• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De Mercedes 190 Evo 2 is officieel krankzinnig duur

Auteur: willeme, gepost 5 oktober 2018 om 17:50 – 65 Reacties

Afbeelding De Mercedes 190 Evo 2 is officieel krankzinnig duurAfbeelding De Mercedes 190 Evo 2 is officieel krankzinnig duurAfbeelding De Mercedes 190 Evo 2 is officieel krankzinnig duurAfbeelding De Mercedes 190 Evo 2 is officieel krankzinnig duurAfbeelding De Mercedes 190 Evo 2 is officieel krankzinnig duurAfbeelding De Mercedes 190 Evo 2 is officieel krankzinnig duurAfbeelding De Mercedes 190 Evo 2 is officieel krankzinnig duurAfbeelding De Mercedes 190 Evo 2 is officieel krankzinnig duur

Mercedes-Benz 190 2.5 - 16 Evolution II (W201) '90
Dit gaat gewoon nergens meer over.

Youngtimers met race-historie doen het goed. Het zijn al jaren puike auto’s om zowel in te kunnen rijden als in te kunnen investeren. Een groot voorbeeld is natuurlijk de BMW M3 van de E30-generatie, maar ook zijn concurrenten uit de tijd doen het goed op de occasionmarkt. De meest roemruchte concurrent van de BMW M3 was de Mercedes-Benz 190 ‘Cosworth‘. De auto begon zijn carrière als eenvoudige 190 E 2.3 – 16, maar evolueerde door naar de buitenissig uitziende 190 E 2.5 – 16 Evolution II. Het is de auto die je op deze foto’s ziet.

We hoeven niet veel woorden vuil te maken aan de auto. Die zal inmiddels wel bekend zijn. Mocht je willen weten hoe zo’n legendarische auto rijdt, bekijk dan deze rijtest met @Sacha, onze Benz-connaisseur én de reden dat Autoblog-borrels altijd 3 uur langer duren, waarvoor dank. Waar het nu echter om gaat zijn de prijzen. Nog niet zo heel lang geleden was het een hele gebeurtenis dat je meer dan 100.000 euro neer moest tellen voor een 190 E Evo 2.

Een ton in euro’s veel geld. Daar heb je ook een jong gebruikte C63 AMG voor, om maar eens een zijstraat te noemen. Maar met een ton kom je niet eens de buurt tegenwoordig. We keken even op de Europese occasion verkoopsites en dat maakte pijnlijk duidelijk dat een goede Evo 2 belachelijk duur is. Nee, voor een ton krijg je een Evo 1 met veel kilometers en/of een beetje schade. Serieus waar. Evo 2’s met een beetje werk doen ongeveer anderhalve ton, maar dan hebben ze ook flink wat kilometers gelopen. Een echte 190 2.5 – 16 Evo 2 met ongeveer een halve ton op de klok kost namelijk meer, veel meer.

Op AutoTrack staat nu deze 190 E 2.5 – 16 Evolution II. De auto heeft 48.112 kilometer gereden. Volgens de adverteerder is er echter al jaren niet mee gereden, maar zijn wel veel onderdelen vervangen. De auto beschikt nog over Duitse documenten en is nooit in Nederland op kenteken gezet. Dan nu de prijs: de verkoper wil er graag 286.500 euro voor hebben. Dat is 630.000 gulden. Omrekenen naar guldens is niet meer salonfähig, maar destijds betaalde je voor deze auto 141.550 gulden. Bizar maar waar, we leven in een wereld waar een 28 jaar oude Mercedes 190 bijna 3 ton kost. Dan maar een replica?

Met dank aan Fatih voor de tip!

Ook interessant!

  • Mercedes-Benz EQA 250 rijtest video
    Mercedes-Benz EQA 250 rijtest video
  • Mercedes EQS: 11 waanzinnige dingen
    Mercedes EQS: 11 waanzinnige dingen
  • Video - Mercedes EQB in beweging
  • Mercedes-Maybach GLS 600 rijtest video
    Mercedes-Maybach GLS 600 rijtest video

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

190e, autotrack, cosworth, geld, Mercedes, Mercedes 190, occasion, w201

Vorig bericht: « Max kan de komende 5 races een record pakken
Volgend bericht: Uniek: Nederlander werkt aan Rolls-Royce Shooting Brake »

Lees Interacties

Reacties

  1. desjonnies zegt

    5 oktober 2018 om 17:54

    En dan mag je de grote steden nog niet eens in om te bluffen met je Benz !

