• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Deze originele Polo GTI heeft een kleurtje

Auteur: willeme, gepost 3 september 2017 om 22:04 – 30 Reacties

Afbeelding Deze originele Polo GTI heeft een kleurtjeAfbeelding Deze originele Polo GTI heeft een kleurtjeAfbeelding Deze originele Polo GTI heeft een kleurtjeAfbeelding Deze originele Polo GTI heeft een kleurtjeAfbeelding Deze originele Polo GTI heeft een kleurtjeAfbeelding Deze originele Polo GTI heeft een kleurtjeAfbeelding Deze originele Polo GTI heeft een kleurtjeAfbeelding Deze originele Polo GTI heeft een kleurtje

Volkswagen Polo GTI
Voor het ware Golf GTI gevoel, neem een Polo

Volkswagen heeft een lange traditie met het maken van GTI’s. Afgelopen week nam @Wouter een kijkje bij een GTI-meeting om te kijken wat voor bijzondere GTI’s er allemaal in Nederland rondrijden. De meeste GTI’s en andere snelle Volkswagens waren voornamelijk Golfjes of derivaten daarvan. Maar wat is als je een iets kleinere GTI zoekt?

Een optie is een Golf I of Golf II GTI, maar in een goede conditie zijn die tegenwoordig behoorlijk prijzig. Een andere alternatief is een snelle Polo. Maar welke moet je dan kiezen? In dit lijstje namen we alle varianten met je door. De 1.4 TSI met DSG was niet de meest geslaagde uitvoering. Dat vond Volkswagen zelf ook en verving de DSG voor een handbak en de 1.4 voor een 1.8. Dat was al een stuk beter, getuige de rijtest van @CasperH. Nadeeltje is dat die exemplaren (gebruikt) nog behoorlijk prijzig zijn. Maar had die Polo ervoor ook niet een 1.8 met handbak?

Jazeker. Sinds 2006 was de Polo GTI (aankoopadvies) een heel aardig autootje. De Polo kreeg namelijk dezelfde kenmerken als de Golf V GTI, de GTI waarmee Volkswagen zijn zaakjes weer op orde had. Dus je hebt de rode bies rond de grille, 5-gaats velgen, dubbele uitlaatpijpjes en natuurlijk die ruitjesbekleding. Kijk, dat leek er al wat meer op. Onder de kap vinden wij de overbekende 1.8 20-klepper met turbo. Deze levert standaard 150 pk en 220 Nm. In tegenstelling tot de latere TFSI motoren staan deze blokken bekend als robuust. Ok, zo leuk als een Clio Renault Sport is de Polo GTI niet, maar het is een vlotte allrounder.

Twee dingen zijn wat lastiger. Ten eerste: vind maar eens een originele. De meeste zijn technisch of optisch getuned. Of nog erger: allebei. Ten tweede: het is moeilijk om er eentje te vinden in een kleurtje. De meeste zijn verkocht in het zilver, grijs, zwart of wit. Wordt je ook niet blij van. Maar dit exemplaar is rood en lijkt nog helemaal origineel. De auto komt uit 2007 en heeft 135.000 km gelopen. De eigenaar wil er graag 6.950 euro voor hebben. Of spaar je liever door voor de splinternieuwe Polo GTI? De advertentie vind je HIER.

Ook interessant!

  • Witte Polo GTI occasion kost meer dan nieuwprijs
  • verniuwde Polo GTI
    Vernieuwde Polo GTI al heel snel onderweg
  • vernieuwde VW Polo GTI
    Vernieuwde VW Polo GTI: dit is hem!
  • Volkswagen Polo (2022) rijtest
    Volkswagen Polo (2022) rijtest

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

gti, marktplaats, occasion, polo, Volkswagen

Vorig bericht: « Echt waar: dit ding levert 408 pk
Volgend bericht: Hoe zou jij de nieuwe Cayenne samenstellen? »

Lees Interacties

Reacties

  1. bierbuik zegt

    3 september 2017 om 22:12

    150pk uit een 1.8 20VT klinkt erg weinig, ofwel een grote reserve.
    Maat van me heeft een Leon met hetzelfde blok gehad die 240pk leverde (JD kuurtje), als je zo’n Polo dezelfde behandeling geeft dan wordt het vliegen lijkt me!

    Login om te reageren
    • timt zegt

      3 september 2017 om 22:14

      @bierbuik: Ja, de tandwielen vliegen je versnellingsbak uit waarschijnlijk…

      Login om te reageren
      • ghost zegt

        3 september 2017 om 22:15

        @timt: Sachs kitje erop en klaar.

        Login om te reageren
        • Onehp zegt

          4 september 2017 om 08:31

          @ghost: dan wordt de bak nog meer belast

          Login om te reageren
      • oemplus zegt

        3 september 2017 om 22:44

        @timt: Bak kan dat makkelijk hebben.

        Login om te reageren
        • Onehp zegt

          4 september 2017 om 08:33

          @oemplus: de vraag is hoe lang, daar zit doorgaans de originele eigenaar niet mee in als ie em na een paar jaar toch weer verkoopt…

          Login om te reageren
    • riborg zegt

      3 september 2017 om 22:17

      @bierbuik: klopt want jd pk’s kloppen ook, Efteling bank

      Login om te reageren
      • silenro zegt

        4 september 2017 om 09:36

        @riborg: ervaring mee?

