• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit zijn de 8 krachtigste diesels die je nu kunt kopen

Auteur: sir_smokalot, gepost 16 november 2015 om 18:25 – 100 Reacties

Wild diesel!


De laatste maanden zitten dieselauto’s een beetje in het verdomhoekje, en dus wordt het ter afwisseling tijd voor een dieselartikel zonder bittere bijsmaak. Dit zijn de hardst sleurende diesels die je op dit moment nieuw kunt kopen.

Nu dieselgate nog volop een item is, en steeds meer stedelijke politici de dieselmotor als lijdend voorwerp in hun eigen politieke machinaties gebruiken, is het de vraag hoe de toekomst er uitziet voor de oliestoker. We kunnen er nog niet veel over zeggen, maar het leek ons een mooi moment om de grootste, dikste en krachtigste dieselblokken onder elkaar te zetten. Wie weet staan er over 5 jaar alleen nog maar driecilinders in…

8. Maserati Quattroporte V6 diesel – 3.0 V6 ; 600 Nm / 275 pk

Als je aantallen wilt draaien in Europa, monteer dan een diesel. Maserati nam het advies ter harte, en de verkopen schoten omhoog.

7. Mercedes 350 d – 3.0 V6 ; 620 Nm / 258 pk

Mercedes heeft de V8 diesel uitgebannen, waardoor de 350d nu het sterkste blok is. De zespitter vind je in een grote hoeveelheid Benzen.

6. Audi A6/A7 Competition BiTDI – 3.0 V6 ; 650 Nm / 326 pk

Aangezien Audi in zijn huidige A8 geen dieselmotor meer levert moet je uitwijken naar een A6 of A7 als je wilt nagelen. In de non-SUV top-dieselversie levert de dubbel geblazen V6 bovenstaande waarden.

5. Jaguar XF Diesel S – 3.0 V6 ; 700 Nm / 300 pk

Jaguars topdiesel kreeg in de nieuwe XF een serieuze upgrade, van 275 pk en 600 Nm naar 300 paarden en 700 Newtonmeters.

4. Audi SQ5 TDI Plus – 3.0 V6 ; 700 Nm / 340 pk

Audi gaf nog eens een klap op zijn goedverkopende SQ5 TDI, met een bijna-top3-notering als resultaat.

3. Land Rover Range Rover SDV8 – 4.4 V8 ; 740 Nm / 339 pk

Wanneer je Range Rover rijdt, dan wil je ook een V8. De Britten komen aan de klantwensen tegemoet, en leveren hun topmodel met een zware achtcilinder-oliestoker.

2. BMW x50d – 3.0 I6 ; 740 Nm / 381 pk

BMW is met zijn stevig getunede tri-turboblok de koning van de dieselende zescilinders. Het blok ligt zowel in de 5- en 7- Serie als in de X5 en X6.

1. Cayenne Diesel S en Audi A8 4.2 TDI – 4.2 V8 ; 850 Nm / 385 pk

De Cayenne Diesel S en de A8 staan bovenaan een vooral Duits podium. Niet heel verwonderlijk, hij heeft 2 cilinders en 1.200 cc meer dan bijna al zijn concurrenten, maar toch. Het is bij ons weten samen met de Range Rover de enige overgebleven diesel-V8 die je nu nog nieuw kunt kopen, afgezien van Amerikaanse pickup-import met een dikke Duramax onder de kap.

De sterkste Volvo, de V60 D6 (2.4 I5 ; 440 (640) Nm / 215 (280) pk) haalde de lijst net niet. De kleinere vijfpitter in de D6 heeft aan zijn hybrideondersteuning niet voldoende om de niet-hybride diesels het hoofd te bieden, tussen haakjes staan de gecombineerde waarden.

De absolute dieselbaas, de Q7 V12 TDI, is al geruime tijd uit de verkoop, maar krijgt een opvolger met een dikke V8 TDI die ook in de Bentley Bentayga (en in de Audi A8?) komt te liggen. Als we volgend jaar nog eens zo’n lijstje maken dan kan de Q7 topdiesel er in. Het blijft een Duits feestje…

Ook interessant!

