• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De goedkoopste handgeschakelde 968 van Marktplaats

Auteur: jaapiyo, gepost 2 mei 2020 om 20:59 – 44 Reacties

968 Marktplaats

Dit is ‘m dan, de goedkoopste handgeschakelde Porsche 968 van Marktplaats. Blauw op blauw.

Als de Porsche 924/944 in een item van RTL GP verschijnt dan weet je het zeker: de transaxle vierpitters van Porsche hebben nu echt fame te pakken. Als trotse 944-rijder heb ik daar gemengde gevoelens bij. Het is nu immers iets minder hipster en trendsettend om zo’n ding te rijden dan een paar jaar geleden. Maar ja, ik begrijp het natuurlijk wel. Met premium RWD, weinig elektronische hulpjes en een voor huidige begrippen laag gewicht is het fijn sturen geblazen (als alles werkt). En ach, de fame van de auto maakt het iets dragelijker als er weer een kneiterdikke rekening betaald moet worden. Dat voelt (iets) meer als een nodige investering doen, in plaats van geld in een bodemloze put gooien. Je moet jezelf een beetje voor de gek houden hè.

Porsche 968

Nou ben ik zelf dus fan van de 944 en niet zozeer van de 968, maar volgens collega @willeme is de laatste transaxle vierpitter degene die je moet hebben. Technisch gezien heeft ‘ie daar vast gelijk in. De motor heeft aanzienlijk meer pk dan de eerste 944’s en je hebt wat meer moderne (veiligheids)goodies. Toen de 968 op de markt kwam claimde Porsche dat ‘bijna alles nieuw was’. De auto werd zelfs in een andere fabriek gemaakt (in Stuttgart ipv in Neckarsulm). Maar goed, ik zie vooral een auto uit de geweldige 80s (eigenlijk natuurlijk al 70s) die iemand zeer geforceerd de 90s in heeft proberen te trekken. Het is allemaal gladder, ronder en lijkt af fabriek getuned door een foute tupperware-verkoper.

Porsche 968 interieur

Laat je dat vooral niet beïnvloeden. Voor 17.500 Ekkermannen rijd jij in een heuse Porsche 968 met 240 pk en blauw leder. Deze unit met 223.000 kilometer op de klok komt uit 1994 en is uitgevoerd in Nachtblau. De stoelen komen recht uit de 911. De spiegels komen van een 964. De klapkoplampen lijken op die van de 928. Koop dan?

Ook interessant!

  • Dít is de goedkoopste Porsche 911 GT3 RS van Marktplaats
  • Goedkoopste 991 GT3 van Marktplaats
    Dit is de goedkoopste Porsche 991 GT3 van Marktplaats
  • Deze Porsche 968 heeft geen dak én geen koplampen
  • Porsche 928
    Dit is de duurste Porsche 928 van Marktplaats

Nieuwste artikelen

  • Video: Mijn knipperlicht staat aan, DUS ik kom
  • Porsche pakt de beste Carrera op de juiste wijze aan
  • Nee maar! Keert de leukste hot hatch terug?
  • De PORSCHE 997.2 Turbo Cabrio van Dick heeft het ALLEMAAL #MijnAuto
FacebookTweetPinLinkedIn

968, blauw, marktplaats, occasion, Porsche

Vorig bericht: « Ecclestone graaft Verstappen, Musk en Trump, haat Tesla
Volgend bericht: Motorrijden met een autorijbewijs? »

Lees Interacties

Reacties

  1. mikje90 zegt

    2 mei 2020 om 21:07

    Voor 17.500€ koop je ook een jong gebruikte Alfa 159 1750tbi.

    Login om te reageren
    • hotze zegt

      2 mei 2020 om 21:46

      Zo kun je alles wel kromlullen ?
      De Alfa is wellicht een rationelere keuze maar het gaat er hier toch om een Porker te rijden. Welliswaar geen 911 maar toch een Porker.

      Login om te reageren
      • mbvw zegt

        2 mei 2020 om 22:39

        @hotze: ‘De Alfa is wellicht een rationelere keuze…’ die zin heb ik toch nog niet eerder gehoord

        Login om te reageren
        • hotze zegt

          2 mei 2020 om 22:48

          Dacht al toen ik ’t intikte, ‘dat slaat eigenlijk nergens op’. Misschien dat de onderhoudskosten voor de Alfa nog hoger uitkomen dan voor de Porsche.
          Maar als daily, wellicht ook koters te vervoeren, is een 159 praktischer. ‘praktischer keuze’ was meer op z’n plaats geweest ?

          Login om te reageren
          • laptom zegt

            3 mei 2020 om 10:01

            @hotze: Je zal je verbazen hoe praktisch de 968 is. 2 volwassen met 2 kleine kinderen en 4 ski’s en uitrusting passen er zonder problemen in de auto. Dat lukt met een 159 niet, kan je meteen een dakkoffer erop gooien. Nadeel is als de kinderen 10 jaar of ouder zijn, dan is het geen ideale auto meer.

