
Bij het aanschouwen van deze creatie zou ik graag het volgende bekende Engelse spreekwoord willen aanhalen: “OMGWTFBBQ, Kill it with fire!”
Lieve mensen, niet iedereen is fan van Gerard Joling. Maar of je nu wel of niet van zijn muziek houdt, je moet toegeven dat de beste man een enorm stembereik heeft en goed kan zingen. Het is alleen een kwestie van smaak of je ook zijn CD koopt. Zo is het ook met de Audi A5: niet iedereen is fan, maar je kan niet ontkennen dat het een prachtig ontwerp is en een prima auto. Welnu, Gerard Joling wordt toch ook niet door een stel hooligans verbouwd? Waarom doen ze dat met de S5 dan wel?

De schuldige inzake dit project is Benarrow, dat tot op heden 3 van deze gedrochten heeft laten bouwen in Groot Brittanië. veel is er niet over van het schitterende design van Walter da Silva. Voor zover wij kunnen zien zijn alleen de deuren en de daklijn nog enigszins origineel. Een kakofonie van lijnen en vormen is het resultaat. En profil ziet het er nog wel geinig uit. Of nee, wacht, zelfs dat niet. Het oogt echter tamelijk stijlvol en normaal in vergelijking met de neus en achterzijde van deze coachbuild.
Wat de aandrijflijn betreft is men even bij MTM wezen shoppen. Die mensen weten wel raad met een Audi S5 (en met andere Audi’s ook trouwens) en leveren voor de PB5 525 paardjes dankzij een supercharger. Mocht je meer willen dan is dat wellicht mogelijk, MTM kan het vermogen volgens geruchten opschroeven tot 700 pk. Dat kan dus waarschijnlijk ook op een gewone S5 en daar wordt ondergetekende toch liever in gezien. Eenheidsworst? So be it. Dit moet verboden worden.
De prijs van dit alles? Zo’n 215.000 euro ex belastingen voor deze coachbuilding voor de “gewone man”. Een beetje Zagato of Bertone kost immers al snel een miljoentje ofzo. Ondergetekende koopt voor dat geld liever een RS5 met een chipje en wat leuke aanpassingen. Dan blijft er nog genoeg over voor een leuke klassieker of een Alfa 159 3.2 Sportwagon. Ofzo. Wil je je maag testen dan zou je eventueel op de site van Vau-Max kunnen kijken voor meer foto’s.
Nieuwste artikelen
-
Goed nieuws: EV’s zijn net zo dodelijk als benzineauto’s – hybrides zijn veel gevaarlijker
-
Lolbroek rijdt expres te hard langs politie en vraagt agenten om geinige flitsfoto
-
Volkswagen heeft goed nieuws voor de Polo met verbrandingsmotor!
-
Premium sedans verkopen voor geen meter in Europa, op deze EV na





Ik vind hem best tof.
Had ´m net bekeken, en profil heeft ´ie wel wat weg van een fraaie Maser 4200GT, maar de rest…. Blegh, ga dan bij F&M langs, daar kunnen ze wel fraai spul maken ;)
Het ziet er nu uit als een lelijk Aziatisch blikje, maar hij is wel vele male minder lelijk dan een standaard A5…
Correctie op mezelf, hij is zelfs wel mooi, mooier dan een Audi. Hij heeft wel iets!
Jezelf in één bericht tegenspreken. Dat moet een record zijn voor de heren schrijvers hier op AB. Chapeau.
@Rick-dos: verklaar je nader?
@CasperH:
“OMGWTFBBQ, Kill it with fire!”
Het is alleen een kwestie van smaak of je ook zijn cd koopt.
Inzichtelijk zou je zeggen.
Om vervolgens dit te roepen over deze creatie:
Dit moet verboden worden.
@Rick-dos: ah, fair enough. Overmand door emoties ;)
Goed punt. Ik vind echter dat het willekeurig verbouwen van Joling ook verboden zou moeten zijn. Oh, wacht, dat is het ook.
@Rick-dos: Chapeau voor het scherpe oog.
OT:Ho, wacht. S5? Dat had ik er nooit van gemaakt.
Zeker de oude MG/Rover fabriek geplunderd, die voorbumper lijkt zo van een Rover 25 te komen.
@Duppie
Inderdaad en alleen al daarom is de smoel al vele male mooier dan die van een Audi!
ja joh, vergelijk gerard joling even met een a5,…
van achter niet verkeerd maar de voorkant weet ik zo 1 2 3 nog niet ;)
beetje druk neusje, maar mooier en minder saai dan een gewone S5.
