• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Deze monsterlijke pickup heeft 1000 koppels

Auteur: willeme, gepost 14 januari 2019 om 11:56 – 41 Reacties

Afbeelding Deze monsterlijke pickup heeft 1000 koppelsAfbeelding Deze monsterlijke pickup heeft 1000 koppelsAfbeelding Deze monsterlijke pickup heeft 1000 koppelsAfbeelding Deze monsterlijke pickup heeft 1000 koppelsAfbeelding Deze monsterlijke pickup heeft 1000 koppelsAfbeelding Deze monsterlijke pickup heeft 1000 koppelsAfbeelding Deze monsterlijke pickup heeft 1000 koppelsAfbeelding Deze monsterlijke pickup heeft 1000 koppels

RAM 1500 Superduty '19
Nee, geen Newtonmeters. In Newtonmeters is het meer, veel meer dan 1.000!

Het blijft een bijzonder fenomeen: de Amerikaanse pick-up truck. In de VS is het al sinds jaar en dag dé manier om jezelf, je vrouw/tante (vaak dezelfde persoon) en al je PVC-rommel te vervoeren. Met een dikke V8 voel je je oppermachtig en omdat de auto in de Verenigde Staten als vrachtwagen gekenmerkt wordt, hoeft de truck niet te voldoen aan de strenge emissie- en veiligheidseisen. We kunnen natuurlijk super hypocriet gaan doen, maar in Nederland doen wij het niet veel anders. Amerikaanse pick-ups zijn relatief populair op grijs kenteken in Nederland.

In Amerika is de Ford F-150 sinds jaar en dag de absolute verkooptopper, in Nederland zijn de kaarten anders geschud. Hier vallen we massaal voor de RAM 1500 pick, een auto die vroeger nog onder de ‘Dodge’-vlag verkocht werd. In Nederland worden Dodges vooral ingezet om de Bayliner te verplaatsen of om drank in te slaan voor de lokale discotheek.

RAM 1500 Super Duty

In Amerika wordt er nog écht gewerkt met de RAM’s. Naast de luxe en sportieve showpony’s heeft RAM een Heavy Duty variant en het is juist dat model dat vernieuwd is. Volgens RAM is de nieuwe 1500 Heavy Duty namelijk de sterkste en meeste capabele pickup in zijn segment. Dat lijkt geen holle frase te zijn, want laten we maar met de deur in huis vallen: dit ding is machtig sterk.

Ga je voor de sterkste motor, een 6.7 liter Cummins zes-in-lijn diesel, dan heb je de beschikking over 400 pk. Op zich niet verkeerd, maar het monsterlijke koppel van 1.356 Nm doet het meeste werk. Je kan een aardig karretje trekken met de RAM 2500 Heavy Duty: 15.921 kilogram. Je kan de auto ook flink beladen: 3.483 kilogram. Dus het is eigenlijk zeuren dat deze auto’s als vrachtwagen gekenmerkt worden, dit zijn meer vrachtwagen specificaties dan die van een personenauto.

RAM 1500 Super Duty '19

Uiteraard is het ook mogelijk om te kiezen voor minder bizarre uitvoeringen. Zo komt er ook een teruggetunede 6.7 V8 met 370 pk en 1.152 Nm beschikbaar. De instapmotor is een 6.4 liter grote HEMI V8 met 410 pk en 581 Nm. Die is voorzien van een achttraps automaat, de diesels hebben zes versnellingen. Verder kun je de auto aankleden zoals jij wenst: van kaal en functioneel tot sportief (Power Wagon) en luxueus.

Ook interessant!

  • RAM 1500 TRX rijtest video: 707 pickup beest!
  • Beroemde muzikant probeert je een RAM 1500 aan te smeren
  • 700+ pk Ram 1500 TRX heeft geen zwemdiploma
    700+ pk Ram 1500 TRX heeft geen zwemdiploma
  • RAM 1500 gaat de Ford F-150 Lightning achterna

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Een lekker gekke TVR op Nederlands kenteken
  • Audi RS6 met 1.100 pk is hypercar voor het hele gezin
  • Video: je auto verliezen door een dom ongeluk
  • Nieuwe wankelmotor komt uit onverwachte hoek
FacebookTweetPinLinkedIn

1500, detroit-2019, pickup, ram

Vorig bericht: « Cadillac XT6 is een knappe verschijning
Volgend bericht: IVA Driebergen: dé perfecte plek voor jouw automotive studie »

Lees Interacties

Reacties

  1. vaakbenjetebang zegt

    14 januari 2019 om 12:01

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  2. fanboy zegt

    14 januari 2019 om 12:01

    De RAM 1500 wordt hier ook wel aan het werk gezet hoor. Had dan vaak ook wel met een busje gekund, maar ze worden nog wel eens ingezet om zwaar spul te trekken. Ook marktkooplui hebben soms zo’n ding.

