• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Negen gewaagde conceptcars die tóch in productie gingen

Auteur: Dizono, gepost 28 april 2015 om 23:02 – 72 Reacties

Audi Al2 Concept


Op autobeurzen kun je je vergapen aan de meest extravagante studiemodellen. Meestal verdwijnen die daarna in een loods of worden het zoutloze productiemodellen. Deze concepts gingen echter vrijwel ongewijzigd in productie en dat getuigt van een flinke dosis lef!

BMW Z1 Concept (1985)
BMW Z1 Concept
In 1985 verraste BMW vriend en vijand met deze strak gelijnde roadster. Goed, dat BMW uiteindelijk ook met een roadster zou komen, dat lag ook toen al in de lijn der verwachting. Dat de bizarre schuifdeuren ook op het productiemodel van de BMW Z1 (1988) zouden zitten, dat had niemand verwacht.

Porsche Boxster Concept (1993)
Porsche Boxster Concept
Na vele, vele jaren van ‘betaalbare’ Porsche’s met een viercilinder voorin, gooide Porsche met de Boxster het roer om. In 1993 stond deze Boxster Concept te glimmen op de beurs in Detroit, pas in de zomer van 1996 kwam het model uiteindelijk op de markt.

Fiat Multipla Concept (1996)
Fiat Multipla
Met een lelijke conceptcar kom je nog wel weg, met een precies even lelijk productiemodel is het lastig scoren. Jammer, want de Multipla was best een slim ontworpen auto.

Audi Al2 Concept (1997)
Audi Al2 Concept
Over onbegrepen auto’s gesproken… Zo populair als de Audi A2 nu lijkt, zo weinig mensen kochten hem toen hij nog van de band rolde. Dat had ongetwijfeld te maken met de wel erg forse prijs. Deze concept uit 1997 heet nog Al2, naar de afkorting van aluminium, waaruit de concept en de uiteindelijke A2 zijn opgetrokken.

Dodge Viper VM-01 (1989)
Dodge Viper VM-01
In 1989 toonde Dodge de buitenissige Viper VM-01 Concept op de beursvloer in Detroit. Niet met het plan deze brute sportwagen ooit te maken, maar vooral om te laten zien wat ze bij Dodge in hun mars hadden. Het publiek liet echter massaal weten best zo’n Viper te willen hebben en Dodge ging overstag. In januari 1992 stond de Viper RT/10 bij de dealers.

Alfa Romeo Montreal Expo Prototipo (1967)
Alfa Romeo Montreal
Eigenlijk had deze conceptcar helemaal geen naam, maar omdat Alfa Romeo hem toonde op de wereldexpo in Montreal, gaf het publiek de wagen deze naam. Hebben concepts vaak een veel dikkere motor dan de latere brood-en-boter-modellen, de Montreal in Montreal was nog uitgerust met een 1600cc viercilinder uit de Giulia, het productiemodel had een 2.6-liter V8!

Plymouth Prowler (1993)
Plymouth Prowler Concept
Een moderne hotrod, dat lustten die Amerikanen wel. Ze moesten er wel even op wachten, want pas in 1997 rolden er 457 vrijwel ongewijzigde Prowlers van de band. In 1999 werd de productie weer opgestart, en in 2002 ging de stekker er voor de tweede maal uit.

Toyota FJ Cruiser Concept (2003)
Toyota FJ Cruiser
Halverwege de jaren ’90 begint Toyota te werken aan een project om de befaamde Land Cruiser FJ40 te laten reïncarneren in een modern maar retro jasje. Het resultaat staat in 2003 in Detroit te shinen en heeft alle elementen van een conceptcar in zich. Toch moet je twee keer kijken om het verschil tussen de concept en het productiemodel van de FJ Cruiser (2006) te spotten. Chapeau Toyota!

Renault Avantime (1999)
Renault Avantime
Je dacht toch niet dat we deze zouden vergeten he? In 1999 presenteerde Renault in het louvre een conceptcar van een futuristisch gelijnde driedeurs Espace. Daar waar van kunstwerken in het Louvre meestal maar één exemplaar is, bleek de Avantime in 2001 gewoon bij de Renault-dealer om de hoek te staan. Niet dat het een verkooptopper werd overigens, in 2003 werd na slechts 8557 exemplaren de stekker eruit getrokken.

