• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Deze BMW M4 is blubberdik en heeft 700 pk

Auteur: jaapiyo, gepost 20 november 2016 om 11:19 – 36 Reacties

Afbeelding Deze BMW M4 is blubberdik en heeft 700 pkAfbeelding Deze BMW M4 is blubberdik en heeft 700 pkAfbeelding Deze BMW M4 is blubberdik en heeft 700 pkAfbeelding Deze BMW M4 is blubberdik en heeft 700 pkAfbeelding Deze BMW M4 is blubberdik en heeft 700 pkAfbeelding Deze BMW M4 is blubberdik en heeft 700 pkAfbeelding Deze BMW M4 is blubberdik en heeft 700 pkAfbeelding Deze BMW M4 is blubberdik en heeft 700 pk

M4
Geen dikke BMW, maar een blubberdikke BMW.

De BMW M4 is nog steeds een ‘world beater’, maar het is je vergeven als je ‘m een tikje saai vindt. Tegenwoordig zijn er namelijk concurrenten op de markt die misschien niet altijd sneller zijn op een circuit, maar wel meer spektakel bieden. Denk daarbij bijvoorbeeld aan de Mercedes C63 AMG of de Giulia ‘Q’. Als iemand die de blauw-witten uit München een warm hart toedraagt, heb ik toch een beetje het gevoel dat de absolute magie van de M3 tanende is. Al is het maar omdat ‘ie nu dus in coupé-vorm M4 heet, wat mij betreft een blunder van epische proporties.

Enfin, waar BMW de bal laat vallen, krijgen tuners de kans om die op te pakken. Dat moeten ze ook gedacht hebben bij Carbonfiber Dynamics, die met deze behoorlijk smakelijke getunede M4 op de proppen komen. We hebben de tot 700 pk opgefokte BMW M4R eerder dit jaar al eens voorbij zien komen, nu is deze echter nog een beetje bijgepunt en voorzien van een kekke OEM-look livery en een skikoffer die doet denken aan Jon Olssen.

Om de motor te voorzien van wat extra paarden zijn er onder andere twee TTE 6XX turboladers opgeschroeft die de I like boost op kunnen voeren tot 2,3 bar. Verder is de krachtbron voorzien van methanol injectie, om de lucht die de motor binnenhapt lekker koel te houden. Geen gekke gedachte daar BMW er zelf ook al mee bezig is. Tevens heeft Burger Motorsport nog wat met de ECU gespeeld en uiteraard zit ook op deze getunede BMW de onvermijdelijke Akrapovic uitlaat.

Om het vermogen te verwerken zit er een nieuwe koppeling in de Bimmer en is het onderstel voorzien van Bilstein-spul. De standaard remmen zijn vervangen door exemplaren van I like to MOV’IT. Vind jij de nieuwe look van deze getunede BMW oké?

Ook interessant!

  • BMW M440i xDrive Gran Coupe rijtest video
    BMW M440i xDrive Gran Coupé rijtest video
  • handgeschakelde M4 veel sterker
    Handgeschakelde M4 veel sterker dan BMW opgeeft
  • BMW M4 occasion met 740 pk heeft een gave kleur
  • Video: BMW M4 CSL mag weer buitenspelen

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

4-serie, BMW, Coupe, f82, m4, tuning

Vorig bericht: « De Fast 8 ruzie duurt voort achter het zilveren scherm
Volgend bericht: Bikkelharde B-porno in Brussel »

Lees Interacties

Reacties

  1. donvliet zegt

    20 november 2016 om 11:24

    Vet, alleen de taartschep eraf…

    Login om te reageren
    • Foramen zegt

      20 november 2016 om 11:49

      @donvliet: je moet ook nog die 700pk aan de grond houden hè.

      Login om te reageren
      • fmgarcia zegt

        20 november 2016 om 11:53

        @foramen: Zal met zelfs deze schep niet veel uitmaken. Zo walgelijk is het niet eens.

        Login om te reageren
      • donvliet zegt

        20 november 2016 om 12:48

        @foramen: ach, beetje driften bij 200 ?