    Login om te reageren
  3. gove zegt

    14 januari 2019 om 12:03

    1300 koppels, handig als je je huis wil verplaatsen, of een boeing moet trekken, of je schoonmoeder moet vervoeren..

    Login om te reageren
    • duckmefaddy zegt

      14 januari 2019 om 14:39

      @gove: Of de aarde in een andere baan te forceren, om te compenseren voor de zooi die je uitstoot

      Login om te reageren
      • gove zegt

        14 januari 2019 om 15:17

        @duckmefaddy: kunt u beter posten op http://www.groenlinks.nl, denk dat je daar meer mensen vindt die hetzelfde als u denken

        Login om te reageren
        • duckmefaddy zegt

          14 januari 2019 om 16:24

          @gove: Lijkt me sterk. Ik vind dit namelijk wel een bruut ding. De constatering dat deze flink vervuilt is alleen een logisch resultaat. Niet te snel conclusies trekken en woorden in mijn mondwerk stoppen aub.

          Login om te reageren
  4. Onehp zegt

    14 januari 2019 om 12:06

    -EDIT: Thanks! Is aangepast!-

    Anders, leuk met een goede diesel toepassing, duidelijker meer geschikt dan bezine…

    Login om te reageren
  5. Robert zegt

    14 januari 2019 om 12:13

    Een 6,4 liter Hemi V8 als instapmotor betitelen. LOL!

    Login om te reageren
    • gwnbmw zegt

      14 januari 2019 om 13:18

      @RRRobert: en ze staan 2dehands met een 6,2l hemi voor nog geen 10 duizend dollar. Bizar land.

      Login om te reageren
    • bilscobar zegt

      15 januari 2019 om 20:51

      @RRRobert: een plaatje van de luchtweerstand toevoegen aan het persbericht. Lol!

      Login om te reageren
  6. wetdualclutch zegt

    14 januari 2019 om 12:15

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  7. dare2think zegt

    14 januari 2019 om 12:21

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  8. brennie-1994 zegt

    14 januari 2019 om 12:25

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  9. android16 zegt

    14 januari 2019 om 12:29

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  10. volvo-s60-adept zegt

    14 januari 2019 om 12:55

    Koppel, leuk hoor. Het geluid van zo’n ding onder vollast is pas episch…

    Login om te reageren
  11. tortuga zegt

    14 januari 2019 om 13:08

    16 ton trekken? Dat is een trailer met 5 RR cullinan’s

    Login om te reageren
  12. toyotafortuner zegt

    14 januari 2019 om 13:13

    Murica! Wat een dikke beul is dit!

    Login om te reageren
  13. Dutchdriftking zegt

    14 januari 2019 om 13:16

    Die 3 assige paardentrailer, daarvoor mag je in Nederland je code 95, je verkeer/techniek, theorie C en CE rijbewijs voor halen voordat je daar mee de weg op mag. In Amerika mag ieder 16 jarig paardenmeisje welke een rondje om de kerk heeft gedaan met een Toyota Prius er mee de wijde wereld in. Rare jongens, die Amerikanen……

    Login om te reageren
    • 5cilinder zegt

      14 januari 2019 om 13:19

      @dutchdriftking: Freedom heet dat.

      Login om te reageren
      • tjorque zegt

        14 januari 2019 om 13:48

        @5cilinder: en dan, want vrij dom, blinddoek op en karren maar ?

        Login om te reageren
        • sntial zegt

          15 januari 2019 om 09:56

          @tjorque: haha zo actueel

          Login om te reageren
      • shadowbroker zegt

        15 januari 2019 om 11:34

        @5cilinder: ze zijn zo vrij, dat ze naar andere landen gaan elkaar de kop eraf knallen

        Login om te reageren
    • vaakbenjetebang zegt

      14 januari 2019 om 14:38

      @dutchdriftking: Niet zomaar wat roepen.

      https://www.dmv.org/commercial-drivers/cdl-class-types.php

      Ja, er mag (wat) meer met een regulier rijbewijs qua GVW in de USA maar het is niet zo dat je met een standaard rijbewijs een medium duty truck mag besturen met een kar van 7500 kilo er achter of zo.

      Login om te reageren
      • jens28 zegt

        14 januari 2019 om 15:19

        @vaakbenjetebang: mag wel, zolang het maar voor je zelf is. Als je het voor een bedrijf moet heb je weer wel een CDL nodig dacht ik

        Login om te reageren
        • lekbak zegt

          14 januari 2019 om 19:52

          @jens28: Hangt alsnog van het gewicht af. Bij een bepaald gewicht heb je gewoon je cdl nodig. Uitgezonderd boeren onder bepaald omstandigheden.

          Login om te reageren
    • slowland zegt

      15 januari 2019 om 21:10

      @dutchdriftking: Is niet helemaal waar…. Je moet wel een middagje rondrijden met een karretje om je ‘addition’ te halen. Hier in BC teminste….. Dan mag je meer dan 4600kg trekken

      Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        16 januari 2019 om 07:45

        @slowland: BC? British Columbia Canada?

