• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Deze flinke jongen is nu extra schoon

Auteur: willeme, gepost 17 juni 2019 om 11:35 – 24 Reacties

Afbeelding Deze flinke jongen is nu extra schoonAfbeelding Deze flinke jongen is nu extra schoonAfbeelding Deze flinke jongen is nu extra schoonAfbeelding Deze flinke jongen is nu extra schoonAfbeelding Deze flinke jongen is nu extra schoonAfbeelding Deze flinke jongen is nu extra schoonAfbeelding Deze flinke jongen is nu extra schoon

Fiat Ducato Electric '20
En hij komt al heel erg snel!

De Fiat Ducato is een populaire keuze als het gaat om ‘grote bestelwagens’. De Renault Master, Volkswagen Crafter en met name de Mercedes Sprinter nemen het voortouw in de verkoopstatistieken, maar de grote Fiat doet het zeker niet verkeerd. Niet alleen als bedrijfswagen is de Ducato een graag geziene gast, ook als basis voor camper-ombouw is de auto zeer geschikt.

Voor dit artikel richten we ons even op de bedrijfswagen-variant. Fiat heeft namelijk een volledig Elektrische Ducato onthuld. Nu is dat niet direct het meest nieuwswaardige. Ook Ford (Transit) en Volkswagen (e-Crafter) hebben geëlektrificeerde bussen in de aanbieding. Het belangrijke zit ‘m in het feit dat de auto volgend jaar al op de markt komt. Geen haalbaarheidstudies, niet nóg een pre-productieconcept: je kan deze auto gewoon kopen volgend jaar, aldus Fiat. Sterker nog, je kan de Ducato Electric al aan het einde van het jaar bestellen.

Fiat Ducato '20

Volgens Fiat is er met de Ducato Electric geen verschil in laadvermogen en prestaties met de dieseluitvoering. Uiteraard geniet de Ducato Electric mee van de recent geïntroduceerde facelift. Bij deze facelift werd de 2.0 diesel vervangen door een 2.3 diesel. Omgekeerde downsizing, dus. Volgens Fiat is deze motor zuiniger dan de 2.0, dankzij 10% meer koppel bij lage toeren. De Ducato diesel voldoet aan de Euro dD emissie-eisen. Collega @RubenPriest verteld in dit artikel alle ins en outs over de vernieuwde Fiat Ducato. Er is nog niets bekend over de actieradius en laadtijd van de Ducato Electric.

Ook interessant!

  • Dit is er nieuw met de opgefriste Fiat Ducato
  • Dit is de best verkochte bedrijfswagen van Europa
  • Fiat SUV
    Bedenk een naam voor deze Fiat SUV
  • Video - Fiat Qubo zoekt ruzie met vrachtwagen

Nieuwste artikelen

  • Video: Volvo-rijder laat zich niet inhalen
  • Nieuwste Renault zou hier een topscorer zijn (maar wordt dat niet)
  • Oeps: fout maakt getunede BMW M5 Touring stukje fraaier
  • 625 pk BMW X5M van Léon is de ultieme gezinsraket #MijnAuto
FacebookTweetPinLinkedIn

Bedrijfswagen, Busjes, ducato, Elektrisch, Fiat

Vorig bericht: « 7 keer ‘dikke’ Volkswagen Polo op gele platen
Volgend bericht: Trek de stenen uit de straat met een SQ2 »

Lees Interacties

Reacties

  1. Dutchdriftking zegt

    17 juni 2019 om 11:46

    Toch fijn voor alle dieselende busjes door de stad, of je nu wel of niet in de ‘Milieu god’ geloofd, luchtkwaliteit in dichtbevolkte gebieden verbeteren is altijd een goed idee.

    Login om te reageren
    • kempenaer zegt

      17 juni 2019 om 12:30

      @dutchdriftking:
      Dat is al jarenlang bezig. De ICE wordt steeds schoner.

      Login om te reageren
      • dondeboer zegt

        17 juni 2019 om 13:40

        @kempenaer: Minder vies bedoel je.

        Login om te reageren
        • mashell zegt

          17 juni 2019 om 17:48

          @dondeboer: ze worden steeds zuiniger doordat de motoren steeds efficienter worden. Maar daardoor wordt de uitstoot steeds complexer en ook gevaarlijker voor mens en dier.

          Login om te reageren
          • dondeboer zegt

            17 juni 2019 om 18:08

            @mashell: Ik denk dat je gelijk hebt, maar ik denk ook dat er per saldo nog altijd behoorlijke vooruitgang wordt geboekt bij de doorontwikkeling van de ICE. Het effect dat je beschrijft maakt wel dat de vooruitgang wordt gedempt. Maar ’t is lastig. Dinosap verbranden heeft geen toekomst, maar hoe elektrisch eruit gaat zien heb ik ook geen goed beeld van. Inductie, grafeen, Joost mag ’t weten. Misschien is VR/AR wel de uitkomst, en is mobiliteit voor zakelijke dienstverleners straks gewoon helemaal geen issue meer. Wie weet…

            Login om te reageren
      • maotje zegt

        17 juni 2019 om 20:29

        @kempenaer: minder vies en aan de andere kant steeds meer. Geen winst dus.

