Dit is een auto voor brave huisvaders

Auteur: , 41 Reacties

Omdat het altijd beter kan.

We moesten er even over nadenken op de redactie, maar niemand van ons had stil gestaan bij het feit dat er al een tijdje geen ‘niet-premium E-segment’ sedan meer leverbaar was. Vroeger had elk zichzelf respecterend merk zo’n comfortabel vlaggenschip in de aanbieding, maar als het geen premium is, dan verkoopt het niet in die prijsklasse.

Enfin, met de Camry betreed Toyota weer dit specifieke gedeelte van de markt. De aanbieding van de Camry is een heel verfrissende: gewoon een lel van een auto. Eigenlijk alles wat je nodig hebt op het gebied van veiligheid, betrouwbaarheid, ruimte en comfort. Qua prestaties hoe je er niet al te veel van voor te stellen, dankzij de viercilinder hybride, maar qua real-time zuinigheid zou het weleens een verrassing kunnen zijn.

Kortom: deze auto zou weleens een groot succes kunnen worden. Niet in Nederland natuurlijk, het is geen compacte crossover om de drempels mee te bestijgen. Mocht je in een gebied wonen waar de Camry zéér populair is (in de Verenigde Staten zijn ze werkelijk waar niet aan te slepen), wil je je natuurlijk onderscheiden. Zoveel verschillende uitvoeringen zijn er niet van de Camry. Gelukkig boekt het Japanse Artisan Spirits een passende oplossing.

Artisan Spirits Toyota Camry '19

De auto krijgt een behoorlijk uitgebreide bodykit mee. De splitter is misschien een beetje veel van het goede, maar het zorgt elk geval voor een lekker agressieve uitstraling. De velgen van deze Camry lijken een beetje op die van Daniel zijn Peugeot 406 in de film Taxi, maar dat waren TSW Imola velgen, dit zijn heuse OZ wielen. De sideskirt is een beetje teveel van het goede, maar die achterkant is lekker dik. De bumper doet denken. aan die van een Lexus, de uitlaten al helemaal: de diagonaal geplaatste uitlaten zijn een knipoog naar de Lexus IS-F.

Artisan Spirits Toyota Camry '19

Wit is een beetje een ongelukkig kleur met dit soort bodykits: het ziet er vaak opgeplakt uit (wat het in feite ook is). Maar in het donkergrijs, met dat zwarte dak, die OZ-velgen in het zwart en rood leer heb je wel een heerlijk foute bak. Omdat het een Toyota is ook weer niet te fout, het voordeel van nul premium pretenties. Wel is het zaak de auto niet zó ver te verlagen, anders kom je de vinexwijk niet meer uit. Als het een tandje minder mag, is de bodykit van TRD wellicht een optie.



41 reacties

Waar valt de prachtige Kia Stinger dan onder?
@jpoers: goede! Officieel is dat een D-segment vierdeurs coupe nogwat dinges geval.
Inderdaad gelijk en is een platgeduwde Hatchback geen sedan.
@willeme: een mondeo is ook zeker officieel een d-segment?
@jpoers: Yes, correct. Net zoals de Peugeot 508, Skoda SuperB en Renault Talisman.
@wouteraerox: wat maakt deze dan een E segmenter? Anders gezegd wat is bij Toyota de D segment? C is de auris/Carolla.
@jpoers: d segment is de Toyota Avensis.
@jpoers: pulp
Camry uiterst betrouwbaar fijn rijdend net als de meeste Toyota’s …

maar (vroeger) net zo opwindende vormgeving als…

neus niet mijn ding… de test toch aangenaam ogend en uit ervaring met Camry zeg ik laat maar komen
@wahltiroler: En in Amerika met 3,5 liter V6, die hou je niet zomaar bij.
@wahltiroler: Juist, in mijn jonge tijd zag een Camry er totaal anders uit.
Maar of ze nog steeds even betrouwbaar zijn dan toen, daar heb ik mijn twijfels over.
Zo hé, wat een dikke en gave apparaat zeg!
Doet mij meteen aan Taxi denken!
@dutchdriftking: Inderdaad! Zeker met die centerlock wielen. Kom maar door met Taxi Tokyo.
Iets te hoog Tupperware gehalte in mijn optiek!
Laat maar lekker in murica ..
Kunnen NLers toch niet betalen ..
@lincoln: *willen
@sirprize:

Brave huisvaders komen hier niet verder dan een Stasi huur mobiel van Pon ism de NL staatsbank ..
@lincoln: word je zelf niet moe van die eeuwige holle retoriek? Jouw patent op de waarheid is al een tijdje verlopen, en je bent te oud voor het moderne trollwerk. Maar, alles voor de likes, nietwaar?
@sirprize:

Rectificatie ..
Kennis economen kunnen em wel betalen .. omdat ze zoveel kennis hebben van economie ..
@sirprize:

Slaves shall serve ..
@lincoln: Behemoth… wat een kutherrie
@lincoln: Ad rem én muzieksmaak. Prima combo.
@lincoln: ha ik moest lachen.
Sjesus wat een gedrocht is dit. Krijg je zo een bekeuring voor zicht vervuiling. De tekenaar is wel een paar keer uitgeschoten met z’n pennetje
@him: die tumor onder het achterlicht had inderdaad niet gehoeven. Smoelt verder wel lekker.
@nasty: tumor zit ook op de neus en errug veel nose hang
Zou zo’n ontwerper nu af en toe een stapje achteruit gedaan hebben en gedacht hebben: “Nee, het is toch nog niet druk genoeg, ik doe er nog een paar lijntjes bij”
zo mooi
In welke categorie valt de Skoda Superb dan?
@escort77: Is tegenwoordig een “hatchback” de vorige had een twindoor. Zowel sedan als hatch.
Een standaard 2019 Camry is gewoon een mooie auto.
Jammer dat zoiets hier niemand koopt. Vroeger hadden we de Alfa 164/166, Lancia Thema, Peugeot 605, Citroen XM en C6, Opel Omega, Ford Scorpio, Fiat Croma, en vast nog meer gewoon hele goede, non premium, super relaxte en ruime auto’s.
Gelukkig is dit in Amerika nog steeds maar een middenklasse. En heeft het daar in ieder geval nog bestaansrecht.
Binnenkort met een 20-jarige puistenkop achter het stuur te zien op de snelwegen rond Hong Kong!
De ontwerper moest zeker steeds niesen toen die dit ontwierp? Bij iedere nies, weer een streek op ‘t ontwerp erbij…
Wél heel erg verlagen aub, als hij de Vinex wijk niet uit kan dan komen we hem hopelijk niet tegen…

Als ik er niet scherp naar kijk valt het wel mee. Maar met gefocuste ogen is het over de top…
Een gevalletje “schoon van ver, maar verre van schoon” zoals ze hier in Antwerpen zeggen…
Ik vind het er niet uit zien. De spoilers zijn over de top.
Vind het een geslaagde bodykit.
Wat een rare lijnen, kom op Toyota, kan toch beter!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).