• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Deze X5 heeft gelukkig kleine nieren

Auteur: willeme, gepost 25 november 2018 om 09:58 – 25 Reacties

Afbeelding Deze X5 heeft gelukkig kleine nierenAfbeelding Deze X5 heeft gelukkig kleine nierenAfbeelding Deze X5 heeft gelukkig kleine nierenAfbeelding Deze X5 heeft gelukkig kleine nierenAfbeelding Deze X5 heeft gelukkig kleine nierenAfbeelding Deze X5 heeft gelukkig kleine nierenAfbeelding Deze X5 heeft gelukkig kleine nierenAfbeelding Deze X5 heeft gelukkig kleine nieren

BMW X5 Abu Dhabi '18
Kijk, dit ziet er al veel beter uit.

De nieuwe X5 (interne code: G05) is al een tijdje geleden onthuld. Nog steeds is het lastig om te wennen aan het uiterlijk van de auto. De styling is nogal non-descript. Zowel van de zijkant als de achterkant is het voornamelijk een generieke crossover met een enorme hoop tierelantijntjes. Aan de voorkant domineren twee items: een nier links en en nog een nier rechts. Ze zijn echt gigantisch groot. Het is het automobiele equivalent van twee enorme steenpuisten boven je lip. Er zal wel over nagedacht zijn bij het favoriete merk van @Jaapiyo, maar ik sla (heel erg) graag even over.

BMW X5 xDrive30d (G05) '18

Ook is de X5 nog niet in écht smakelijke uitvoeringen leverbaar. De ’40i’ is redelijk aardig, maar de rest zijn diesels en dus een gewaagde keuze. Een ton of meer in dode technologie steken: je moet het maar durven. Dus wat te doen als jouw vrouw (m/v) een crossover wil en jij een dikke BMW? Precies, zoek de laatste en de dikste van de vorige generatie uit. Die kun je zien op deze foto’s, geschoten bij de BMW dealer die in de stad resideert waar Max Verstappen vandaag gaat racen.

BMW X5 M (F15) '18

Ze hebben een X5 M (F15) bij de kladden gepakt en deze ‘smaakvol’ aangekleed. Mocht je het er niet mee eens zijn, de 2002 Turbo in 1973 vond men destijds ook veel te opvallend en dat is nu een van de gaafste auto’s ooit gebouwd. De auto is Alpinweiss met hoogglans zwarte ‘ShadowLine’ afwerking, volgens velen erg chic. De stickers herinneren je eraan dat dit een echt M-product is. Omdat de X5 M nogal een zware auto is, zijn de spiegels uitgevoerd in koolstofvezel. Het rode interieur is verder ook rijkelijk voorzien van het lichte, maar dure spul.

BMW X5 M (F15) '18

De motorkap is niet origineel, maar komt bij Mannhart vandaan. De velgen zijn historisch helemaal verantwoord, want ze zijn vervaardigd door AC Schnitzer. Je weet wel, de tuner die al in de jaren ’70 racete met de eerder genoemde 2002’s. Aan de achterkant zien we vier fiere Akrapovic-uitlaten die ervoor moeten zorgen dat de V8 net even wat lekkerder klinkt. Of de V8 ook meer vermogen levert is niet duidelijk, maar zowel Manhart als AC Schnitzer hebben uitstekende oplossingen voor je.

Ook interessant!

  • BMW X5 op waterstof gaat nu echt rijden
    BMW X5 op waterstof gaat nu echt rijden
  • Video: BMW X5 M50d kan Audi A7 niet bijhouden
  • Uitgesproken: de enige Java Green BMW X5 M Competition
    Uitgesproken: de enige Java Green BMW X5 M Competition
  • BMW X5 subtiel
    Kijk, zó pak je een BMW X5 subtiel aan

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

ac-schnitzer, BMW, manhart, tuning, X5, x5m

Vorig bericht: « Special: Brabus Smart ForFour (W454)
Volgend bericht: Eindelijk een chique interieur voor de Focus RS »

Lees Interacties

Reacties

  1. ks86 zegt

    25 november 2018 om 10:09

    Stiekem best gaaf!
    En wat is dat oude model toch een pak mooier dan de nieuwe…

    Login om te reageren
    • posthumus zegt

      25 november 2018 om 11:02

      @ks86: *minder afzichtelijk ;)

      Login om te reageren
    • peke zegt

      25 november 2018 om 11:51

      @ks86: zo werkt het altijd

      Toen het huidige oude model kwam zwoor iedereen bij de E70
      Tja…die is ondertussen achterhaald.
      Over een tijdje waarderen we allemaal de nieuwe x5;)

      Login om te reageren
      • ks86 zegt

        25 november 2018 om 13:25

        @peke: ik kan het me niet voorstellen dat mijn smaak ooit dermate hard achteruit gaat dat ik de nieuwe X5 mooi ga vinden…

        Login om te reageren
      • BaRa zegt

        25 november 2018 om 13:38

        @peke: Aangezien ik de X5 nooit heb kunnen waarderen, in welke generatie dan ook, klopt dat statement in mijn geval alvast niet.

