• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Deze M2 Competition heeft 270 pk en 310 Nm

Auteur: willeme, gepost 24 april 2019 om 16:57 – 38 Reacties

Afbeelding Deze M2 Competition heeft 270 pk en 310 NmAfbeelding Deze M2 Competition heeft 270 pk en 310 NmAfbeelding Deze M2 Competition heeft 270 pk en 310 NmAfbeelding Deze M2 Competition heeft 270 pk en 310 NmAfbeelding Deze M2 Competition heeft 270 pk en 310 NmAfbeelding Deze M2 Competition heeft 270 pk en 310 NmAfbeelding Deze M2 Competition heeft 270 pk en 310 NmAfbeelding Deze M2 Competition heeft 270 pk en 310 Nm

G-Power BMW M2 Competition (F87) '19
Extra!

Wanneer heeft een auto voldoende vermogen? Het de eeuwenoude vraag. Volgens sommigen kun je nu eenmaal nooit teveel vermogen hebben. Echter, vandaag worden die mensen met de neus op de feiten gedrukt, want we hebben een bizar sterke C-segment coupé in de aanbieding.

Het is namelijk een BMW M2 Competition van G-Power. Het verschil tussen een gewone M2 en een M2 Competition is groter dan je zou denken. De BMW M2 heeft de N55B30-motor (afbeelding onder) tot zijn beschikking. Een keurige zes-in-lijn die je ook vindt in het vooronder van andere BMW’s. Alles bij de M2 Coupé is echt ‘M’, behalve de motor. Dat is gewoon een unit van BMW.

BMW M2 Coupe (F87) '19

De M2 Competition beschikt over de ‘S55’ motor, een motor die we kennen uit de verschillende uitvoeringen van de BMW M4. In het geval van de M2 Competition heeft BMW het vermogen teruggetuned naar 410 pk. Maar de rest van de motor blijft gelijk, dus met onder andere de grotere intercoolers, sterkere kleppen, verstevigde zuigers en natuurlijk niet één, maar twee turbo’s. Dat betekent dat je hem relatief eenvoudig kan tunen.

BMW M2 Competition '19

Onlangs reden wij al met een licht aangepaste M2 Competition. Die was zelfs nog voorzien van fabrieksgarantie. Dat is bij deze M2 van G-Power waarschijnlijk niet het geval. Bij G-Power vonden ze het leuk om te kijken wat er zou gebeuren als je het prijsverschil tussen een M2 Competition en M4 (zo’n 20 mille) zou stukslaan. Het resultaat is de auto die je op de foto’s ziet.

G-Power BMW M2 Competition (F87) '19

De ECU wordt opnieuw geprogrammeerd met ‘V4 Performance’-software. Uiteraard worden de dowpipes vervangen en het uitlaatsysteem aangepast. Ook neemt G-Power de turbo’s onder handen, zo zitten er grote schoepen op. Het resultaat is bijna bizar te noemen. Het maximum vermogen is namelijk 680 pk bij 6.500 toeren. Dat is 270 pk méér dan standaard. Het maximaal beschikbare koppel is 860 Nm bij 2.750 toeren. Dat is 310 méér dan de standaard M2 levert.

G-Power BMW M2 Competition (F87) '19

Het mag geen verrassing heten dat de G-Power M2 Competition enorm snel is. In 3,2 seconden zit je op de 100 km/u. Over de topsnelheid doen ze nog een beetje vaag. Volgens G-Power gaat dit kanon eenvoudig harder dan 330 km/u. Dan is die spoiler waarschijnlijk wel handig. Verder heeft G-Power vrij weinig gedaan aan de M2 Competition. Het onderstel is aangepakt middels nieuwe dempers en veren. Daarnaast staat de M2 nu op 20″ grote velgen.

Ook interessant!

  • BMW M3 G80 Competition rijtest video
  • Video: BMW M2 crasht op rechte weg
  • Video: BMW M2 remmen staken bij 200 km/u
    Video: BMW M2 remmen staken bij 200 km/u
  • BMW iX xDrive40 rijtest video
    BMW iX xDrive40 rijtest video

Nieuwste artikelen

  • Hoeveel zakelijke youngtimers zijn er eigenlijk?
  • Duurste Nissan van Marktplaats kan er maar eentje zijn
  • WTF: Invalidenplek rondom auto geverfd, parkeerder krijgt toch boete
  • Autoblog-lezer bezoekt prachtige verzameling
FacebookTweetPinLinkedIn

2-serie, BMW, competition, Coupe, g-power, m2, tuning

Vorig bericht: « Ad Personam Aventador SVJ is simpelweg magistraal
Volgend bericht: Renault verbetert zijn enorme pick-up nu al »

Lees Interacties

Reacties

  1. Jochempie zegt

    24 april 2019 om 17:07

    Wat een gigantische power voor zo’n klein autootje, heerlijk!