Mijn vraag is, waarom sturen we niet gewoon wat hoolies op Gerard af?
Ziet er niet uit, maar wat me ook opviel: het gewicht van 2130 kg. Ik heb voor de aardigheid even opgezocht wat een RS5 op de schaal legt: 1725 kg. Met andere woorden, er is dus voor 400 kg aan andere rotzooi op/aan geknutseld…
Tja, ik vind hem niet verkeerd…
inderdaad, joling staat gelijk aan audi s5… kitch, hoerig, nep, ambigue, de spijker wordt op de kop geslagen…
Die achterkant gaat nog wel, maar die voorkant, mijn god zeg… Wat denk je dan?!
Ik vind hem mooier dan een S5 eerlijk gezegd. Gewaagd design, maar zeker niet lelijk!
Geen spek voor mijn bek, en vele te duur voor wat het lijkt.
Al zou een andere kleurtje ook al veel kunnen veranderen.
Integralechubasco for President!!!
Een beetje een passat coupé (haha) on steroids…
Doe maar meteen in de schredder.
Ik bedoel natuurlijk shredder
Niet alleen de neus doet denken aan MG/Rover, wat dacht je van de badge achterop?
Vind het niet gek gedaan overigens. Vooral omdat de eenheidsworsten-look van Audi nu niet meer aanwezig is.
@Jack Abarth
Yes we can… :)
Ik heb deze auto twee weken geleden bij de Nürburgring zien staan, maar kon hem absoluut niet thuisbrengen. De B op het logo deed mij denken aan Bitter, maar ik kon er geen Opel in ontdekken. Nu weet ik dus wat het was…al heb ik er toen totaal geen A5 in gezien.
Barry pB5 een betere naam? Gevalletje ik wil wel coachbuilden, maar ik heb het niet echt in de vingers.
Spijtig dat jullie meteen de basis ‘verklapt’ hebben, want was benieuwd wat de reacties toen hadden geweest.
(nee, ik had het niet onmiddellijk door dat het ooit een Audi was)
@Pixed: Ik dacht dat het iets chinees was aan de hand van de rover 75 achtige koplampen.
Echt een voorkant van een rover 75 van toen!!hehe
Ik ben niet bepaald Audi-fan, maar dit doet het ontwerp geen goed. Wat lelijke MG-Roverlampjes en lelijke plastic bumpers erop… Nou ja, kwestie van smaak zullen we maar zeggen.
Ik koop liever een standaard S5/RS5.
Mustang-GTR-Volkswagen-Celica anyone?
Het is idd niet moeders mooiste, maar om het nou gelijk dood te maken met een Ferrari gaat wel wat ver, vind je niet???
Vind de achterkant in combinatie met de achterlichten wel iets weg hebben van een ferrari..?
Deze “Be Narrow” heeft een vrij erotisch getinte naam maar erg sexy vind ik ‘m niet…
Hooligans mogen best Gerard Joling verbouwen van mij…
deze auto zit zeker in mijn top 10 van de lelijkste auto’s ooit gebouwd
Weet niet waarom maar doet mij een beetje aan de de hyana van Lancia denken:
( http://www.carstyling.ru/cars.1992_Lancia_Hyena.html )
ik dacht dat dit een Benninghoven Bonero was?
Bloody Awfull!!!
Voor dat geld koop je liever een RS5, ziet er beter uit en je houdt nog geld over voor iets anders.
doe mij maar een S5/RS 5 ….
Man, die voorkant! Gelijk 3 aparte stukken! En één stuk van MG :) Het lelijkste dan nogwel.
Achterkant kan ik wel pruimen.
Bernie&Leepu is het eerste dat bij me opkomt
Hoe kunnen mensen dit design nou mooier vinden dan dat van een s5? Waar de s5 een samenspel is van doordachte lijnen, is dit een hoopje bij elkaar geraapte lijnen die van de auto een complete chaos maken. Niks past bij elkaar, bijvoorbeeld de voorkant die uit wel 3 verschillende designstijlen bestaat.
De mensen die die mooier vinden dan een s5 moeten toch echt even langs de opticien, of zeggen het alleen maar omdat een s5 de basis is. Als een 3 serie de basis was, had je de auto dan nog wel mooi gevonden?
Stelletje hypocrieten.
In mijn ogen mooier dan de huidige A5/S5..
Maargoed, het is een onbekend merk dus voor de meesten hier is het bij voorbaat al slecht, lelijk e.d.
@Benz..: hé Hannes, heb je aandelen in dit bijvoorbaat failliete bedrijfje, ofwat ? ;-). Blijf bij je voorkeur voor een Benz, schitterende auto’s, prima prestaties (zeker in AMG-outfit). En als je van een Benz houdt, dan kán je dit geen toonbeeld van schoonheid vinden….òf je bent dan geen Benz-liefhebber…?
