• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Deze oranje Aventador is net echt

Auteur: willeme, gepost 13 januari 2019 om 21:59 – 48 Reacties

Afbeelding Deze oranje Aventador is net echtAfbeelding Deze oranje Aventador is net echtAfbeelding Deze oranje Aventador is net echtAfbeelding Deze oranje Aventador is net echtAfbeelding Deze oranje Aventador is net echtAfbeelding Deze oranje Aventador is net echt

Honda Accord (UC1) '06
Het lijkt echt zo. Of echt niet?

Het is een fenomeen waarbij je je blíjft afvragen: waarom? Waarom zou je er in godennaam aan beginnen? We hebben het natuurlijk over replica’s. Eigenlijk lijkt er geen gegronde reden te zijn om een replica te maken. Dat je van een standaard 911 uit 1973 een RS Replica gaat maken is te begrijpen: in de basis is de auto gelijk. Maar dat je een replica gaat maken op basis van een compleet andere auto is vreemd. Toch zijn er -blijkbaar- veel mensen die het automobiele equivalent doen van een paar sokken in de broek. Dan gaan ze een replica bouwen. Een dure sportwagen spreekt het meeste tot de verbeelding, dus veelal zijn het de supercars die worden nagebouwd.

Een wezenlijk verschil tussen 99 procent van de gewone auto’s en een supercar is de layout. Een supercar heeft (vaak) de motor in het midden liggen en achterwielaandrijving. Dit betekent dat de neus van zo’n auto vrij plat is, op de ophanging na hoeft daar immers niet zoveel geplaatst te worden. Het meeste gewicht, zowel letterlijk als figuurlijk, zit in het midden. De achterkant is vaak vrij kort, met weinig overhang. Vanwege het concept worden auto’s met middenmotor als basis gebruikt, twee bekende voorbeelden zijn de Pontiac Fiero en de Toyota MR2. Een auto die echter absoluut ongeschikt lijkt te zijn, is de Amerikaanse Honda Accord.

Honda Accord (UC1) '06

Toch is het die auto waarmee een Amerikaans bedrijf aan de slag is gegaan. Jazeker, dit is geen thuisbouw projectje, deze kit werd ontwikkeld door Executive Modcar Trendz. Ja, met een stoere ‘z’ aan het einde. Gek genoeg hebben ze als basis de Accord Sedan gepakt (er was ook een Coupé leverbaar). Op details klopt de auto opvallend goed. De achterlichten en koplampen lijken van het origineel gehaald te zijn. Ook de lakkleur, Arancio Argos, lijkt te kloppen. Het probleem is dat het geheel niet echt lekker oogt. Dat is nog netjes uitgedrukt: de verhoudingen zijn compleet zoek. Aanschouw de foto’s en oordeel zelf, in de comments.

Ook interessant!

  • Lamborghini is nog niet klaar met uitmelken Aventador
    Lamborghini is nog niet klaar met uitmelken Aventador
  • Haha, Lamborghini gaat Aventador nog verder uitmelken
    Haha, Lamborghini gaat Aventador nog verder uitmelken
  • Officieel ten einde: de Lamborghini Aventador
  • Dit kun je verwachten van de allerlaatste Aventador

Nieuwste artikelen

  • Autoblog-lezer showt z’n dikke Fiesta
  • Video: BMW X5 koppen voelt zo
  • Deze Bentley is de beste wintersportbeuker, hier is het bewijs
  • Europese specs Tesla Model Y L bekend, dit moet je weten
FacebookTweetPinLinkedIn

accord, aventador, Honda, Lamborghini, oranje, replica

Vorig bericht: « Krijgt Tesla een concurrent uit eigen land?
Volgend bericht: Dit kunnen we verwachten van de nieuwe Flying Spur »

Lees Interacties

Reacties

  1. sel777 zegt

    13 januari 2019 om 22:12

    Aventadoordraaien maar..