Aanvullen maarrr!
Natuurlijk is deze lijst verre van compleet, zo staan er geen Citroën’s in, geen Ford’s en zijn er nog zeker een aantal Renault’s die we zo in de lijst zouden kunnen plaatsen. Welke gewaagde conceptcars die uiteindelijk tóch in productie gingen, mogen volgens jou niet ontbreken? Drop ze, liefst met foto, in de comments!

Ook interessant!

  • Deze kan van jou zijn
    Koop de groenste Dodge Viper van Marktplaats
  • The Collectables - Dodge Viper SR II
    Dodge Viper SR II
  • Deze BMW kende je gegarandeerd nog niet
  • Video: BMW-rijder rijdt als BMW-rijder

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

a2, Alfa Romeo, Audi, avantime, BMW, boxster, concept, Dodge, Fiat, fj-cruiser, lijstjes, montreal, multipla, plymouth, Porsche, prowler, Renault, Toyota, Viper, z1

Vorig bericht: « Hollander jaagt Ford Transit in 10+ minuten over de Ring
Volgend bericht: ‘Snelwegpolitie maakt comeback’ »

Lees Interacties

Reacties

  1. desjonnies zegt

    28 april 2015 om 23:07

    Appeltje – eitje :
    De Renault Twingo 1
    http://img.turbo.fr/07509815-photo-renault-twingo-1.jpg

    Login om te reageren
  2. BmwMPower zegt

    28 april 2015 om 23:10

    De Renault Avantime…. mijn god wat heb ik een zwak voor die auto.

    Login om te reageren
    • Arnoud zegt

      28 april 2015 om 23:37

      @BmwMPower:
      Helemaal mee eens!

      Evenzo heb ik een zwak voor de Audi A2, vooral in 3L uitvoering want die kon dat verbruik ook echt waarmaken. Er zijn voorvallen bekend van 1 op bijna 40 zonder de banden knalhard op te pompen of andere extreme trucs uit te hoeven halen.

      Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        29 april 2015 om 08:50

        @Original_Arnoud: ik ook, het heeft wel watm

        Login om te reageren
    • Design_Driven zegt

      29 april 2015 om 08:14

      @BmwMPower: Jammer dat het ook zo een zwakke auto is want het is idd een gaaf ding.

      Login om te reageren
      • gregorius zegt

        29 april 2015 om 08:28

        @sketcher: precies. Ik heb er naar een gekeken, voordat ik voor de A6 ging. Research die zei dat er veel gevallen zijn van dingetjes die niet wil hebben, hebben me laten besluiten die prachtige ontwerp niet aan te schaffen.

        Login om te reageren
    • citroenvisa zegt

      29 april 2015 om 11:48

      @BmwMPower: eens!

      Login om te reageren
  3. norge zegt

    28 april 2015 om 23:10

    Iets met Veyron?

    Login om te reageren
    • pudi zegt

      29 april 2015 om 00:14

      @norge: zeker lelijk genoeg!

      Login om te reageren
  4. desjonnies zegt

    28 april 2015 om 23:11

    http://images.caradisiac.com/images/9/7/5/1/69751/S1-L-avis-proprietaire-du-jour-eddy33-nous-parle-de-sa-Renault-Twingo-1-2-Pack-227510.jpg

    Login om te reageren
    • Dizono zegt

      28 april 2015 om 23:21

      @desjonnies: Het kan aan mij liggen hoor, maar ik kan me geen studiemodel van de eerste Renault Twingo voor de geest halen.

      Login om te reageren
    • Dizono zegt

      28 april 2015 om 23:25

      @desjonnies: Of doelde je op deze Honda Today uit 1985? ;)

      http://img.favcars.com/honda/today/honda_today_1985_pictures_2.jpg

      Login om te reageren
      • desjonnies zegt

        28 april 2015 om 23:33

        @dizono:
        Er was ook een Pools concept de Beskid 106 die er eerder was :
        http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/ef/20120804_FSM_Beskid_6837.jpg

        Login om te reageren
  5. JamesBond007 zegt

    28 april 2015 om 23:15

    Skoda Roomster!

