• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Deze truck is Fords wapen tegen de Tesla Semi

Auteur: Loek, gepost 22 september 2018 om 11:29 – 27 Reacties

Ford F-Vision


Ook daar moet er gedacht worden aan het milieu.

Momenteel is in Duitsland de IAA gaande. Normaal zou dat vrij noemenswaardig zijn, maar dit is de Nutzfarzeuge-editie. Daarom helaas geen live beursverslagen, maar wel leuke primeurs voor de busjesmerken. Zo ook Ford, die als eerste op de hype der Plug-ins springt met de Transit PHEV. Voor Ford was deze IAA een groot succes.

Ford F-Max

De opvolger van de hier niet geleverde Ford Cargo, de F-Max, komt binnen met verve. Deze truck krijgen wij namelijk wel en het is nu al de International Truck of the Year 2019. Best een prestatie, maar Ford wil meer. Want de F-Max mag dan een prima ding zijn, het is nog steeds een vervuilende dieseltruck. Met de dieselmotor onder vuur is het tijd voor verandering. Ford presenteert, ook op de IAA, de F-Vision.

Zoals verwacht is de F-Vision elektrisch aangedreven. Dat, in combinatie met level 4 autonome functies en de futuristische styling, toont gelijk aan dat ze willen concurreren met de Tesla Semi. De rest van de futuristische functies zijn vrij normaal, zoals camera’s in plaats van spiegels, aerodynamisch design en eenvoud. Over de actieradius of krachtbron heeft Ford nog niks losgelaten.

Ford F-Vision

De Ford F-Vision is dan ook momenteel nog verre toekomstmuziek. Maar dit is kennelijk de kant waar vrachtwagens op gaan, als we de modellen van Tesla, Ford en anderen moeten geloven. Dat het verdwijnen van de dieselmotor ook voor vrachtwagens geldt, wordt zo ook duidelijk.

Ook interessant!

  • Pepsi: wij krijgen de Tesla Semi nog in dit jaar
    Pepsi: wij krijgen de Tesla Semi dit jaar nog!
  • Tesla Semi heeft 'merkbare verbeteringen' gekregen
  • productie Tesla Semi
    Productie Tesla Semi start vanaf 'dit' moment
  • Mercedes eActross
    Mercedes eActros wint dik van Tesla Semi

Nieuwste artikelen

  • Heeft Ford alle interesse in Europa verloren?!
  • Deze dure Chinees verkoopt beter dan BMW en Mercedes
  • Fastned installeert snelste lader van Nederland langs de A6
  • Waarom je auto slecht start als het koud is (en wat het écht oplost)
FacebookTweetPinLinkedIn

concept, Elektrisch, Ford, semi, Tesla, trucks

Vorig bericht: « Schotten kunnen nu zelf voor politie spelen
Volgend bericht: Saleen trekt 780 pk uit de 5.0 V8 van dit zwarte monster »

Lees Interacties

Reacties

  1. moveyourmind zegt

    22 september 2018 om 11:40

    De electrische autonome vrachtwagen…

    Met accu’s zonder Polen…

    Login om te reageren
    • jiltjes zegt

      22 september 2018 om 13:12

      @moveyourmind: accu heeft toch altijd polen?

      Login om te reageren
      • bartteeuwen zegt

        22 september 2018 om 13:35

        @jiltjes: jij bent af.

        Login om te reageren
  2. ghengiskhan zegt

    22 september 2018 om 11:58

    Eerste waar ik aan dacht toen ik de headerfoto zag was ‘Robocop, maar dan wat groter en op wielen’. Of ben ik nu gek? En heeft dat er iets mee te maken?

    Login om te reageren
  3. cossiekiller zegt

    22 september 2018 om 12:01

    Een vrachtwagen met laagprofielbanden, the world has become mad…

    Login om te reageren
  4. Design_Driven zegt

    22 september 2018 om 12:23

    Gisteren gezien op de IAA. Erg strak ding. Mooie A surfacing. Wist sowieso niet dat Ford trucks een comeback aan het plannen was.

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      22 september 2018 om 16:36

      @sketcher: Ford Trucks hebben altijd blijven bestaan, in Turkije en Brazilië. Zoals het er naar uit ziet komen binnenkort dus de Turkse Fords naar Europa…

      https://www.fordtrucks.com.tr/tr-en/
      https://www.fordcaminhoes.com.br/index.html

      Login om te reageren
  5. jackass266 zegt

    22 september 2018 om 12:59

    Mensen help even. Hoe heette die tv serie van vroeger met die enorm futuristische vrachtauto? Zo’n 20 jaar geleden. Ik geloof dat de cabine van de vrachtauto zelfs kon veranderen in een helicopter. Daar doet dit me aan denken. Maar iemand de naam van de serie?