    Login om te reageren
    • ingloriousleon zegt

      5 oktober 2018 om 18:31

      @desjonnies: geld alleen voor diesels

      Login om te reageren
      • ingloriousleon zegt

        5 oktober 2018 om 18:32

        @ingloriousleon: geldt*

        Login om te reageren
      • viezefreddyw zegt

        5 oktober 2018 om 18:49

        @ingloriousleon: Fout. Ook benzineauto’s worden gewoon geweerd. Van voor ‘94 ofzo.

        Login om te reageren
        • hassani zegt

          5 oktober 2018 om 19:22

          @viezefreddyw: niet overal geloof ik. Ik mag met mijn 80er bmw 320 2.0 benzine Utrecht milieuzone gewoon in bijvoorbeeld

          Login om te reageren
        • bmwfreak038 zegt

          5 oktober 2018 om 20:56

          @viezefreddyw: euhm nee

          Login om te reageren
        • sjonniecamaro84 zegt

          6 oktober 2018 om 10:49

          @viezefreddyw: Rotterdam weert alleen diesels..

          Login om te reageren
    • elemento zegt

      7 oktober 2018 om 23:01

      @desjonnies: als je 3 ton kan betalen , kan je ook een keer boete betalen

      Login om te reageren
  2. OJSpots zegt

    5 oktober 2018 om 17:55

    Plaatjes van Sebastiaan

    Login om te reageren
    • scdoyerphotography zegt

      5 oktober 2018 om 18:01

      @OJSpots: klopt als een bus!

      Login om te reageren
  3. dawwg zegt

    5 oktober 2018 om 17:55

    Pure nostalgie, maar is dit niet een tikje car-bubble ?

    Login om te reageren
    • bischero zegt

      5 oktober 2018 om 19:50

      @dawwg: een tikje?

      Login om te reageren
      • ghost zegt

        6 oktober 2018 om 09:46

        @bischero: gewoon een volle beuk in het gezicht i.p.v. een tikje.

        Login om te reageren
  4. cpp1 zegt

    5 oktober 2018 om 18:12

    En is officieel krankzinnig lelijk. Ik heb absoluut iets met auto’s uit de 80’s en 90’s…maar dit is een heel lelijk concept met die wielkasten en vleugel. Dat deden ze bij BMW dan een heel stuk beter met de e30 M3. Dat is wel een mooie auto. Een Golf Rallye is bijvoorbeeld goed ook geslaagd.

    Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      5 oktober 2018 om 18:18

      @cpp1:
      Een ‘gewone’ 2.3 16V met de kleine achterspoiler is inderdaad een schatje om te zien, deze is teveel gebotoxed. En een gewone kost nog geen 20mille.

      Login om te reageren
      • cpp1 zegt

        5 oktober 2018 om 22:32

        @desjonnies: klopt

        Login om te reageren
      • numpty zegt

        18 oktober 2019 om 13:52

        @: Dan liever de EVO 1, het zelfde uiterlijk als de 2,3-16v, maar dan met de opgevoerde 2,5-16v.

        Login om te reageren
    • rolov zegt

      5 oktober 2018 om 22:27

      @cpp1: dit is geen concept he. En jaren 80 was nu eenmaal zo.

      Login om te reageren
  5. Tonnie zegt

    5 oktober 2018 om 18:12

    Dit is geen 3 ton waard. Je moet wel een enorme fanboy zijn om dat geld hieraan uit te geven. Ziet er wel dik uit, en zo rijdt ’t wss ook, maar het is niet klassieker, episch of fraai genoeg om dit geld te verantwoorden imho.

    Login om te reageren
    • KUYL zegt

      5 oktober 2018 om 21:38

      @thijsj: nou, wat betreft dat rijden. Helaas deze en de e30 m3 nooit zelf gereden. Maar over de bmw zijn de meningen nog verdeeld. Maar alle hedendaagse tests en video’s over deze wagen, vindt iedereen het tegenvallen hoe goed ie nou daadwerkelijk rijdt. Het is dus echt niks meer dan nostalgie en een investering.