    Login om te reageren
  6. postzegel zegt

    28 april 2015 om 23:16

    Multipla,. slim ontworpen?

    Lolwut?!

    Twingo1: ook niet zo spannend hoor,. dan eerder de concept Kangoo I.

    De twingo 1 is ‘zogenaamd’ spannend door de schuivende achterbank (gimmick) en de centraalgeplaatste klokkenwinkel.. maar de 2-hartje-6 CC van Peugeot ( de 206 coupé cabrio ) komt dan toch wel daar boven als extreme concept die t tot productie schopte.

    Login om te reageren
    • mout zegt

      28 april 2015 om 23:26

      @postzegel: Je hoeft het niet mooi of spannend te vinden. Bijna alles in dit rijtje heeft wel een fraaiere concurrent in die periode.
      Maar de Multipla is wel razend innovatief. Serieus vervoer voor 6 personen en bagage – in een compactere carrosserie dan een Golf. Met een sandwich-bodem voor toekomstige aandrijfvormen als CNG en elektra. En dat op een platform dat je al hebt liggen voor je C- en D-segment. Het is echt niet zomaar dat tot vandaag toe de Multipla in Italië is, wat de E-klasse in Nederland is: Dé taxi bij uitstek.

      Login om te reageren
    • Design_Driven zegt

      29 april 2015 om 08:45

      @postzegel:
      Ja de Multipla is zeker een slim ontwerp. Jammer dat hij zo ontzettend lelijk is want er zaten behoorlijk wat slimme dingen in. Heb je er wel eens in gereden? Het zicht naar buiten is door de lage raam lijn geweldig, de 2×3 opstellen van de stoelen is briljant. Het was de eerste waar de achterbank helemaal plat kon maar ook verstelt kon worden (meer-minder voetenruimte/bagageruimte) en ondanks dat hij korter was dan een golf van die tijd had hij toch meer ruimte. Zo waren er meer slimmig heden. Ere wie ere toekomt.
      Door de vormgeving en vooral de aambei die ze het dashboard noemde zou ik er nooit een kopen maar slim was hij wel.

      Login om te reageren
      • stamp zegt

        29 april 2015 om 15:09

        @sketcher: jup. Heb er mee gereden. Op aardgas en al. Slim. Ja. Ontwerp. Nee :-) van binnen plastic dat aan de kook leek te zijn geweest: smeltvormbubbels als ventilatieroosters.
        Een Vw Transporter T4 heeft ook de buitenmaten van een Golf. Is minder lelijk. Is ruimer.

        Login om te reageren
        • b00m3rang zegt

          29 april 2015 om 17:53

          @stamp: er is een verschil tussen een slim ontwerp en een mooi ontwerp. (granted, een mooi ontwerp is slim want: verkoopt beter maar dat bedoelen we hier niet)

          Login om te reageren
    • mercedesclk350 zegt

      29 april 2015 om 14:57

      @postzegel: Heb je ooit in een Multipla gezeten? Als je dat ding niet hoeft te bekijken is hij helemaal geweldig.

      Login om te reageren
  7. mout zegt

    28 april 2015 om 23:22

    Steengoed artikel!
    Daar is de vernieuwing. Fabrikanten die het lef hebben om te bouwen wat ze dromen.
    In dit rijtje passen ook sommige grote Citroëns: C6 (‘lignage’ toch?), proto SM. En zelfs een Audi die meer een proefballon lijkt (TT). En natuurlijk de terechte inbreng van @desjonnies. Wie zag er een Twingo aankomen uit het toen nogal duffe Renault?!
    De Montreal past minder in het rijtje. Het design is fraai, maar nou ook weer niet zo heel anders dan wat diezelfde designer verder tekende in die jaren.

