• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

NL Project: de vetste BMW 7-serie met V8 uit M5

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 25 januari 2018 om 15:21 – 35 Reacties

Afbeelding NL Project: de vetste BMW 7-serie met V8 uit M5Afbeelding NL Project: de vetste BMW 7-serie met V8 uit M5Afbeelding NL Project: de vetste BMW 7-serie met V8 uit M5Afbeelding NL Project: de vetste BMW 7-serie met V8 uit M5Afbeelding NL Project: de vetste BMW 7-serie met V8 uit M5Afbeelding NL Project: de vetste BMW 7-serie met V8 uit M5

Dit is de vetste BMW 7-serie met een M5 V8
Jawel, dit is nog eens een leuke auto!

De mannen (en vrouwen?) van JD Customs hebben weer eens een puik staaltje werk afgeleverd. Na de Bloemendaalse strandwacht voorzien te hebben van een retedikke G-Klasse en wat extra vermogen voor de verschillende Audi’s van Afrojack, hebben ze zich de laatste tijd gericht op een Duitse klassieker: de BMW E23 7-serie.

Het tuningsbedrijf maakte een eigen interpretatie van deze fantastische E23. Er is flink gewerkt aan de schone slaper. Het ware pronkstuk van de auto is echter de engine swap die hij heeft doorstaan. Zo werd de originele zescilinder uit de 745i gelepeld, om ruimte te maken voor de grommende achtcilinder uit de E39 M5. Zodoende trekt de 7-serie voortaan 400 pk uit zijn V8.

Ook op esthetisch gebied zijn er genoeg dingen veranderd. Met name de binnenzijde heeft flink wat nieuwe materialen voorbij zien schieten. Het originele zwarte interieur is eruit gesloopt en maakt plaats voor een fraai maar ietwat kitscherig cognag gekleurd interieur. Aan de andere kant draagt dit alleen maar bij aan de gangster-achtige uitstraling die de auto om zich heen heeft hangen. Daarnaast gooide men er nog een stevige set 20″ Rotiforms onder.

Dit is de vetste BMW 7-serie met een M5 V8

De meningen over het interieur, exterieur en de motorwissel zullen ongetwijfeld mijlenver uiteenlopen. Dat is verder geen probleem, want voor deze auto geldt: hoe spraakmakender, hoe beter. Geloof je me niet? Luister maar!

Ook interessant!

  • Standaard BMW 5 Serie krijgt M5 power van AC Schnitzer
  • Dit is de eerste BMW M5 CS van Nederland
  • Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
    Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
  • BMW M5 Touring
    BMW M5 Touring komt er waarschijnlijk gewoon

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
  • LANDO NORRIS IS DE F1 WERELDKAMPIOEN VAN 2025
  • De enige Bugatti EB110 op Nederlands kenteken is gespot!
FacebookTweetPinLinkedIn

5-serie, 7-serie, BMW, e23, e39, jd-customs, m5, motor, tuning, V8

Vorig bericht: « Worden we heet van de nieuwe Toyota Yaris Design Sport?
Volgend bericht: Rijschoolhouders mogen nog even geile beren zijn »

Lees Interacties

Reacties

  1. 3246cm252kw zegt

    25 januari 2018 om 15:29

    Prachtig project! Dat zal wel lekker hard gaan! Eigenlijk zou ik nog wel eens zo’n blok in mijn E46 bouwen maar weet niet of dat nog lang op gaat schieten met de milieu-eisen van deze tijd en die er nog aan gaat komen…

    Login om te reageren
    • kennone zegt

      25 januari 2018 om 17:12

      @3246cm252kw: gewoon doen. Nu kan het nog

      Login om te reageren
  2. kniesoor zegt

    25 januari 2018 om 15:30

    Aan het vakmanschap waarmee de verbouwing is uitgevoerd twijfel ik niet, maar kan de auto desondanks niet mooi vinden, m.n. vanwege de in mijn ogen af-grij-se-lijke velgen. Interieru kan dan weer wel, zeker omdat er geen rare stuurtjes of andere narigheid in gestopt is.

    Login om te reageren
    • e1000bmw zegt

      27 januari 2018 om 10:26

      @amghans: ben het helemaal met je eens.