    Login om te reageren
  2. autodidact zegt

    13 januari 2019 om 22:12

    Aarrghh…. snel mijn ogen uitspoelen met azijn om de pijn te verzachten.

    Login om te reageren
    • momo zegt

      13 januari 2019 om 22:34

      @autodidact: Of in zo een auto rijden of in een steeg door 4 shemales verkracht worden. Wat heb jij liever?

      Login om te reageren
      • bogey zegt

        13 januari 2019 om 22:42

        @momo: Toch maar de auto, bedankt.

        Login om te reageren
      • rs6issnel zegt

        13 januari 2019 om 23:55

        @momo: hou je fantasieën voor je aub.

        Login om te reageren
      • beefcake zegt

        14 januari 2019 om 09:44

        @momo: mag ik foto’s van de shemales zien voordat ik beslis?

        Login om te reageren
        • dailydriver zegt

          14 januari 2019 om 19:30

          @beefcake: Het maakt niet uit hoe knap, mooi ze zijn. Eind van het liedje blijft de uitkomst het zelfde. Ze hebben een piemel.

          Login om te reageren
  3. ghost zegt

    13 januari 2019 om 22:14

    Voorkant en achterkant nog enigszins maar in het midden is hij te hoog uitgevallen.

    Snap sowieso nooit waarom je het zou willen. Iedere halve tamme kan zien dat het niet een echte is. Als je dan toch zo graag met polyester wilt spelen koop dan een Veilside bodykit en een Honda NSX, ben je ten minste nog origineel en stijlvol bezig.

    Login om te reageren
    • tjorque zegt

      13 januari 2019 om 22:40

      @ghost: Honda NSX? Lijkt me geen goedkope auto om vervolgens te vernaggelen?

      Login om te reageren
    • simonferrari zegt

      13 januari 2019 om 22:51

      @ghost: Ik begrijp het ook nooit. Maak dan een volledig eigen creatie. Als je dit kan bouwen kun je ook zelf wat (laten) ontwerpen en bouwen. Stukken unieker en gaver lijkt me.

      Login om te reageren
      • dirkv zegt

        14 januari 2019 om 00:52

        @simonferrari: Precies dat!
        Er zit echt wel vakwerk in bovenstaande auto maar een slechte kopie moet je gewoon niet maken.

        Login om te reageren
    • fanboy zegt

      14 januari 2019 om 09:53

      @ghost: Wat!? Je gaat toch geen NSX vernaggelen? Als alternatief voor het vernaggelen van een standaard Accord?

      Login om te reageren
      • ghost zegt

        14 januari 2019 om 10:12

        @fanboy: je vernaggelt niks hoor, die NSX wordt er alleen maar beter op, qua looks, qua gewicht, qua exclusiviteit..zie het probleem hier niet.

        Login om te reageren
        • fanboy zegt

          14 januari 2019 om 11:07

          @ghost: Je veranderd een mooie NSX in iets wat uit een Engelse schuur kan komen. En hoe origineel is het als je het gewoon kan bestellen?
          Deze gasten kunnen blijkbaar alles maken, zoveel talent, dan moet je toch wat mooiers kunnen maken.
          En dan op basis van een MR2 ofzo, een NSX is effe wat zeldzamer.

          Login om te reageren
          • ghost zegt

            14 januari 2019 om 12:11

            @fanboy: snap ik allemaal hoor, maar de bodykit zelf is gewoon heel strak ontworpen, niet goedkoop, en dus ook zeldzaam. Begrijp mij niet verkeerd een NSX is prachtig, maar ook gedateerd in mijn optiek. Zo duur zijn ze ook niet meer doorgaans, je kan versies vinden rond de €35k. Bodykit doet €12k, en dan oogt het van buiten al een stuk moderner. Maar terugkomend op wat ik als eerste zei; het gaat mij dan vooral om “the build” – zoiets als een Alfa 8c ombouwen tot Disco Volante..vinden sommige mensen ook zonde van de 8C, ik niet.