    Login om te reageren
  8. donvincenzo zegt

    28 april 2015 om 23:23

    Mercedes SLK, 1e generatie;
    http://oldconceptcars.com/wp-content/uploads/mercedes-benz_slk_concept_2.jpg

    Login om te reageren
  9. desjonnies zegt

    28 april 2015 om 23:25

    Autobianchi A 112
    Dante Giacosa DE Dante Giacosa, DE man van de FIAT 500 (de echte dan he) had snel door dat de MINI met dwarsgeplaatste motor de toekomst was en de motor achterin geen toekomst zou hebben.
    De Agnelli familie bij FIAT was het niet met hem eens en wilde aan de oude concepten voor kleine auto’s vasthouden.
    Mede door zijn enorme reputatie en verdiensten voor FIAT, mocht er een kleine voorwielaandrijver als proefmodel gemaakt worden onder de naam van Autobianchi, zodat FIat’s reputatie niet in het geding kwam.
    En voila, de geboorte van de aller aller eerste auto die men later de hot-hatch zou gaan noemen
    http://www.bernimotori.com/images/cars/A112/a112_3.jpg

    Login om te reageren
    • oranje123456789 zegt

      28 april 2015 om 23:55

      @desjonnies: hah, eindelijk een deftige, korte uitleg voor zo’n auto, schune

      Login om te reageren
    • LaLancia zegt

      30 april 2015 om 11:07

      @desjonnies: Ben jij niet in de war met de Primula? Dat was de eerste voorwiel aangedreven auto van de Fiat Groep (Lancia was immers nog geen onderdeel van Fiat) en kwam een paar jaar eerder op de markt dan de A112.

      Login om te reageren
  10. Dimglor zegt

    28 april 2015 om 23:26

    Die Renault Avantime blijft toch echt een topwagen!
    Echt mooie auto!

    Login om te reageren
  11. Rick-dos zegt

    28 april 2015 om 23:27

    Alfa Romeo Brera.

    Login om te reageren
  12. kaasdevies zegt

    28 april 2015 om 23:31

    http://www.popularmechanics.com/cars/g21/20-concept-cars-that-went-into-production/?slide=28

    Login om te reageren
  13. nvhuijkelom zegt

    28 april 2015 om 23:31

    Cactus!

    Login om te reageren
  14. reinout998 zegt

    28 april 2015 om 23:32

    Porsche carrera gt

    Login om te reageren
  15. mrjlr zegt

    28 april 2015 om 23:37

    Range rover evoque

    Login om te reageren
  16. gtwillem zegt

    28 april 2015 om 23:52

    Even kijken:

    1. Alfa Romeo Brera
    2. Alfa Romeo 8C Competizione
    3. Aston Martin Project Vantage (werd de Vanquish)
    4. Audi TT
    5. Bristol Fighter
    6. Chrysler Panel Cruiser (werd de PT Cruiser)
    7. Ford Ghia Touring dinges (werd uiteindelijk de Ka)
    8. Ford GT40 Concept (werd de GT)
    9. Hyundai FC-X Clarity ofzo (werd jaren later de Veloster)
    10. Lexus LF-A (Concept, facelift concept, daarna pas de uiteindelijke versie)
    11. Lamborghini Cala (werd uiteindelijk de Gallardo)
    12. Mercedes-Benz SLK (ruige roadster, werd een lieve roadster)
    13. Mercedes-Ben ML (Was een ruige SUV, werd een lieve SUB. Jurassic Park 2, iemand?)
    14. Morgan Aero 8 Concept (“die schele koplampen gaan nooit in productie”. Ehhh, ja, want Morgan’)
    15. Nissan GT-R Concept ’02 (Zo gaat Nissan toch nooit Ferrari en Porsche te kakken zetten??? Ehh, uiteindelijk wel)
    16. Nissan Micra Cabrio Concept (sorry)
    17. Opel Astra GTC Concept (Jeremey Clarkson: Vauxhall gaat dit nóóít produceren, want het ziet er goed uit. 8 maanden later stond ie bij de dealert…)
    18. Peugeot 2hartje6 (206cc). “Leuk concept, maar niet levensvatbaar. Peugeot gaat dit nooit op de markt zetten…”)
    19. Porsche Carrera GT (een van de weinige auto’s waarvan het productiemodel ruiger was dan de concept).
    20. Pontiac Solstice Concept (zo’n schitterend model. Dat gaat GM nooit bouwen… 2 jaar later werden de folders gedrukt….)
    21. Renault Vel Satis Concept “Geen zichzelf respecterend merk gaat een vijfdeurs harchback bouwen in het E-Segment. Op Renault na dan. Plus een Avantime.
    22. Renault Clio V6 Concept. “Geen enkele zichzelf respecterend merk gaat een B-segmenter aanbieden met een drieliter zescilinder in het midden met achtwielaandrijving zelfs Renault niet. 13 maanden later kon je een folder ophalen…
    23. Renault Sport Spider Concept (dag neemt Renault toch nooit in productie?? Oh, jawel.)
    24. Citroen C6 Lignage Concept (Concept was er volgens mij al in 1999, pas in 2006 op de markt. Precies zoals Citrofielen het willen).
    26. Rover 75 Sport Concept (werd de MG ZT)
    27. Seat IBZ Concept
    28. Seat Toledo Concept (dat oranje ding met zilveren onderkant. Kwam er helaas ook)
    29. Skoda Tudor (werd uiteindelijk de Superb. Schitterende Coupe met 30 kleps 2.8 V6
    30. Subaru Legacy Blitzen Concept (kwam er letterlijk, 2 generaties zelfs gehaald)
    31. Toyota Auris Concept (gouden Corolla opvolger)
    32. Toyota AE86 Concept (kreeg meer varianten dan het productie model).
    33. Volkswagen CJ Concept (werd de Bora).
    34. Fiat Trepiuno (werd de 500).
    35. Volkswagen Beetle Concept (werd de New Beetle, alleen niet gebasseerd op de Polo, zoals de Concept, maar op de Golf IV).
    36. Volvo ACC (werd de C30)
    37. Volvo S60/V70 PCC (werden de S60R en V70R).

