• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De haaienvin verdwijnt uit de Formule 1

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 25 november 2017 om 09:01 – 25 Reacties

De haaienvin verdwijnt uit de Formule 1


Yay or nay?

Het nieuwe reglement van 2017 werd over het algemeen behoorlijk goed ontvangen. Dat is op zich niet zo vreemd; brede banden en een agressieve look scoren altijd goed bij de fans. Dat de wagens op vrijwel elk circuit de ronderecords zouden verbreken, was een aangename bijkomst waar we al jaren niet mee te maken hadden gehad. Maar wacht, is dat nou…?

Juist, die vervloekte haaienvin maakte jammer genoeg zijn return. Je kunt het de ontwerpers niet kwalijk nemen; zij doen simpelweg hun uiterste best om de auto’s zo snel mogelijk over de circuits te kunnen laten stormen. Maar ja, vertel dat maar eens aan miljoenen fans over de wereld. Die zien een snoeilelijk aanhangsel boven het motorcompartement en beginnen massaal moord en brand te schreeuwen. De nieuwe eigenaren, wanhopig op zoek naar nieuwe fans, zagen deze dreiging en beloofden het op te lossen.

Hoewel het geklaag vrij snel verdween werden er achter de schermen de nodige aanpassingen gedaan. Maanden geleden inmiddels stemden de teams over het lot van de haaienvin. Hieruit bleek dat ook zij toch wel afwilden van de haaienvin en voortaan liever een Mercedes-achtig exemplaar gebruikten. Met het einde van het seizoen om de hoek moest er definitief een beslissing genomen worden om het lot van de vin te bezegelen.

Zo op het eerste gezicht lijkt het misschien rechtdoorzee, maar dat was het dus allesbehalve. In de afgelopen maanden hadden de teams namelijk bedacht dat de haaienvin toch maar moest blijven. Bij de meeting van de F1 Strategy Group deze week, waar de uiteindelijk stemming werd gedaan, werd duidelijk dat ineens iedereen weer voor was. Of nou ja, iedereen behalve McLaren. Teambaas Eric Boullier beargumenteert:

“I don’t understand why everyone went to do something else other than the regulations. It has been voted months ago to go with no shark fin – a sort of mini shark fin. This is in the regulations for next year. Some teams believed it will change again, and wanted to keep the big fin. Then it was discussed to have a Mercedes style fin and in the end we just remind everybody what was voted six months ago.”

Om eerlijk te zijn ben ik geen fan van Eric, maar dit keer heeft hij toch echt een punt. Dus, geniet nog maar even van de haaienvin, want de Grand Prix van Abu Dhabi zal voorlopig de laatste keer zijn dat je hem in al zijn glorie zal zien.

Ook interessant!

  • Audi heeft McLaren gekocht
    BREEK: Audi heeft McLaren gekocht? *UPDATE*
  • 'Audi heeft tóch interesse in McLaren'
  • Video: tattoo gezet na weddenschap Ricciardo!
    "Bij sommige F1 coureurs verdampt het talent"
  • 'F1-deal Audi en Porsche is zo goed als rond'

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

eric-boullier, Formule 1, liberty-media, McLaren, Racing

Vorig bericht: « Koop deze Aston Martin V8 Vantage N400 in Nederland
Volgend bericht: Halo gaat dikke F1-coureurs straffen »

Lees Interacties

Reacties

  1. connielingus zegt

    25 november 2017 om 09:08

    Lekker boeiend. Laat lekker zitten. Liever V12’s terug.

    Login om te reageren
    • shadowbroker zegt

      25 november 2017 om 09:41

      @connielingus: Ik vind de v10’s eigenlijk beter klinken

      Login om te reageren
  2. gwnbmw zegt

    25 november 2017 om 09:15

    nee! ben ik nou echt de enige die het een bruut ding vind, en het anders zo leeg vindt achterop?

    Login om te reageren
    • ikschrijfookoverautos zegt

      25 november 2017 om 09:20

      Nope ;)

      Login om te reageren
    • str8six zegt

      25 november 2017 om 09:45

      @gwnbmw: Nee, vind ‘t er ook gaaf uit zien!

