Deze A35 AMG is niet sneller, maar langer

Auteur: , 47 Reacties

Zoals Cruijf zou zeggen: Da's logisch.

Laten we even beginnen met logica. De Mercedes-Benz A-Klasse is niet de ruimste auto in zijn klasse. Dat is ook nooit de bedoeling geweest. Het is typisch zo’n yuppen-mobiel die je rijdt alvorens je overgaat tot duplicatie. De A-Klasse sedan veranderd daar vrij weinig aan. Ja, de auto heeft een grotere kofferbak, maar de ruimte op de achterbank is nog altijd vrij beperkt.

Nog meer logica. Over het algemeen zijn Europese mensen vrij groot van stuk. Met name in Noord-Europa zijn de mensen behoorlijk lang. Daarentegen is de gemiddelde lichaamslengte van een inwoner van China een stuk kleiner. Ergo: je zou denken dat auto’s in Europa groter zijn en in China kleiner.

Mercedes-AMG A35 L 4-Matic (Z177) '19

Niets is minder waar, want in China worden veel auto’s met een lange wielbasis verkocht. Het nieuwste voorbeeld van vandaag is de Mercedes-AMG A35 L AMG. De standaard A35 AMG sedan heeft een wielbasis van 2,73 meter, bij de A35 L AMG is de wielbasis 2,79 meter. Die extra centimeters zijn komen allemaal ten goede aan de achterpassagiers.

Mercedes-AMG A35 L 4-Matic (Z177) '19

In technisch opzicht is het ‘gewoon’ een A35 AMG. Dat betekent een 2.0 viercilinder turbomotor die 306 pk en 400 Nm levert. Deze krachten worden via een zeventraps automaat met dubbele koppeling overgebracht aan alle vier de wielen. De 0-100 km/u sprint neemt minimaal 4,9 seconden in beslag. De topsnelheid is begrensd op 250 km/u. De A35 AMG L wordt door Beijing Benz Automotive Co in China geproduceerd.

Mercedes-AMG A35 L 4-Matic (Z177) '19

De A35 L AMG is standaard voorzien van het ‘Night Package’, 19″ zwarte lichtmetalen velgen en achterspoiler. Om het geheel een beetje kitscherig af te maken (het is immers een AMG), prijkt er een AMG-logo op de C-stijl.



47 reacties

Is er dan echt niemand bij Mercedes die op het idee komt om dit ook in Europa te leveren? Kan me voorstellen dat er genoeg vraag naar is. Sterker nog, als de meerprijs meevalt, denk ik dat de L nog de enige versie is die de klant wil.
@berlinetta: Goede vraag! Ik zou zeker zo’n L overwegen. Wellicht dat Mercedes liever ziet dat we overstappen op een C-Klasse.