      Login om te reageren
      • davelepeef zegt

        6 oktober 2018 om 09:49

        @kuyl: jup. Een Alfa uit de jaren 30 rijdt ronduit beroerd. Lekker laten staan dus.

        Login om te reageren
      • Tonnie zegt

        6 oktober 2018 om 13:56

        @kuyl: bedoelde meer gewoon het gevoel, dat het wel gaaf is om te rijden. En ik zou er dik geld voor overhebben, maar echt geen €3ton. Voor dat geld zie ik liever een (super)sportwagen of échte klassieker. Heeft voor mij iets meer aantrekkingskracht.

        Login om te reageren
  6. moveyourmind zegt

    5 oktober 2018 om 18:23

    Echt een enorm gaaf ding, maar € 268.000,- is wel iets aan de hoge kant.

    En het dan ook nog presteren om de auto doodleuk te tonen met een afdekkapje van de kriksteun dat met tape is vastgeplakt. Een klein beetje knullig.

    Login om te reageren
    • ouwedibbes83 zegt

      6 oktober 2018 om 11:28

      @moveyourmind: die scheve uitlaat is ook niet fraai

      Login om te reageren
  7. ghengiskhan zegt

    5 oktober 2018 om 18:26

    Nou, vergeleken met die Kever van een uurtje geleden is dit een koopje. En ik denk dat dit ook wel leuker rijdt, vergeleken met diezelfde Kever.
    Blijft een tikkie prijzig, dat wel.

    Login om te reageren
  8. kniesoor zegt

    5 oktober 2018 om 18:31

    Tijd zal uitwijzen hoe krankzinnig of niet deze prijs is. Ik heb ‘t er niet voor over. Zeker niet, omdat je er feitelijk niet mee kan rijden zonder de waarde groot geweld aan te doen. Als er dan al flink afgeschreven moet worden liever op een moderne auto van zo’n bedrag, is vele malen sneller/scherper.

    Login om te reageren
  9. kunstomdathetmoet zegt

    5 oktober 2018 om 18:31

    286.500 euro, dat is 330.000 dollar. Niet duur. Tegenwoordig kost een Kevertje van 54 jaar oud al een miljoen. Voor dat geld kun je dus drie van deze bijzondere racemonsters kopen.

    Login om te reageren
    • breakingpoint zegt

      5 oktober 2018 om 18:55

      @kunstomdathetmoet: 330.000 dollar, dat is omgerekend grofweg 286.500 euro zeker?

      Login om te reageren
  10. Homer55 zegt

    5 oktober 2018 om 18:52

    Voor dat geld wel ff de koeling fixen.

    Login om te reageren
  11. viezefreddyw zegt

    5 oktober 2018 om 18:53

    Wat een guilty pleasure. Onwijs gaaf ding. 9 van de 10 keer is een auto met zo’n pakket een sjonnie auto, maar deze kan het gewoon hebben. Ze zijn al sinds jaren onbetaalbaar maar dit is wel heel erg. Zo jammer…

    Login om te reageren
    • hassani zegt

      5 oktober 2018 om 20:30

      @viezefreddyw: weet je Freddy, dit is al jaren mijn droomauto. Zulke bizarre porno op wielen, ongelooflijk en gruwelijk prachtig vet! Niet te betalen voor gewone mensen maar iemand mag altijd dromen. Meine gute Liebe wat een schoonheid.

      Login om te reageren
      • viezefreddyw zegt

        5 oktober 2018 om 20:45

        @hassani: Snap ik heel goed. Ik woon een kilometer of 25 van deze zaak vandaan. Vorige week hadden ze een soort opening ofzo en nam even een kijkje. Dit ding stond open en bloot mij op te winden. Motorkap omhoog en al de brute schoonheid stond daar ten toon. Heel eventjes had ik de verbeelding om in de auto te stappen en dwars door het glas te rijden. Een beetje als de 911 waarmee Kip in Gone In 60 Seconds deed. Maar een 300SL en een 300SL Roadster stonden er voor. Ik vond het een beetje zonde om die twee iconische en echt bijzonder fraaie wagens tot puinpoeier te rijden. Dus liet ik hem maar staan.

