• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De elektrische Hot Hatch komt telkens dichterbij

Auteur: willeme, gepost 25 oktober 2019 om 08:06 – 25 Reacties

Afbeelding De elektrische Hot Hatch komt telkens dichterbijAfbeelding De elektrische Hot Hatch komt telkens dichterbijAfbeelding De elektrische Hot Hatch komt telkens dichterbijAfbeelding De elektrische Hot Hatch komt telkens dichterbijAfbeelding De elektrische Hot Hatch komt telkens dichterbijAfbeelding De elektrische Hot Hatch komt telkens dichterbijAfbeelding De elektrische Hot Hatch komt telkens dichterbijAfbeelding De elektrische Hot Hatch komt telkens dichterbij

Nissan Leaf e+ Dual Motor Concept '19
Dat is goed nieuws.

Kennen jullie die Nissan Sunny GTi-R nog? Dat was een verrassend potente Hot Hatch en homologatiespecial uit de vroege jaren ’90. De auto was geen bizar groot succes. Zowel qua verkopen als prestaties op het sportieve vlak waren auto’s als de Lancia Delta HF Integrale, Ford Escort RS Cosworth en Subaru Impreza succesvoller en populairder.

Dat zal mede zijn gekomen door de looks van de Sunny GTi-R, want de auto viel nauwelijks op: een grote luchthapper in de motorkap, een flinke dakspoiler en dat was het eigenlijk wel. Dat neemt niet weg dat de compacte Nissan uiterst rap was.

Nissan Pulsar GTi-R (RN114) '90

Het verleden lijkt zich een beetje te herhalen met deze aangepaste Nissan Leaf e+. Want afgaande op de afbeeldingen zou je het niet zeggen, maar deze Nissan Leaf heeft serieus veel vermogen. Deze Leaf heeft namelijk niet één, maar twee motoren: eentje op de vooras en eentje op de achteras. Het totale vermogen bedraagt 308 pk en een nauwelijks te bevatten 683 Nm.

Nissan Leaf e+ Dual Motor concept '19

Het is officieel nog een prototype om te kijken hoe een dergelijke auto zou functioneren en rijden. Over prestaties wordt nog met geen woord gerept, maar reken maar dat je de koning bent bij de verkeerslichten. Net als de eerdergenoemde Sunny GTi-R zijn er een paar visuele verschillen met de gewone Leaf, waaronder de 17″ Volk Racing wielen en de verbrede spatborden.

Nissan Leaf e+ Dual Motor Concept '19

Nissan heeft vooralsnog geen productieplannen met de Leaf E+ met twee motoren. Maar het is wel een voorproefje op de toekomst waarin er ook sportieve varianten komen van elektrische auto’s. Op dit moment is er wel een Nissan Leaf Nismo, maar daarbij zijn de wijzigingen grotendeels cosmetisch.

Ook interessant!

  • Waarom deze Nissan Newbird de perfecte combinatie is
  • serieus
    Eden Hazard gaat van Aventador SVJ naar Nissan Leaf
  • vijfdeurs pionier
    Deze vijfdeurs pionier wordt óók een crossover
  • EINDELIJK
    EINDELIJK! Adverteerder vermeldt een eerlijke prijs!

Nieuwste artikelen

  • Video: De slechtste vrachtwagenchauffeur
  • Dit verandert er aan jouw Tesla na de grote Kerstmis-update
  • Mercedes geeft eerste beelden van vernieuwde S-Klasse prijs
  • Gespot – V10-legendes ontmoeten elkaar in Nederland!
FacebookTweetPinLinkedIn

awd, Elektrisch, leaf, Nissan

Vorig bericht: « GP Mexico 2019: tijden en wat je moet weten
Volgend bericht: Deze brute Huracán Silhouette is trager dan standaard »

Lees Interacties

Reacties

  1. stephane8200 zegt

    25 oktober 2019 om 08:23

    Dual motor bevalt best prima. Kan het Nissan aanraden.

    Die Zoe RS van Renault vond ik wat leuker om te zien.