        Login om te reageren
        • riborg zegt

          4 september 2017 om 09:47

          @silenro: Jup, vaak genoeg gehad dat pk gewicht ze in het voordeel waren en dat ze op rol verliezen, dan gaan ze bijv op de dp bank en dan veranderen de waardes heel erg. Maarja pk’s lokt de mensen he

          Login om te reageren
  2. ghost zegt

    3 september 2017 om 22:14

    Liever die in de CUP uitvoering. Dat is m.i. De uitvoering zoals deze had moeten zijn.

    Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      4 september 2017 om 14:26

      @ghost: Klopt, maar die zijn idioot duur. Wel gaaf!

      Login om te reageren
  3. thomasthomas zegt

    3 september 2017 om 22:43

    Vind de nieuwe Polo wel een leuke auto. Maar deze oude Mmmm.. nooit iets aan gevonden en denk altijd aan een omaatje hier uit de straat die er 1tje heeft (normale versie).

    Login om te reageren
  4. phevtreb zegt

    3 september 2017 om 23:05

    Auto proberen te verkopen en dan niet even zorgen dat het lampje van de bandenspanningscontrole uit is..

    Login om te reageren
    • postzegel zegt

      4 september 2017 om 03:52

      @phevtreb: bandenspanningscontrole? Je bedoelt ’t handremlampje?

      Login om te reageren
      • papa zegt

        4 september 2017 om 06:12

        @postzegel: ik denk het lampje achter de wijzer van de snelheidsmeter

        Login om te reageren
      • phevtreb zegt

        4 september 2017 om 08:03

        @postzegel: als ik het handremlampje bedoel, dan schrijf ik dat ook wel.

        Op foto 23 is achter de wijzer vd toerenteller het bandenspanningscontrolelampje te zien. Ik persoonlijk had ervoor gezorgd dat deze uit was als ik m’n auto probeerde te verkopen.

        Login om te reageren
        • postzegel zegt

          4 september 2017 om 10:42

          @phevtreb: Scherp! Ik heb duidelijk stront in m’n ogen gehad. Moest nóg eens kijken voor ik het lampje voor de bandenspanningscontrole zag.
          Volgende keer, als ik een auto bekijk, neem ik jou mee :-)

          Fijne dag!

          Login om te reageren
          • phevtreb zegt

            4 september 2017 om 12:26

            @postzegel: hetzelfde toegewenst! ??

            Login om te reageren
  5. giertjuh zegt

    3 september 2017 om 23:08

    Zal dan eerder kijken naar zijn vlotter ogende Spaanse neef de Ibiza (type 6L) in cupra uitvoering heb je standaard al gelijk 180pk

    Login om te reageren
    • edje zegt

      4 september 2017 om 11:23

      @giertjuh: heb je dat verschrikkelijke dashboard van de ibiza wel eens gezien?! Bahbah doe mij maar de minder snelle maar 10x mooiere polo

      Login om te reageren
      • giertjuh zegt

        4 september 2017 om 13:06

        @edje: smaken verschillen maar ik vind het dash van de Ibiza mooier dan de polo.

        Login om te reageren
  6. lekkerlinksrijden zegt

    3 september 2017 om 23:40

    Die velgen vind ik echt totaal mislukt, straalt niets uit

    Login om te reageren
  7. ThomasBol zegt

    4 september 2017 om 01:27

    @stgp: check die kentekenplaathouder. Vooral laten staan dit exemplaar!

    Login om te reageren
    • caferacer zegt

      4 september 2017 om 01:54

      @thomasbol: niet zo slim idd!

      Login om te reageren
    • DennisS65B40 zegt

      4 september 2017 om 06:03

      @thomasbol: km’s zullen ook zeker niet kloppen… 13k per jaar, yeah right

      Login om te reageren
    • ahs1979 zegt

      4 september 2017 om 06:19

      @thomasbol: scherp!!

      Login om te reageren
    • PeugeotGTI zegt

      4 september 2017 om 08:21

      @thomasbol: Wat is er mis met bemiddeling..?? Het is geen ex-huurbak als je dat bedoelt..

      Login om te reageren
  8. 20klepper zegt

    4 september 2017 om 10:43

    Rij zelf ook dit type GTI, alleen jammer dat deze auto dan zo te koop wordt aangeboden…
    Plaathouder, handmatige airco in een GTI? Achteraf stoelverwarming knopje erin gebeund, niet schoon gemaakt, bandenspanningscontrole lampje brandt nog… om nog te zwijgen over de kwaliteit van de foto’s….

    Verder super leuke auto om mee te rijden + je ziet dit type GTI zowat nooit rijden.

    Login om te reageren
  9. Dutchdriftking zegt

    4 september 2017 om 14:58

    Mechanische tuning (mits professioneel gedaan) hoeft absoluut geen probleem te zijn met dit geweldige blok!

    Login om te reageren
  10. denniyo zegt

    5 september 2017 om 21:00

    Weinig origineels aan zo’n Import polo naar mijn mening, verder vast een geinig ding, echter zou ik hem laten staan.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North