    Login om te reageren
    • pietertjep85d zegt

      22 september 2018 om 13:02

      @jackass266: transformers?

      Login om te reageren
    • jpoers zegt

      22 september 2018 om 13:51

      @jackass266: bedoel je misschien Mask?

      Login om te reageren
    • rolov zegt

      22 september 2018 om 14:52

      @jackass266: highwayman?

      Login om te reageren
      • roeland zegt

        22 september 2018 om 20:13

        @rolov: jep

        Login om te reageren
  6. marinepower zegt

    22 september 2018 om 13:00

    Na ruim 30 jaar afwezigheid zit er in NL (en west-Europa) niemand meer te wachten op een ‘nieuw’ merk, zelfs al is het een gerenomeerd merk als Ford. De markt is grotendeels opgedeeld in Volvo, Mercedes, M.A.N., Scania en DAF. Zelfs Iveco kan hier niet echt voet aan de grond krijgen, dus de kans dat dit een succes wordt, mocht ie überhaupt hier geleverd worden, is nihil.

    Login om te reageren
    • JanC zegt

      22 september 2018 om 13:08

      @marinepower: Het ligt aan de service. Als men een goed dealernetwerk kan opzetten zijn er kansen. Andere fabrikanten als Tatra lijken eerste succesjes te boeken. En regionaal zijn er zowiezo uitzonderingen als Hino en Sino (in Ierland), Sisu (Finland) en Ginaf en Terberg (Nederland)

      Login om te reageren
      • redbee5 zegt

        22 september 2018 om 15:20

        @janc: Volgensmij kan je ginaf en terberg niet echt een succes verhaal noemen. Al een paar keer failliet gegaan. Geeft weer aan hoe lastig het.

        Login om te reageren
        • JanC zegt

          25 september 2018 om 12:02

          @redbee5: Zover ik weet is Terberg niet failliet gegaan en Ginaf een keertje. Maar als je zo wil: DAF is ook failliet gegaan.

          Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      22 september 2018 om 18:01

      @marinepower:
      Hij gaat komen, het Turkse Ford Otosan heeft grootse plannen om de Europese markt te veroveren. Wat de meesten niet weten is dat de Transit sinds jaar en dag in Turkije wordt gemaakt, de illustere voorganger van deze truck was de Ford Transcontinental ooit, die bij Ford Amsterdam werd gebouwd net als de Transit. Ook die Transcontinental was geen succesnummer.

      Login om te reageren
      • marcus zegt

        22 september 2018 om 19:33

        @desjonnies: Die Transcontinental was veel te zwaar… Is nog in Nederland geassembleerd, met de Berliet cabines. Vergeet overigens niet de Cargo; dat was met slaapcabine een redelijk grote auto en ook daar lag een groot genoege motor in voor die tijd! Af en toe zie ik een Turk rijden met een moderne Cargo; dat ding smoelt nog niet eens zo slecht als je je bedenkt hoe oud het ontwerp al niet is!

        Login om te reageren
    • mashell zegt

      22 september 2018 om 18:31

      @marinepower: ik weet niet of het je al opgevallen is maar het internationale transport is een Poolse business geworden. Die Polen worden steeds duurder dus zal de balans meer richting nieuwe bedrijven uit Roemenië en Bulgarije verschuiven, als die gaan investeren in nieuwe trucks kan een in Turkije gebouwde Ford wel eens een logischere keuze voor hen zijn dan een in Nederland gebouwde Scania of Daf.

      Login om te reageren
  7. siemi zegt

    22 september 2018 om 13:00

    IAA? Wanneer komt de video van de beurs meisjes?

    Login om te reageren
    • Foramen zegt

      22 september 2018 om 13:05

      @siemi: is de IAA voor bedrijfsvoertuigen.

      Login om te reageren
      • JanC zegt

        22 september 2018 om 13:09

        @foramen: daar zijn toch ook meisjes?

        Login om te reageren
        • utregcity zegt

          22 september 2018 om 16:29

          @JanC: alleen jongens met een helm onder hun shirt.

          Login om te reageren
          • siemi zegt

            22 september 2018 om 23:02

            @utregcity: laat dan maar

            Login om te reageren
          • JanC zegt

            25 september 2018 om 12:04

            @utregcity: Bij IVECO hadden ze altijd leuke meisjes… hebben ze dat ook al afgeschaft?

            Login om te reageren
  8. wotskie zegt

    22 september 2018 om 14:08

    De lijnen bij het achterwiel van de trekker zien eruit als het profiel van een mooie sportieve concept car, dat zag ik eerder aan de foto dan dat het om een vrachtwagen ging ?

    Login om te reageren
  9. JaxDryke zegt

    22 september 2018 om 16:23

    ’t Is net een helm op wielen.
    Okay, ik ben overstag !

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North