  • Land Rover Range Rover D350 rijtest
  • Audi Q4 e-tron rijtest video
  • Audi RS e-tron GT rijtest
    Audi RS e-tron GT rijtest video
  • Audi Q7 55 TFSIe rijtest video

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

a6, A7, Audi, BMW, cayenne, Diesel, Jaguar, Land Rover, lijstjes, Maserati, Porsche, quattroporte, range-rover, sq5, SUV, X5, xf

Vorig bericht: « Mercedes-AMG C63S Coupé: rijtest en video
Volgend bericht: Beelden Audi RS6 DTM-roof morgen in Opsporing Verzocht »

Lees Interacties

Reacties

  1. kahraman11 zegt

    16 november 2015 om 18:29

    BMW heeft dus relatief de sterkste dieselblok wat er nu nieuw te koop is!

    Login om te reageren
    • mzonneveld zegt

      16 november 2015 om 18:41

      @kahraman11: Nu wel, maar ik denk dat audi straks een stapje hoger gaat met hun SQ7 met V8 diesel

      Login om te reageren
    • ettie zegt

      16 november 2015 om 18:58

      @kahraman11: bmw had het hele rijtje kunnen vullen met de 30d’s, 35d’s en 50d’s

      Login om te reageren
    • johanhummer9 zegt

      16 november 2015 om 19:00

      @kahraman11: het*

      Login om te reageren
    • parker zegt

      16 november 2015 om 19:52

      @kahraman11: dat

      Login om te reageren
  2. ferrariman zegt

    16 november 2015 om 18:33

    Vin diesel had de beste autos

    Login om te reageren
    • Sir_Vmax zegt

      16 november 2015 om 20:54

      @ferrariman: k vin diesel stinken

      Login om te reageren
  3. lincoln zegt

    16 november 2015 om 18:34

    Nou @lekbak ..
    Kom eens effe met wat echte cijfers ..
    Want smoke bakt er helemaal nix van ..

    Login om te reageren
    • lekbak zegt

      16 november 2015 om 19:13

      @lincoln: eigenlijk boeien die nieuwe motoren mij niet zo heel erg. Wärtsilä wint uiteraard met zo’n 110.000 pk maar die haal je niet ergens van de plank.

      In de binnenvaart wint denk ik de geniale motorbouwer uit België. Abc gaat tot 7 of 8000 pk. Volledig mechanisch! Samen met wärtsilä de enige motorbouwer die nog leuk spul op de plank heeft staan voor mijn beroep. Al houdt dat bij zo’n 2200pk wel op, daarboven raak je het niet meer kwijt op die kleine schroefjes die we gebruiken.

      Login om te reageren
      • gwnbmw zegt

        16 november 2015 om 19:28

        @lekbak: http://i.imgur.com/T4AXHT8.jpg serieus… lepel dit ding is in een auto, hij zakt waarschijnlijk meteen door de grond…

        Login om te reageren
      • 406_v6 zegt

        16 november 2015 om 20:25

        @lekbak: de 14RT-flex96C, 14 cylinders in lijn, zuigerdiameter (boring) 96cm…zéér, zéér imposant stuk techniek. Je vraagt je af hoe ze zo’n kolossaal blok zo nauwkeurig kunnen bouwen.

        Login om te reageren
        • lekbak zegt

          16 november 2015 om 22:57

          @406_v6: die krukas, dat ding is absoluut enorm. De rest geloof ik wel, dat komt niet zo precies of is niet onmetelijk groot.

          Hoewel ik het echt indrukwekkend vind mis ik altijd het levende gevoel bij die grote motoren. Bij een oude langzame binnenvaart motoren zie je die tuimelaars gaan, je voelt de brandstofpomp tikken. Je hoort exact welke cilinder een klap geeft. En dat allemaal tegelijk, in één oogopslag.

          En dan het onderhoud aan die dingen. Een motor die helemaal van jezelf is een beurtje geven. Met een plamuurmes de sludge uit het carter scheppen en vervolgens ff de motor van binnen met gasolie schoonmaken. Dan de spelingen afstellen en pakkingen maken. De olie pak je niet uit je kofferbak maar van de aanhanger, omdat het te veel is voor in de auto. Geweldig gewoon.

