Dit groene monster wordt een Hennessey-product

Auteur: , 21 Reacties

De Amerikaanse tuner heeft snode plannen, voor het eerst met een EV in de hoofdrol.

Hennessey Taycan

Als je denkt aan bedrijven die het milieu niet belachelijk hoog in het vaandel hebben staan, dan zal de top vijf ongeveer bezet zijn met Hennessey op plek één tot en met vijf. De Texaanse tuner heeft een goedgevuld portfolio met enorme krachtaantallen. Die kracht komt uit enorme motoren met eveneens grote superchargers, alles om ervoor te zorgen dat 1.000 pk zo ongeveer de standaard is bij hun getunede Mustangs, Camaro’s en zelfs Jeep Gladiators. Ook kun je er tegenwoordig terecht voor McLarens. Kortom: van een hoop markten thuis, maar een groen tintje hoef je niet te verwachten vanuit Texas.

Toch gaat Hennessey aan de slag met iets groeners. Dat nemen ze gelijk heel letterlijk, ze presenteren namelijk hun eerste visualisatie voor een project op basis van de heetste EV van het moment, de Porsche Taycan.

Porsche Taycan Hennessey

Technische details weet Hennessey nog niet vrij te geven, wel dat de Taycan hun project wordt om elektrisch rijden te ‘verhennesseyen’. Daarmee willen ze zeggen dat de EV niet ‘opnieuw gaan uitvinden’, eerder kijken hoe ze de Taycan een leuke boost kunnen geven, bovenop de 761 pk die de elektrische Porsche nu al levert. 761 is geen 1.000 en elektrische autobouwers als Rimac bewijzen dat paardenkracht bij EV’s hard kunnen gaan. Met een beetje expertise en tweaken moet die 1.000 pk geen probleem zijn.

Hun project start wanneer de Taycans in de VS geleverd worden, dat zal begin 2020 zijn. Wij begrijpen niet helemaal waarom het oh zo Amerikaanse Hennessey zich gaat vergrijpen aan een Duitse elektromobiel, als het zeer Amerikaanse Tesla al jaren de bloedsnelle Model S met 700 pk in de verkoop heeft. Dat is ook geen 1.000, en Amerika is gek op die auto. Dat is zorg voor de volgende keer, voor nu gaat Hennessey groen!

Hennessey Taycan



21 reacties

Groene stroom?
Hopelijk koelen ze de boel goed genoeg? https://www.youtube.com/watch?v=2lzzpE3f4PM
Zou Hennessey weten dat je hier niet zomaar een turbo of supercharger op kunt schroeven?
@edge: Er zit er al een op, kan je niet lezen? :D
@edge:
Ze pakken de Taycan Turbo, en vervangen de Turbo badge door een dubbele grotere Turbo badge.
@Edge: maar je kunt er wel een supercharger in pluggen!
@edge: het ding heet toch turbo s? Nou dan!
Coming soon: Taycan twin turbo S
Nee al uitgekeken op het design van de Taycan..
@jagftype: Ik zat juist net te mijmeren over wat een bloedmooi ding het is.
Turbodruk verhogen en klaar is Kees.
@pietertjep85d: ontsteking aanpassen wil ook helpen aan meer horses👌🏼
@pietertjep85d: bij EVs is het nog makkelijker, voltage omhoog en klaar is kees
De reden dat ze de Taycan nemen voor dit project ipv een Tesla is waarschijnlijk omdat de Tesla’s al op hun Max zitten en ze uit de Porsche meer winst kunnen halen…. tenminste dat gok ik zomaar
@cavin: dat lijkt me voor hun ook nog een gok, aangezien die taycan er pas net is.
@cavin: Nope Because TheyCan!
@cavin: Dit soort hoogvermogen elektrische auto’s zijn vaak beperkt door wat de accu kan leveren. Dus van de instap versie de snellere versie maken kan nog wel maar nog sneller zou kunnen betekenen dat de accu niet genoeg ampere kan leveren. Dus dan heb je er weinig aan om motor en omvormer aan te pakken.
Dus dat is de belangrijkste vraag, hoeveel Ampere kan de accu leveren. Nog niet zoveel info over bekend. Voltage verander je niet zomaar tenzij je er nog meer accu’s bij gaat zetten, in de achterbak ofzo.
Met de eerste alinea te lezen dacht ik echt dat jullie de 5 van VW gingen opsommen…
Tja, ik snap eigenlijk wel dat ze deze kiezen. Porsche heeft toch wat meer petrolhead fanboys dan Tesla. Daarbij denk ik (totale gok) dat er bij Porsche wat meer marges in de aandrijflijn zitten, en je daardoor als tuner er makkelijker meer vermogen uit kunt halen.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).