Dat is iets typisch Europees lijk het wel: om echt in een kale C of E klasse te rijden. Overal zijn Mercedessen dik aangekleed, behalve in Europa. Wellicht het onderzoeken waard. Sowieso worden er veel krappe auto’s in China wel geleverd met LWB en in Europa niet.
@willeme: Het lijkt me dat dat inderdaad de bedoeling is. Reden dat in China (en India) veel sedans met verlengde wielbasis worden verkocht is omdat veel mensen die zich een auto kunnen veroorloven zich laten rijden, en dus goed achterin willen kunnen zitten (schijnbaar heb je in China pas genoeg beenruimte als je de benen kunt kruisen). In Europa is deze auto gericht op de startende professional, en die moet liefst zo snel mogelijk in een C overstappen, dus mag de auto niet te veel beenruimte hebben, want waarom zou je anders een duurdere auto kopen?
@basman147: Dit is ook precies wat ze doen. Als wij met gemiddeld 15 cm langere lijven groter willen zitten kopen we maar een E klasse of Skoda. Gereden worden in Azie is inderdaad heel normaal. Wij west Europeanen zouden ook kapot gaan in deze auto achterin. Dus kopen wij 7 series verlengd voor het comfort.
@fmgarcia: Ik heb een tijdlang bij een taxi-bedrijf gewerkt en ik vond de E-klasse (W210 + W211) eigenlijk best wel tegenvallen qua beenruimte achterin. Op een gegeven moment kwamen er ook 3 verlengde A-klasses in de vloot en die waren al stukken ruimer, was alleen jammer dat de achterbank zo laag boven de vloer stond waardoor de bovenbenen alsnog geen steun hadden, anders was dat de perfecte taxi geweest (alhoewel de meeste jongere chauffeurs er nog steeds moeite mee hadden vanwege hun imago).
@basman147: Diezelfde jonge chauffeurs die genoemde E-klasse met 140 km/u om een lantaarnpaal vouwden toch ?
@basman147: ik geef je gelijk, ik ben de achterbank van den passat b5.5 gewend, is ook nog niet alles.
Aan het formaat van het achterste paneel van het zonnedak is duidelijk te zien dat deze gericht is op de Aziatische markt.
@jaapiyo : foto 4, heb je ze een cursus photoshop gegeven?!
@str8six: foto 3 is niet veel beter ;)
Mag ik ff kotsen
Ik vind de verhouding beter dan bij de standaard A sedan
Dat zijn zeldzaam slechte photoshops.
@mashell: Dat is voor China prima. De Chinese uitvoeringen zijn ook slechter. Goedkopere materialen, goedkopere onderdelen, goedkopere lichtunits, slechtere afwerking. Het zijn niet dezelfde auto’s als in Europa, ook al zien ze er op het eerste gezicht hetzelfde uit.
@jochempie: is dat echt zo?!
@str8six: ja, net als in de VS worden de wagens daar op een ander kwaliteitsniveau gemaakt. Minder en dus veel goedkoper. Volvo is ook lang bezig geweest voordat ze in China wagens konden laten maken die naar Europa te exporteren waren. De meeste andere fabrikanten durven dat nog niet aan.
@mashell: interessante kost. Maar de BMW en Mercedes SUV’s bijv. die in USA gebouwd worden voor de EU, hebben die ook een ander kwaliteitsniveau tov de US modellen die uit dezelfde fabriek komen?
@str8six: inmiddels niet meer en is de kwaliteit is die fabrieken op orde. Maar de eerste generatie X5 en ML waren op de Amerikaanse manier gebouwd.
Bij VW (in Mexico) worden wagens die voor de VS markt bedoeld zijn zelfs van minder laklagen voorzien, alles om kosten te besparen.
@str8six: Jep, mijn vorige manager werkt aan de 1-serie sedan… Het was janken met de pet op, ze moesten een soort Polo 9N ontwerpen qua afwerking.. Alles om kosten te besparen. En voor de Chinezen maakt het niets uit, want ze hebben geen idee hoe een BMW aan hoort te voelen. Tien jaar geleden reden ze nog rond in een tuktuk.
@str8six: Het is nog veel erger. Ik woon in China en er zijn verschillende merkdealers hier die wachtlijsten hanteren voor mensen die per se een auto uit Duitsland willen hebben. Die zijn dikwijls een stuk duurder vanwege invoerrechten maar het verschil in kwaliteit tussen een E klasse of 5 serie uit Duitsland tov een uit China is schrikbarend. Kwa betrouwbaarheid trouwens ook.

Nu staan Duitse wagens al niet als super betrouwbaar te boek, als ze dan ook nog eens in China gebouwd worden is het helemaal een drama.

Die Chinezen zijn er inmiddels ook al achter dat “Made in China” staat voor prul kwaliteit. Geven ze ook gewoon toe als je dat vraagt.
1. Over het algemeen zijn Europese mensen vrij groot van stuk. Met name in Europa zijn de mensen behoorlijk lang.(2x)
2. hoelang is een chinees
‘Dit is een heel mooi mandje, gemaakt door de firma Tichelaar, het werd gebruikt op tafel als versiering en fruitmandje.’ of nog langer?
@torsen: MAND
Verandert*

Aan de foto’s zie ik echter niet af dat het een verlengde versie is. Wel een lekker kleurtje.
Om jullie een antwoord te geven op jullie eeuwige vraag: “Chinezen zijn kleiner, waarom langere auto’s?”.