    En zo zijn er nog een heleboel… Maar te weinig tijd…

    Login om te reageren
    • dracae zegt

      29 april 2015 om 00:03

      @gtwillem: Een hele mooie lijst!

      Login om te reageren
    • racerx zegt

      29 april 2015 om 09:32

      @gtwillem: Goede opsomming, complimenten! 1 puntje: de Lambo Cala is niet bepaald ongewijzigd overgenomen als Gallardo, wellicht de aandrijflijn..?

      Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        29 april 2015 om 10:02

        @racerx: klopt, enige ruimte voor discussie mogelijk ;-). Het platform is bijna ongewijzigd overgenomen door Audi, dat het interieur verving door eentjenuitnde Audi A4…

        En ook de V10 was anders, trouwens. Dat was een tiencilinder op basis van de Bizzarini V12 uit de Diablo, terwijl de Gallardo een Audi V8 2 cilinders kreeg. Daarom moet ik altijd lachen als mensen verkondigen dat de Audi S6/S8 een Lamborghini motor heeft… De Gallardo heeft eigenlijk gewoon een Audi motor…

        Maar ook bij het exterieur is er niet wezenlijk veel veranderd. De jaren ’90 ronde details werden vervangen door vierkante maar en profil, de lange koplampen, de brede cabine: werd voor 65/70 procent overgenomen. Ziet de Gallardo als een faceliftversie met nieuwe motor.

        Login om te reageren
        • E34M5Touring zegt

          29 april 2015 om 12:43

          @gtwillem: Was nr 9 niet de Honda FC-X Clarity? Want op Hyundai na is dat precies de naam van Honda’s operationele waterstof auto.

          Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      29 april 2015 om 12:56

      @gtwillem: Voorloper van de Veloster was de HND-3…

      http://www.designersparty.com/attach/1/1062080030.jpg

      Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        29 april 2015 om 13:19

        @Esprit_de_Flandre: klopt… Ik haal de namen door elkaar. Excuses ;-)

        Login om te reageren
  17. fconderkantlat zegt

    28 april 2015 om 23:52

    porsche carrera GT concept scheelde ook niet veel van het productiemodel!

    Login om te reageren
    • clarkson zegt

      29 april 2015 om 10:06

      @arashrsf: Ik noem de gt niet echt een ”gewaagd” model. De makers hier van wisten ook wel dat ze een belachelijk dikke auto aan het maken waren!