          Login om te reageren
          • 406_v6 zegt

            17 november 2015 om 10:46

            @lekbak: ik herken het helemaal; heb zelf ooit een Stork Ricardo 5 cylinder gereviseerd, machtig mooi. Elke 2 uur de machinekamer in, klepstoters, tuimelaars, injectoren met een oliespuit van nieuwe goudgele smeerolie voorzien. Max. 600 rpm en een geweldig geluid, zeker stationair!

            Login om te reageren
      • nikos zegt

        17 november 2015 om 07:13

        @lekbak: je bent goed op de hoogte van deze grotere motoren! Vergeet MAN Diesel

        Login om te reageren
        • lekbak zegt

          17 november 2015 om 07:35

          @nikos: die heb ik bewust overgeslagen. Ik heb ze niet vermeld omdat ze niet de grootste hebben en niet aan de binnenvaart leveren (bij mijn weten).

          De motor die ik wel ben vergeten is mak. Ook redelijk laagtoerige motoren. Worden nog wel eens gezet in de grote duwboten zoals de veerhavens.

          Login om te reageren
  4. m-tfsi zegt

    16 november 2015 om 18:35

    Geen A8 met diesel??
    Kennis heeft vorige week (in Nederland) een A8 3.0 TDI besteld (niet uit voorraad).
    Lijkt me heel vaag dit

    Login om te reageren
    • jeroen13 zegt

      16 november 2015 om 20:44

      @m-tfsi: audi levert idd gewoon nog de 4,2 tdi, maar dat is echter wel dezelfde motor als in de cayenne ligt ;)

      Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      17 november 2015 om 00:15

      @m-tfsi: Mijn fout, ik zat bij de controle in de S8-statistieken te neuzen, en daar vind je natuurlijk geen diesels.

      Login om te reageren
      • m-tfsi zegt

        17 november 2015 om 12:14

        @sir_smokalot: gelukkig maar want die V8 diesel is zo verschrikkelijk lekker !

        Login om te reageren
  5. f12pjo zegt

    16 november 2015 om 18:36

    Een maserati in de top 8, maar niet zoals Alfieri het zich waarschijnlijk voorgesteld had

    Login om te reageren
  6. norge zegt

    16 november 2015 om 18:37

    Die cijfers van de Audi zijn gecontroleerd op echtheid?

    Login om te reageren
  7. e1000bmw zegt

    16 november 2015 om 18:38

    *kuch* Caterpillar *kuch*

    Login om te reageren
    • henkhupelschoten zegt

      16 november 2015 om 18:49

      @e1000bmw523i: Zijn Leopard tanks ook particulier verkrijgbaar?

      Login om te reageren
      • 406_v6 zegt

        16 november 2015 om 20:20

        @henkhupelschoten: daar ligt een 12 cylinder MTU in van zo’n 1500 PK.

        Login om te reageren
  8. granlusso zegt

    16 november 2015 om 18:39

    En vroeger maar sjorren aan die turboloze dieseltjes met 40pk, toen stelde je nog niks voor

    Login om te reageren
    • norge zegt

      16 november 2015 om 18:40

      @granlusso: Ik had een Golf diesel met 60 peeka…..Of zou ik toen al belazerd zijn?

      Login om te reageren
  9. oranje123456789 zegt

    16 november 2015 om 18:39

    Die 3.0’s van audi … Niet kapot te krijgen …

    Login om te reageren
    • rufctr01 zegt

      16 november 2015 om 19:31

      @oranje123456789: van de directeur toch kapot gelopen binnen 10.000km. Dus wat je zegt klopt niet helemaal. En als je googled kom je ook best wel het eea tegen.

      Login om te reageren
      • 1audi1 zegt

        16 november 2015 om 23:55

        @rufctr01: Wat vervelend voor je baas.. Hij stopt zijn gefrustreerde onderdanen zeker in een 1.2 vag diesel?

        Login om te reageren
        • davidovic zegt

          17 november 2015 om 08:09

          @1audi1: Lol… Nagel op de kop.

          Login om te reageren
        • sjeppie156 zegt

          17 november 2015 om 09:46

          @1audi1: typische audirijder reactie dit. Dat suprieure gevoel ;p

          Login om te reageren
          • 1audi1 zegt

            17 november 2015 om 11:54

            @sjeppie156: Ben ik even blij dat ik geen audi rij dan

            Login om te reageren
          • davidovic zegt

            17 november 2015 om 12:23

            @sjeppie156: Er zijn maar erg weinig mensen die denken dat ze geen mensenkennis hebben.

