• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Daniel Ricciardo: Mugello zwaarder dan Silverstone

Auteur: willeme, gepost 11 september 2020 om 08:01 – 29 Reacties

Dat belooft veel goeds voor de race dit weekend! Volgens Daniel Ricciardo gaan de banden het zwaar krijgen tijdens de GP van Toscane.

De Grand Prix van Toscane is op komst. Deze wordt dit weekend verreden. De plaats waar het moet gaan gebeuren is Mugello. Het is een van de noodgrepen om toch ondanks de uitbraak van Covid-19 toch een F1-kalender te kunnen opmaken. Maar het lijkt erop dat dit een van de betere noodgrepen is voor dit seizoen.

Mugello

Voor wie Mugello nog niet kent, het is een geweldige old-school racebaan. Veel snelle bochten, wat hoogteverschillen en een enorm lang recht stuk. Het is bijna het tegenovergestelde van alle Tilke-Tempels waar we er op het moment iets te veel van hebben.

Renault

Wat we willen zijn natuurlijk leuke races. In veel gevallen zijn de old-school circuits daar een beter startpunt van. Nu is het geen garantie, met de GP van België nog vers in ons achterhoofd.

Daniel Ricciardo

Maar hoe moeten we Mugello als baan inschatten? Wat voor race kunnen wij verwachten? We vroegen het aan Daniel Ricciardo, hoe hij denkt dat met name de banden zich gaan houden tijdens de race. Ricciardo is coureur bij het Renault F1 team en natuurlijk de oud teamgenoot van Max Verstappen. Hij liet Autoblog het volgende weten:

We hadden al wat cijfers uit de simulatie van het team en van Pirelli. Het ziet ernaar uit dat het dit circuit de baan het meest belastend is voor de voor de voorbanden. Nog veel meer dan op Silverstone.

Daniel Ricciardo
Daniel Ricciardo

Goed nieuws!

Kijk, dat is natuurlijk goed nieuws dat we krijgen van de muzikale Daniel Ricciardo. Silverstone was juist een verademing voor de neutrale (en Nederlandse) toeschouwer, daar de enorme bandenslijtage roet in het eten gooide bij diverse teams, waaronder Mercedes. Nu was het destijds tijdens de races op Silverstone vrij warm, maar gelukkig is september in Italië nog altijd erg warm. Tijdens de race wordt het zo’n 31 graden.

De dwarskrachten zijn nog groter voor de banden, zeker gezien het grote aantal bochten en de snelheid ervan. De temperatuur is ook een factor. Het gaar sowieso interessant worden. We moeten slim zijn met de afstelling van de auto. We moeten al van te voren denken aan zondag in verband met de banden. Het gaat sowieso voor ons een interessante race worden.

Daniel Ricciardo
Daniel Ricciardo

Pitstops volgens Daniel Ricciardo

Uiteraard zijn het ook de pitstops die een belangrijke rol spelen. Op Monza ligt de gemiddelde snelheid te hoog (waardoor je relatief gezien meer tijd verliest met een stop) en op België worden er maar een paar ronden gereden. Gaan we op Mugello dan wel twee stops strategiën zien?

Ik zal heel verbaasd zijn als iedereen voor een éénstops-strategie zal gaan. Ik denk dat de banden daar heel erg veel last van gaan hebben.

Daniel Ricciardo
Daniel Ricciardo

Interessante race

Kortom, de GP van Toscane op Mugello belooft een interessante race te worden. Dit zou betekenen dat Mercedes wellicht niet helemaal oppermachtig zal zijn. Voor Ricciardo is het ook goed nieuws. Bij de GP van Engeland startte Riccardo op P8, om op P4 te eindigen. Tijdens de 70th Anniversary GP starte hij als vijfde, alleen ging het toen mis bij een inhaalactie op Sainz, waardoor P14 het maximaal haalbare was. De snelheid was er in elk geval aanwezig in die omstandigheden.

Ook interessant!