        Login om te reageren
  2. Volvo_440_turbo zegt

    25 november 2018 om 10:11

    Dank je voor dit artikel, ik was namelijk op zoek naar de ideale bumperklever, nu nog de juiste motor kiezen en rechts voorbijsteken wordt ook een makkie!

    Login om te reageren
  3. ikleesookoverautos zegt

    25 november 2018 om 10:11

    Mooie dikke bak zo alleen jammer van die lelijke Akro’s.

    Login om te reageren
  4. okdoei zegt

    25 november 2018 om 10:11

    Kan iemand uitleggen waarom er altijd de term “nieren” wordt gebruikt bij de BMW grill?
    Voor mij zijn het “neusgaten” en associeer ik het met een supergaaf roze dier.
    Voorkant van een auto is ook wel “de neus” van de auto. Dus ik begrijp em niet.

    Als er dan een associatie met een lichamelijk orgaan moet zijn dan zou ik “longen” eerder snappen; iets met lucht enzo.

    Login om te reageren
    • Pallas zegt

      25 november 2018 om 10:16

      @okdoei: Bij véél ouder BMW’s zijn de neusgaten veel smaller en hoger, de vorm lijkt dan veel meer op een setje nieren.

      Login om te reageren
    • skinnybmw zegt

      25 november 2018 om 10:20

      @okdoei: Door de vorm hebben ze die naam gekregen. Google is your friend?

      ‘Kidney Grille

      When it first appeared at the 1933 Geneva auto show, the kidney grille wasn’t kidney-shaped at all. Instead, the intakes took the shape of two tall ovals. As you would expect, the shape was meant to improve aerodynamics at the leading edge of the car, cutting down on drag. In time, the ovals widened and evolved into the iconic kidney shape we know today.’

      https://www.google.com/amp/s/www.torquenews.com/397/why-do-they-call-bmw-grilles-kidneys/amp

      Login om te reageren
    • olivier420 zegt

      25 november 2018 om 10:20

      @okdoei: Vroeger waren ze ietsje kleiner. En meer in proportie.

      Login om te reageren
      • okdoei zegt

        25 november 2018 om 11:09

        Bedankt voor jullie antwoorden. Snap dat t vanuit vroeger kwam en iemand het ooit heeft geopperd maar daarmee is mijn vraag nog niet echt beantwoord.
        In feite heten het “nieren” omdat iemand het “nieren” vond wat in feite nergens op slaat.

        Ik hou meer van logica.
        Zullen we met zn allen voortaan gewoon “varkensneus” zeggen?
        Of “neusgaten” zodat de BMW fanaten niet op hun tenen zijn getrapt.
        (Overigens betekent dit niet dat ik een BMW hater ben).

        Zal ik een petitie starten?
        Nee?
        Ok.

        Login om te reageren
        • w0o0dy zegt

          25 november 2018 om 11:21

          @okdoei: ja okdoei

          Login om te reageren
  5. jaso013 zegt

    25 november 2018 om 10:14

    Ontiegelijk smerige bak zeg.

    Login om te reageren
  6. cloverleaf zegt

    25 november 2018 om 10:15

    Het waren ooit nieren. Tegenwoordig lijkt me “hazenlip” een betere omschrijving.

    Btw. Diesel dode techniek noemen lijkt me nog wat voorbarig. Zeker wanneer bedrijven gaan merken dat hun leasepool toch wat meer gaat kosten..

    Login om te reageren
  7. Jochempie zegt

    25 november 2018 om 11:01

    Waar haal je die velgen, bij Miele? Wat een wastrommels..

    Login om te reageren
  8. ghengiskhan zegt

    25 november 2018 om 11:08

    Al draagt een aap een gouden ring…..

    Login om te reageren
  9. harrie zegt

    25 november 2018 om 11:12

    Toch durf ik wel te betwijfelen of deze ooit de iconische status van de 2002 Turbo gaat vergaren.
    Ik weet eigenlijk zeker van niet.

    Login om te reageren
  10. rufctr01 zegt

    25 november 2018 om 11:18

    Dit is niet echt een mooie BMW! De velgen zijn echt zum kotzen!

    Login om te reageren
  11. spykerboy zegt

    25 november 2018 om 11:24

    Ben er vd week nog geweest, hebben leuker spul staan dsn deze, gifgroene m4 coupe, Rosso corsa M5 competition volledig ac schnitzer, diverse dikke alpinas etc etc

    Login om te reageren
  12. jmeverts zegt

    25 november 2018 om 12:40

    Rijdend Adidas-pak

    Login om te reageren
    • kniesoor zegt

      25 november 2018 om 12:51

      @jmeverts: perfect samengevat ??

      Login om te reageren
  13. mpgc zegt

    25 november 2018 om 12:51

    Echt heel erg vreselijk! Ik vind die m sport strepen op een sedan of coupé nog wel te pruimen maar op een X5 staat het voor geen meter. Om over de motorkap en de wielen nog maar te zwijgen.

    Login om te reageren
  14. Corrado16v zegt

    25 november 2018 om 18:12

    Smaakvol.

    Login om te reageren
  15. toyotafortuner zegt

    25 november 2018 om 21:44

    Dik, maar die velgen zijn vreselijk

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North