            Login om te reageren
  10. allesmetturbo zegt

    16 november 2015 om 18:40

    V12 diesel, wat een bakbeest

    Login om te reageren
  11. isobmw zegt

    16 november 2015 om 18:41

    Zo’n M550D zou ik wel willen hebben! Ziet er goed uit, zuinig en snel! Moet het voorlopig nog doen met m’n e60 530D M sport, 500 nm 235 pk

    Ik dacht nog na over chippen, maar is dat niet slecht voor het blok?

    Login om te reageren
    • nord zegt

      16 november 2015 om 19:05

      @isobmw: ja heel slecht.

      Login om te reageren
    • ej20g zegt

      16 november 2015 om 19:56

      @isobmw: als je naar een goede tuner gaat is er niks aan de hand. Laat het afstellen het liefst bij een bedrijf doen wat echt goed bekend is met jouw merk en type auto. Dan hoef je je geen zorgen te maken.

      Login om te reageren
      • isobmw zegt

        16 november 2015 om 20:25

        @ej20g: thnx indd moet wel een goeie tuner zijn

        Login om te reageren
    • wimbraber zegt

      16 november 2015 om 20:07

      @isobmw: mooi man. Mn pa had dezelfde motor in zn E61, geweldig blok, Klinkt ook heel mooi voor een diesel vind ik en koppel in overvloed. Veel plezier er mee straks in de winter ?

      Login om te reageren
      • isobmw zegt

        16 november 2015 om 20:30

        @wimbraber: in de winter is het zeker leuk maar ik ben er ook zuinig op, met m’n vorige e60 525d schade gehad in de winter beetje jammer, m’n mustang cobra ga ik sowieso niet gebruiken in de winter, gleed net alle kanten op met nat wegdek

        Login om te reageren
    • kennone zegt

      16 november 2015 om 21:00

      @isobmw: kan gewoon. Als je hem normaal op temperatuur rijd is er niets aan de hand. En het verschil is echt enorm!!

      Login om te reageren
  12. grrrrommmmm zegt

    16 november 2015 om 18:42

    De 4.2 is toch nog gewoon te bestellen bij Audi?

    Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      16 november 2015 om 23:02

      @grrrrommmmm: Ja. Nog gewoon leverbaar. Op de Audi site wordt de 4.2 TDI nog wel vermeld, ook in de configurator App (die verassend up to date is). Ook op Carbase staat aangegeven dat ie gewoon leverbaar is.

      Echter: je moet even doorscrollen. Als je kijkt naar de beschikbare motoren op Carbase, dan zie je alleen de dieselmodellen. En op de site zie je bij motorvarianten alleen de 3.0 TFSI, voor de diesels moet je ook hier even doorscrollen. Dus ik denk dat @sir_smokalot dat over het hoofd heeft gezien.

      Kan gebeuren, de rest klopt allemaal wel ;-), alhoewel de A8 dan wel op nummer twee had gestaan ;-)

      Login om te reageren
      • sir_smokalot zegt

        17 november 2015 om 00:20

        @gtwillem: Ja, ik zat te pitten vwb de Audi A8’jes.

        Login om te reageren
        • gtwillem zegt

          17 november 2015 om 00:35

          @sir_smokalot: Ik checkte het op de Audi site en op Carbase, en beide keren dacht ik: verrek, Smoke heeft gelijk… Pas later zag ik dat ik kon doorscrollen… Oh, en de Toyota Land Cruise V8 diesel had erin moeten staan ;-) (met 272pk en 650nm krachtig genoeg ;-))

          Login om te reageren
  13. home zegt

    16 november 2015 om 18:43

    Bwm 640d grancoupe mist volgens mij… 313pk 630nm

    Login om te reageren
    • griffendahl zegt

      16 november 2015 om 18:54

      @home: Ja, zelfde blok als 335xd…

      Login om te reageren
  14. dr1993 zegt

    16 november 2015 om 18:44

    BMW 535d? 630Nm en 313pk

    Login om te reageren
  15. w0o0dy zegt

    16 november 2015 om 18:47

    286 pk voor de 4.5l v8 diesel Land cruiser maar die wordt officieel in NL niet meer geleverd geloof ik?

    Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      16 november 2015 om 23:06

      @w0o0dy: Er rijdt er bij mij in de straat altijd een voorbij, indrukwekkend slagschip. En is volgens mij nog gewoon leverbaar. Met 272pk en 650nm goed voor plaats 7. Eigenlijk 8, want de Audi A8 4.2 TDI hoort er ook nog in te staan :-)

      Login om te reageren
  16. henkhupelschoten zegt

    16 november 2015 om 18:47

    De D6 heeft toch gewoon een 4-pitter? Netzoals ieder andere Volvo. Overigens ik moet even kwijt dat ik de G420 CDI mis… Wat was dat een wagen ..

    Login om te reageren
    • parker zegt

      16 november 2015 om 19:53

      @henkhupelschoten: nee, 5

      Login om te reageren
    • granlusso zegt

      16 november 2015 om 20:04

      @henkhupelschoten: Niet meer te koop :)

      Login om te reageren
      • henkhupelschoten zegt

        16 november 2015 om 22:38

        @granlusso: :(

        Login om te reageren
    • 406_v6 zegt

      16 november 2015 om 20:31

      @henkhupelschoten: de G is nooit als 420 Cdi geleverd, de koelingsproblemen van de 400 Cdi waren mede debet aan het besluit van MB om geen V8 diesel meer te leveren in de Geländewagen, helaas. De ML was er overigens wel als 420 Cdi.

      Login om te reageren
      • henkhupelschoten zegt

        16 november 2015 om 22:37

        @406_v6: oja klopt inderdaad! was een 400 cdi en de ml was een 420 cdi, goude tijden vervliegen vlug… verhaal had ik nog nooit gehoord, wel gehoord dat het monsters zijn in de modder.

        Login om te reageren
  17. tyso44quattro zegt

    16 november 2015 om 18:56

    Feestje voor audi, sterkste diesels in’t algemeen…

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      16 november 2015 om 19:27

      @tyso44quattro: Ik denk dat Audi niks meer te feesten heeft als het om diesels gaat.

      Login om te reageren
      • tyso44quattro zegt

        16 november 2015 om 21:03

        @berlinetta: ja toch wel, de sterkste, geen 2.0tdi’s ✌?️✌?

        Login om te reageren
        • remcott zegt

          16 november 2015 om 21:51

          @tyso44quattro: waarom staan er andere merken hoger in de lijst dan?

          Login om te reageren
          • tyso44quattro zegt

            16 november 2015 om 23:05

            @remcott: waarom, daarom,,

            Login om te reageren
            • remcott zegt

              16 november 2015 om 23:17

              @tyso44quattro: lekker onderbou

              Login om te reageren
              • remcott zegt

                16 november 2015 om 23:18

                @remcott: excuus, lekker onderbouwd

  18. gtwillem zegt

    16 november 2015 om 18:59

    A8 is volgens mij nog gewoon te bestellen met 3.0 en 4.2 TDI.

    Login om te reageren
    • super zegt

      16 november 2015 om 20:18

      @gtwillem:
      Met de helft van het aantal pks nadat ze de software bij de verplichte recall aanpassen?

      Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        16 november 2015 om 20:31

        @super: Leuk.

        Login om te reageren
  19. berlinetta zegt

    16 november 2015 om 19:03

    BMW met 313 pk? Range Rover met 339 pk? Er mist wat in dit lijstje.

    Login om te reageren
  20. toeter11 zegt

    16 november 2015 om 19:05

    Waarom staat de masserati als laatste met 275 PK en mercedes 1 plaats omhoog 258 PK? Moet dat niet omgedraaid worden?

    Login om te reageren
    • toeter11 zegt

      16 november 2015 om 19:09

      @toeter11: wacht laat maar ze praten in koppels… Zucht? slaap al

      Login om te reageren
    • Foramen zegt

      16 november 2015 om 19:13

      @toeter11: er is op koppel gerangschikt.

