• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Zo wordt een Leaf minder lief

Auteur: willeme, gepost 24 mei 2019 om 13:09 – 24 Reacties

Afbeelding Zo wordt een Leaf minder liefAfbeelding Zo wordt een Leaf minder liefAfbeelding Zo wordt een Leaf minder liefAfbeelding Zo wordt een Leaf minder liefAfbeelding Zo wordt een Leaf minder lief

Nissan Leaf Autech '19
Maar wel een stukje leuker.

Als we aan elektrisch rijden denken, komen er diverse Tesla’s naar boven. Op zich logisch, want de Amerikaanse elektropionier is onlosmakelijk ermee verbonden en weet zichzelf elke week wel in de schijnwerpers te plaatsen met ambitieuze beloftes, kwaliteitsproblemen of overweldigende verkoopcijfers.

In de tussentijd is Nissan iets stiller omtrent hun elektrische auto’s, lijk het wel. Totaal onnodig, want ze zijn al jaren goed aan de weg aan het timmeren met de Leaf. De eerste generatie Leaf was veelbelovend, maar schoot nét te kort als het gaat om actieradius en laadtijd.

Dat is bij de tweede generatie véél beter voor elkaar. Laden gaat aanzienlijk sneller en met een volle lading kom je gewoon een stukje verder. Dat is de reden dat je ze tegenwoordig ook geregeld ziet rijden. Want hoe leuk zo’n Tesla ook is, ze zijn gewoon duur. De Nissan Leaf is vanaf zo’n 34.000 euro. Een nadeel is wel dat er nog geen sportieve Leaf is. Gelukkig brengt Autech daar verandering in.

Nissan Skyline GT-R Autech Version 4-door (BCNR33) '97

Autech is een bijzondere tak van Nissan, dat zich eigenlijk met alles bezighoudt als het gaat om accessoires en aftermarket aanpassingen. Dat kan een vierdeurs Skyline GT-R (afbeelding boven) zijn, maar ook ombouw voor gehandicapten of zoals in dit geval: een kekke sportuitvoering.

Nissan Leaf Autech '19

Bij veel van sportpakketten uit Japan gaat het al snel mis: veel te wild, uitbundig en infantiel. Zo niet in dit geval. Autech is bezig met een gehele lijn voor bestaande Nissan modellen. Maar daar is Nismo toch al voor? Ja, klopt. Nismo richt zich wat meer op hardcore prestaties, terwijl Autech sportief en luxe is. De Nissan Leaf Autech heeft een Aurora Blue koetswerk, subtiel dik gemaakt met andere bumpers, skirts, 17″ velgen en een heuse dakspoiler.

Nissan Leaf Autech '19

Ook in het interieur zet het sportief-luxe thema zich voort. De bekleding is blauw met zwart, met contrasterende stiksels. De onderkant van het stuurwiel is blauw leder, de rest is zwart. Het is niet compleet anders dan de reguliere Leaf, maar het geeft het interieur wel wat meer cachet. Dan nu het slechte nieuws: deze uitvoering staat voorlopig alleen gepland voor de Japanse markt en wordt boven de Nissan Leaf Nismo geprijsd: de Autech is ietsjes duurder.

Ook interessant!

  • Waarom deze Nissan Newbird de perfecte combinatie is
  • serieus
    Eden Hazard gaat van Aventador SVJ naar Nissan Leaf
  • vijfdeurs pionier
    Deze vijfdeurs pionier wordt óók een crossover
  • Mijn Auto: Nissan GT-R Switzer P800 van Gerben
    Mijn Auto: Nissan GT-R Switzer P800 van Gerben

Nieuwste artikelen

  • Video: Mijn knipperlicht staat aan, DUS ik kom
  • Porsche pakt de beste Carrera op de juiste wijze aan
  • Nee maar! Keert de leukste hot hatch terug?
  • De PORSCHE 997.2 Turbo Cabrio van Dick heeft het ALLEMAAL #MijnAuto
FacebookTweetPinLinkedIn

autech, Elektrisch, leaf, Nissan

Vorig bericht: « Dit is de Superb die je wil hebben
Volgend bericht: Kijk de Grand Prix van Nederland gratis op TV! »

Lees Interacties

Reacties

  1. toyotafortuner zegt

    24 mei 2019 om 13:14

    Ik zou t wel doen op een Leaf. Vind m wel tof zo

    Login om te reageren
    • hehe zegt

      24 mei 2019 om 14:52

      @toyotafortuner: ligt er aan wie er op ligt.

