• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Deze Ferrari 250 GTO is n(i)et echt

Auteur: willeme, gepost 5 november 2017 om 21:01 – 15 Reacties

Afbeelding Deze Ferrari 250 GTO is n(i)et echtAfbeelding Deze Ferrari 250 GTO is n(i)et echtAfbeelding Deze Ferrari 250 GTO is n(i)et echtAfbeelding Deze Ferrari 250 GTO is n(i)et echtAfbeelding Deze Ferrari 250 GTO is n(i)et echtAfbeelding Deze Ferrari 250 GTO is n(i)et echtAfbeelding Deze Ferrari 250 GTO is n(i)et echtAfbeelding Deze Ferrari 250 GTO is n(i)et echt

Ferrari 250 GTO Replica
Imitatie is de meest oprechte vorm van vleierij.

Wat moeten we eigenlijk van replica’s vinden? In principe zijn het altijd kopietjes van het origineel. De enige reden om een replica te maken is natuurlijk het gebrek aan geld om een originele te kopen. Maar de ene replica is de andere niet. We kennen allemaal de vreselijk foute creaties op basis van de Toyota MR2 en Pontiac Fiero. Omdat die auto’s een middenmotor hebben, komen de proporties enigszins overeen. Maar je houdt niemand voor de gek, iedereen ziet dat het een nepper is.

In plaats van al die moeite doen om een Pontiac Fiero om te bouwen tot Ferrari kun je ook gewoon sparen voor een Ferrari 348. Zo zeldzaam zijn die auto’s niet en de prijzen zijn (nog) niet omhoog geschoten. Dat gaat in dit geval niet op, want de auto die je op deze afbeeldingen ziet moet namelijk een Ferrari 250 GTO voorstellen. Daar zijn er bijzonder weinig van gebouwd en als er eentje te koop is moet je een redelijke Van Gogh meenemen om hem te kunnen betalen. Onlangs werd er nog eentje verkocht voor 52 miljoen euro.

Het koetswerk komt redelijk overeen met het origineel. Aan de voorkant zie je dat de donorauto, een Datsun 280Z, iets smaller is dan de 250 GTO. De luchtinlaten en koplampen zijn waarschijnlijk van het juiste formaat, alleen de auto dus niet. Het zijaanzicht verraadt de nederige afkomst een klein beetje. De auto lijkt net iets te hoog en de uiteraard zijn de wielen overduidelijk niet hoe het hoort. Stiekem vind ik ze mooier dan originele wielen, maar dat terzijde. Het is beter dan de Borbets onder deze 250 GTO.

Toen ze met de achterkant aan de slag gingen, was het budget er waarschijnlijk doorheen. De achterklep is afwijkend en de lampen kloppen niet helemaal. Maar de verschillen zijn redelijk klein. Je kan je nog verschuilen achter het feit dat alle 250 GTO’s allemaal afwijkend zijn. Ondanks er weinig 250 GTO’s gebouwd zijn, waren ze bijna allemaal net iets anders. De grootste dissonant is echter het typeplaatje. Dat is veel te modern en een totaal ander lettertype. Hadden ze beter achterwege kunnen laten.

Het gaat logischerwijs compleet mis in het interieur. Dat is gewoon een standaard 280Z binnenste met wat Ferrari’s logo’s. Zonde, alhoewel het wel begrijpelijk is. Deze is waarschijnlijk voor een laag bedrag verspijkerd. Dat blijkt ook als we kijken naar het motorblok. Het kleppendeksel is rood gespoten (Testarossa!) en er is het woord ‘Ferrari’ op geschreven. Het petje maakt het totaalplaatje af.

Ook interessant!

