• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De AMG-GT R nu ook als Roadster

Auteur: willeme, gepost 4 maart 2019 om 07:12 – 23 Reacties

Afbeelding De AMG-GT R nu ook als RoadsterAfbeelding De AMG-GT R nu ook als RoadsterAfbeelding De AMG-GT R nu ook als RoadsterAfbeelding De AMG-GT R nu ook als RoadsterAfbeelding De AMG-GT R nu ook als RoadsterAfbeelding De AMG-GT R nu ook als RoadsterAfbeelding De AMG-GT R nu ook als RoadsterAfbeelding De AMG-GT R nu ook als Roadster

Mercedes-AMG GT R Roadster (R190) '19
Kun je maximaal genieten van je trackdays!

Er zijn erg veel verschillende uitvoeringen van de Mercedes-AMG GT. Volgens Mercedes zelf stond de teller op 15, als we de raceauto’s en de 4-Door Coupé (what’s in a name?) meerekenen. Vanaf nú staat de teller echter op 16, want AMG trekt het doek van de Mercedes-AMG GT R Roadster!

Ondanks dat de combinatie nieuw is, is de hardware dat natuurlijk niet. Mercedes heeft de Roadster variant (R190 voor intimi) gekoppeld aan de techniek van de AMG-GT R Coupé. Dat betekent een 4.0 V8 Biturbo motor die goed is voor 585 pk bij 6.250 toeren en 700 Nm tussen 2.100 en 5.500 toeren. Wel is de GT R in Roadster-trim ietsje langzamer dan de coupé. De auto sprint in 3,7 seconden naar de 100 km/u en heeft een topsnelheid van 317 km/u. Daarmee geeft de GT R Roadster 0,1 seconde en 1 km/u toe op de coupé. De Roadster is met 1.710 kg precies 80 kg zwaarder dan de coupé.

Om de boel op tijd tot stilstand te brengen zitten er standaard geventileerde en geperforeerde remschijven onder (390 mm voor, 360 mm achter). Optioneel kun je kiezen voor keramische schijven (402 mm voor en 360 mm achter). Deze stoppen niet alleen beter, maar zijn ook nog eens 15 kg lichter. In tegenstelling tot Porsche zijn de gele remklauwen de standaard remmen, de keramische items zijn brons gekleurd.

Er kan gekozen uit diverse rijmodi. Mercedes-AMG heeft zijn huiswerk goed gedaan, want ze raden aan om níet de hardste stand te kiezen voor de Nordschleife. Die hardste stand (Sport+) kun je het beste gebruiken op circuits met een snaarstrakke laag asfalt. De GT R Roadster staat op Michelin Pilot Sport Cup 2 banden in de maar 275/35 ZR 19 aan de voorkant en 325/30 ZR 20 op de achteras. Verwacht een zeer innige relatie met de lokale KiwkFit op te bouwen.

In totaal gaat AMG 750 exemplaren van de GT R Roadster bouwen. De auto maakt zijn debuut op de Salon van Genéve.

Meer zien? In deze video rijdt @CasperH met diverse uitvoeringen van de AMG GT!

Ook interessant!

  • Is deze Mercedes-AMG GT R Roadster verpest of verbeterd?
    Is deze Mercedes-AMG GT R Roadster verpest of verbeterd?
  • Mercedes SL gaat AMG GT Roadster vervangen
  • Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
    Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
  • Mercedes-AMG GT 73 voor het eerst officieel op beeld

Nieuwste artikelen

  • Dit Italiaanse bedrijf is niet langer in handen van Audi
  • Aankoopadvies: elektrische stadsauto voor 15.000 euro
  • Geen hond koopt een Nissan Ariya, dus flinke prijsverlaging
  • Is de EV nu echt dood? Mensen kiezen aantoonbaar liever voor verbrandingsmotoren
FacebookTweetPinLinkedIn

amg, amg-gt, amg-gt-r, Cabrio, geneve-2019, Mercedes, r190, roadster

Vorig bericht: « Welke stokoude premium hatchback moet ik kiezen?
Volgend bericht: De S65 AMG Final Edition is er ‘helaas’ »

Lees Interacties

Reacties

  1. viezefreddyw zegt

    4 maart 2019 om 07:23

    In deze kleurencombinatie vind ik het echt een heel erg mooie auto. Maar het ding word wel uitgemolken zeg.