        Login om te reageren
  12. joppe zegt

    5 oktober 2018 om 19:05

    Aan de buitenkant heel gaaf, maar dat interieur is een enorme afknapper. Jammer

    Login om te reageren
    • bmwfreak038 zegt

      5 oktober 2018 om 21:01

      @joppe: want je had liever wit leer gezien? Ik krijg soms geen hoogte hier.

      Login om te reageren
      • ouwedibbes83 zegt

        6 oktober 2018 om 11:33

        @bmwfreak038: ik denk dat hij afknapt op de onlogisch geplaatste knoppen, die ook nog een erg groot zijn en op dat hout rond de pook. Dat had strakker gekund, bv alles zwart. Mijn inziens te druk, niet opgeruimd

        Login om te reageren
      • joppe zegt

        6 oktober 2018 om 11:49

        @bmwfreak038: Nee hoor. Ik had liever een wat minder saai Dash gezien. Ik mis wat jus

        Login om te reageren
  13. raymster zegt

    5 oktober 2018 om 19:16

    Kan mij nog herinneren dat bij van Dijk en Dochters zo’n Evo stond te verstoffen in een hoek. Zou deze uit dat faillissement komen?

    Login om te reageren
    • kniesoor zegt

      5 oktober 2018 om 20:05

      @raymster: twee zelfs, naast elkaar. Voor 99K Euro per stuk, als ik me niet vergis. Those were the days . . .

      Login om te reageren
  14. cossiekiller zegt

    5 oktober 2018 om 19:17

    Iets teveel van het goede, zo’n Evo II. Te fout…

    Dan liever een iets aangepaste Evo 1
    https://www.flickr.com/photos/27600017@N02/3829793792/

    Login om te reageren
    • bmwfreak038 zegt

      5 oktober 2018 om 21:02

      @cossiekiller: ben ik het wel mee eens.

      Login om te reageren
  15. Rick-dos zegt

    5 oktober 2018 om 19:21

    Pffff als deze auto als klassieker geldt dan weet je dat je echt oud aan het worden bent.

    Kan mij nog als de dag van gister herinneren dat deze auto geïntroduceerd werd. Als BMW fanaat kon ik natuurlijk niet erkennen dat dit een prachtige auto was, maar stiekem was het gewoon de mooiste Mercedes die gemaakt is.
    Waar andere jongetjes ’s avonds met hun Playboy of Penthouse in bed lagen, lag ik met mijn Auto, Motor und Sport of Sportauto in bed te geilen op deze auto.

    Deze auto werd geïntroduceerd op het hoogtepunt van de populariteit van de DTM. Mercedes was altijd het statige, ouwe en duffe taxi merk en toen was er ineens deze auto. Wat een ding.

    Gelukkig had BMW de M3 sporr evolution en was het universum in balans anders had ik mogelijk overgestapt naar de darkside…

    Login om te reageren
    • escort77 zegt

      5 oktober 2018 om 20:04

      @Rick-dos: “mooiste Mercedes die gemaakt is”, dat is een gevaarlijke uitspraak als ik denk aan de 190SL, de Gullwing, sommige SEC’s…

      Login om te reageren
      • hassani zegt

        5 oktober 2018 om 20:32

        @escort77: hij zegt was, verschillende SEC’s zijn van na die tijd dus misschien vind hij een ander inmiddels mooier. Dat zou ook kunnen

        Login om te reageren
      • Rick-dos zegt

        5 oktober 2018 om 20:40

        @escort77: Was toen ook maar een jonge jongen waarvan nieuwe auto’s alleen maar in mijn autouniversum draaide. Klassiekers stonden toen nog helemaal op mijn radar.
        Máár kan wel zeggen dat ik deze auto mooier vindt en vond dan een SEC. Enige Mercedes die voor mij toen een beetje in de buurt kwam van deze auto was de 500E.

        Login om te reageren
    • bmwfreak038 zegt

      5 oktober 2018 om 21:03

      @Rick-dos: mooi verwoord.

      Login om te reageren
  16. Rick-dos zegt

    5 oktober 2018 om 19:27

    Btw iedereen die roept dat deze auto een beetje te “Sjonnie” is dan begrijp je de context waarin deze auto is ontstaan niet goed.

