• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit groene monster wordt een Hennessey-product

Auteur: Loek, gepost 24 september 2019 om 22:02 – 21 Reacties

Hennessey Taycan


De Amerikaanse tuner heeft snode plannen, voor het eerst met een EV in de hoofdrol.

Als je denkt aan bedrijven die het milieu niet belachelijk hoog in het vaandel hebben staan, dan zal de top vijf ongeveer bezet zijn met Hennessey op plek één tot en met vijf. De Texaanse tuner heeft een goedgevuld portfolio met enorme krachtaantallen. Die kracht komt uit enorme motoren met eveneens grote superchargers, alles om ervoor te zorgen dat 1.000 pk zo ongeveer de standaard is bij hun getunede Mustangs, Camaro’s en zelfs Jeep Gladiators. Ook kun je er tegenwoordig terecht voor McLarens. Kortom: van een hoop markten thuis, maar een groen tintje hoef je niet te verwachten vanuit Texas.

Toch gaat Hennessey aan de slag met iets groeners. Dat nemen ze gelijk heel letterlijk, ze presenteren namelijk hun eerste visualisatie voor een project op basis van de heetste EV van het moment, de Porsche Taycan.

Porsche Taycan Hennessey

Technische details weet Hennessey nog niet vrij te geven, wel dat de Taycan hun project wordt om elektrisch rijden te ‘verhennesseyen’. Daarmee willen ze zeggen dat de EV niet ‘opnieuw gaan uitvinden’, eerder kijken hoe ze de Taycan een leuke boost kunnen geven, bovenop de 761 pk die de elektrische Porsche nu al levert. 761 is geen 1.000 en elektrische autobouwers als Rimac bewijzen dat paardenkracht bij EV’s hard kunnen gaan. Met een beetje expertise en tweaken moet die 1.000 pk geen probleem zijn.

Hun project start wanneer de Taycans in de VS geleverd worden, dat zal begin 2020 zijn. Wij begrijpen niet helemaal waarom het oh zo Amerikaanse Hennessey zich gaat vergrijpen aan een Duitse elektromobiel, als het zeer Amerikaanse Tesla al jaren de bloedsnelle Model S met 700 pk in de verkoop heeft. Dat is ook geen 1.000, en Amerika is gek op die auto. Dat is zorg voor de volgende keer, voor nu gaat Hennessey groen!

Hennessey Taycan

Ook interessant!

  • Porsche Taycan RWD rijtest video
    Porsche Taycan RWD rijtest video
  • Porsche Exclusive pakt Taycan Cross Turismo beet
  • Porsche Taycan Cross Turismo rij-impressie
  • Video: zo zet je een fiets achterop de Porsche Taycan
    Video: zo zet je een fiets achterop de Porsche Taycan

Nieuwste artikelen

  • Europese specs Tesla Model Y L bekend, dit moet je weten
  • Welke Porsche met turbo kies jij?
  • Goedkopere Tesla Standard-modellen hebben niet het gewenste effect
  • Alfa Romeo gooit Ferrari-sausje over de Junior
FacebookTweetPinLinkedIn

Elektrisch, groen, Hennessey, Porsche, Taycan, tuning

Vorig bericht: « Nog meer ‘euvel’ om Circuit Zandvoort raceklaar te maken
Volgend bericht: Aston Martin DBX bijna in productie, meer info officieel »

Lees Interacties

Reacties

  1. polar zegt

    24 september 2019 om 22:17

    Groene stroom?

    Login om te reageren
  2. Volvo_440_turbo zegt

    24 september 2019 om 22:21

    Hopelijk koelen ze de boel goed genoeg? https://www.youtube.com/watch?v=2lzzpE3f4PM

    Login om te reageren
  3. Edge zegt

    24 september 2019 om 22:22

    Zou Hennessey weten dat je hier niet zomaar een turbo of supercharger op kunt schroeven?

    Login om te reageren
    • Volvo_440_turbo zegt

      24 september 2019 om 22:29

      @edge: Er zit er al een op, kan je niet lezen? :D

      Login om te reageren
    • harrie zegt

      24 september 2019 om 22:33

      @edge:
      Ze pakken de Taycan Turbo, en vervangen de Turbo badge door een dubbele grotere Turbo badge.

      Login om te reageren
    • vroaaaaaaaaaar zegt

      25 september 2019 om 01:31

      @Edge: maar je kunt er wel een supercharger in pluggen!

      Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      25 september 2019 om 08:26

      @edge: het ding heet toch turbo s? Nou dan!

      Login om te reageren
      • w0o0dy zegt

        25 september 2019 om 09:48

        Coming soon: Taycan twin turbo S

        Login om te reageren
  4. jagftype zegt

    24 september 2019 om 22:28

    Nee al uitgekeken op het design van de Taycan..

    Login om te reageren
    • jagftype zegt

      24 september 2019 om 22:28

      @jagftype: NU

      Login om te reageren
      • vroaaaaaaaaaar zegt

        25 september 2019 om 01:32

        @jagftype: NEE!

        Login om te reageren
    • 8cylinder zegt

      25 september 2019 om 01:05

      @jagftype: Ik zat juist net te mijmeren over wat een bloedmooi ding het is.

      Login om te reageren
  5. pietertjep85d zegt

    24 september 2019 om 22:30

    Turbodruk verhogen en klaar is Kees.

    Login om te reageren
    • kennone zegt

      24 september 2019 om 23:22

      @pietertjep85d: ontsteking aanpassen wil ook helpen aan meer horses??

      Login om te reageren
    • jmeverts zegt

      25 september 2019 om 07:21

      @pietertjep85d: bij EVs is het nog makkelijker, voltage omhoog en klaar is kees

      Login om te reageren
  6. cavin zegt

    24 september 2019 om 22:53

    De reden dat ze de Taycan nemen voor dit project ipv een Tesla is waarschijnlijk omdat de Tesla’s al op hun Max zitten en ze uit de Porsche meer winst kunnen halen…. tenminste dat gok ik zomaar

    Login om te reageren
    • mrB zegt

      24 september 2019 om 23:26

      @cavin: dat lijkt me voor hun ook nog een gok, aangezien die taycan er pas net is.

      Login om te reageren
    • qoekje zegt

      25 september 2019 om 06:04

      @cavin: Nope Because TheyCan!

      Login om te reageren
    • fanboy zegt

      25 september 2019 om 08:31

      @cavin: Dit soort hoogvermogen elektrische auto’s zijn vaak beperkt door wat de accu kan leveren. Dus van de instap versie de snellere versie maken kan nog wel maar nog sneller zou kunnen betekenen dat de accu niet genoeg ampere kan leveren. Dus dan heb je er weinig aan om motor en omvormer aan te pakken.
      Dus dat is de belangrijkste vraag, hoeveel Ampere kan de accu leveren. Nog niet zoveel info over bekend. Voltage verander je niet zomaar tenzij je er nog meer accu’s bij gaat zetten, in de achterbak ofzo.

      Login om te reageren
  7. tortuga zegt

    25 september 2019 om 07:05

    Met de eerste alinea te lezen dacht ik echt dat jullie de 5 van VW gingen opsommen…

    Login om te reageren
  8. Dutchdriftking zegt

    25 september 2019 om 08:06

    Tja, ik snap eigenlijk wel dat ze deze kiezen. Porsche heeft toch wat meer petrolhead fanboys dan Tesla. Daarbij denk ik (totale gok) dat er bij Porsche wat meer marges in de aandrijflijn zitten, en je daardoor als tuner er makkelijker meer vermogen uit kunt halen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North