        Login om te reageren
  2. gove zegt

    17 juni 2019 om 11:46

    euro 6d ?
    en rijkwijdte 90km op elektrisch

    Login om te reageren
    • 406_v6 zegt

      17 juni 2019 om 14:52

      @gove: rijkwijdte?? Is dat een maat van hoe diep je zakken zijn??

      Login om te reageren
  3. ghost zegt

    17 juni 2019 om 11:56

    Ik vind helemaal mooi!

    Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      17 juni 2019 om 13:29

      @ghost: En wat vind je precies mooi aan de Ducato?

      Login om te reageren
      • keeper1 zegt

        17 juni 2019 om 13:34

        @dutchdriftking: je kan er veel bier in meenemen

        Login om te reageren
        • Dutchdriftking zegt

          17 juni 2019 om 13:50

          @keeper1: Ach, als je 4 pallets besteld is men best bereid het te bezorgen hoor, maar de bezorger kan inderdaad wel een Ducato gebruiken :) .

          Login om te reageren
          • keeper1 zegt

            17 juni 2019 om 13:52

            @dutchdriftking: ach altijd beter dan achterop mijn stalen ros…

            Login om te reageren
      • ghost zegt

        17 juni 2019 om 17:29

        @dutchdriftking: de laadruimte! Ideaal voor een 2 persoonsmatras, kratten bier en dozen wijn…Feest kan beginnen!

        Login om te reageren
  4. koeberg zegt

    17 juni 2019 om 11:59

    -Edit: thanks, even anders verwoord. Thanks!-

    Login om te reageren
  5. kempenaer zegt

    17 juni 2019 om 12:32

    In de praktijk zal het qua actieradius, laadtijd en degeneratie van de accu’s wel weer huilen met de pet op zijn.
    Maar daar kijken veel autojournalisten niet naar, die worden helemaal warm gemaakt door de theorie van de fabrikant en de politiek.
    Een beetje meer realiteitszin in de journalistiek zou welkom zijn. Op ieder onderwerp. In plaats van wensdenkerig politiek activisme, verblind door rabiate ideologieën.

    Login om te reageren
    • dondeboer zegt

      17 juni 2019 om 13:38

      @kempenaer: Slecht weekend gehad? Dit is m.i. een tamelijk feitelijk artikel, zie hier weinig wensdenkerig activisme, en al helemaal geen politieke statements. Fiat maakt een elektrische bus die volgend jaar te krijgen is.

      Login om te reageren
  6. SpiderIV zegt

    17 juni 2019 om 12:44

    Die logica van FCA blijft bijzonder.
    Eerste elektrische auto is een Fiat 500 die ze wel in de VS willen verkopen maar eigenlijk niet in Europa. Dan is de hele autoindustrie jaren druk bezig met die electra met uitzondering van FCA.
    En dan en na enkele jaren beginnen ze met een elektrische Ducato………… Aparte toko met heel bijzonder marketing beleid (eigenlijk ontbreken van enig structureel beleid)

    Login om te reageren
    • hans75 zegt

      17 juni 2019 om 13:00

      @spideriv: marketingstrategie met een dobbelsteen.. ducato gooide 2keer zes dus was aan de beurt…

      Login om te reageren
    • 406_v6 zegt

      17 juni 2019 om 14:10

      @SpiderIV: ze bouwden er al meer dan 6 miljoen van, en momenteel zo’n 1000 per dag (van welk ander type FCA bouwen ze ook 1000 stuks per dag??) Daar zit dus serieus geld in. En ook de “busjes” moeten van de EU schoner worden, dus deze stap is volkomen logisch.

      Login om te reageren
    • alfisstii zegt

      17 juni 2019 om 18:23

      @SpiderIV: de elektrische 500 wou fiat niet eens bouwen maar moest dat wel wegens regelgeving in Californië. De heer marchionne adviseerde zelfs om de auto niet te kopen omdat per auto fiat geld verloor…
      FCA heeft nooit geïnvesteerd in elektrificatie omdat ze dachten dat er nog veel rendement te halen viel uit de ontbrandingsmotor, maar zal wel moeten tegenwoordig. Dan moet je toch ergens mee beginnen.(alfa tonale en jeep compass/renegade zijn al aangekondigde hybrides die komende jaren verschijnen)

      Login om te reageren
  7. tstile zegt

    18 juni 2019 om 09:28

    Veel overheden zullen deze Ducato graag zien in de binnenstad. Een pakketbezorger in een grote stad heeft aan 100km of misschien wel 60km actieradius genoeg.

    Slimme zet van Fiat.

    Login om te reageren
  8. tenaci zegt

    18 juni 2019 om 13:33

    Doet Fiat nog PSA-bussen? Ik dacht dat die nu met Renault/Nissan meededen?

    Login om te reageren
    • 406_v6 zegt

      19 juni 2019 om 10:49

      @tenaci: ja, de Citroën Jumper en de Peugeot Boxer zijn/worden ook verbeterd.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North