      Login om te reageren
    • Gulli zegt

      25 november 2017 om 09:50

      @gwnbmw: vind het ook wel wat hebben. Een LMP zonder haaienvin zou ik me al niet eens meer kunnen voorstellen

      Login om te reageren
    • lincoln zegt

      25 november 2017 om 09:59

      @gwnbmw:

      Mwah .. samen met de adverteerders ..

      Kraaltjes en spiegeltjes voor het brood en spelen volk ..

      Login om te reageren
      • Gulli zegt

        25 november 2017 om 10:34

        @lincoln: god, heb je hem ook weer

        Login om te reageren
        • viezefreddyw zegt

          25 november 2017 om 12:11

          @gulli: Gelukkig wel!

          Login om te reageren
    • aquila2003 zegt

      25 november 2017 om 16:29

      @gwnbmw: hier nog een fan!

      Login om te reageren
  3. viezefreddyw zegt

    25 november 2017 om 09:28

    Haaienvin boeit mij geen hol. De string op de cockpit. Dat ding moet weg. En wegblijven.

    Login om te reageren
    • str8six zegt

      25 november 2017 om 09:46

      @viezefreddyw: string op m’n cock daarentegen…

      Login om te reageren
      • 87sandyd zegt

        25 november 2017 om 10:02

        @str8six: je weet dat dit heel raar klinkt nu he….

        Login om te reageren
        • str8six zegt

          25 november 2017 om 11:36

          @87sandyd: interpretatie. Maar ok.

          Login om te reageren
      • josxkrs zegt

        25 november 2017 om 10:27

        @str8six: ha, gay.

        Login om te reageren
  4. Gulli zegt

    25 november 2017 om 09:42

    Zolang er een HALO op zit is er echt niemand die zich druk zal maken om een haaienvin. Ik vind die T-wing storender, maar die ruimt volgens mij toch al het veld.

    Login om te reageren
  5. str8six zegt

    25 november 2017 om 09:46

    Haaienvin eraf, geluid weg, HALO erbij. Goed bezig… ?

    Login om te reageren
    • ukbob zegt

      25 november 2017 om 11:56

      @str8six: nu alleen nog batterij-aandrijving en de boel op afstand bestuurbaar maken en er kijkt idd helemaal Niemand meer.

      Login om te reageren
  6. lincoln zegt

    25 november 2017 om 09:57

    Amerikanen vonden dat 55 jaar geleden al complete onzin ..

    Login om te reageren
    • notsobig zegt

      25 november 2017 om 13:09

      @lincoln: Is dat zo?

      i.ytimg.com/vi/p6CNRGdNvYY/maxresdefault.jpg

      Login om te reageren
  7. enricoleerdam zegt

    25 november 2017 om 10:43

    Morgen nog maar even genieten van de 2017 auto en het podium plek van max!

    Login om te reageren
  8. cossiekiller zegt

    25 november 2017 om 10:45

    Anders moeten ze die vin plooien, knippen en voor de piloot plakken…

    Login om te reageren
  9. potver7 zegt

    25 november 2017 om 11:07

    Gewoon weer terug naar de sigaar met fietswielen

    Login om te reageren
  10. HZW zegt

    25 november 2017 om 11:17

    Het wordt een interessant 2018 seizoen.
    McLaren stemde tegen het aanblijven van de haaienvin, terwijl de rest er langzaam toch van uit ging dat hij bleef.
    Het zou wel een een meester set kunnen zijn van Mclaren, omdat aangenomen wordt dat McLaren hun 2018 van het begin af ontwikkeld heeft zonder vin, waarde rest toch er van uit ging dat de vin ook in 2018 aanwezig zou zijn.
    Alle teams die er op gegokt hebben dat hij blijft, kunnen nu van voor af aan beginnen met hun 2018 auto ontwikkeling.
    Op deze manier legt McLaren straat lengtes voor met hun vin loze auto ontwikkeling.

    Login om te reageren
    • notsobig zegt

      25 november 2017 om 13:15

      @HZW: Als ik de vin van RB van het begin van t seizoen zag, had ik het idee dat de auto zonder ontworpen was of ontworpen was met het idee dat ze dit seizoen meteen al zou verdwijnen… Heel simpel en geen sticker oid erop als ik goed herinner. (Begin van het seizoen he, dus voor de redesign met nr’s ed op de vin)

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North