      Login om te reageren
  2. Dutchdriftking zegt

    24 mei 2019 om 13:15

    Net zo zinvol als een sportpakket op een Prius. Daar koop je de auto toch niet voor?

    Login om te reageren
    • bierbuik zegt

      24 mei 2019 om 13:30

      @dutchdriftking: ach er lopen ook figuren van 100 kilo in trainingspakken, klopt ook niet helemaal

      Login om te reageren
      • str8six zegt

        24 mei 2019 om 13:33

        @bierbuik: jij ook toevallig?

        Login om te reageren
        • bierbuik zegt

          24 mei 2019 om 13:40

          @str8six: zelden, plus dat ik bij lange na geen 100 kilo weeg

          Login om te reageren
          • str8six zegt

            24 mei 2019 om 19:13

            @bierbuik: nee, dacht 1+1=2 met zo’n nickname ;-)

            Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        24 mei 2019 om 14:11

        @bierbuik: Dat komt omdat ze niet in een spijkerbroek of pantalon passen :P.

        Login om te reageren
    • danoontjepower zegt

      24 mei 2019 om 13:34

      @dutchdriftking: Doet me haast een beetje denken aan het sportpakket voor de Peugeot 107.

      Lichtmetalen velgen, de optionele toerenteller (tuurlijk is dat geen standaarduitrusting), een strijkplank op de achterklep en 2 moddervette viperstrepen en een chromen nep uitlaat. En uiteraard dezelfde motorisering, gewoon 68pk uit de één liter brommer motor.

      Dit is gewoon de elektrishe variant van dit kromme grapje.

      Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        24 mei 2019 om 14:32

        @danoontjepower: Tja, een ‘sport’ 107 is nog leuk als eerste auto, bij deze Leaf is het gewoon zielig.

        Login om te reageren
        • dawwg zegt

          24 mei 2019 om 14:55

          @dutchdriftking: Nee, het is een zaaddodend saai rijdende auto, die 68pk voelen aan als 40pk …

          Login om te reageren
          • danoontjepower zegt

            24 mei 2019 om 15:07

            @dawwg: Eens, er zijn fietsers die meer (voelbaar) koppel hebben.

            Login om te reageren
    • 87sandyd zegt

      24 mei 2019 om 18:22

      @dutchdriftking: Of een sportpakket op een SUV, dat is nog erger…

      Login om te reageren
  3. Edge zegt

    24 mei 2019 om 13:29

    Dus nu is het een Nissan Beaus?

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      24 mei 2019 om 13:31

      @edge: LOL!

      Login om te reageren
    • suzikubelona zegt

      24 mei 2019 om 14:34

      @Edge: Mwa, hooguit Sporteaf.

      Login om te reageren
  4. schuimbekje3 zegt

    24 mei 2019 om 13:51

    en waarschijnlijk niet verkrijgbaar in europa.

    Login om te reageren
    • emping zegt

      25 mei 2019 om 08:27

      @schuimbekje3: laatste zin: Dan nu het slechte nieuws: deze uitvoering staat voorlopig alleen gepland voor de Japanse markt en wordt boven de Nissan Leaf Nismo geprijsd: de Autech is ietsjes duurder.

      Login om te reageren
  5. kobus1967 zegt

    24 mei 2019 om 14:04

    En nog steeds een passief systeem om de temperatuur van het batterijpakket te regelen, dat maakt het een net niet EV.

    Login om te reageren
  6. p3r0x zegt

    24 mei 2019 om 14:04

    Ik vind het wel kunnen, zolang ze er maar geen nep uitlaten onderzetten.

    Login om te reageren
  7. flutterby zegt

    24 mei 2019 om 14:24

    Niets sportief aan de Leaf. Volgens mij zijn er cross-overs die lager zijn.

    Login om te reageren
  8. baklava zegt

    24 mei 2019 om 14:32

    Niet slecht voor een Renault

    Login om te reageren
  9. hallokroket zegt

    24 mei 2019 om 15:30

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  10. ozzytrk zegt

    25 mei 2019 om 01:24

    Niet aan een leaf beginnen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North