        Login om te reageren
    • pluiske666 zegt

      20 november 2016 om 14:44

      @donvliet: ja want die belachelijke koffer op het dak maakt het geheel compleet??!

      Login om te reageren
      • donvliet zegt

        20 november 2016 om 17:23

        @pluiske666: whahaha, inderdaad die mag er zeker af.

        Login om te reageren
    • pinut187 zegt

      20 november 2016 om 15:57

      @donvliet: en de skibox..

      Login om te reageren
  2. Robert zegt

    20 november 2016 om 11:27

    Die Motorsport striping staat ‘em goed.

    Login om te reageren
  3. scooper zegt

    20 november 2016 om 11:30

    Stoer, maar zou persoonlijk de spoiler er gelijk afhalen…

    Login om te reageren
    • banaan7 zegt

      20 november 2016 om 13:39

      @scooper: ik niet, ik zou de dakkoffer eraf halen

      Login om te reageren
  4. hfdude zegt

    20 november 2016 om 11:33

    Ja vond 400pk ook een beetje weinig.

    Login om te reageren
    • 367pk zegt

      20 november 2016 om 15:32

      @hfdude: ik heb er mee gereden op het circuit van Istanbul, en geloof me: “standaard” trim is meer dan voldoende. Ik heb zelf een 560 pk M6, en die komt in “real life” (voor zover je daar op een circuit over kan spreken) niet in de buurt.
      En een dakkoffer……come on.

      Login om te reageren
  5. fmgarcia zegt

    20 november 2016 om 11:37

    Zonder die rare koffer echt prima dikke bmw. Wel gaaf dat ze die methanol koeling gebruiken. Voor mij een kofferloos en sticker-arm exemplaar in een redelijke kleur of zwart. Lichtmetalen jetsers en gassen naar de ski verhuur!

    Login om te reageren
  6. jurdespotter zegt

    20 november 2016 om 11:44

    Holy shit wat een beest! Heel dik uitgevoerd

    Login om te reageren
  7. potjak zegt

    20 november 2016 om 11:48

    Lelijk met zo’n dakkoffer. Spoiler mag er ook af…

    Login om te reageren
  8. mennok zegt

    20 november 2016 om 11:49

    Die skikoffer staat niet echt.. lijkt een standaard koffer te zijn waar die van Olsson custom lijken te zijn. Die zitten er altijd wat strakker op.

    Login om te reageren
    • pinut187 zegt

      20 november 2016 om 15:58

      @mennok: en Olssen heeft hem ook echt nodig..

      Login om te reageren
  9. awesome zegt

    20 november 2016 om 11:50

    Vet, maar wel de Motorsport striping er af en blauw laten spuiten.
    Die striping is niet origineel meer, daar word door iedereen gebruik van gemaakt.

    Login om te reageren
  10. heidekonijn zegt

    20 november 2016 om 11:54

    Net zo’n auto waarvan je verwacht dat er clowns uit komen stappen. Mooi alternatief voor een Hummer H2 met spinners en een roze paintjob met vlammen.

    Login om te reageren
    • ukbob zegt

      20 november 2016 om 12:09

      @heidekonijn: niet precies zoals ik t zou verwoorden, maar we denken er zo te zien t zelfde over..
      veel en veel liever die mooie oranje-rode M3 die pas nog op Autojunk stond, strak, origineel. Daar houd ik veel meer van.

      Login om te reageren
      • ukbob zegt

        20 november 2016 om 13:13

        @ukbob: zo dus http://www.autojunk.nl/2016/11/m3-f80-sedan-2016-183176

        Login om te reageren
        • heidekonijn zegt

          20 november 2016 om 13:53

          @ukbob: Exact.
          Zag laatst een tweedehandsje matzwart gewrapte M3 met blondine achter het stuur.
          Sorry maar het eerste scenario dat door mijn hoofd ging was niet van een hardwerkende advocate…

          Login om te reageren
  11. desjonnies zegt

    20 november 2016 om 11:58

    Eigenlijk zijn het stuk voor stuk geen waardig opvolgers van illustere voorgangers die trendsetters waren.
    Deze zijn te groot, te sterk, te zwaar teveel.
    Een goeie M3 is een kanon net als zijn tijdgenoten van Mercedes en van Ford.
    Deze zijn zo geperfectioneerd dat het meest belangrijke element is verdwenen : LOL!
    Het is geen kunst om 600 pk in een auto te leggen, het is kunst om met 100 pk een rij-ijzer te maken.
    Ik was onder de indruk van die FIAT 595 Abarth waar ik gister nee op stap was, ook ekektronisch gekunseld meer wel een leuk ding om mee te gooien en smijten.
    Alleen de prijs van zo’n ding.

