Giulietta Veloce S Edition is de best klinkende Giulietta

Auteur: , 30 Reacties

Althans, dat hopen we.

De modelcyclus van een gemiddelde auto is vrij eenvoudig te voorspellen. De auto wordt geïntroduceerd, vervolgens wordt het model een paar jaar geleverd. Dan volgt de facelift. Is men tevreden over het uiterlijk, veranderd er weinig (Volvo V40), is er nogal kritiek, dan is de facelift vaker behoorlijk ingrijpend (BMW 1 Serie).

Dan volgt weer een periode van een jaar of twee, maximaal drie en dan is het over en uit en staat de opvolger weer klaar. Uiteraard zijn er voldoende uitzonderingen: Japanse merken zijn over het algemeen iets sneller en Volvo neemt iets langer zijn tijd.

Alfa Romeo is nog een uitzondering, net als veel andere merken van het FCA concern. Daar zit natuurlijk maar één reden achter: geldgebrek. Als er voldoende geld was geweest, was er allang een nieuwe kleine SUV, Mito en Giulietta. Dus wat doen je dan? Simpel: je lapt de oude modellen nog maar een keertje op. De Giulietta is al enkele malen voorzien van een facelift: in 2013, 2016 en 2019.

Alfa Romeo Giulietta Veloce S Edition (940) '19

Wat wel leuk is van dergelijke overjarige modellen is dat de kinderziektes eruit zijn en ze lekker compleet worden uitgerust. Dat geldt ook voor de Alfa Romeo Giulietta Veloce S Edition. Het is een extra smakelijk model op basis van de Giulietta Veloce (voorheen Giulietta QV). De Veloce S Edition komt er in drie kleuren: wit, zwart en grijs. De Veloce S Edition is te herkennen aan de 18″ zwarte velgen plus een hoop rode badges. Daarnaast heeft de auto koolstofvezel spiegelkappen en sideskirts. Het leukste is echter het ‘Elaborazioni 1919’-uitlaatsysteem van Magneti Marelli.

Alfa Romeo Giulietta Veloce S Edition (940) '19

Het feestje gaat door in het interieur, waar je eveneens rode Giulietta en Veloce S badges overal ziet. Tevens krijg je bekleding in de combinatie leder/alcantara en een hifi-installatie van de firma Bose. De De Veloce S Edition is voorzien van de bekende 1.750 TBI benzinemotor, nog steeds goed voor 240 pk en 340 Nm. Hij klinkt nu alleen wat beter. Er worden slechts 30 exemplaren voor de Australische markt gebouwd. Of een dergelijke uitvoering ook naar Nederland komt, is vooralsnog niet bekend.



30 reacties

Verkrijgbaar in wit, zwart en grijs. Zijn ongeveer de minst mooie kleuren voor deze auto, jammer dat hij niet in andere kleuren wordt geleverd
@lekkerlinksrijden: Rosso Competizione staat hem zo mooi!
@dutchdriftking: Al is dat een achterlijke dure optie van 2250 euro.. Da’s best een forse prijs voor een hatchback van 31k. Had ook liever die kleur gehad.. maar je ziet ze niet voor niets zo weinig.
@donjunior: Heel duur, maar ook wel echt heel mooi.
@donjunior: grootste oplichting ooit, metalic lakken kosten fabrikanten niets extra
@lekkerlinksrijden: Ik heb hem in het zwart met rode flakes (Nero Etna) Best tof hoor (mits de zon er op staat.. anders is het gewoon zwart)
@donjunior: ik heb sinds kort zo’n Launch Edition in matgrijs, bevalt me erg goed.
@lekkerlinksrijden: Ik vind zwart net heel goed staan..
Tja, als er met het geld van de Guilia en Stelvio nu eens een b en c segment platform zou worden ontwikkeld… Een nieuwe Mito, desnoods ook een Cross-over op het zelfde platform, en een Guilietta en een Cross-over op dat platform. En als er dan geld verdiend is kunnen er naast saaie cross-over’s ook performance modellen gelanceerd worden. Maar dat zal wel een te makkelijk zijn voor de Italianen.
@dutchdriftking: De Tonale komt er volgens mij officieel aan, dan heb je iig al een crossover onder de Stelvio.