            Login om te reageren
            • fanboy zegt

              14 januari 2019 om 14:29

              @ghost: Sorry, ik kan nog teveel genieten van gedateerde Japanse sportwagens :D
              Ook al heb ik dat net allemaal kunnen doen met 2 maanden in Japan, heerlijk al dat speelgoed.

              Login om te reageren
  4. tjorque zegt

    13 januari 2019 om 22:23

    Ik heb al slechtere exemplaren gezien…
    Knap dat je zoiets kan.

    Maar het straalt niet de “ik heb een kleinere piemel dan jij, maar wel heul veul meer geld” van een echte Lamborgaudi uit…

    Login om te reageren
  5. rrk147 zegt

    13 januari 2019 om 22:33

    Mooi is het inderdaad niet! Lekker uit verhouding. Toch is het wel jaloersmakend hoe handig de bouwer is, de naden bij de motorkap e.d. ogen op de foto wel best strak! Als ik dat talent had, dan had ik het wellicht gebruikt voor een oldtimer oid, niet voor zoiets.

    Login om te reageren
  6. vaakbenjetebang zegt

    13 januari 2019 om 22:36

    Na meer dan 20 jaar hobbymatig sleutelen kan ik zeggen: er gaat vrijwel niks boven de voldoening van een project afronden, dus in die zin begrijp ik het wel. Aan de andere kant: als je dit kunt, waarom zou je dan juist zo’n replica maken die per definitie niet op het origineel gaat lijken? Maak dan iets compleet origineels – maar goed, respect voor het werk en het vakmanschap.

    Login om te reageren
  7. bk4life zegt

    13 januari 2019 om 22:36

    Ik begrijp vooral niet waarom de velgen zo Honda Accord gebleven zijn.

    Login om te reageren
    • tjorque zegt

      13 januari 2019 om 22:44

      @bk4life: spacers zijn in sommige landen verboden ?

      Login om te reageren
  8. mats106rallye zegt

    13 januari 2019 om 22:37

    Gave projecten zijn dit altijd! Toch blijf je zien dat het niet klopt. Dan zou ik liever een nieuwe auto ontwerpen en het echt goed doen!

    Login om te reageren
    • maferick74 zegt

      13 januari 2019 om 22:41

      @mats106rallye: vind ik ook, dat geeft toch veel meer voldoening? Gewoon even wat ontwerpers vragen, blueprints maken, 3dprintertje, wat schroeven en plakken en je hebt je eigen unieke gave auto.

      Login om te reageren
    • gandini zegt

      13 januari 2019 om 23:23

      @mats106rallye: Eens! Maar hoe zit dat in NL eigenlijk met regelgeving? Kun je in theorie gewoon ander bodywork ontwerpen en gebruiken?

      Login om te reageren
  9. maferick74 zegt

    13 januari 2019 om 22:38

    Best goed gelukt, een mini mini lambo, crowedfunding starten en… ach nee laat maar, dit is lachwekkend

    Login om te reageren
  10. airditude zegt

    13 januari 2019 om 22:40

    Als je de skills hebt om zo iets te bouwen. Waarom dan niet een eigen ontwerp? En als je geen designer bent, het unieke ontwerp van een ander. Maak iets wat iets toevoegt ipv een slechte kopie.

    Login om te reageren
  11. maferick74 zegt

    13 januari 2019 om 22:43

    https://instagram.com/arashshahbazofficial?utm_source=ig_profile_share&igshid=guxjuobwk3hf

    Login om te reageren
    • maferick74 zegt

      13 januari 2019 om 22:44

      @maferick74: kijk hij kan ontwerpen (excollega)

      Login om te reageren
      • shogun zegt

        14 januari 2019 om 11:35

        @maferick74: ziet er inderdaad tof uit! wekt alleen weinig vertrouwen als je auto met spanbandjes bij elkaar moet worden gehouden ;)

        Login om te reageren
  12. drdre1 zegt

    13 januari 2019 om 22:56

    Mwhuhahahah ? ? ?