    Login om te reageren
  2. flatsixx zegt

    4 maart 2019 om 07:23

    Porsche, kom maar door met die GT3 Cabrio

    Login om te reageren
  3. risl zegt

    4 maart 2019 om 07:29

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  4. tvklarenbosch zegt

    4 maart 2019 om 07:32

    Op de een of andere manier vind ik het een raar gezicht, zo’n spoiler op een cabrio.

    Login om te reageren
    • elemento zegt

      4 maart 2019 om 10:41

      @tvklarenbosch: was ook mijn eerste gedachte. Zonder spoiler is tie mooier

      Login om te reageren
    • mvdd zegt

      4 maart 2019 om 16:07

      @tvklarenbosch: Ja precies, spoiler eraf en hij is perfect

      Login om te reageren
      • supercarboy zegt

        4 maart 2019 om 17:31

        @mvdd: helemaal mee eens

        Login om te reageren
  5. HIM zegt

    4 maart 2019 om 07:41

    Pracht machine alleen die winkelwagen hendel achterop mag eraf, tenzij je het voor 50 ct meekrijgt ?

    Login om te reageren
  6. El-Loco zegt

    4 maart 2019 om 07:50

    Vet, gele remschijven. ;)

    Login om te reageren
    • california zegt

      4 maart 2019 om 08:38

      @el-loco: schijven nog wel ?

      Login om te reageren
  7. wahltiroler zegt

    4 maart 2019 om 07:52

    Schitterende Auto die kleur is ook mooi.

    Maar 2 dingen een sneeuwschuiver achter op een auto is nutteloos zeker op een cabrio.

    Login om te reageren
  8. tortuga zegt

    4 maart 2019 om 07:59

    Weet iemand wat dat lichtbalkje onder het 3de remlicht doet?

    Login om te reageren
    • Loek zegt

      4 maart 2019 om 08:03

      @tortuga: da’s de achteruitrijverlichting.

      Login om te reageren
  9. vroom11 zegt

    4 maart 2019 om 08:19

    Past totaal niet in deze milieu vriendelijke en suffe suv tijd – heerlijk… wat een apparaat. ✌?

    Login om te reageren
  10. Jochempie zegt

    4 maart 2019 om 08:24

    Ik denk liever de GT-C roadster.

    Login om te reageren
  11. Gulli zegt

    4 maart 2019 om 08:47

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  12. Dutchdriftking zegt

    4 maart 2019 om 09:48

    Wel een hele mooie uitvoering. En natuurlijk handig om net als Porsche eindeloos veel uitvoeringen te leveren. Zo blijft de auto in het nieuws komen en is er voor iedereen een juiste uitvoering.

    Login om te reageren
  13. RiKe zegt

    4 maart 2019 om 10:42

    Schmee zal zijn coupé vast wel inruilen voor deze cabrio

    Login om te reageren
    • ottosk zegt

      4 maart 2019 om 11:10

      @rike: Gaat hij toch gewoon even financieren net zoals die andere auto’s van hem….solid investment ;)

      Login om te reageren
      • RiKe zegt

        4 maart 2019 om 12:27

        @ottosk: Precies, deze kan er dan ook wel bij

        Login om te reageren
  14. competition102 zegt

    4 maart 2019 om 15:01

    Ik wacht graag op nr. 17, een GT R Roadster zónder die lelijke taartschep.

    Login om te reageren
  15. zezinho zegt

    4 maart 2019 om 15:04

    Door die spoiler krijg ik z’n Need For Speed vibe.

    Haal er maar af

    Login om te reageren
  16. thomashofman1 zegt

    4 maart 2019 om 16:25

    Zo is die wel perfect!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North