De Peugeot Partner, Citroën Berlingo en Opel Combo zijn hier *updated*

Auteur: , 25 Reacties

De drie busjes borduren verder op de bekende naam.

De Peugeot Partner, Citroën Berlingo en Opel Combo zijn hier

Peugeot koos met de Rifter voor een andere naam. Citroën en Opel hielden wel de traditionele benaming aan voor de praktische busjes. Vandaag komen de drie merken met de bedrijfsvarianten van deze modellen.

De busjes zijn technisch tweelingen en dus kun je de auto’s in één naam noemen. De verschillen zitten in het uiterlijk en interieur. Onderhuids zijn het broertjes. Zo zijn de Partner, Berlingo en Combo 4,40 meter lang. Van die lengte kan 1,81 meter gebruikt worden om spullen te laden. De verlengde versie is 4,75 meter lang. Daarmee zijn de busjes ongeveer 35 centimeter gegroeid in vergelijking met de voorgangers.

We hebben te maken met ‘Franse’ auto’s en dat betekent dat er altijd wel een geinige gimmick aanwezig is. In het geval van de Partner heeft dit te maken met de opbergvakken. In het interieur zijn her en der verschillende vakken te vinden en volgens Peugeot vrijwel altijd binnen handbereik. De totale opbergruimte bedraagt 113 liter.

Zoals je van een modern busje mag verwachten komen zowel de Partner als de Berlingo en Combo met tal van rijhulpsystemen. Qua motoren zijn de Berlingo en Combo gelijk.

Peugeot Partner/Citroën Berlingo diesel

  • BlueHDi 130 pk S&S
  • BlueHDi 100 pk S&S
  • BlueHDi 75 pk

Peugeot Partner/Citroën Berlingo benzine

  • PureTech 110 pk S&S
  • PureTech 130 pk S&S EAT8 (tweede helft 2019)

De nieuwe Peugeot Partner en Citroën Berlingo verschijnen richting het einde van 2018 op de markt. De Opel Combo is al verkrijgbaar in september. Welke motoren de Combo gaat krijgen is op dit moment nog niet bekend.

***Update***
De prijzen van de Peugeot Partner zijn op 18-9 tijdens de IAA voor bedrijfsauto’s bekend gemaakt:

Partner Pro BlueHDi 75: 13.990 euro
Partner Grip BlueHDi 75: 16.140 euro
Partner Premium BlueHDi 75: 16.290 euro
Partner Asphalt BlueHDi 100 S&S: 18.140 euro





25 reacties

Originaliteit spat er vanaf, zullen het vast wel weer goed doen..
@leovreenen: zo’n dame vol met tattoos op de foto’s is ook wel weer behoorlijk stigmatiserend.
@janjansen: Die staat dan ook heel toepasselijk bij de Opel!
@JanJansen: en je ziet haar denken: “hoe krijg ik die ladder er in vredesnaam weer uit?”
@JanJansen: inderdaad!!! zometeen gaan ze ook nog beweren dat dit soort mensen die dit soort auto’s rijden (waaronder ik) veel vloekt godverdomme.
@JanJansen: doelgroep
Hoort hier de Mercedes Citan ook niet tussen??
@kennone: of was deze in combi met Renault?
@kennone:
Dat is inderdaad een samenwerking met Renault.
Die Partner ziet er wel netjes uit. Het lijkt wel alsof de middenconsole meer beenruimte inneemt van de 3e zitplaats vergeleken met het oude model.

Fijne auto’s, de automaten dan. Wel hoog plastic wegwerp gehalte. Toch weet ik van mensen die er 500.000 km mee hebben gereden.
@tstile: hier hebben wij een berlingo, de goedkopere variant van de partner, scheelde 2000,- maar echt wel weg werp plastic etc. Snel beschadigingen etc. Auto rijd wel al bijna twee ton zonder iets geks en schat dat we hem makkelijk naar de 4 kunnen halen.
@tstile: ja, Peugeot heeft er nog wel wat herkenbaars van gemaakt. Opel heeft er daarentegen een niemendalletje van gemaakt en Citroen heeft het gewoon verkloot. En waarom staan er ineens foto’s van de C3 tussen? Maakt overigens wel meteen duidelijk hoe ze de plank hebben misgeslagen met het Berlingo design.
@vroaaar: Acj die neus lijkt toch veel op de Mokka en die andere Opel SUV
De busjes zijn technisch tweelingen? Drielingen toch?
130 pk diesel, het wordt nog leuk om bezorger te zijn.
@JanJansen: remap en 150 is vast wel te halen. Daarom wil ik zo graag een Audi a1 2.0 tdi. Die lekker laten chippen en je hebt een heel leuk snel autootje met veel koppel op een gewicht van maar 1150 ofzo
@shadowbroker: Ideaal om hooguit folders mee te bezorgen. Deze ‘bestelbus’ heeft helaas niet veel ruimte.
Ik vond dat snuitje op de Berlingo Multispace zo origineel, zien ze daar net van af…
Ze hebben wel heel weinig moeite gedaan… De Berlingo en Partner hebben wel heel veel de zelfde voorkant, zelfde bumper alleen de rond de lampen is het anders.
De Combo heeft dan nog een andere bumper…
@elfloro: Tja, bestelwagens moeten zo goedkoop mogelijk kunnen gemaakt worden, anders brengt het niet op.

Opel heeft trouwens ook een goedkoopje gedaan. Is wel een andere bumper dan de Fransen, maar wel dezelfde als de personenversie, waarvoor Peug en Citro een ander gebruiken…
Toch vreemd dat de Combo niet gelijk is aan een Kangoo. Terwijl de Movano en de Vivaro wel gelijk zijn aan de Renaults. Je zou toch zeggen dat ze zo’n lijn zouden doortrekken. Òf alles om gooien naar PSA…
@volvo480gtt: de Movano en de Vivaro bestonden al voor de overname, dus die blijven gewoon bestaan tot de volgende generatie aan de beurt is. Overigens zijn de Jumper en Boxer van Italiaanse komaf, en is dus niet direct een product van PSA. Dus wellicht gaan ze nu echt een eigen bus ontwikkelen in dat segment.
@volvo480gtt: Waarom zouden ze een Kangoo gebruiken nu Opel deel is van PSA? De Movano en Vivaro waren idd gerebadgede Renaults, omdat GM dat zo beslist had. De vorige Combo was dan weer een Fiat Doblo, omdat GM dat zo beslist had.

Nu is het PSA die beslist, dus moet de Combo ook een PSA product worden. Wss zal de opvolger van de Movano en Vivaro gelijk zijn aan de opvolgers van de Expert/Jumpy en Boxer/Jumper.

@sleepyj: Jumper/Boxer Italiaans noemen is een beetje kort door de bocht. Sevel werd opgericht als JV tussen PSA en Fiat, met de bedoeling bestelwagens te delen. SevelNord in Frankrijk, voor de kleintjes, SevelSud in Italië, voor de grote. Maar het waren wel steeds gezamenlijk ontwikkelde wagens, dus ze zijn even Frans als ze Italiaans zijn. In tegenstelling tot de Movano en Vivaro, die echte Fransen zijn met een Duitse badge, of de huidige Combo, die een Italiaanse Turk is met Duitse badge…
Andere 2 zien er wel goed uit, maar de Opel Combo…. Wat een gedrocht
Geen tweelingen maar drielingen

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).