    Login om te reageren
  2. berlinetta zegt

    24 april 2019 om 17:12

    Bij zoveel power zou ik toch liever een M240i xdrive pakken en die flink tunen. Dit lijkt me niet te doen met alleen RWD.

    Login om te reageren
    • cortinaracing zegt

      24 april 2019 om 17:55

      @berlinetta: dat is juist het leuke:)

      Login om te reageren
      • fernie zegt

        24 april 2019 om 20:30

        @cortinaracing: zelfs een m4 is al niet te doen in de winter en de lol is er snel vanaf als je amper wegkomt en een 330d x drive stukken sneller is!

        Login om te reageren
        • bmw2coupeeigenaar zegt

          25 april 2019 om 10:17

          @fernie: Pff ik reed 2 weken geleden nog in de M4 Competition. Bij 3k toeren alle lichte wielspin op redelijk droog wegdek (koude banden / sport+ modus dat wel)

          Login om te reageren
    • vetnek zegt

      24 april 2019 om 21:03

      @berlinetta: Quattro rijder?

      Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        25 april 2019 om 09:21

        @vetnek: Nee, mijn voorkeur gaat meestal uit naar RWD maar bij zoveel power in een auto die daar niet voor ontworpen is, vind ik het een ander verhaal.

        Login om te reageren
    • bmw2coupeeigenaar zegt

      25 april 2019 om 10:19

      @berlinetta: Als je een G-power auto hebt dan doe je dat puur voor de tussen acceleraties en/of top speed. Voor de gemiddelde gebruiker wat veel voor RWD.

      Login om te reageren
  3. kniesoor zegt

    24 april 2019 om 17:18

    Ik vind ‘t wat veel, vermoed, dat het de driveability niet perse ten goede komt.

    Login om te reageren
  4. GeoBem007 zegt

    24 april 2019 om 17:21

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  5. boris9397 zegt

    24 april 2019 om 17:32

    Ik lees de artikels van @willeme maar al te graag, maar zijn clickbait titels hangen me volledig de keel uit. Nergens voor nodig!

    Login om te reageren
    • lekkaah zegt

      24 april 2019 om 17:34

      @boris9397: je zou bijna zeggen dat het een gratis en openbare blog is

      Login om te reageren
      • boris9397 zegt

        24 april 2019 om 17:37

        @lekkaah: Want andere clickbait pagina’s zijn niet gratis? Het is simpelweg vissen naar pageviews en daarvoor wordt geld ontvangen van de advertisers, voor de lezer is het echter tijdverspilling en frustratie.

        Login om te reageren
        • lekkaah zegt

          24 april 2019 om 18:20

          @boris9397: … je zou bijna zeggen dat het een gratis en openbare blog is …

          Login om te reageren
    • willeme zegt

      24 april 2019 om 17:37

      @boris9397: Al op de frontpage staat de verklaring. Daarbij is een titel die de nieuwsgierigheid opwekt wel degelijk nodig. Zo werkt het moderne internet nu eenmaal. Als iedereen nu een premium abonnement neemt, zijn we er minder van afhankelijk. Maar de service is voor iedereen gratis ;-).

      Login om te reageren
      • boris9397 zegt

        24 april 2019 om 17:46

        @willeme: Zoals al eerder vermeld, bij de app niet. Volgens mij wek je trouwens wel hetzelfde positieve effect op moest de verklaring gewoon in de titel staan en dat zonder het negatieve effect die nu opgewekt wordt door het clickbait gehalte. Anders dan dat ben ik vol lof over het hoogstaand artikel die je hier weet neergezet hebt!

        Login om te reageren
        • willeme zegt

          24 april 2019 om 17:50

          @boris9397: Kritiek is altijd welkom. Ik begrijp je punt, want deze auto heeft natuurlijk meer dan 270 pk. Het is echter wel zo dat mensen minder snel een artikel gaan lezen als de titel of de afbeelding alles al verklapt. Zo werkt het nu helaas.

          Uiteraard is het niet de bedoeling om onze lezers te irriteren. We zullen daarom altijd in gesprek gaan om te kijken waar de fijne scheiding ligt tussen een (noodzakelijk) aantrekkelijke titel en irritatie. Daar moet de balans in gevonden worden. Soms is de titel te saai en wordt een eventueel leuk stuk door geen hond gelezen en het andere moment wakkert het juist de mensen aan. In elk geval bedank voor je bijdrage!

          Login om te reageren
          • okdoei zegt

            24 april 2019 om 18:32

            @willeme: mensen zijn vandaag de dag al vrij snel geïrriteerd en/of beledigd, dus ik zou in die “evaluatie” niet al te veel tijd stoppen. Gewoon doorgaan.

