• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit betaal je voor een hybride X1

Auteur: machielvdd, gepost 23 januari 2020 om 19:24 – 38 Reacties

De kleinste SUV van BMW is nu ook als hybride te bestellen.

We strooien deze week met BMW-prijzen. Deze keer is het geen peperdure performance SUV of sportcoupé, maar een compacte plug-in hybride. We hebben het over de nieuwe X1 xDrive25e. Die kennen we al sinds september, maar nu zit er ook een prijskaartje aan vast.

Om maar meteen met de deur in huis te vallen: de nieuwste variant van de X1 is verkrijgbaar vanaf €50.027. Vanaf maart staat de xDrive25e in de showrooms. De X1 is nu de kleinste hybride SUV die je bij BMW kunt bestellen. Zijn grotere broers de X3 en de X5 zijn al langer als plug-in hybride op de markt.

Naast vierwielaandrijving beschikt deze X1 over een 1.5 liter driecilinder. Deze wordt bijgestaan door een elektromotor van 95 pk. Samen met de 125 pk uit de benzinemotor resulteert dit in een systeemvermogen van 220 pk. Het koppel bedraag 385 Nm. Over 0-100 km/u doe je 7 seconden en de topsnelheid is 192 km/u. Dankzij het 9,7 kWh grote accupakket is een actieradius van 50 km (WLTP) haalbaar.

Als we een kijkje nemen bij de concurrentie dan komen we daar de XC40 T5 Twin Engine tegen. Die is er al vanaf €46.995. Met een gecombineerd vermogen van 262 pk en een actieradius van 54 km doet de XC40 niet voor de X1 onder. Ook bij Lexus kun je terecht voor een premium hybride crossover. De UX 250h is er vanaf €44.495. Dan moet je het wel doen met 184 pk. Aartsrivalen Mercedes en Audi hebben nog geen alternatief voor deze hybride X1.

Ook interessant!

  • BMW X3 xDrive30e rijtest
  • Video: politieachtervolging BMW X1 gaat door tuinen
    Video: politieachtervolging BMW X1 gaat door tuinen
  • BMW dumpt motorenaanbod
    BMW dumpt motorenaanbod bij grofvuil
  • BMW XM is hier en de krachtigste M ooit
    BMW XM is hier en is de krachtigste M ooit Concept

Nieuwste artikelen

  • Renault Clio 2025 test
    Renault flirt wederom met terugkeer van Renault Sport dankzij nieuwe Clio
  • Welke merken gaat Stellantis killen?
  • Ga niet met je supercar naar Londen…
  • Minister Robert Tieman: niet zuipen en rijden
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, Hybride, plug-in, x1

Vorig bericht: « Geen vrouwen op verkeersborden in Nederland
Volgend bericht: Koper eerste nieuwe Corvette gaat hem niet gebruiken »

Lees Interacties

Reacties

  1. Dutchdriftking zegt

    23 januari 2020 om 20:03

    In geen 50.000 jaar.

    Login om te reageren
    • camber24 zegt

      23 januari 2020 om 20:55

      @dutchdriftking: wat zou je dan nemen, mocht je voor rond de halve ton moeten/mogen shoppen?

      Login om te reageren
      • wimof zegt

        23 januari 2020 om 23:47

        @camber24: Naar België komen wonen en er 31600€ voor betalen.

        Login om te reageren
        • camber24 zegt

          24 januari 2020 om 06:13

          @wimof: is dat ding echt 31K hier??

          Login om te reageren
          • wimof zegt

            24 januari 2020 om 13:09

            @camber24: Als ik goed gekeken heb op de site van BMW.be

            Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        24 januari 2020 om 05:45

        @camber24: nieuw of tweedehands? Het liefst voor zo’n 30-35k een knappe tweedehands S4 B8 en van de overige 15k deze flink modificeren.

        Login om te reageren
  2. frank2b zegt

    23 januari 2020 om 20:05

    Ah! De Lexus… 6000 euries goedkoper, één cilinder meer, een exclusieve wagen, leuk publiek en geen premium plastics …. what’s not to like?