    Je moet je voorstellen dat de strijd tussen BMW en Mercedes in de DTM zo heftig was dat ze midden jaren’80 begonnen waren met een Magnum 44 en eindigde deze strijd met deze kanonnen.

    Login om te reageren
  17. AMG zegt

    5 oktober 2018 om 19:45

    Zo te zien staat de temperatuurmeter aardig hoog op 100 gr.

    Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      5 oktober 2018 om 19:58

      @c200: olie…

      Login om te reageren
      • AMG zegt

        5 oktober 2018 om 20:04

        @desjonnies: Links heb je het temperatuurmeter en rechts het oliedrukmeter.

        Login om te reageren
        • e28forever zegt

          6 oktober 2018 om 00:08

          @c200:
          “Het oliedrukmeter?”

          Login om te reageren
      • kniesoor zegt

        5 oktober 2018 om 20:10

        @desjonnies: volgens mij vergis je je, is de temperatuurmeter van de koelvloeistof. De olietemperatuurmeter zit links in de middenconsole, meen ik.

        Login om te reageren
        • desjonnies zegt

          5 oktober 2018 om 21:53

          @amghans:
          Daar doelde ik ook op, die staat in de foto’s op 120 graden wat normaal is, de koelvloeistof temperatuurmeter zit links in de klokkenwinkel.

          Login om te reageren
        • AMG zegt

          6 oktober 2018 om 10:01

          @amghans: https://www.youtube.com/watch?v=WNWhiCf4bWY

          Login om te reageren
    • hplh zegt

      5 oktober 2018 om 20:16

      @c200: dat viel mij ook al op. Maar je kan ook niet teveel verwachten voor dat geld.

      Login om te reageren
  18. jack_abarth zegt

    5 oktober 2018 om 20:39

    Bij ASV in Veghel staat er één onder in de bunker met amper 3.800km op de klok, althans 5 jaar geleden.

    Login om te reageren
  19. Yzord zegt

    5 oktober 2018 om 20:50

    Wat is ie lelijk ??

    Login om te reageren
    • bmwfreak038 zegt

      5 oktober 2018 om 21:05

      @yzord: is ook niet leuk als je ouders dat over je zeggen.

      Login om te reageren
  20. skinnybmw zegt

    5 oktober 2018 om 20:55

    Had Mercedes niet een aantal jaar geleden een opslagplaats met een aantal van deze beesten opengetrokken? Allemaal met 0 km. op de klok…

    Deze collector items worden tegenwoordig met gemak voor 300.000 euro/pond/dollar verkocht…

    Login om te reageren
  21. bmwfreak038 zegt

    5 oktober 2018 om 21:06

    Origineel is ie helaas niet meer, zie uitlaat.

    Login om te reageren
  22. rolov zegt

    5 oktober 2018 om 22:30

    Prachtige bak. Kan zeggen zoals velen dat ik hem later graag wil hebben maar laat ik realistisch zijn. Net zulke prijzen zal dat nooit meer lukken. Net als de e30 m3 en de Lancia delta evo.

    Login om te reageren
  23. daniel1975 zegt

    6 oktober 2018 om 08:49

    Ik zou een gewone kopen, de best lijkende EVO kit kopen en een andere AMG motor er in doen en dan voor 30-40k klaar zijn…

    Login om te reageren
  24. alphadelta zegt

    6 oktober 2018 om 10:16

    Leuke auto! Is weer eens anders; de meeste 28 jaar oude taxi’s hebben juist 3 ton gelopen, ipv dat ze dit kosten. Maar goed, we hebben het hier wel over de EVO 2. Het beest van de jaren 80

    Login om te reageren
  25. kevdutchie zegt

    6 oktober 2018 om 10:21

    En ligt het aan mij, of is een watertemperatuur van 110 en olietemperatuur van 120 niet een beetje te hoog?

    Login om te reageren
  26. ikleesookoverautos zegt

    6 oktober 2018 om 11:04

    Dan heb ik toch liever een M3 of nog liever zelfs een Delta.

    Login om te reageren
  27. lacker zegt

    6 oktober 2018 om 12:55

    @Sacha, ik mis hem. Deze uitzending van de Miljonairsfair is iconisch. Helemaal uitkijken tot het eind! (2 bier graag) https://www.autojunk.nl/2011/12/sacha-en-wouter-doen-miljonair-fair-2011

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North