• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit is de nieuwe Nederlandse MINI

Auteur: MrBrown, gepost 1 juli 2013 om 20:10 – 66 Reacties

Afbeelding Dit is de nieuwe Nederlandse MINIAfbeelding Dit is de nieuwe Nederlandse MINIAfbeelding Dit is de nieuwe Nederlandse MINIAfbeelding Dit is de nieuwe Nederlandse MINIAfbeelding Dit is de nieuwe Nederlandse MINIAfbeelding Dit is de nieuwe Nederlandse MINIAfbeelding Dit is de nieuwe Nederlandse MINI

Mini MY2014 (F56)
Zie hier de nieuwe MINI helemaal naakt.

Van wat we op de foto’s kunnen zien is de MINI een stuk platter geworden, de vooruit staat schuiner en MINI’s nieuwste heeft een langere neus. Dat alles voor een betere aerodynamica.

Het frontje van de nieuwe MINI heeft een prominentere grille gekregen. Bij de Cooper S zien we twee vierkanten luchtinlaten en een kleine powerdome op de motorkap. De koplampen hebben lichtringen die doen denken aan BMW’s angel eyes. Aan de achterkant zien we veel van het oude model terug. Een rondere vormgeving en grote achterlichten frissen het design op. Ook van de zijkant lijkt het 2014-model sterk op de huidige generatie. Een anders vormgegeven knipperlichtje moet daar het verschil maken.

De tankdop en uitlaat van de Cooper zitten voortaan aan de andere kant. Dat haalt een stukje Engelse identiteit weg en wijst op gebruik van BMW’s UKL platform. Dat is het nieuwe voorwielaandrijvingsplatform van BMW dat in de toekomst voor maar liefst twaalf modellen gebruikt gaat worden. Waaronder de MINI drie- en vijfdeurs en 1-serie GT. Daarmee is de nieuwe generatie Duitser dan ooit. Of beter gezegd Nederlands. Want dit is de MINI die we ook bij VDL Nedcar in Born gaan produceren.

Het interieur is niet vastgelegd maar ook daar is er nieuws. De opzet van het dashboard blijft grotendeels gelijk. Wel verdwijnt de centrale snelheidsmeter en komt BMW’s nieuwe i-Drive met touchpad naar de MINI. Door het nieuwe platform is er mogelijkheid tot het efficiënter indelen van het interieur. Grote kans dus dat je benen wat meer ruimte hebben.

Op motorisch gebied verwachten we bij generatie F56 (driedeurs) en F55 (vijfdeurs) een 1.5 driecilinder met 136 pk voor de Cooper en een 2.0 viercilinder met 190 pk voor de Cooper S. Dieselen gaat naar alle waarschijnlijkheid met een driecilinder Cooper D, die er 116 pk uitperst.

Ook interessant!

  • Nederlandse prijs MINI Rockingham GT bekendgemaakt
    Nederlandse prijs MINI Rockingham GT bekendgemaakt
  • Gelekt! De nieuwe MINI is een lekkere dikzak
  • Nieuwe MINI! En dit zijn ze nog meer van plan
    Nieuwe MINI! En dit zijn ze nog meer van plan
  • Er klopt iets niet aan deze MINI Cooper

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

cooper, cooper-s, MINI, spyshot

Vorig bericht: « De Daimler van Pim Fortuyn staat te koop
Volgend bericht: Ferrari triootje gespot in LEGO-kleuren »

Lees Interacties

Reacties

  1. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    1 juli 2013 om 20:11

    Knap. Toch weer een stuk moderner design maar blijft natuurlijk über-herkenbaar.

    Login om te reageren
  2. gop1 zegt

    1 juli 2013 om 20:12

    Ik vind hem uit proportie, de voorkant lijkt niet bij de achterkant te horen.

    Login om te reageren
    • porschekiller zegt

      1 juli 2013 om 20:35

      @gop1: ik zat al te kijken maar nu snap ik warom ik t een vreemd model vondt.