            Als men zich druk maakt om zulke futiele zaken dan ligt dat in mijn optiek aan de persoon zelf en niet aan de auteur.

            Fyi: ik ben van mezelf mega irritant dus deze mening is compleet nutteloos.

            Login om te reageren
            • hotze zegt

              24 april 2019 om 21:54

              @okdoei: ?

              Login om te reageren
          • baseone zegt

            24 april 2019 om 20:29

            @willeme: je schrijft hartstikke leuk en ludieke titels zijn prima, dit is niet NRC Handelsblad. Netjes dat je nog even reageert maar je hoeft je echt niet te verantwoorden. Ga zo lekker dooorrrr!

            Login om te reageren
          • hotze zegt

            24 april 2019 om 21:57

            @willeme: deze titel kan ook ’t effect hebben dat ze denken, boeiend 270 pk. Het gaat om het woordje daarna, redelijk briljant hoor ?

            Login om te reageren
          • hotze zegt

            24 april 2019 om 21:58

            @willeme: bijzonder bruut apparaat trouwens.

            Login om te reageren
  6. tortuga zegt

    24 april 2019 om 17:45

    Dames en heren zie hier mijn nieuwe “droom” c segmenter! Rolkooi er in strippen en gaan! Wel ander kleurtje!

    Login om te reageren
    • langejohn zegt

      24 april 2019 om 20:33

      @tortuga: En dan naar de Nordschleife gaan en hem in de eerste bocht in de vangrail hangen..

      Login om te reageren
      • tortuga zegt

        24 april 2019 om 21:06

        @langejohn: yup! … uhm of toch niet? Misschien eerst nodige rij cursussen volgen.

        Login om te reageren
  7. pk275 zegt

    24 april 2019 om 18:02

    Standaard M2 competition ben ik al lang tevreden. Met wat geluk kan de zoektocht naar een nette 2dehands eind dit jaar beginnen :-)

    Login om te reageren
  8. niex zegt

    24 april 2019 om 18:57

    En nog niet sneller dan een Tesla das best triest he?

    Login om te reageren
    • davelepeef zegt

      24 april 2019 om 19:28

      @niex: hij kan ook niet vliegen das best triest hè?

      Login om te reageren
    • boomhauwer zegt

      24 april 2019 om 21:27

      -edit: nutteloze bijdrage-

      Login om te reageren
  9. 87sandyd zegt

    24 april 2019 om 19:08

    @sezzz34: Ga anders ook ff vertellen hoe hij zijn koffie moet drinken. Man man man wat een gezeik.

    Eerst is er gezeik over een titeltje. Dan reageert @willeme daar uiterst netjes op, is het weer niet goed.

    Er komt al genoeg regen aan, dus kap met huilen allemaal.

    Login om te reageren
  10. sezzz34 zegt

    24 april 2019 om 20:36

    -EDIT: Als je 14 reacties nodig hebt om je ongenoegen te uiten, kun je beter een andere site gaan bezoeken.-

    Login om te reageren
  11. ericc zegt

    24 april 2019 om 22:18

    Versnellingsbak????? Kan ie dit aan?

    Login om te reageren
  12. marc_rutten2 zegt

    24 april 2019 om 23:03

    Binnen 100 meter draai je je crank hub er doorheen… Dat blok kan die power niet aan… Compleet idioot. Leuk voor een paar KM, maar dan is het toch echt kaduk.

    Login om te reageren
    • boomhauwer zegt

      25 april 2019 om 08:16

      @marc_rutten2: wat.

      Login om te reageren
  13. ghost zegt

    24 april 2019 om 23:39

    Voor iedereen die altijd lult dat Autoblog clickbait-geil is, dat valt dus wel mee, gewoon een eerlijke titel hebben we hier.

    Login om te reageren
  14. daniel1975 zegt

    24 april 2019 om 23:42

    Ik vind de M4 (en M3) veel mooier dan de M2 en de M2 mooier dan de Competition, maar wat heeft die motor wel wat de gewone M2 niet heeft? Geen gesmede zuigers en drijfstangen?

    Login om te reageren
  15. 205zonderdak zegt

    25 april 2019 om 03:11

    Een voor mij van de weinige, hedendaagse, begeerlijke BMW’s!

    Login om te reageren
  16. bmw2coupeeigenaar zegt

    25 april 2019 om 10:23

    Mee eens. De F22/F87 is de BMW die nog nog het meest in connectie staat met de oudere types. Ik stond laatst naast een E46 geparkeerd. Ik stond er van te kijken dat die qua lengte overeen met mijn 2er.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North