Ben benieuwd wanneer ze een nóg kleinere crossover gaan bouwen, ik zou als naam willen suggereren; Montana Di Grebbe
30 stuks in 1 schip naar Australië op een bevolking van 25 miljoen zijn die wel te slijten.
Wel een lekkere uitvoering zo.
Een uitlaatsysteem van Magneti Marelli?
@vdue: Yup. Net nu ze verkocht zijn aan Calsonic beginnen ze leuke dingen voor Alfa te doen ;-)
@willeme: nooit geweten dat ze dit ook maakten. Inderdaad rijkelijk laat :)
Prachtige auto, maar het wordt wel tijd voor een opvolger.

Geld is inderdaad wel een dingetje, maar ik vind dat Alfa het anders had moeten aanpakken.
Ik snap dat suv’s populair zijn, maar Alfa had met een Giulia coupe en station moeten komen. Door het zelfde platform te gebruiken zouden dit geen grote kosten moeten zijn, maar heb je wel 3 varianten van dezelfde auto. Ze kunnen wel zeggen dat suv’s goed verkopen, maar er rijden genoeg C klasse, 3 serie en A4 coupe en station modellen, er is dus wel gewoon een markt. Daarnaast zou een nieuwe MiTo ook fijn zijn, die verkocht goed en zorgt voor geld voor andere modellen.
@ninja: Alfa Romeo had beter met een stationwagen kunnen beginnen voor de Europese markt en daarna de sedan’s mogen uitbrengen. Zoals Hyundai dat succesvol deed met de i40.
@ninja: Ik begrijp ook niet waarom ze niet met een stationversie van de Giulia zijn gekomen. Stations zijn nog altijd erg populair in Europa en volgens mij is dat ook nog altijd de belangrijkste markt voor Alfa. De ontwikkelingskosten van zo’n station zouden volgens mij ook niet al te hoog moeten zijn. Maar goed, de Italianen zullen er wel goed marktonderzoek naar hebben gedaan, mag ik hopen.
Keer een proefrit gemaakt in de QV-versie, maar wat een deceptie. Ziet er van buiten mooi uit, maar verder is het niet veel soeps. Matige besturing, totaal geen sportieve motor: bij de concurrentie is veel beter te krijgen.
@punicaoase: Daar denkt Chris Harris anders over.
Blijft alleen erg jammer dat die nummerplaat uit het midden zit. Verpest het prachtige ontwerp van de alfa’s
@polar: Heerlijk standaard reactie zoals te lezen onder werkelijk elk Alfa Romeo artikel ooit geschreven. Gezien de Scudetto grill is het vrijwel onmogelijk om de nummerplaat gecentreerd te plaatsen. Dat IS Alfa. Dus een dergelijke opmerking is redelijk onzinnig.. tenzij Alfa ooit besluit om een dermate brede grill te gaan maken als Audi.. dan kunnen ze hem in de Scudetto hangen.. (gaat nooit gebeuren)
@donjunior: vind alfa’s prachtig. En daarom ook zo zonde.
Ik lees de titel, luister vervolgens een paar minuten.
Maar… ik hoor niets!!
Wordt tijd voor een opvolger. Maarja dat zal nog we even duren ben ik bang
Ennnn weer een zwarte auto op eveneens zwarte velgen. #kappenmetdiemocroflavour
Goeie uitlaten, in de meeste gevallen zo scheef als iets omdatte het allemaal Italiaans handwerk is maar het klinkt briljant!!
Toen de Giulietta op de markt kwam vond ik het echt een dertien-in-een-dozijn-ontwerp. Nu het ding al een jaartje of 10 onder ons is, is het gek genoeg één van de fraaiste auto’s geworden die je in deze klasse nieuw kunt kopen, omdat hij niet zo vol vouwtjes, frutsels en roosters zit. Dat hij dan ook in andere opzichten verouderd is krijg je op de koop toe, dat is dan weer de andere kant van de medaille.
Onderhuids is deze nog gebaseerd op de stoomtrein.
Beste auto die ik ooit heb gehad. Mis de alfa nog elke dag.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).