• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De Dutch Grand Prix gaat er definitief komen

Auteur: hayte, gepost 14 februari 2020 om 18:59 – 21 Reacties

Max Verstappen doet donuts op Zandvoort

Met het afgeven van de evenementenvergunning is de laatste hindernis uit het veld. Max Verstappen racet op 3 mei dus op Zandvoort!

Evenementenvergunningen kunnen best spannend zijn voor een organisatie. Hoe hard je je best ook doet om je vergunningsaanvraag perfect te maken, je kan nooit met honderd procent zekerheid voorspellen wat de gemeente gaat beslissen. Een boze omwonende kan een pittige brief schrijven, bijvoorbeeld. Goedkeuring kan in het ergste geval ook last minute gebeuren, waardoor je nog tot het laatste moment in onzekerheid rondloopt.

De organisatie van de Grand Prix Zandvoort hoeft gelukkig niet meer in onzekerheid rond te lopen. De gemeente heeft de evenementenvergunning voor de Dutch Grand Prix namelijk officieel afgegeven. De race op 3 mei kan nu dus definitief doorgaan. Dat zegt Rob Langenberg, Head of Event Operations van de Nederlandse GP-organisatie tegen Wouter Karssen en Noud Broekhof in de The Road to Zandvoort-podcast.

Welke hordes de organisatie het afgelopen jaar allemaal moest overkomen? Om te beginnen met stikstof. Je weet wel, dat spul dat ervoor zorgt dat wij over een paar maanden overdag nog maar 100 km/u mogen rijden. Het stikstofprobleem betekende voor de Dutch GP-organisatie ook dat ze niet zomaar een vergunning kregen om de baan aan te kunnen passen.

Toen die vergunning eindelijk werd verleend, kwamen milieuorganisaties in opstand. Ze waren namelijk bang dat de werkzaamheden de leefomgeving van de rugstreeppad en de zandhagedis zouden aantasten. De rechter oordeelde dat de werkzaamheden gewoon door mochten gaan. Als je als organisatie ineens bezig moet houden met schildpadden en stikstof, is het niet zo vreemd als je daardoor de aandacht verliest op zaken als evenementenvergunningen. Gelukkig is die nu dus verleend. En de bouw van de baan zelf? Eind 2019 lag die nog op schema, ergens deze maand moet het circuit klaar zijn.

In de podcast vertelt Langenberg ook over het mobiliteitsplan van de race. De Dutch Grand Prix verwacht immers 104.00 mensen, zonder een goed plan krijg je alleen heel erg veel files. Sinds het einde van 2018 werkt hij aan dit plan. Precies, voor de komst van de Dutch Grand Prix officieel bekend was. The Road to Zandvoort wordt voor een deel uitgezonden tijdens De Nationale Autoshow, vandaag ging die aflevering over de nieuwe auto van Rijkswaterstaat en de stijging in het aantal private lease-auto’s.

Ook interessant!

  • Grand Prix Zandvoort
    Er komt GEEN tweede Grand Prix op Zandvoort
  • Prins Bernhard wil freebees
    Heb jij al bericht gehad van het circuit van Zandvoort?
  • Dutch GP
    Video: F1-teams komen aan op Circuit Zandvoort
  • Achterwielophanging Red Bull
    Zo roggel je een kaartje voor de Dutch Grand Prix

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

circuit-zandvoort, Formule 1, Racing, zandvoort

Vorig bericht: « Er rijden nu bijna 190.000 private lease-auto’s in Nederland
Volgend bericht: Goed nieuws uit Duitsland: geen limiet op de Autobahn »

Lees Interacties

Reacties

  1. VeniVidiVici zegt

    14 februari 2020 om 19:19

    Doei doei milieugekkies met jullie gestreepte penis salamander (ofzoiets)

    Login om te reageren
  2. banderas zegt

    14 februari 2020 om 19:28

    Dus als iemand zich kommert om natuur ben je weer een milieugekkie..?

    Login om te reageren
    • Silverarrow zegt

      14 februari 2020 om 20:08

      @banderas: Nee. Maar als je moord en brand schreeuwt omdat er op één lullig klein plekje op de 41.500 vierkante km die Nederland groot is een circuit wordt verruimd, dan wel.

      Login om te reageren
    • toniominestrone zegt

      14 februari 2020 om 21:17

      @banderas: herkenbaar aan hun gebrek aan humor!

      Login om te reageren
  3. kle500 zegt

    14 februari 2020 om 20:20

    Was er iemand die er aan twijfelde dat een prinsje met verregaande connecties en een dikke portemonnee zijn zin zou krijgen?

    Login om te reageren
    • hummer95 zegt

      14 februari 2020 om 20:26

      @kle500: niet alleen ‘een prinsje’, een groot deel van de bevolking was denk ik voor de komst van de F1.