    Login om te reageren
  2. arhanso zegt

    25 oktober 2019 om 08:26

    Mijn voorspelling komt uit… Een electrische boodschappenauto rijdt straks elke willekeurige supercar er uit.. ;-)

    Login om te reageren
    • kennone zegt

      25 oktober 2019 om 08:34

      @arhanso: tot de 100 misschien

      Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      25 oktober 2019 om 08:38

      @arhanso: Op de sprint ja, bij de eerste bocht vouwt het boodschappenkarretje achterstevoren om een paal…

      Login om te reageren
    • gandini zegt

      25 oktober 2019 om 09:50

      @arhanso: Supercars gaan anders ook aardig met hun tijd mee. Kijk maar naar Rimac, Lotus Evija, Pininfarina Battista enz. Allemaal auto’s met bizarre vermogens. Eigenlijk wel apart dat je zoiets gewoon met een rijbewijs op de openbare weg mag besturen trouwens…

      Login om te reageren
      • ko4n zegt

        25 oktober 2019 om 10:09

        @gandini: dat zei men vroeger ook over een ferrari f40 met niet iets meer dan 400pk

        Login om te reageren
        • berlinetta zegt

          25 oktober 2019 om 10:56

          @ko4n: 487 pk zou ik niet net iets meer dan 400 pk noemen.

          Login om te reageren
          • berlinetta zegt

            25 oktober 2019 om 10:59

            @berlinetta: *478

            Login om te reageren
            • kennone zegt

              25 oktober 2019 om 16:00

              @berlinetta: 289 na al de jaren en matig onderhoud dan.

              Login om te reageren
  3. Dutchdriftking zegt

    25 oktober 2019 om 08:38

    De Sunny GTI-R….. Een collega van mij heeft er 20 jaar geleden een gehad. Hij praat er nog bijna elke dag over….

    Login om te reageren
    • cossiekiller zegt

      25 oktober 2019 om 08:46

      @dutchdriftking: Ik heb er ooit mee op het circuit gereden. Was ook van een vriend. Qua power, wegligging en rondetijden zat die niet ver van de Escort Cosworth (van een andere vriend. Ja, ik weet ze uit te kiezen :-)). Hij viel alleen niet op, de Sunny…

      Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        25 oktober 2019 om 10:08

        @cossiekiller: Inmiddels zijn ze ook vrij prijzig geworden.

        Login om te reageren
  4. redneckdarian zegt

    25 oktober 2019 om 08:45

    Geen wolf in schaapskleren maar een wolf onder een elektrische deken!

    Login om te reageren
  5. ghost zegt

    25 oktober 2019 om 08:58

    Idee van een hot hatch is in mijn beleving ook geluid. Hoe mooi en stil een EV dan ook mag zijn, ik zie het niet voor me. Prima voor de huis, tuin en keukenritjes maar daar blijft het wel bij..

    Login om te reageren
  6. joost1990_2 zegt

    25 oktober 2019 om 09:34

    Wel fijn dat dan de kofferbakbodem zeer waarschijnlijk wat hoger komt te liggen, nu is er een enorm hoogteverschil met de banken neergeklapt.

    Login om te reageren
  7. flutterby zegt

    25 oktober 2019 om 09:38

    De Leaf is veel te lomp voor hothatch. Zet hem maar eens naast een Golf en zie hoe hoog die is. Praktisch een MPV.

    Login om te reageren
  8. RiKe zegt

    25 oktober 2019 om 10:08

    Leuk idee dat ze een snelle elektrische hothatch willen bouwen. Nu nog een betaalbare auto met een fatsoenlijk bereik (400km in de dagelijkse praktijk) en snel kunnen opladen. Denk dat dat veel belangrijker is om het elektrisch rijden van de grond te krijgen. En nee €40.000 is niet betaalbaar.

    Login om te reageren
    • flutterby zegt

      25 oktober 2019 om 11:59

      @rike: idd €40k is goedkoop voor een gloednieuwe full option C segment met 200+ pk.

      Login om te reageren
      • lekbak zegt

        25 oktober 2019 om 12:52

        @flutterby: goedkoop is heel wat anders dan betaalbaar.

        Login om te reageren
  9. henkhupelschoten zegt

    25 oktober 2019 om 10:13

    BMW heeft z’n i3s toch al?

    Login om te reageren
  10. BaRa zegt

    25 oktober 2019 om 12:07

    Hot MPV. Weinig Hatch aan een Leaf.

    Login om te reageren
  11. gilettelubbers zegt

    25 oktober 2019 om 12:43

    Bij de “Dat is goed nieuws” begon het al te kriebelen bij me, en niet op een positieve manier

    Login om te reageren
  12. thestino zegt

    25 oktober 2019 om 15:02

    Ze vragen nog al prijzen op de tweedehandsmarkt voor een Sunny GTI-R?! Welke gek geeft daar nu 25k voor…?!

    Login om te reageren
    • kennone zegt

      25 oktober 2019 om 16:01

      @thestino: een Nissan-gek

      Login om te reageren
  13. Jantje_555 zegt

    28 oktober 2019 om 14:29

    dit is helemaal geen goed nieuws, een hothatch moet net een rijders auto zijn. in de toer jagen, zelf schakelen, mooi gebrom uit de uitlaat ipv luidsprekers, …

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North