      Login om te reageren
      • camber24 zegt

        1 juli 2013 om 22:49

        @porschekiller: vondt???? Sjeeses!!! Zal weer taalnazi naar m’n oren krijgen, maar hier kon ik me niet inhouden. Again, sjeeses!!

        Login om te reageren
        • 72bug zegt

          1 juli 2013 om 23:35

          @camber24:

          Taalnazi..

          Login om te reageren
    • audigast zegt

      1 juli 2013 om 20:51

      @gop1: klopt

      Login om te reageren
    • jaapiyo zegt

      1 juli 2013 om 21:27

      @gop1: Inderdaad. De nieuwe neus icm de grotere overhang aan de voorzijde (die bij de vorige versies juist nog klein en daardoor mooi was) zijn een duidelijke achteruitgang als je het mij vraagt.

      Ik vond het altijd wel een leuk autootje maar voor mij was dat kinderachtige interieur altijd een breekpunt. Maar met deze looks vind ik het sowieso niks meer.

      Jammer voor ons land en diens toch al marginale auto-industrie.

      Login om te reageren
    • carmasterr zegt

      2 juli 2013 om 00:03

      @gop1:

      T’is net een Gremlin…
      http://static.cargurus.com/images/site/2011/11/07/18/58/1972_amc_gremlin-pic-4072299663009120794.jpeg

      Login om te reageren
  3. bierbuik zegt

    1 juli 2013 om 20:13

    Ik zeg heel eerlijk, hij is er niet op vooruit gegaan.
    De achterkant lijkt net of een mini met een 500 is vreemdgegaan, terwijl de voorkant met op een nagemaakte mini cooper (huidig) lijkt.
    Naar mijn mening kloppen de verhoudingen niet

    Login om te reageren
    • MLTB zegt

      2 juli 2013 om 11:10

      @bierbuik: Lol ik moest lachen

      Login om te reageren
  4. norge zegt

    1 juli 2013 om 20:14

    Lijkt wel of er nijlpaard op zijn motorkap gezeten heeft.

    Login om te reageren
    • mpwpeter zegt

      1 juli 2013 om 20:38

      @norge:

      Login om te reageren
    • mpwpeter zegt

      1 juli 2013 om 20:39

      @norge: Dit dus: http://www.youtube.com/watch?v=50A9wjJ40Dk

      Login om te reageren
    • jolig zegt

      2 juli 2013 om 15:02

      @norge: Vandaar dat ‘ie er zo bang uitziet.

      Login om te reageren
  5. mashell zegt

    1 juli 2013 om 20:16

    Erg ongunstige hoek van foto’s. Lijkt wel een stukkie sportiever dan de huidige.

    Login om te reageren
  6. rune zegt

    1 juli 2013 om 20:16

    Wauuw, ik vind hem echt mooi!
    Eigenlijk de enigste mini die ik mooi vind, hopelijk valt het interieur nu ook nog wat mee…

    Login om te reageren
  7. pleiades zegt

    1 juli 2013 om 20:18

    Ik weet niet of het nou aan de foto’s ligt, maar het is net de huidige mini… Met down syndroom.

    Login om te reageren
    • civic1990 zegt

      1 juli 2013 om 20:24

      @pleiades: +1

      Login om te reageren
      • stirling zegt

        1 juli 2013 om 20:37

        @civic1990: Hij staat nog op 0, tip, klik eens recht bovenin.

        Login om te reageren
    • keesje1987 zegt

      1 juli 2013 om 21:03

      @pleiades: hahaha!

      Login om te reageren
  8. fastandsmall zegt

    1 juli 2013 om 20:18

    Holy, die koplampen staren je eng aan! Zal wel komen doordat de foto’s van hoog zijn genomen, maar toch. Verder; ’t blijft een mini.

    Login om te reageren
  9. cocksdriveaudi zegt

    1 juli 2013 om 20:18

    Mooi nee niet echt, wel geinig, meest positieve aan die Mini is eigenlijk dat er in Borne een stuk werkgelegenheid blijft bestaan.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      1 juli 2013 om 21:09

      @cocksdriveaudi: Born bedoel je, dat ligt in het zonnige zuiden. Borne is een van de leukste dorpen van Twente. Hoewel wat meer werkgelegenheid ook daar welkom is.