            Login om te reageren
        • lolikbenbol zegt

          3 mei 2020 om 19:56

          @mbvw: dan moet t alternatief wel vrij bizar zijn ja

          Login om te reageren
      • leonardodiecabrio zegt

        3 mei 2020 om 01:23

        @hotze: Alfa hahaha

        Login om te reageren
    • ibssr zegt

      3 mei 2020 om 00:09

      Of in aanvulling een Alfa Romeo 156 GTA met handbak voor minder dan € 15.000. Een nieuwe Giulia GTA kost € 230.000.

      De letters GTA staan voor Gran Turismo Alleggerita. De GTA’s werden op een aparte productielijn naast de standaard 156 modellen met de hand in elkaar geschroefd. Er werden 1.973 berlinas and 1.678 Sportwagons gebouwd tot oktober 2005. Één van meest begerenswaardige eigenschappen is te vinden onder de motorkap: een 3.2 liter ‘Busso’ V6 streelt je oren. Het blok levert 250 PK (184 kW) en 300 Nm koppel. Er werden er een paar geleverd met de Selespeed automaat, maar gelukkig kozen de meeste Alfisti voor een handbak.

      Link
      https://www.zeeuw.nl/voorraad/alfa%20romeo/156/3-2-v6-gta-250-pk-collectors-item-777700368/?

      Login om te reageren
  2. sntial zegt

    2 mei 2020 om 22:27

    Kan iemand me eens Ekkermannen uitleggen bedankt.

    #StAySaFe

    Login om te reageren
    • imaginenl zegt

      2 mei 2020 om 23:37

      @sntial: Ékkerman, een verzonnen gemenerik. Deze zou in diep water huizen. Als kind werd je zo gewaarschuwd voor diep, gevaarlijk water.

      Login om te reageren
    • papa zegt

      3 mei 2020 om 06:03

      @sntial: ekkermannen wonen in de Drentse bossen en spannen daar draadjes over de grond waar blikjes aan zitten, als kinderen dan over de draadjes struikelen horen de ekkermannen dat een nemen de kinderen gevangen. Is een oud verhaal om kinderen af te schrikken niet alleen de bossen in te gaan

      Login om te reageren
  3. ericd zegt

    2 mei 2020 om 22:48

    Hoe zat het ook alweer met de variocam die erin zit? Was dat niet prone to failure?

    Login om te reageren
    • laptom zegt

      3 mei 2020 om 10:02

      @ericd: na 300.000km moet je er wel een keertje naar laten kijken.

      Login om te reageren
      • p993 zegt

        4 mei 2020 om 08:03

        @laptom: volgens mij mag het al bij minder…laten we zo zeggen: als het faalt, dan loopt de motor de soep in en dat wil je niet…overigens is onderhoud best prijzig (aan den lijve ondervonden), afh van de ervaring die jouw garagist hiermee heeft, dat wel.

        Login om te reageren
  4. techniekmeneer zegt

    2 mei 2020 om 22:53

    Had niet verwacht dat ze zo duur zijn.

    Login om te reageren
    • p993 zegt

      4 mei 2020 om 08:03

      @techniekmeneer: ik kijk er ook van op; flink gestegen afgelopen 10 jr, blijkbaar!

      Login om te reageren
  5. cappie zegt

    2 mei 2020 om 22:58

    Zonde van het geld, voor 17.500k is genoeg wat anders te vinden.

    Login om te reageren
    • unknown234 zegt

      3 mei 2020 om 00:39

      @cappie: Voor 17,5 miljoen is bijna alles te vinden.

      Login om te reageren
      • mikje90 zegt

        3 mei 2020 om 06:22

        @unknown234: Scherp!!!

        Login om te reageren
    • StijnB zegt

      4 mei 2020 om 10:21

      Anders maar niet beter…

      Login om te reageren
  6. Ultimora zegt

    2 mei 2020 om 23:13

    Deze staat al een eeuwigheid te koop. Het hoeft niet maar meestal heeft dat een reden..

    Login om te reageren
  7. ibssr zegt

    2 mei 2020 om 23:56

    En de goedkoopste Porsche 968 3.0 Coupe AUT U9 1993 Blauw
    op Marktplaats sinds 18 apr. ’20 kost € 12.950,00.

    Link
    https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/porsche/m1538342468-porsche-968-3-0-coupe-aut-u9-1993-blauw.html?c=98161c301670fa7fd0a74ff75d1ce7b4&previousPage=vip

    Login om te reageren
    • jaapiyo zegt

      3 mei 2020 om 00:52

      Een 968 met automaat is stracciatella ijs zonder chocolade chips.

      Login om te reageren
      • p993 zegt

        4 mei 2020 om 08:09

        @jaapiyo: eens. Voor de meeste mensen geldt: als je daar eens mee gereden hebt, weet je dat je dat niet wilt!

