    Ook de binnenkant van de laadruimte kan beter afgewerkt worden af fabriek.

    Login om te reageren
    • BerlingoHdi zegt

      15 mei 2022 om 09:13

      @bleermoel: De ‘dikste’ uitvoering word meestal op de foto’s gezet, maar inderdaad een zwarte achterbumper en zwarte stootstrips aan de zijkant zijn in de stad best handig. Deze wlpt is natuurlijk ook met een lege auto…. Of je moet je volledig aanpassen en continu 89/90 rijden dan is het misschien bruikbaar.

      Login om te reageren
  8. AudiRS zegt

    10 mei 2022 om 00:05

    Wst een suf ding vergeleken bij een f150 lightning

    Login om te reageren
    • geecee zegt

      10 mei 2022 om 08:27

      Iets met appels en peren…

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North