  • Video: oude muzikanten rijden in Ferrari 250 GTO
  • Rijtest Ferrari 250 GTO
    Video: Een rondje met een Ferrari 250 GTO
  • Video: Ferrari 250 GTO en McLaren F1 rijden door Londen
    Video: Ferrari 250 GTO en McLaren F1 rijden door Londen
  • GTO Engineering Squalo is de nieuwe Ferrari 250 SWB

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

250-gto, datsun, Ferrari, gto, replica

Vorig bericht: « Hou je van geld? Koop een gele auto!
Volgend bericht: Wat rijdt men in Noord-Korea eigenlijk? »

Lees Interacties

Reacties

  1. drdre1 zegt

    5 november 2017 om 21:15

    Ik vind het een slechte replica, vrijwel niet één stukje plaatwerk klopt! :-(

    Login om te reageren
    • alcantara zegt

      5 november 2017 om 21:41

      @drdre1: Ik ken die oude meuk niet zo in detail, maar als ik hem met foto’s vergelijk dan vind ik hem best goed kloppen. Denk dat er weinigen zijn die doorhebben dat er een replica voorbij komt als je dit in het wild ziet rijden.

      Login om te reageren
      • MaartenD zegt

        5 november 2017 om 22:54

        @alcantara: hahahahahaha

        Login om te reageren
      • drdre1 zegt

        6 november 2017 om 22:29

        @alcantara: denk dat diezelfde mensen dan ook niet weten dat het een Ferrari had moeten zijn? Of misschien toch wel, want hij is ook rood? ;-) Nee zonder gein, ik heb niets tegen replica’s maar sommige platformen lenen zich niet voor elk model.

        Login om te reageren
  2. kilum zegt

    5 november 2017 om 21:16

    Als er geen Ferarri logo’s op zouden zitten was het leuk geweest

    Login om te reageren
  3. niekie1999 zegt

    5 november 2017 om 21:44

    Dat vind ik nou zonde, een datsun 280z is op zich geen verkeerde auto origineel. Neem dan nou een lelijk gedrocht om je replica op te baseren…

    Login om te reageren
  4. sudsprint zegt

    5 november 2017 om 21:46

    Zou hij zuiniger lopen met 5 cilinders? Ligt gewoon een bougiekabel af.

    Login om te reageren
    • kle500 zegt

      5 november 2017 om 23:34

      @sudsprint: passieve cilinderuitschakeling. Voor de zuinigheid en dingen..

      Login om te reageren
  5. JamesBond007 zegt

    5 november 2017 om 21:56

    Kill it with fire!

    Login om te reageren
  6. Ce zegt

    5 november 2017 om 22:44

    Op de brandstapel!!

    Login om te reageren
  7. ghost zegt

    5 november 2017 om 23:23

    Aan de velgen zie je het altijd! Ook bij Bugatti (pre-war) replica’s zie je altijd dat men niet in staat is om dat goed te kopiëren. Zonde van de Datsun.

    Login om te reageren
  8. w0o0dy zegt

    6 november 2017 om 00:08

    Als je er geen Ferrari opschrijft en geen logo’s op plakt zou je het kunnen zien als een hommage. Nu probeer je krampachtig een niet echt briljante replica neer te zetten en te doen alsof het een ultra zeldzaam collectors item is..

    Dus eraf die badges en weg met die letters op het blok. Dan heb je een leuke Datsun die een beetje 250 gto botox heeft gehad..
    Soort van mooie nepborsten op een vrouw een stuk in de 40. Niemand die haar voor een Playmate gaat aanzien maar als jij er graag naar kijkt en het past een beetje bij het geheel.. ach, moet kunnen en veel geluk ermee.

    Login om te reageren
  9. Gulli zegt

    6 november 2017 om 08:28

    Zijn genoeg bedrijfjes die je een kitje verkopen voor je 240/60/80z. ZTrix bijvoorbeeld met hun Velorossa, al is dat een cabrio. Ze willen er ook een Daytona body voor je opzetten als je dat liever wil.

    https://www.ztrix.com/

    Login om te reageren
  10. Dutchdriftking zegt

    6 november 2017 om 11:41

    Als hij je tegemoet komt op een B-weg trap je er wellicht in…

    Login om te reageren
  11. cthijs zegt

    6 november 2017 om 20:26

    Is ook makkelijk ruitensproeier bijvullen zo

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North