@VIP: Dat heet nou “een eigen mening durven hebben”.
Oftewel, niet heel stoer met de meute mee lullen.
Jij bent dus het toonbeeld van een doornee Hollander.
Hypocriet..
Oke, mooier en doordachter dan de S5 is hij zeker niet, maar ik zou hem wel prefereren boven de auto die de basis vormt. Gewoon, omdat je hem niet elke dag ziet…
@autoblog: Waarom hadden we hier nog niets van gehoord? AG had al meer speculaties en zelfs een spot.
@Benz
Jij lult juist met de meute mee, het overgrote merendeel vind deze auto mooi, jij ook. Wie is dus nou een doorsnee Hollander?
Ik vind hem afschuwelijk, dus dan heb ik opeens geen eigen mening meer?
Als je de auto mooi vindt, ongeacht op welke auto deze gebaseerd is, dan kan dat best.
Maar ik kan je zeggen dat als deze auto op een 3 serie was gebaseerd, de VAG hatende meute hem juist lelijk zou vinden.
Vanuit een design perspectief is deze auto ook een ramp, geen enkele lijn van de auto is in harmonie met de anderen.
Ze hebben van alle auto’s wat gepakt en dat bij elkaar geplakt met veel te veel overbodige frutsels. Helaas heeft deze strategie nog nooit mooie auto’s voortgebracht.
Vind je daadwerkelijk dat deze auto het toonbeeld van schoonheid is en zo in een museum tentoongesteld kan worden?
Deze auto heb ik in Mei 2010 in een woonwijk bij de Nurburgring gezien en er twee foto’s van gemaakt. Ik dacht ook dat het een Bitter was. In het echie zie deze auto er werkelijk niet slecht uit. PS Hoe kan ik de foto;s laten zien??? Richard
de lampen lijken veel op een rover maar verder is ie best mooi :P
Dacht eerst aan een verneukte Rover 75, maar achteraan zie je nog wel de Audi-lijnen.
Te belachelijk voor woorden.
Een in-elkaar-gekletterde-VW-Passat-met-metaalmoeheid…damn, wat een gedrocht ! Enja, de Passat ook…
met een dodge charger grill zou die wel vet zijn!
heeft audi lijnen dan?
@reinz75: hahahaha lol ! gniffel….grinnik….
@casper; dat meen je toch niet ? Dat je een S5 of een RS5 verkiest boven een BMW M3 ? Komop zeg, ik begrijp dat je het artikel wilt ‘volgen’, maar je mag niet van je mamma liegen ! ;-)
Aan de ene kant klopt er weinig van. Aan de andere kant geven de neus en kont de coupevorm en heupen een stevige boost.
De auto oogt daardoor wat breder en sneller.
WTF WHY ???
Nou, het ziet er niet uit: godzijdank. De donor-A5 (nog overduidelijk herkenbaar) is op zich veel mooier. Ik vind tuning (en nog meer: styling) maar niets, tenzij het eindresultaat een degradatie is van het origineel. Op die manier zal de kritiek wel aanzwellen, zodra ze hun eigen langverwachte doodsvonnis kunnen tekenen, Gemballa voorop!
kort: SPUUG LELIJK, kzou me hond er nog niet tegen aan laten zeiken…
snap niet dat er mensen zijn die dit mooi vinden , achterkant gtr zijkant audi , en ja de neus jakkes.
Ik vind het er heel mooi uitzien, vooral als je hem vergelijkt met een A5/S5!
Ik vind het origineel ook fraaier, desalnietemin zou ik juist zeggen dat deze auto omdat hij anders en zeldzamer is interessanter is.
Grappig, de naam is van Ben(ninghoven) en Arrow afgeleid, maar zoals iemand al opmerkte, dat wordt al snel Be Narrow. Men wou de wagen eerste Benero noemen. Een streepje of spatie had wonderen gedaan.
@VIP: Ik heb een eigen uitgesproken mening. Dat jij die niet hebt wil niet zeggen dat ik die niet heb.
“Vind je daadwerkelijk dat deze auto het toonbeeld van schoonheid is en zo in een museum tentoongesteld kan worden?”
Dik jij het maar lekker aan. Ik vind het op zekere hoogte een mooie auto, een zeer aparte en dat wekt m’n sympathie wel op. Ik zeg niet dat dit het toonbeeld is van schoonheid. Er zijn veel mooiere auto’s te krijgen, natuurlijk.
Hollander..