      Login om te reageren
      • cocksdriveaudi zegt

        1 juli 2013 om 21:52

        @mashell: Voor mijn part gaat die werkgelegenheid dan ook naar Twente, Limburg wilde ik toch al weggeven alleen de Belgen en de Duitsers willen het niet hebben.

        Login om te reageren
        • Jipp zegt

          2 juli 2013 om 10:49

          @cocksdriveaudi: naast je afzichtelijke naam heb je dus ook ongefundeerde rare opvattingen over het zuiden, waar alles toch echt beter is dan boven de rivieren, maar dan ook alles.

          Login om te reageren
          • MLTB zegt

            2 juli 2013 om 11:12

            @Jipp: Tuuurlijk, nou ik ben blij dat ik daar niet woon.

            Login om te reageren
            • Jipp zegt

              2 juli 2013 om 11:23

              @MLTB: Ach het zuiden is al 150 jaar het onterecht ondergeschoven kindje van Nederland. Dit terwijl dit de belangrijkste regio is van Nederland en ook nog is de leukste..! Schaam je.

              Login om te reageren
              • MLTB zegt

                2 juli 2013 om 12:08

                @Jipp: Ligt er maar net aan in welke sector. En het accent kan me niet echt bekoren ;)

              • Jipp zegt

                2 juli 2013 om 12:10

                @MLTB: de belangrijkste sectoren van Nederland zo’n beetje?!

                Daarbij het accent klinkt nog altijd vriendelijker dan de noorderlingen.

              • MLTB zegt

                2 juli 2013 om 12:17

                @Jipp: Niet iedereen is een fabrieksarbeider. En ik ben best lief hoor? En accent is niet plat Amsterdams als je daarop doelt, gewoon neutraal

  10. Edge zegt

    1 juli 2013 om 20:20

    Die langere neus en schuinere voorruit doen hem geen goed. Maar goed, ik wacht even tot de persfoto’s en live beeldmateriaal uit andere hoeken voor ik hem ga afzeiken.

    Login om te reageren
  11. civic1990 zegt

    1 juli 2013 om 20:24

    Ik vind het net een namaak-Mini van zo’n Chinees imitatie merkje…

    Login om te reageren
    • Carreza zegt

      1 juli 2013 om 21:17

      @civic1990: dacht ik ook meteen… tja, je kan een design niet eindeloos blijven uitmelken, dit is het bewijs.

      Login om te reageren
    • jaapiyo zegt

      1 juli 2013 om 21:31

      @civic1990: Inderdaad. En er is zo’n Daihatsu o.i.d die in Nederland verkrijgbaar is, ook zo’n Mini-ripoff, daar lijkt deze nieuwe MINI ook op. Jammer.

      Login om te reageren
      • lennyv87 zegt

        1 juli 2013 om 21:50

        @jaapiyo: Daihatsu Trevis?

        Login om te reageren
      • escort77 zegt

        1 juli 2013 om 21:50

        @jaapiyo: een daihatsu die in Nederland verkrijgbaar is? Lijkt me niet…

        Login om te reageren
        • jaapiyo zegt

          1 juli 2013 om 22:25

          @escort77: Is dat een facepalm momentje? My bad…maar verkrijgbaar was dan in ieder geval. Tsja die kleine aziaatjes…Vroegah wist ik die ook nog allemaal wel uit elkaar te halen met naam en toenaam maar ik ben van ultra-die hard autonerd over de jaren wat gemellowed naar niveau gewoon die hard autonerd. De reviews van de Suzuki Wagon R plussen en dergelijke van deze wereld laat ik tegenwoordig aan me voorbij gaan.

          Login om te reageren
  12. lambo4all zegt

    1 juli 2013 om 20:25

    Kortom: weer minder mini en meer mainstream eenheidsworst.