        Login om te reageren
  8. flatsixx zegt

    3 mei 2020 om 00:34

    Deze auto moet je minimaal als S hebben (aldus mijn bescheiden mening)

    Login om te reageren
    • laptom zegt

      3 mei 2020 om 10:04

      @flatsixx: je hebt geen 968S. Alleen een CS, maar die is 0% verschillend vd normale uitvoering. Zelfde motor en vermogen.

      Login om te reageren
      • StijnB zegt

        4 mei 2020 om 10:28

        Maar is wel minimaal 50kg lichter (vaak zelfs veelal 100kg) en heeft een aangepaste ophanging. Vele CS’en hebben bovendien het M030-pakket met grotere remmen, dikkere stabilisatorstangen, en een nog stuggere ophanging. Qua rijden heb je dan een héél andere auto. Porsche gaf trouwens dezelfde prestatiecijfers op tussen 968 en 968 CS, maar in realiteit was er ook daar een ruim verschil. Meeste magazines zaten zelfs in ongeveer 0,5s sneller op 100 met de CS.
        Op de rollenbanken doen ook CS’en het goed, vaak 260 ipv 240 paarden gezien.

        Login om te reageren
    • p993 zegt

      4 mei 2020 om 08:04

      @flatsixx: snap ik niet…?

      Login om te reageren
      • flatsixx zegt

        17 mei 2020 om 20:16

        @p993: zooo ik zat er even volledig naast. Dacht dat het om een 928 ging.

        Login om te reageren
  9. appeltaartislekker zegt

    3 mei 2020 om 00:43

    Kan je ook met euro’s betalen?

    Login om te reageren
  10. dracae zegt

    3 mei 2020 om 02:28

    Ik zal nooit een 911 kopen, gewoon niet mijn ding, maar als ik ooit de loterij win, dan komt er wel een 944/ 968.
    Dat was jaren geleden al bijna het geval, proef gereden, naar huis, nog even een paar dingen regelen en gebeld dat ik’ m wou. Was ie net verkocht.. niet echt de afspraak, maar wat doe je er aan?
    Kort daarna een ur-quattro gekocht, ook geen spijt van, wel dat ik de 2e, nog mooiere, weer heb moeten verkopen.

    Login om te reageren
  11. spence zegt

    3 mei 2020 om 08:12

    Die wagen reed best leuk in die tijd. De dikste 4-pitter van de markt.
    In tegenstelling tot hetgeen je schreef, vond ik dat de 944 eindelijk tot maturiteit gekomen was onder deze vorm. Eindelijk een echte Porsche, en geen veredelde Audi. Dat was althans mijn gevoel in die tijd.

    Login om te reageren
    • laptom zegt

      3 mei 2020 om 10:08

      @spence: voordeel van de dikke 4 pitter (3liter!!) en de standaard 6-bak (in de jaren 90!!) is dat het enorm koppelrijk te rijden is. Bij 30kmpu in de 5de versnelling totdat je 240kmpu aangetikt zonder problemen.

      Login om te reageren
      • mastkalander zegt

        3 mei 2020 om 15:22

        Wel als eigenaar kan ik zeggen dat je ook met deze kar de 280 aantikt… en rijdt als een speer

        Login om te reageren
        • karaya zegt

          3 mei 2020 om 16:42

          Op de teller…

          Login om te reageren
          • StijnB zegt

            4 mei 2020 om 10:32

            Inderdaad, 270 op GPS

            Login om te reageren
    • StijnB zegt

      4 mei 2020 om 10:34

      Rijdt nu ook nog erg leuk hoor. Ideaal voor leuke wegen van de Eifel, Ardennen,… Vorig jaar nog met groepje wagens daar gaan rijden, en de 968 CS stak er wel bovenuit.

      Login om te reageren
  12. mpgc zegt

    3 mei 2020 om 10:02

    Heb altijd een zwak gehad voor de 924/944/968. In hun tijd mooie praktische en zeer goed sturende sportauto’s. Mijn favoriet: de 924 Carrera GT

    Login om te reageren
    • laptom zegt

      3 mei 2020 om 10:06

      @mpgc: 924 Carrera GT is inderdaad een beest. Geweldige wagen met een serieuze Turbo erop. Ook al heeft deze maar 210pk, het rijdt echt serieus tricky.

      Login om te reageren
      • spence zegt

        3 mei 2020 om 10:28

        Het leuke van deze blog is dat ik regelmatig kennismaak met auto’s waar ik nooit van gehoord heb zoals deze 924 Carrera GT.

        Login om te reageren
  13. albertjan zegt

    3 mei 2020 om 13:44

    Krijg je dat kussentje er ook bij?

    Login om te reageren
    • mastkalander zegt

      3 mei 2020 om 15:23

      Eventueel tegen meerprijs??

      Login om te reageren
  14. Boomer zegt

    3 mei 2020 om 13:50

    Als je gewoon de 944S2 neemt zit je heel dicht tegen de 968 alleen dan in een 944 body. En ik kan me voorstellen dat je die mooier vindt.

    Login om te reageren
  15. Dutchcarwizard zegt

    3 mei 2020 om 15:17

    Liever de cabriolet. Die heeft een geweldige lijn.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North