    Login om te reageren
    • PunicaOase zegt

      23 januari 2020 om 20:45

      @frank2b: matige infotainment en veels te grote vierkante wielkasten ?

      Login om te reageren
      • christian85 zegt

        23 januari 2020 om 21:11

        @punicaoase: een echte petrolhead keurt een wagen niet af op een matige infotainment

        Login om te reageren
        • berlinetta zegt

          23 januari 2020 om 21:33

          @christian85: Maar koopt de echte petrolhead dan wel een hybride crossover die niet bijzonder snel is of leuk rijdt?

          Login om te reageren
          • christian85 zegt

            23 januari 2020 om 22:16

            @berlinetta: touche

            Login om te reageren
        • Donstil zegt

          23 januari 2020 om 21:54

          @christian85: Ja goed excuus voor een Petrolhead die een dergelijke auto toch al niet zou aanschaffen.

          Login om te reageren
        • amersfoorter zegt

          24 januari 2020 om 07:45

          @christian85: wel op prijs, publiek (dus belangrijk vinden wat een ander van je keuze vindt…?) en plastics blijkbaar…… vreemde redenering

          Login om te reageren
  3. nofxke zegt

    23 januari 2020 om 20:09

    Bij merk A worden de vermogens van thermische en elektrische motor bij elkaar opgeteld en bij merk B krijg je een lager dan de som van de 2 motoren vermogen. ?

    Login om te reageren
    • laptom zegt

      23 januari 2020 om 20:22

      @nofxke: Ligt aan de curve van de vermogenskromme vd elektromotor tov de benzinemotor. Soms vallen ze over elkaar en mag je het optellen, soms zakt de elektromotor wat vroeger in en mag je ze niet optellen.

      Login om te reageren
      • frank2b zegt

        23 januari 2020 om 22:08

        @laptom: Ligt vooral aan het vermogen dat de accu kan afgeven….

        Voorbeeldje: mijn GS heeft een 200 pk elektromotor maar de accu kan maar 50 pk afgeven. De zescilinder levert 290 pk. Het totale vermogen is 290+50=240 pk en niet 290+200=490 pk.

        Login om te reageren
        • hooesi zegt

          23 januari 2020 om 22:37

          @frank2b: kom je net zo slim over, tel je 290 en 50 niet goed bij elkaar op??

          Login om te reageren
          • jpoers zegt

            23 januari 2020 om 22:40

            @hooesi: aftrekken is die dan wel beter in…?

            Login om te reageren
          • frank2b zegt

            23 januari 2020 om 22:52

            @hooesi: Oeps dus!

            Login om te reageren
        • mashell zegt

          24 januari 2020 om 00:38

          @frank2b: waarom een elektrische motor van 200pk monteren terwijl de accu maar 50pk kan afgeven. Dan heb je 150 paarden die nooit voer krijgen, dat is zielig en verspilling.

          Login om te reageren
          • flutterby zegt

            24 januari 2020 om 07:23

            @mashell: regeneratie, mits de accu dat wel op kan nemen.

            Login om te reageren
          • frank2b zegt

            24 januari 2020 om 10:13

            @mashell: In de Toyota HSD werken de brandstofmotor, de generator en de elektromotor continue samen. Zij zijn gekoppeld via een planetentandwielstel en de vermogens van de aandrijfmotoren worden steeds in evenwicht gehouden.
            Wanneer je vol gas geeft in een wagen met Toyota HSD -waaronder de Lexus GS – dan gaat een deel van het motorvermogen via de generator naar de elektromotor. De elektromotor wordt dan ook gevoed vanuit de accu. Op dat moment levert het elektrisch systeem de volle 200pk, maar 50pk van dat vermogen komt uit de accu, de overige 150pk komt via de generator uit de verbrandingsmotor.