      Login om te reageren
    • bassx zegt

      17 november 2015 om 11:59

      @toeter11: Wel een goed punt. Als je motoren op kracht sorteert moet je sorteren op koppel. Maar iedereen die natuurkunde heeft gehad weet dat vermogen hetgeen is dat je vooruit drukt en kracht alleen een niet veel zeggend gegeven is als het gaat om prestaties. De motor op zich in de Maserati is dan ook “sneller”.

      Login om te reageren
  21. camber24 zegt

    16 november 2015 om 19:07

    Doe mij maar die SQ5. Heerlijke bak.

    Login om te reageren
  22. hfdude zegt

    16 november 2015 om 19:14

    Mis m’n x5 40d, standaard 306pk

    Login om te reageren
  23. bouwvakkert zegt

    16 november 2015 om 19:14

    Smoke is duidelijk stoned.

    Login om te reageren
  24. mrjlr zegt

    16 november 2015 om 19:42

    De huidige range rover sport SDV6 heeft 306pk en 700 nm

    Login om te reageren
  25. Dutchdriftking zegt

    16 november 2015 om 19:52

    pittig fijn lijstje motoren.

    Login om te reageren
  26. parker zegt

    16 november 2015 om 19:55

    Heerlijk de stad vol Nox blaffen met deze bakken, top

    Login om te reageren
  27. spidermann zegt

    16 november 2015 om 19:58

    Ik begrijp niet dat de v60 de lijst niet gehaald heeft. Meer Nm en pk dan de nummer 7, ok met electrische ondersteuning maar “so what”?

    Login om te reageren
    • 406_v6 zegt

      16 november 2015 om 20:21

      @spidermann: je zegt het al… elektrische ondersteuning.

      Login om te reageren
  28. Stefje zegt

    16 november 2015 om 20:21

    Lijstje klopt echt helemaal niks van.

    Audi heeft krachtigere dieselmotoren dan de hier genoemde SQ5, zie link. Er missen zo nog meer krachtige diesels. Als je dan een lijstje post, doe het dan wel op de juiste manier :)

    http://www.audi.nl/nl/web/nl/modellen/a8/a8/uitrustingspakketten.html#page=/nl/web/nl/modellen/a8/a8/motoren.html

    Login om te reageren
  29. thomasthomas zegt

    16 november 2015 om 20:23

    Waar is de 2.0 tdi van VW?

    Login om te reageren
  30. 4244cc zegt

    16 november 2015 om 20:44

    F350?

    Login om te reageren
  31. flupke007 zegt

    16 november 2015 om 21:10

    Bitdi powerrrrrrrr de grom alleen ??

    Login om te reageren
  32. Thomas20vt zegt

    16 november 2015 om 21:11

    Mis de Toyota Land Cruiser 4.5 V8 D-4D met 272pk en 650nm…. is gewoon leverbaar in Nederland

    Login om te reageren
    • Thomas20vt zegt

      16 november 2015 om 21:31

      @thomas20vt: foutje… is alleen nog uit voorraad leverbaar… heeft geen euro 6…

      Login om te reageren
  33. basta zegt

    16 november 2015 om 21:13

    Sinds mj 2016 beschikt de V60 Twin Engine (was D6) over een gecombineerd vermogen van 212 kW (288 pk) en een gecombineerd koppel van 640 Nm (zie http://www.volvocars.com/nl/modellen/model/v60/twin-engine).

    Dankzij Rica Stage 2 tuning van mijn V60 Twin Engine R-Design nu 345 PK en 736 Nm. Niet slecht voor een muesli Diesel ;-) Zie http://www.rica.nl/chiptuning.php?v=37-570-2733

    Login om te reageren
    • basta zegt

      16 november 2015 om 21:17

      @basta: Komt ie in dit lijstje, als enige met 7% bijtelling, op de 3e plek

      Login om te reageren
  34. Rob zegt

    16 november 2015 om 22:10

    Was er ook niet zoiets als een stervensdure Toyota Landcruiser V8? Of is die inmiddels verbannen uit Nederland?

    Zag er laatst in ieder geval één voorbij komen. Ontzettend lomp ding, maar hé, het is een Landcruiser…

    Login om te reageren
    • lekbak zegt

      16 november 2015 om 22:40

      @Rob: ik heb ff niet de exacte gegevens paraat maar meestal leveren die motoren niet zoveel vermogen en koppel. Wel erg laag in de toeren en onverwoestbaar.