  • Daniel Ricciardo sluit ook met nieuwe baas weddenschap
  • Nederlandse prijs McLaren Artura
    Video - Daniel Ricciardo voelt de McLaren Artura aan de tand
  • Eerste Formule 1 sprintrace aangekondigd voor GP Engeland
  • Ricciardo gooit schaduw op Hamilton en Bottas

Nieuwste artikelen

  • Elektrische 4 Serie troeft vanaf nu de M4 CS af
  • Van deze wegen hoef je voorlopig niet weg te blijven! Ik herhaal…
  • Dit is de meest waardevaste auto van Nederland
  • Mede hierom krijgen we nooit gepersonaliseerde kentekens
FacebookTweetPinLinkedIn

daniel-ricciardo, mugello, Racing, Renault

Vorig bericht: « GP Toscane 2020: tijden en wat je moet weten
Volgend bericht: Goedkoop getunede Cullinan is voor arme voetballers »

Lees Interacties

Reacties

  1. Edge zegt

    10 september 2020 om 22:39

    Mugello zou wel eens een hele goede race voor Sergio Perez kunnen worden. Hij is een absolute bandenfluisteraar, dus een circuit dat zwaar voor de banden is zou hem op het lijf geschreven moeten zijn. Kan ‘ie zich drie dagen na het bekendmaken van zijn ontslag bij Racing Point mooi in de kijker rijden bij Haas of Alfa Romeo.

    Login om te reageren
    • anne_gaastra zegt

      10 september 2020 om 22:50

      Ik ben een kleine fan van Perez, maar dit seizoen valt hij me wel tegen.

      Login om te reageren
      • brammetjedeb zegt

        11 september 2020 om 07:21

        @anne_gaastra: ik ben niet van de complottheorieën, maar die druif van een stroll die perez meermaals achter hem laat… Zou die niet het betere materiaal van paps krijgen? Laten we maar uitgaan van eigen ontwikkeling….

        Login om te reageren
        • Mix Verstoppen zegt

          11 september 2020 om 08:48

          Nou dat vermoeden heb ik ook al langere tijd,dat ze Stroll beter materiaal hebben gegeven om hem in een beter daglicht te zetten om deze switch met Petez/Vettel geloofwaardiger over te laten komen.Alsof Stroll opeens het licht heeft gezien dit jaar en stukken beter presteerd dan Perez,dat gelooft toch niemand.Ik in ieder geval niet.

          Login om te reageren
          • mashell zegt

            11 september 2020 om 09:00

            Of misschien is Stroll gewoon getalenteerder dan we willen. Natuurlijk is het leuk om af te geven op het rijkeluiszoontje. Maar dan zouden eigenlijk we ook op Max Verstappen moeten afgeven, die heeft de kans om zijn talent te ontplooien ook grotendeels aan het geld en de coaching van pappie te danken. Zonder Jos Verstappen was Max nu niet gesponsord door de Jumbo maar de Jumbo bezorger die de bezorgronde het snelst afgerond.

            Login om te reageren
          • Edge zegt

            11 september 2020 om 11:33

            “Alsof Stroll opeens het licht heeft gezien dit jaar en stukken beter presteerd dan Perez,dat gelooft toch niemand.Ik in ieder geval niet.”

            Natuurlijk niet, want een coureur die zich ontwikkelt en meer ervaring heeft dan voorgaande jaren is te gek voor woorden. Dat kan in de Formule 1 helemaal niet

            Login om te reageren
          • brammetjedeb zegt

            11 september 2020 om 17:53

            @Mix Verstoppen: nee joh.

            Login om te reageren
        • gregorius zegt

          11 september 2020 om 09:18

          hoevaak heeft Stroll dit jaar Perez op racepace achter zich gelaten?

          Login om te reageren
    • outlook zegt

      10 september 2020 om 22:51

      @Edge: hahaha

      Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      11 september 2020 om 10:27

      Volgens mij heeft Steiner al aangegeven het rijdersduo te willen behouden tot in 2022. Ze willen zich focussen op de wagen, niet op nieuwe coureurs. En ik zie niet in waarom Alfa voor Perez zou gaan.

      Login om te reageren
      • Edge zegt

        11 september 2020 om 11:31

        Juist het tegenovergestelde. Steiner heeft een week of twee geleden aangegeven dat eigenlijk alles mogelijk. Grosjean en Magnussen kunnen blijven, één van die twee kan vervangen worden en of ze kunnen allebei vervangen worden. En als dan een of meerdere coureurs vervangen moeten worden, staan ze nu ook open voor een of meerdere rookies, aldus Steiner.
        Gisteren voegde hij daar nog aan toe dat men tegen de 10 verschillende coureurs overweegt voor 2021.