        Login om te reageren
  14. robert110 zegt

    14 januari 2019 om 13:19

    Het is geen 1500 en ook geen Super Duty (dat is Ford) de HD modellen zijn 2500, 3500 en 4500.

    Login om te reageren
    • Dickie zegt

      14 januari 2019 om 13:52

      @robert110: klopt de 1500 is wel leverbaar als diesel dacht ik maar met V6 niet met de Cummins.
      Interieur van 2018 modellen is echt wel stuk op vooruit gegaan vergeleken bij de pickups van GM, Ford daarin tegen komt aardig in de richting van de Ram vind ik.

      Login om te reageren
      • vaakbenjetebang zegt

        14 januari 2019 om 15:49

        @dickie: De laatste keer dat ik er was (toegegeven, is een jaartje of wat geleden) zat het onderscheid eigenlijk bij caravan/niet-caravan. Zo lang het een caravan is, mag je behoorlijke karren trekken met je standaard rijbewijs, maar als het een aanhanger bedoeld is om lading te transporteren, mag het weer niet – tenzij je een soort ‘farmer’s exemption’ hebt en niet verder dan 150 mijl (?) van je standplaats komt. En dat kan dan ook nog eens per staat verschillen… maar er zijn vast in de USA woonachtige AB-ers die het precies weten. De informatie die ik heb is gebaseerd op wat mij door mijn werkgever ter plekke verteld is en wat ik daar op papier gezien heb.

        Login om te reageren
  15. robert110 zegt

    14 januari 2019 om 13:23

    Ik de Ram modellen nooit wat gevonden. De diesels zijn wel aardig en de handbak die in het huidige model leverbaar is is leuk maar toch heb ik liever Chevy of Ford vooral die interrieurs hebben mijn voorkeur.

    Het valt me trouwens wel op dat iedere HD pick up op dit moment echt lelijk is. Alsof ze dat met zijn alle van te voren hebben afgesproken.

    Login om te reageren
    • lekbak zegt

      14 januari 2019 om 19:53

      @robert110: Handbak is eruit gegaan met dit nieuwe model. Alleen nog automaat leverbaar.

      Login om te reageren
  16. maxidyne zegt

    14 januari 2019 om 14:32

    Dit komt er ooit nog eens! Altijd een zwak gehad voor de RAM met Cummins diesel. Jammer dat je Cummins niet in Nederland kunt krijgen in vrachtwagens. Anders hadden we er hier eentje gehad op het bedrijf. Maar 3500nm uit de V8 is ook niet behelpen hoor.

    Login om te reageren
    • lekbak zegt

      14 januari 2019 om 20:03

      @maxidyne: Cummins is ook niet heilig hoor. 3500nm is nog veel meer dan de zware cummins. Die zit volgens mij ergens rond de 2000 amerikaanse koppels, ~2700nm dus. De tijd dat amerikaanse vrachtwagens de dikste motoren hadden is inmiddels echt voorbij. En dat een cummins probleemloos 3 miljoen km doet is ook geweest met alle milieueisen van tegenwoordig.

      Login om te reageren
    • lekbak zegt

      14 januari 2019 om 20:10

      @maxidyne: Overigens is zo’n cummins in een 2500 wel echt rete gaaf. Vriend van me heeft er één die hij gebruikt voor zijn loonbedrijf. Een 8tons graafmachine op een trailer is geen probleem hoor. En een tijdje geleden stond een zware trekker met de grootste balenpers mogelijk stil midden op een druk kruispunt. Ff de dodge ervoor en weg waren ze. Ging zo makkelijk dat ze de resterende 3km naar huis ook maar hebben gesleept. En gewoon een verbruik van 10l als je niet te gek doet trouwens.

      Login om te reageren
    • Ultimora zegt

      15 januari 2019 om 12:10

      @maxidyne: ze kunnen wel degelijk op vrachtauto kenteken. Een groot deel van de 2500-3500 rijdt zelfs in Nederland er op.

      Login om te reageren
  17. rickross zegt

    14 januari 2019 om 23:36

    Waarom hebben sommige uitvoeringen van die rare uitstupsels bij de voorste velgen, waar zijn die dingen dingen voor?

    Login om te reageren
    • sntial zegt

      15 januari 2019 om 09:58

      @rickross: Badassery

      Login om te reageren
  18. sntial zegt

    15 januari 2019 om 09:58

    Ik hou van die oranje lichten boven de voorruit, ik hou ervan.

    Login om te reageren
  19. chris87 zegt

    15 januari 2019 om 15:01

    Foto 21. Haha! Echt heel gestroomlijnd:)

    Login om te reageren
  20. ikkewirja zegt

    16 januari 2019 om 10:32

    Als je een aanhanger boven de 5 ton trekt, moet het hele gespan toch voorzien zijn van luchtremmen? En is dat in de States ook zo?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North