    Login om te reageren
  13. MaartenD zegt

    13 januari 2019 om 23:04

    Wow, niet van echt te onderscheiden…

    Login om te reageren
  14. harrie zegt

    13 januari 2019 om 23:04

    Technisch knap uitgevoerd, jammer van het totaal verziekte ontwerp.

    Login om te reageren
  15. Robert zegt

    13 januari 2019 om 23:37

    Ho ho jongens, jullie zien één ding over het hoofd: met de Honda Accord als basis voor deze bastaard is het wél de meest betrouwbare Lamborghini die je kunt vinden, hè.

    Login om te reageren
  16. rickthestig zegt

    13 januari 2019 om 23:43

    Op zijn Fries zeker; ’t ken net….

    Login om te reageren
  17. emping zegt

    14 januari 2019 om 02:45

    Wel netjes gedaan.

    Login om te reageren
  18. papa zegt

    14 januari 2019 om 06:17

    Had hem dan vier deurs gehouden…

    Login om te reageren
    • stephane8200 zegt

      14 januari 2019 om 08:31

      @papa: dat zou wel heel origineel geweest zijn.

      Login om te reageren
  19. rob5nismo zegt

    14 januari 2019 om 06:24

    De daklijn is wel een hele grote weg gever

    Login om te reageren
  20. tenaci zegt

    14 januari 2019 om 06:35

    Vraag me alleen af of de aandrijflijn nog dezelfde setup heeft. Lijkt me vrij knap als het blok gewoon voorin ligt.

    Login om te reageren
  21. HzR zegt

    14 januari 2019 om 08:17

    Een verlagingskitje had ook geen kwaad gekund.

    Login om te reageren
  22. Dutchdriftking zegt

    14 januari 2019 om 08:26

    De afwerking is top, de rest laat ik mij niet over uit.

    Login om te reageren
  23. technofreak zegt

    14 januari 2019 om 08:47

    ’t heeft een “vent” en “a door”, dus is ’t legit.

    Login om te reageren
  24. 2wheeler zegt

    14 januari 2019 om 08:48

    ^ lezen jullie nou allemaal opzettelijk over het stukje heen waarin staat dat dit een kit is, geen zelfbouwproject?

    Login om te reageren
  25. sanderz28 zegt

    14 januari 2019 om 09:06

    Kill it with fire?

    Login om te reageren
  26. gewoondirk zegt

    14 januari 2019 om 09:32

    Je kan je natuurlijk afvragen waarom je deze kit op een Accord gaat ontwerpen. Aan de andere kant, de Accord is een zeer goed verkopende auto waardoor de kans op afnemers van je kit alleen maar toeneemt. In acht nemende dat je start met een brave vierdeur sedan vind ik het behoorlijk knap hoezeer het resultaat nog lijkt op een supercar met middenmotor. Zou je nog op de achterbank kunnen zitten? Of je het mooi vind is voor iedereen persoonlijk natuurlijk. Ik waardeer het werk en kan de grap er wel van inzien maar ik vind hem niet uitgesproken mooi.

    Login om te reageren
  27. cossiekiller zegt

    14 januari 2019 om 09:43

    Die van de MR2 naar een F355 vind ik nog vrij geslaagd van de ombouwen…. De rest kan me gestolen worden.

    Login om te reageren
  28. joos straetmans zegt

    14 januari 2019 om 11:12

    Amerikaans ? Volgens Google is het bedrijf gevestigd in Mumbai, India. Dat verklaart ook waarom het stuur van dit kitkarretje rechts zit. Verder kun je je hoge hoed ophouden in deze Aventahonda. Valt me nog mee dat ze niet de Tata Nano als basis hebben genomen. Dan was het een Aventatadonano geworden.

    Login om te reageren
  29. barkingiron zegt

    14 januari 2019 om 12:05

    Gewoon de deuren open bij de en profil foto’s, dan ziet niemand dat de verhoudingen niet kloppen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North