      Login om te reageren
  18. jorden zegt

    28 april 2015 om 23:58

    Lamborghini sesto elemento, of mag dat je dat geen productie auto noemen?

    Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      29 april 2015 om 00:11

      @jorden: Er zijn Sesto Elemento’s geleverd aan klanten, maar niet om mee op de openbare weg te rijden. Track only. Dus wel in ‘serie productie’, maar er zijn er maar een stuk of 20 van gebouwd. En niet gehomologeerd voor de openbare weg.

      Login om te reageren
  19. dracae zegt

    29 april 2015 om 00:01

    Ik m is de TT, toen die als concept te zien was geloofde ook bijna niemand dat er een productie auto zou komen die zo dicht bij het bijzondere concept zou blijven.

    Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      29 april 2015 om 00:14

      @dracae: de concept het kenmerkende ontbrekende achterruitje. De serie gebouwde TT had een echte achterruit. Voor de rest hetzelfde. De motor, aandrijving, het interieur, de lakkleur en de rest was gewoon helemaal klaar voor serieproductie.

      Login om te reageren
  20. Hupke zegt

    29 april 2015 om 00:02

    Kon ook een lijstje zijn van auto’s die ik eens wil bezitten, of een lijstje van auto’s die ik geweldig vind.

    De viper, moet niet per se, ik zou er graag eens een weekje mee op pad gaan en dat is dat, gewoon voor de ervaring. Het zelfde met de prowler.

    De alfa is een beetje onrealistisch, maar al de rest komt sowieso ooit nog eens in m’n garage.

    Login om te reageren
  21. moveyourmind zegt

    29 april 2015 om 00:03

    Er steekt één auto met kop en schouders boven de rest uit.

    En dat is natuurlijk de Citroën DS. Een conceptcar met voor die tijd allerlei technologische hoogstandjes, zoals meedraaiende koplampen en de vermaarde luchtvering. En het mooie is dat toen de DS in 1955 voor het eerst aan het publiek getoond werd de orderboeken gelijk opengingen. Niks voorzichtig de reacties van het publiek afwachten om het productiemodel nog bij te kunnen schaven, gewoon op de markt zetten wat er uit de koker van het ontwerpteam is getoverd.

    Login om te reageren
  22. rbngrt zegt

    29 april 2015 om 00:04

    BMW i8

    Login om te reageren
  23. st33fie zegt

    29 april 2015 om 00:11

    Die Porsche was als concept mooier @autoblog ik mis de Audi TT

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      29 april 2015 om 00:40

      @st33fie:
      Ik niet, ze moesten iets kiezen.
      Anders krijg je Gtwillems lijst, wat dan wel weer een mooie lijst is.

      Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        29 april 2015 om 11:39

        @jrk68: dankjewel, kerel!

        Login om te reageren
  24. donvincenzo zegt

    29 april 2015 om 00:44

    En nu als het vervolgtopic de omgekeerde situatie: een lijstje auto’s die wel bedoeld waren voor productie, maar toch nooit verder kwamen dan het conceptmodel.

    Login om te reageren
  25. bedirhan zegt

    29 april 2015 om 01:03

    Leuk artikel!
    Misschien is het een idee om het artikel aan te vullen met de ideeen in de comments. ( t is maar een voorstel)

    Login om te reageren
  26. dennisjuh95 zegt

    29 april 2015 om 01:28

    Die Avantime heeft altijd wel iets gehad vind ik.

    Login om te reageren
  27. Sportiva-Italia zegt

    29 april 2015 om 02:03

    Wat Rick Dos e.a. al schrijven: Brera

    http://www.omniauto.it/awpImages/photogallery/2010/11805/photos1280/alfa-romeo-brera-concept_5.jpg

    Rijd zelf n Brera 1750 TBi en rijdt zalig! Blij dat ze die in productie hebben genomen.
    Lancia Stratos.. Direct al als rallykanon ontworpen en meende niet als soort proefballon gepresenteerd. De nieuwe Stratos eigenlijk wel, maar mocht niet in productie van Ferrari (niet met Ferrari-blok althans). Anders waren daar ook meer van gebouwd.