        Login om te reageren
        • berlinetta zegt

          11 september 2020 om 15:49

          Oh vreemd. Ik heb deze week naar The Inside Line gekeken en daar was Steiner aan het woord en gaf hij aan het rijdersduo niet te willen wijzigen om zo alle aandacht op de auto te leggen. Wellicht ben jij wat beter geïnformeerd ;)

          Login om te reageren
  2. Roberto zegt

    11 september 2020 om 07:31

    Jammer ricciardo moest naar Ferrari . Een Italiaanse in een Italiaans bolide. leuke match

    Login om te reageren
    • golf1985 zegt

      11 september 2020 om 08:44

      @roberto1801: volgens mij komt die toch echt uit Australië…

      Login om te reageren
      • sollie1984 zegt

        11 september 2020 om 09:21

        @golf1985: dat klopt…maar hij heeft Italiaanse roots.

        Login om te reageren
      • Roberto zegt

        11 september 2020 om 10:44

        @golf1985: sinds wanneer heet een Australiër ricciardo van zijn achternaam. John Travolta is ook Australiër maar toch echt Italiaans bloed. Seedorf is op papier Nederlands. Maar volgens mij toch echt een Surinamer

        Login om te reageren
        • Wolfeschlegelsteinhausenbergerdorff zegt

          11 september 2020 om 13:02

          Als hij in Australië geboren is, dan is hij toch écht Australisch. Mijn moeder is Brits en ik voel toch echt 100% Nederlander omdat ik hier geboren en getogen ben.

          Login om te reageren
          • Roberto zegt

            11 september 2020 om 18:31

            @F36GC: sorry hoor ben geboren in Nederland maar
            Heb Italiaans bloed. Je bent wat je dna is .niet je geboorteplek ik voel mij geen Hollander sorry

            Login om te reageren
            • Wolfeschlegelsteinhausenbergerdorff zegt

              11 september 2020 om 20:52

              Dna? Volgens mij zit dat tussen je oren..

              Login om te reageren
    • mashell zegt

      11 september 2020 om 09:02

      Je wilt dat Daniel zich laat ombouwen tot vrouw en tot Italiaanse laat naturaliseren?

      Login om te reageren
      • porker zegt

        11 september 2020 om 09:05

        @mashell: ??

        Login om te reageren
      • Roberto zegt

        11 september 2020 om 18:34

        @mashell: hoeft niet heeft ook een Italiaanse paspoort. Zoals alle Italiaanse 230 miljoen immigranten rond dr wereld zuid Amerika Australië Canada Amerika allemaal verspreid met een dubbel nationality

        Login om te reageren
  3. flow82 zegt

    11 september 2020 om 08:31

    @jossebos: ik kijk wat de app betreft nergens meer van op. Knijp al in mijn handjes als ik video’s enigszins normaal kan afspelen en comments kan lezen.

    Login om te reageren
  4. gregorius zegt

    11 september 2020 om 09:19

    Autoblog.nl mag Ricciardo nu vragen stellen? Wow, da’s wel een upgrade!

    Login om te reageren
    • tristan114 zegt

      11 september 2020 om 11:07

      @gregorius: Ik las dat ook al met enige argwaan…

      Login om te reageren
      • willeme zegt

        11 september 2020 om 11:34

        @tristan114: nergens voor nodig, we mochten ‘m wat vragen stellen.

        Login om te reageren
    • willeme zegt

      11 september 2020 om 11:41

      @gregorius: inderdaad, erg cool!

      Login om te reageren
  5. Design_Driven zegt

    11 september 2020 om 10:35

    Daniel’s Nederlands is best goed maar gaat zal wel gaat moeten zijn.

    Ik kijk er naar uit. Sowieso leuk om ergens nieuw te rijden zonder maanden voorbereiding. Zaterdag misschien regen en zondag gare banden.

    Login om te reageren
  6. Dutchdriftking zegt

    11 september 2020 om 10:43

    Kijk, Max 1, Ricciardo twee, en dan een Mclaren (maakt niet uit welke) op drie. Lijkt mij een mooi podium.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North