    Login om te reageren
  12. zwepp zegt

    20 november 2016 om 11:58

    +1 voor de auto, -2 voor die bak op het dak (al is het misschien handig om je schoonmoeder in mee te nemen ).

    Login om te reageren
  13. misterdrogba zegt

    20 november 2016 om 11:58

    Leuk die dakkoffer maar die mag gerust nog een paar centimeter dichter tegen het dak aanliggen. Voor de rest mooie wagen, ja zelfs de spoiler vind ik dik!

    Login om te reageren
  14. boomhauwer zegt

    20 november 2016 om 12:30

    Wat hebben die tuners toch met die idiote skikoffers.

    Login om te reageren
  15. sezz zegt

    20 november 2016 om 12:39

    Met 700 pk en semi slicks op de achterwielen naar je favoriete skigebied geeft een hele nieuwe betekenis aan de uitdrukking, getting there is half the fun…

    Login om te reageren
  16. henrie zegt

    20 november 2016 om 13:05

    “De BMW M4 is nog steeds een ‘world beater’, maar het is je vergeven als je ‘m een tikje saai vindt.”

    Nou, doe mij dan maar zo’n ‘saaie’ M4, want dit ding ziet er toch niet uit man. Om te beginnen al die lelijke striping. Ja, ik weet dat het ‘originele’ M-kleuren zijn, maar ik vind het gewoon lelijk. Verder is het ding net iets te veel verlaagd, en die skikoffer is ook geen gezicht? En dan nog iets: dit soort auto’s wordt altijd ‘blubberdik’ genoemd (begrijpelijk, want zo oogt het ook), maar waarom wordt dat eigenlijk door bijna iedereen als iets positiefs gezien? Vallen jullie ook allemaal blubberdikke vrouwen/mannen?

    Login om te reageren
    • banaan7 zegt

      20 november 2016 om 13:43

      @henrie: hier op autoblog heeft dik een andere betekenis….
      tenzij we het over mercedes gle’s hebben dan heb je gelijk

      Login om te reageren
  17. volvoturbo zegt

    20 november 2016 om 13:07

    Vleugel en striping hoeft van mij niet zo. Nogal opzichtig.

    Login om te reageren
  18. focusrs1 zegt

    20 november 2016 om 13:38

    Vette bak! Alleen die lelijke koffer eraf!

    Login om te reageren
  19. ferrarif430 zegt

    20 november 2016 om 14:38

    Dat is de dak koffer van John ollsen !

    Login om te reageren
    • ferrarif430 zegt

      20 november 2016 om 14:40

      @ferrarif430: jon ollson*

      Login om te reageren
  20. F1Tim zegt

    20 november 2016 om 15:00

    Ik vind dat de M3-naam niet verkracht wordt door ‘M4’. De tuner daarentegen… Die dakkoffer is zo fout! En het lef om een ‘R’ achter M4 te plakken: DAT is pas verkrachting!

    Login om te reageren
  21. ekidey zegt

    20 november 2016 om 17:54

    Minder opzichtige spoiler en ietsje hoger op zn poten alsjeblieft.

    Login om te reageren
  22. kniesoor zegt

    20 november 2016 om 19:03

    Ik vind dit werkelijk niet om aan te gluren, spoeglelijk. Dan liever in standaard uitvoering. Op originele 19 inchers (ipv 18), dat dan weer wel. Enige wat er op zo’n standaard auto aan te merken is, is, dat-ie – zelfs met het adaptieve onderstel in de strafste stand – wat last heeft van rollen om de lengteas. Maar liever dat dan zo’n knutselstuk.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North