      Login om te reageren
  3. macmiller zegt

    25 januari 2018 om 15:31

    Op het interieur en de velgen na is het best leuk.

    Login om te reageren
  4. berlinetta zegt

    25 januari 2018 om 15:36

    Op de zwarte velgen en het alcantara dashboard vind ik het wel mooi. Alleen vind ik deze generatie 7-serie niet bijzonder goed gelukt.

    Login om te reageren
    • e1000bmw zegt

      27 januari 2018 om 10:30

      @berlinetta: de E23 kon zich ook nog niet echt met een Mercedes S concurreren/meten. Zijn voorloper, de E3, deed dat net wat beter. Maar echt Oberklasse werd het pas met de E32.

      Login om te reageren
  5. viezefreddyw zegt

    25 januari 2018 om 15:43

    Het is een mooie wagen, laat ik dat voorop stellen. Maar ik had hem wel wat klassieks meegegeven tijdens de verbouwing van deze auto. De velgen vind ik niet mooi, de kleur er van ook niet en het interieur vind ik in het zwart het mooist. Ik had daar vrij weinig aan gedaan verder.

    Maar buiten dat is het wel een erg gave auto!

    Login om te reageren
  6. bmwfreak038 zegt

    25 januari 2018 om 15:52

    Erg geslaagd project, interieur ben ik niet helemaal over uit. Velgen zijn modern, maar ogen nog enigzins retro met het design, dat kan ik zeker waarderen. Ik denk dat de meningen erover uiteenlopen door generatie “verschil” imo. Bijv: De eind 30 zullen het wat minder waarderen dan ik, (pas 30) oftewel eind 80 constructiejaar?.

    Login om te reageren
  7. porschepdk zegt

    25 januari 2018 om 15:57

    Handbak in een 7-serie… jammer

    Login om te reageren
    • f31bmw320d zegt

      25 januari 2018 om 16:25

      @porschepdk: 3traps automaat was destijds de norm en het donorblok uit een e39 M5 was handgeschakeld. Automaat daarop aanpassen zou het nogal wat gecompliceerder maken lijkt me.

      Login om te reageren
  8. amersfoorter zegt

    25 januari 2018 om 15:59

    Die wielen en getinte achterruiten graag direct eraf. Rest mooi gedaan

    Login om te reageren
  9. giulio zegt

    25 januari 2018 om 16:00

    die geblindeerde ruiten maken het echt af.

    Login om te reageren
  10. duitslaagvliegen zegt

    25 januari 2018 om 16:06

    (..) die velgen man…..
    Zoveel tijd besteed aan zo’n goed project en dan in een overmoedige vlaag van onachtzaamheid ga die velgen bestellen,…..triest

    Login om te reageren
    • duitslaagvliegen zegt

      25 januari 2018 om 16:11

      @duitslaagvliegen: Het oude interieur was niet slecht hoewel een beetje aftands, het nieuwe interieur vind ik redelijk gelukt, maar had ik een ook zekere retro-touch meegegeven…. En dat geef ik toe, dat is moeilijk te realiseren

      Login om te reageren
  11. E34M5Touring zegt

    25 januari 2018 om 16:06

    Setje knappe originele wielen eronder en je sleeper is compleet! Vind het interieur wel mooi zo eerlijk gezegd.

    Login om te reageren
    • O plaat zegt

      25 januari 2018 om 17:41

      @e34m5touring:
      Velgen blijven het moeilijkste dilemma bij “resto mods”. Originele velgen zijn zwaar en door er zijn geen goede banden voor te vinden zijn nekken ze jouw wegligging en ze zijn meestal te klein voor betere remschijven. Steek je velgen die op die vlakken wel goed zijn, maken ze jouw auto in 99% van de gevallen spuug lelijk.

      Login om te reageren
      • baasbas zegt

        25 januari 2018 om 18:33

        @shiva: …dan zou ik bbs honingraat velgen kiezen in de kleinste maat die nog past (na een remmen upgrade). Rekening houden met onafgeveerd gewicht voor de wegligging lijkt me iets overdreven voor deze auto

        Login om te reageren
  12. MaartenD zegt

    25 januari 2018 om 16:13

    Wat een beest, geweldig!