            De werking van het HSD-systeem kun je hier uitgelegd zien: https://www.youtube.com/watch?v=-H5hPRHsNgw

            Login om te reageren
            • kempenaer zegt

              25 januari 2020 om 08:37

              @frank2b:
              Raar verhaal. Lijkt me onzinnig om als je volgas geeft 150 pk af te pakken an de brandstof motor en die aan de generator te geven die er weer electriciteit van moet maken om die weer via de electromotor naar de aandrijving te laten gaan. Met alle verliezen vandien.
              Dan kun je die pk’s beter direct naar de wielen sturen.
              Zo onnozel zullen ze bij Toyota niet zijn, lijkt me.

              Login om te reageren
              • frank2b zegt

                25 januari 2020 om 10:08

                @kempenaer: Je toch maar even inlezen in het HSD-systeem dan?

  4. qwerty1234 zegt

    23 januari 2020 om 20:10

    Blauw kan hij goed hebben. Mooie wagen

    Login om te reageren
  5. trasimo zegt

    23 januari 2020 om 20:25

    Zou uit het genoemde rijtje zeker voor de binmer gaan, maar voor dit budget zet ik liever gewoon een 3-serie voor de deur.

    Login om te reageren
  6. moveyourmind zegt

    23 januari 2020 om 20:38

    De BMW mag dan wel iets duurder zijn dan de concurrentie…

    Maar is wel goed voor de werkgelegenheid in Nederland, en dat is ook wat waard.

    Login om te reageren
  7. Dutchcarwizard zegt

    23 januari 2020 om 21:14

    Een Mini Countryman in BMW pak. 100 keer liever een dreier.

    Login om te reageren
    • trasimo zegt

      23 januari 2020 om 21:32

      @baidu: inderdaad, voor hetzelfde geld heb je een mooiere, beter sturende auto met de aandrijving op de juiste wielen, ik zou ‘t ook wel weten!

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        24 januari 2020 om 00:42

        @trasimo: ik zou het ook wel weten en voor de X1 gaan, een erg ruime wagen met opvallend grote ramen die heel relaxed rijdt. Terwijl een drie serie toch altijd zijn best doet om een sportieve indruk te maken. En dat sportieve wordt een keer vermoeiend.

        Login om te reageren
      • v60germany zegt

        24 januari 2020 om 00:42

        @trasimo: klopt, maar dan wel een kale corporate lease met 318d?

        Login om te reageren
        • trasimo zegt

          24 januari 2020 om 08:30

          @v60germany: ik zou de 320i automaat pakken voor € 48.600 (en als ik nog wat rek had de 330i voor 53k). Bij de X1 is 50k ook de vanafprijs; opties komen er in beide gevallen nog bij

          Login om te reageren
          • myth0 zegt

            24 januari 2020 om 18:40

            @trasimo: pak die 320i maar… ik heb begrepen da die motor heden dezelfde is als de 330i… tunetje en klaar…?

            Login om te reageren
  8. caprio zegt

    23 januari 2020 om 21:32

    Wachten op de X2. Deze X1 ziet er toch wel truttig uit, voor mensen die voor de naam gaan.

    Login om te reageren
  9. ghost zegt

    23 januari 2020 om 22:59

    X1 50k, had echt verwacht dat zo’n ding 35k zou kosten. Knipperlicht is niet eens standaard..

    Login om te reageren
    • joki zegt

      24 januari 2020 om 07:41

      @ghost: jawel hoor, maar bij BMW vergeten ze hun klanten hierover te informeren… net als bij Audi, Mercedes en tegenwoordig Volvo ook…

      Login om te reageren
  10. kempenaer zegt

    25 januari 2020 om 08:41

    Veel geld voor een compromis auto met 3-cilinder pruttelblok en nodeloos gecompliceerde ondersteuning middels electromotor/accu.
    Doet eigenlijk niks echt goed.
    En waarom al dat gedoe, vanwege een zeer twijfelachtige en waarschijnlijk onjuiste stelling over CO2 global warming?
    De grote vervuilers zijn sowieso luchtvaart, scheepvaart en industrie.
    Maar de auto wordt misbruikt als windowdresser. Potsierlijk.

    Login om te reageren
  11. reset zegt

    27 juli 2020 om 20:05

    Dit is gewoon een 225xe, snap niet waarom het zo lang heeft geduurd. 225xe is toch leuker?!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North