    Login om te reageren
  28. uselessblogger zegt

    29 april 2015 om 08:12

    -range rover evoque
    -bmw i3
    -bmw i8

    Login om te reageren
  29. Dutchdriftking zegt

    29 april 2015 om 08:41

    De eerste generatie Viper, blijft een droombak!

    Login om te reageren
  30. driftkicker zegt

    29 april 2015 om 09:30

    Montreal staat bovenaan op mijn “hebben” lijstje. Alleen heel moeilijk te vinden en daardoor veel te duur.

    Login om te reageren
    • silver zegt

      29 april 2015 om 12:40

      @driftkicker: moeilijk te vinden valt wel mee, alleen al rond Arnhem staan er 3 te koop. Prijzen van 49k tot 79k.

      Login om te reageren
  31. qashqow zegt

    29 april 2015 om 09:51

    Nissan Juke is ook vrijwel ongewijzigd geproduceerd (tot spijt van velen)

    Login om te reageren
  32. mrrallycross zegt

    29 april 2015 om 11:16

    Die boxster is echt vet samen met die viper, hebbon!

    Login om te reageren
  33. posthumus zegt

    29 april 2015 om 11:23

    Ik mis ook de Volvo Tundra. “Schitterend” ontwerp van Bertone. Volvo deed er uiteindelijk niks mee, maar in niet heel andere vorm verscheen later toch de Citroën BX. http://www.autoblog.nl/vergeten-concept-car-volvo-tundra

    Login om te reageren
    • Dizono zegt

      29 april 2015 om 22:17

      @posthumus: Die Tundra is niet echt het prototype (pun intended) van een concept die vrijwel ongewijzigd in productie ging. Overigens had stiekemerd Bertone voor de Tundra al deze Reliant FW11 ontworpen:

      http://sporting-reliants.com/images/Prototypes/FW11_rear.JPG

      Login om te reageren
  34. erikdee zegt

    29 april 2015 om 11:30

    Land Rover / Range Rover LRX, wat nu de Evoque is.

    Login om te reageren
  35. carfreakjim zegt

    29 april 2015 om 12:45

    Dat mijn ouders destijds in Amerika waren om te trouwen, kwamen ze het prototype van de prowler tegen. In eerste instantie dacht mij pa dat het een street rod was. Maar nadat ze met de bestuurder hadden gesprokken bleek het dus de prowler te zijn. Ze hebben toen nog gesproken met de ontwereper van het ding (naam ontglipt me even). Schijnt een erg aardige man te zijn die ze graag meer over de auto wilde vertellen. Heb ergens nog wel een foto liggen.

    Login om te reageren
  36. Esprit_de_Flandre zegt

    29 april 2015 om 12:59

    BMW Z9 werd de eerste (moderne) 6…

    http://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/BMW-Z9-Concept-4-lg.jpg

    En de Z07 werd Z8. En lelijk.

    Login om te reageren
  37. gieltj zegt

    29 april 2015 om 13:17

    Lekker die Plymouth Prowler! Altijd al gaaf gevonden

    Login om te reageren
  38. philipf zegt

    29 april 2015 om 13:47

    Die multipla hadden ze in de fik moeten zetten.

    Login om te reageren
  39. mercedesclk350 zegt

    29 april 2015 om 14:58

    Ik vond die Mazda Takeri, die een concept fase was van de huidige 6, altijd zo gaaf:

    Login om te reageren
  40. denniyo zegt

    29 april 2015 om 15:10

    Ik mis de Landrover/Rangerover LRX en de Peugeot RCZ

    Login om te reageren
  41. mercedesbenz63 zegt

    29 april 2015 om 15:24

    Ik vind de aventime echt een mooi ding

    Login om te reageren
  42. Bart_V zegt

    29 april 2015 om 19:06

    Honda Civic FN was nogal een verandering
    http://www.themotorreport.com.au/wp-content/gallery/2009-fn2-honda-civic-type-r/hon_fn2_2009_03.jpg

    Login om te reageren
  43. dennisopel zegt

    29 april 2015 om 23:10

    Gewaagd zijn ze allemaal, maar naar mijn idee zijn ze niet allemaal even gelukt.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North