    Login om te reageren
  13. CBR600rr zegt

    1 juli 2013 om 20:26

    Hij lijkt een stuk kleiner dan de huidige Mini.

    Login om te reageren
  14. jessetje zegt

    1 juli 2013 om 20:28

    Haha leuk ding;-D

    Login om te reageren
  15. Dev zegt

    1 juli 2013 om 20:31

    Wat is het toch met die grote stukken grijs/zwart plastic in de grills de laatste tijd. Zoveel fabrikanten doen dat en het ziet er niet uit. Trek dat gaas toch wat verder door ofzo en verberg de balk die dus waarschijnlijk ter ondersteuning dient daar achter.

    Login om te reageren
  16. awesome zegt

    1 juli 2013 om 20:32

    Ik wacht op het interieur, dat was namelijk de reden om geen Mini aan te schaffen.
    Daar wil je toch geen jaren tegenaan kijken?

    Login om te reageren
    • stirling zegt

      1 juli 2013 om 20:41

      @awesome: Misschien moet je toch maar op de niewe audi A1 wachten.
      Het interieur is juist 1 van de redenen om voor deze auto te kiezen.

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        1 juli 2013 om 21:11

        @stirling: welke de A1 of MINI? De A1 is wat kaal maar de MINI zag er zo goedkoop uit, daar zou zelfs Dacia zich voor schamen.

        Login om te reageren
  17. mpwpeter zegt

    1 juli 2013 om 20:33

    Ziehier: het bastaardkind van een BMW i3 en een FIAT 500L….

    Login om te reageren
  18. paulaner zegt

    1 juli 2013 om 20:43

    Wat lelijk dat plastic rondom de wielkasten. Verder een geslaagd en herkenbaar design. Die S moet weer een feestje zijn om in te rijden.

    Login om te reageren
  19. toyotafortuner zegt

    1 juli 2013 om 20:54

    Hij is er nog tuttiger op geworden, bah. De oer-mini, die is gewoon de mooiste, de leukste…

    Login om te reageren
  20. mashell zegt

    1 juli 2013 om 21:13

    Enorm flexibel voorwielaandrijver platform, stapels verschillende auto’s kun je er op bouwen maar de vulopening van de tank kan maar aan 1 kant. Wat klopt hier niet?

    Login om te reageren
  21. Carreza zegt

    1 juli 2013 om 21:15

    Lijkt wel of iemand zijn voet op de MINI heeft gezet… alles is gewoon veel te schuin en uit proportie.

    Meh!

    Login om te reageren
  22. Pallas zegt

    1 juli 2013 om 21:18

    Vond die rechtopstaande voorruit nou juist een sterk designelement.

    Login om te reageren
  23. schildpadje zegt

    1 juli 2013 om 21:20

    Een Mini met overhang hahahahaha!!!! Arme ziel…

    Login om te reageren
  24. jaapiyo zegt

    1 juli 2013 om 21:37

    RIP MINI en tevens wellicht de eerste ‘BMW’ die moet lijden onder de gruwelijke last die een FWD platform in combinatie met scherpe voetgangersveiligheid eisen met zich meebrengt. Een rare Nase die ver voor de voorwielen uitsteekt en het hele design optisch kapot trekt.

    De eerste new MINI was ook meteen de mooiste. Alleen jammer van dat fisher price dashboard en in eerste instantie ook dat stuurwiel.

    Login om te reageren
  25. Svda zegt

    1 juli 2013 om 21:39

    Ze moeten de naam eens aanpassen wat waar mini om bekend was vroeger is er niet meer. Maar nieuwe Mini is ook niet verkeerd en de S en Works rijden erg lekker.

    Login om te reageren
  26. tmenges zegt

    1 juli 2013 om 22:23

    Ben benieuwd hoe lang ze dit model nog blijven uitmelken! Moet wel zeggen dat de mini cooper het minst lelijke model is die ze in het gamma hebben. Ik bedoel de countryman hahahaha , er zal toch niet iemand met een eigen mening op de wereld zijn die dat opgeblazen gedrocht op wielen écht mooi vindt??