Het antwoord is heel simpel: Er zijn meer langere mensen in China dan in Nederland!

De meeste Chinezen in NL/Europa komen uit het zuiden. Daar is de gemiddelde lengte, ik schat, 1m70 (man en vrouw). Maar zoals in Europa (jaja, China is even groot als Europa. weer wat bijgeleerd) zijn de mensen in het noorden langer. Gemiddelde lengte is daar 1m80. Nederland heeff als langste ter wereld een gemiddelde van 1m82. Das dus een kleine teennagel lager. MAAR! nu komt het: Nederland heeft 17miljoen inwoners en China 1.7 miljard (incl de niet gerigstreerde mensen in de bergen). Een stad heeft daar gemiddeld 10miljoen inwoners. Dus 2 steden in Noord-China heeft al eveneveel lange mensen als heel NL. 3 steden is al meer. En China heeft iets meer dan 3 steden……

Wat vind u van mijn uitleg?
@jayjayw18: graag een bron waar je ziet dat mensen in het noorden gemiddeld 1.80 zijn, kan ik echt niet geloven.

Vwb de mensen in het ‘zuiden’.. mannen zijn daar gemiddeld 1.66 en vrouwen 1.57. Kom je dus nooit op een gemiddelde van 1.70…

Dus jouw uitleg, ik geloof er niet in.

Bron: https://mens-en-samenleving.infonu.nl/internationaal/99251-de-gemiddelde-lichaamslengte-per-land.html
@888natan: waar zie jij dat mensen uit het zuiden 1.67en 1.57 zijn? Je geeft zelf een bron en lees er wat je zelf lezen wilt.
@jayjayw18: Je doet schattingen, je vermeldt geen bronnen en als ik google op oppervlakte van China en Europa kom ik tot de conclusie dat Europa groter is dan China.
@berlinetta: ok, jullie hebben gelijk. Ik heb het fout. Dan moeten jullie maar leven met deze mysterie.
@jayjayw18: Het mysterie is niet waarom deze auto’s in China worden geleverd. Het mysterie is waarom deze niet in Europa worden geleverd.
@berlinetta: das al helemaal makkelijk te verklaren: daar is genoeg markt en hier niet. Das toch geen vraag van het niveau dat je je na 10 jaar nog steeds afvraagt?
@jayjayw18: het was briljant geweest als je in het betoog nog ergens “Hu Lang” is een Chinees verwerkt had.
Haal dan gelijk de C63 AMG, je zou spontane hernia krijgen in deze A klasse
“De A35 AMG L wordt door Beijing Benz Automotive Co in China geproduceerd.” en dan wel een plaatje op de C-stijl met Affalterbach??
@yippiekaye: “made in China” bekt niet zo lekker denk ik.
@berlinetta: zou Affalterbach voor de Chinese klanten gemakkelijk uit te spreken zijn?
@mashell: Affaltelbach?
@yippiekaye: Anders kopen die Chinezen ‘m niet. Die zijn er inmiddels ook al achter dat Mercedes, BMW en Audi modellen die uit Duitsland komen toch net even iets beter in elkaar steken dan de versies die ze in China maken.

Denk dat ze met dit tacky plakkertje mensen het idee proberen te geven.dat ze toch een kwaliteitsproduct kopen.
Hoe Lang is een Chinees
@competition102: niet zo lang als dat hij zou willen…
@competition102: mooie naam…
Een C klasse kopen is natuurlijk te makkelijk. Lekker niches vullen!
Aliexpres led verlichting fabrieksaf geïnstalleerd
@boomhauwer: Ik dacht dat het een rijdend bordeel was, wel zo handig met een verlengde L …
Ik wil er best 1, als die gewoon een normale prijs zou hebben. Zoals in Duitsland.
Goed bezig Mercedes!
L(achwekkend)

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).