      Login om te reageren
      • Rob zegt

        16 november 2015 om 22:47

        @lekbak:
        Heb eventjes mijn Google vaardigheden benut en kom tot de constatering dat ie 270pk en 650nm moet uitbraken. Volgens de autoweek database ook nog leverbaar, maar op de Toyota website is ie nergens meer te bekennen. Enkel nog de normale Landcruiser met bescheiden vier cilinder diesel. Wat an sich een veel slimmere keus is natuurlijk, maar ‘Een Landcruiser met V8 diesel’ klinkt net wat meer onoverwinnelijker ;-)

        Login om te reageren
        • lekbak zegt

          17 november 2015 om 06:58

          @Rob: I stand corrected. Maar die met de 4 cilinder is de Prado. Hoewel een geweldig apparaat natuurlijk eigenlijk niet de echte land cruiser.

          Login om te reageren
  35. Jantje_555 zegt

    16 november 2015 om 22:14

    dieselen blijft altijd een duits feestje!

    Login om te reageren
  36. Rob zegt

    16 november 2015 om 22:27

    Overigens zou ik ongezien voor een Audi V8 diesel gaan.

    Die ouwe van mij had zo’n blok in de A8 (uit 2006) zitten. Sloeg werkelijk nergens op hoe snel dat twee ton zware ding met poepslome automaat was. En liep gewoon op diesel gemaakt uit slachtafval en frituurvet, ondanks dat bij de Audi monteurs het angstzweet uitbreekt. Top ding.

    Vreet alleen remmen en banden, je mag blij zijn als je 1 op 8 haalt en kost je een godsvermogen in de lopende kosten. Maar hé, je hebt wel een ding dat EXACT doet wat ie moet doen…

    Login om te reageren
  37. jeanclaude zegt

    16 november 2015 om 22:38

    De A8 word zeker nog wel met 4.2 tdi V8 geleverd, 385pk/850nm en trouwens ook de snelste van dit rijtje, 4.6 seconden naar de 100 en zonder begrenzing dik 280km per uur.

    Login om te reageren
  38. mclarenf1lm zegt

    16 november 2015 om 23:48

    En toch mis ik de Cummins en Duramax dieseltjes. Produceren flink wat meer koppel (en zwarte rook)

    Login om te reageren
  39. gregorius zegt

    17 november 2015 om 08:41

    Inderdaad een beetje een raar en incompleet lijstje.
    Strekking is wel duidelijk. De Duitsers doen ze sterk en eigenlijk maar tot een 3.0 tegenwoordig.

    En mijn eigen vuist-in-gezicht diesel haalt de lijst net niet: 238pk 550nm: Nissan/Renault blok.
    Zoek nog steeds een chip-boer in Zwitserland die ervaring heeft met het blok. De Henkie die wat waarden van internet af trekt en dan de waarden van internet aan mij quote (272pk, 600nm), die ken ik nu wel; heb precies dezelfde waarden al 5 keer gehoord.

    Login om te reageren
    • lekbak zegt

      17 november 2015 om 12:31

      @gregorius: zit er in Duitsland niet iets? Maak je er een weekendje weg van, op de terugweg kan je gelijk testen.

      Login om te reageren
  40. rijnooit zegt

    17 november 2015 om 09:43

    Waar is de 6.6 Duramax? :)

    Login om te reageren
    • B00G1E zegt

      17 november 2015 om 21:53

      @rijnooit: chevy silverado 3500HD
      6.6L V8 Diesel
      This B20-Diesel compatible powerhouse:
      Generates 397 hp @ 3000 rpm and 765 lb-ft of torque @ 1600 rpm

      Login om te reageren
      • B00G1E zegt

        17 november 2015 om 21:55

        @B00G1E: en vergeet niet de Ford F450
        Engine – 6.7L Power Stroke® V8 Turbo Diesel engine
        The 6.7L Power Stroke® V8 Turbo Diesel has best-in-class standard power ratings* and class-leading fuel economy.**

        Best-in-class 440 horsepower*
        Best-in-class standard 860 lb.-ft. of torque*

        Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North