    Login om te reageren
  27. motherlover zegt

    1 juli 2013 om 22:31

    Niet mooi… De mini was nooit echt mijn ding, te rond en te gezellig ontworpen.. Maar dit design is echt ontzettend onsamenhangend in mijn optiek

    Login om te reageren
  28. punkisback zegt

    1 juli 2013 om 23:13

    Omvang en gewicht nog wat omlaag, leuk 3 pittertje met turbo erin. Succes gegarandeerd!
    Respect voor BMW!

    Login om te reageren
  29. mercedesclk350 zegt

    1 juli 2013 om 23:20

    Hartstikke leuk! Het Mini idee blijft en het is een nieuw jasje! Vind het echt mooi!

    Login om te reageren
  30. levivdw97 zegt

    1 juli 2013 om 23:23

    Achterkant lijkt wel een RR Ghost.. en dat past al helemaal niet bij een Mini..

    Login om te reageren
  31. CedricH zegt

    1 juli 2013 om 23:49

    Eerste reactie: jak. Ik heb zelf een huidige generatie Mini maar in zo’n ding wil ik niet gezien worden. Die voorkant lijkt echt uit proportie, het lijkt alsof de motor in lengterichting gaat geplaatst worden en niet meer dwars. Hopelijk is dit het niet.

    Die schuinere ruit helpt misschien wel met het slijten van de ruitenwissers, dat is nu echt een issue op het huidige model.

    Login om te reageren
  32. The360box zegt

    2 juli 2013 om 00:07

    Vind hem er zo echt veel beter uitzien m.b.t. de achter-units en de strakgetrokken koplampen, beetje a la Porsche.

    Login om te reageren
  33. michelinman zegt

    2 juli 2013 om 08:17

    De voorkant lijkt op een vis en de achterkant lijkt op een fiat 500 gekruist met een Rolls Royce Ghost…
    Geef mij toch maar de heel eerste mini hoor…

    Login om te reageren
  34. upstream zegt

    2 juli 2013 om 08:23

    Die koplampen doen me denken aan een stoned versie van de normale mini en die overhang aan een bigg ass girl versie… Dus ja! Inderdaad! The dutch mini!

    Login om te reageren
  35. little0john zegt

    2 juli 2013 om 09:23

    Dit is geen mini meer naar mijn idee … design team is naar maar mijn mening beetje door geslagen, zoals eerder aangehaald werd, de lijnen van front tot a style is buiten verhouding en vooral de koplampen en dan die achter kant …. erg jammer dit en dat voor een legendarische naam

    Login om te reageren
  36. r2d2 zegt

    2 juli 2013 om 09:29

    Die koplampen….doet me denken aan deze…gelukkig hebben ze dat ook gefixed

    Login om te reageren
  37. Esprit_de_Flandre zegt

    2 juli 2013 om 12:40

    Hé, wat een rip-off van de Lifan 320… :)

    Login om te reageren
  38. GregBem zegt

    3 juli 2013 om 17:00

    MINI heeft op de gelekte foto’s gereageerd met een erg grappig persbericht:

    Oxford. Aggressive and relentless papping is something British celebrities have had to learn to live with. Members of the Royal Family, as well as actors, footballers and top models are all familiar with the sensation of being caught in uncompromising situations, and now MINI is the latest victim. Absolutely unaware and without make-up, the youngest member of our family was caught by sensationalist photographers in a highly private moment. The young one was yellow and completely defenceless. We understand the worldwide interest in our family but it is not the British way to send such unfavourable pictures around the globe.

    But like a good stiff-upper-lipped Brit, MINI shall not complain, although we would like to officially state that we are not flattered. The published pictures do not reflect our good looks any way. As every celebrity knows, those extra long telephoto lenses have the devastating ability to negatively distort all surfaces, lines and angles. Therefore our advice: next time come closer to the object of desire. If that doesn’t work, don’t worry, shortly you will have the opportunity to experience the MINI up close and personal, and to take pictures from all angles.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North