      Login om te reageren
    • koen0373 zegt

      14 februari 2020 om 20:27

      @kle500: ach gossie. Wat een lekker afgunstige comment waar de jaloezie van afdruipt. Verdiep je even in wat deze ondernemer sinds zijn studententijd heeft opgezet, vergelijk dat met je eigen carriere en trek je conclusies. Hij had met zijn gouden lepel ook 40 jaar op de bank kunnen liggen zappen, but he didn’t.

      Login om te reageren
      • borrelnoot zegt

        14 februari 2020 om 21:24

        @koen0373: nu is het een ordinaire huisjesmelker met z’n 400 panden in Amsterdam. En doet vrolijk mee met verzieken van de vastgoedmarkt aldaar. Ik weet niet wat erger is, wat jij stelt, of wat hij nu doet.

        Login om te reageren
        • koen0373 zegt

          14 februari 2020 om 22:33

          @borrelnoot: De enige reden van de verzieking van de huizenmarkt is dat de Randstad een mislukt experiment is. Alles op een hoop blijkt niet te werken.

          Login om te reageren
      • kle500 zegt

        14 februari 2020 om 22:35

        Prima dat hij onderbemer is, maar er zijn wel heel wat loophes genomen met regelgeving, waar een gemiddelde boerenlul niet mee weg gekomen was.

        Login om te reageren
        • rhellema zegt

          15 februari 2020 om 12:51

          @kle500: kom eens met bewijzen van hetgeen je beweert? En niet dat lullige “dat kan je op je vingers natellen” argument hè, gewoon keihard verifieerbare feiten.

          Login om te reageren
    • rhellema zegt

      15 februari 2020 om 12:49

      @kle500: oh, vertel eens, wat voor verregaande connecties heeft iemand die geen lid is van het Koninklijk huis?

      Login om te reageren
  4. Boomer zegt

    14 februari 2020 om 20:42

    Moet de FIA de baan niet eerst nog keuren?

    Login om te reageren
    • Erik zegt

      14 februari 2020 om 21:10

      @airc:

      Precies en de licentie afgeven daarna.

      Login om te reageren
  5. edward330d zegt

    14 februari 2020 om 21:31

    Ik vind het goed hoor dat het er komt het is een geweldig evenement voor Nederland. Ben alleen bang dat het ten koste gaat van andere evenementen in ons land omdat de co2 gecompenseerd moet gaan worden…

    Login om te reageren
  6. pablo1971 zegt

    14 februari 2020 om 21:44

    Van mij mogen EK en WK voetbal, songfestival en zo nog wel wat evenementen wel wegblijven. En als iemand niet met de auto naar evenement x gaat, dan rijdt hij/zij wel met de auto naar het strand/Efteling/ binnenstad/ meubelboulevard of iets anders.

    Login om te reageren
  7. mustang750supersnake zegt

    14 februari 2020 om 22:05

    wil toch wel heel graag zien hoe het er nu bijligt? iemand beelden?

    Login om te reageren
    • autoriteit zegt

      14 februari 2020 om 22:42

      @mustang750supersnake: https://youtu.be/eKv3Cq6TSIQ

      Login om te reageren
      • mustang750supersnake zegt

        14 februari 2020 om 22:54

        @autoriteit: thanks??
        wordt vlgs mij n mooi rijderscircuit zoals we dat allemaal zo graag wilden?

        Login om te reageren
        • sportevo zegt

          15 februari 2020 om 07:33

          @mustang750supersnake: het circuit is qua vorm niet heel veel veranderd of eigenlijk helemaal niet. Bos Uit/Luyendijk bocht is nu een 2-vingers in je neus volgas bocht waar dit voor sommige toerwagens voorheen een net wel/net niet volgas bocht was of een bocht waar je echt iets moest doen om op de baan te blijven. De enige reden waarom hier een kombocht is gemaakt, is omdat de F1 anders een veel te kort recht stuk zou hebben gehad om DRS te laten werken. Ze verbloemen dit door er maar op te blijven hameren dat het zo speciaal en bijzonder is maar er is juist een stukje spektakel uit het circuit gehaald i.p.v. eraan toegevoegd. Misschien de kombocht in de Hugenholtz maar feitelijk was dit al een soort kombocht die iets verlegd is om de paddock doorgang wat meer ruimte te geven.

          Persoonlijk denk ik dat het circuit wel eens erg tegen kan gaan vallen voor actie momenten in de F1 en dat hij niet hoog in het favorieten lijstje van de coureurs komt te staan op het gebied van spektakel. Misschien wel qua ligging maar aan de andere kant, zo bijzonder is de plek Zandvoort ook niet als je kijkt naar andere plekjes.

          Login om te reageren
  8. lacker zegt

    14 februari 2020 om 23:37

    Ik verwacht iets meer dan 10400 bezoekers. Nulletje erbij denk ik zo. Maar tof dat het nu rond is!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North