    Login om te reageren
  13. flashevan zegt

    25 januari 2018 om 17:00

    Op foto 4 is toch duidelijk te zien dat het om 19″ gaat. Ik had m zelf op een paar mooie 16″ of 17″ originele bmw honingraad velgen gezet. Just my 2 cents

    Login om te reageren
    • escort77 zegt

      25 januari 2018 om 17:12

      @flashevan: ik hoop dat de remmen ook een upgrade hebben gehad, dat moet dan wel passen natuurlijk.

      Login om te reageren
  14. Pumpstick zegt

    25 januari 2018 om 17:03

    Op de bandjes staat ZR 19… dan zullen de Rotiforms ook wel 19″ zijn.
    Wat lijkt 19″ inch trouwens nog ontzettend groot onder zo’n ouwe 7!

    Login om te reageren
    • Senne zegt

      25 januari 2018 om 17:45

      @Pumpstick: 19″ is ook groot…

      Login om te reageren
      • peug206 zegt

        25 januari 2018 om 19:42

        @senne: past onder een hedendaagse polo volgens sommige bevolkingsgroepen… ;-)

        Login om te reageren
  15. rufctr01 zegt

    25 januari 2018 om 17:18

    De velgen zijn lelijk. Misschien een setje Alpina velgen eronder uit die tijd.

    Login om te reageren
  16. duitslaagvliegen zegt

    25 januari 2018 om 17:22

    Deze originele m535i velgen zouden beter staan en geven een originele retro look
    https://www.youtube.com/watch?v=7pA3VA7ggl4

    Login om te reageren
    • Senne zegt

      25 januari 2018 om 18:21

      @duitslaagvliegen: De velgen uit het filmpje zijn BBS RC090 en waren leverbaar voor/op de e39 Bmw 5-serie.
      Origineel m535i zijn TRX velgen die niemand wil hebben omdat je aan een vreemde en dus lastig / duur te verkrijgen bandenmaat vast zit.

      Ik ben het overigens wel met je eens dat deze wielen zo’n 430x beter zouden staan.

      Login om te reageren
  17. 991gt3rs zegt

    25 januari 2018 om 17:35

    @ikschrijfookoverautos: Cor Millenaar heeft de G-Klasse afgeleverd aan de vrijwillige reddingsbrigade van Bloemendaal: https://www.facebook.com/cormillenaar4x4/posts/1293110057445877
    JD heeft alleen de auto gewrapt.

    Login om te reageren
  18. Senne zegt

    25 januari 2018 om 17:50

    Heel erg jammer dit…
    Verschrikkelijk pauper interieur, wielen zijn ook om te huilen.

    Keuze van de motor is prima maar uit de m102/m106 was een stuk meer power te halen zonder al te gek veel aanpassingen.

    Login om te reageren
  19. krauwbak zegt

    25 januari 2018 om 18:08

    Kirgizië approved. Snel geef me een AK

    Login om te reageren
  20. syncro51 zegt

    25 januari 2018 om 18:54

    Dit is porno! Like Ron Jeremy ?

    Login om te reageren
  21. e28forever zegt

    25 januari 2018 om 18:55

    Hmmm, ik zie heldere koplampen en foute wielen, spijtig want het idee op zich is wel fijn.
    Een goeie restomod blijft qua look in de juiste tijdsgeest.

    Login om te reageren
  22. toyotavenray zegt

    25 januari 2018 om 19:26

    Echt een mooie auto geworden. zeker in combinatie van interieur met de zwarte lak.

    Login om te reageren
  23. dracae zegt

    25 januari 2018 om 19:35

    Op zich leuk, het interieur is enorm opvallend en zo te zien strak gedaan, maar de velgen….

    Login om te reageren
  24. e1000bmw zegt

    27 januari 2018 om 10:33

    Dat 745i-blok was in die tijd al rete zeldzaam. Had die erin gelaten met een andere turbo. Dit is Just another swab…

    En ja, toen was een handbak in een 7-serie nog heel normaal; het was geen Mercedes…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North