• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Het is aan: Model S gaat Taycan verpulveren!

Auteur: willeme, gepost 6 september 2019 om 10:36 – 79 Reacties

Tesla Model S


Op de enige baan die mogelijk is.

Een van de grootste onthullingen deze week is toch wel de onthulling van de Porsche Taycan. Na jaren en jaren van ontwikkelen en testen is Porsche gekomen met een auto die de Tesla Model S het vuur aan de schenen moet leggen.

Onze verwachtingen waren al voorzichtig getemperd door Porsche zelf, dat al in juni van het vorige jaar aangaf dat de specificaties van de Model S lastig te halen zijn. Nu de specificaties van de Turbo Taycan Turbo S bekend zijn, kunnen we eenvoudig zeggen dat Tesla op papier (veel) beter scoort. De Model S biedt véél meer ruimte, is lichter, heeft een grotere actieradius, hogere topsnelheid en sprint sneller naar de 100 km/u.

Dat zijn best wel wat punten om te verliezen, te meer de Tesla Model S maar liefst 85.282 euro goedkoper is! Porsche kan gelukkig schermen met een bizar snelle tijd op de Nordschleife van de Nürburgring, namelijk 7:42. Maar voor hoe lang nog? Elon Musk laat namelijk op het communicatiemedium ‘Twitter’ weten dat ze naar de Nürburgring gaan:

Model S on Nürburgring next week

— Elon Musk (@elonmusk) September 5, 2019

Ondanks de zeer korte berichtgeving, kunnen we met een zekerheid grenzende waarschijnlijkheid stellen dat de ‘Ringtijd van de Taycan Turbo S aan flarden gereden gaat worden. Anders beginnen ze er niet aan. Of is het weer grootspraak van Elon Musk? Volgende week weten we het.

Meer lezen? Lees hier het grote vergelijk tussen de Taycan Turbo S en Model S P100D!

Met dank aan @t1mothys voor de tip!

Ook interessant!

  • Porsche Taycan RWD rijtest video
    Porsche Taycan RWD rijtest video
  • Zyrus Taycan Turbo
    Zyrus Taycan Turbo is dik, maar heeft geen S
  • Video - Porsche Taycan Turbo S vs 911 GT2 RS: wie wint?
  • Tesla vernedert Porsche
    Tesla vernedert Porsche op de Nürburgring

Nieuwste artikelen

  • Goed nieuws: EV’s zijn net zo dodelijk als benzineauto’s – hybrides zijn veel gevaarlijker
  • Lolbroek rijdt expres te hard langs politie en vraagt agenten om geinige flitsfoto
  • Volkswagen heeft goed nieuws voor de Polo met verbrandingsmotor!
  • Premium sedans verkopen voor geen meter in Europa, op deze EV na
FacebookTweetPinLinkedIn

model-s, nordschleife, nurburgring, p100d, performance, Porsche, Taycan, Tesla, turbo-s

Vorig bericht: « Dit kun je ook doen met een Audi A7
Volgend bericht: Er komen nóg grotere MINI’s »

Lees Interacties

Reacties

  1. berlinetta zegt

    6 september 2019 om 10:42

    Als Tesla de tijd van Porsche op de Ring weet te verslaan, dan vind ik dat wel echt ontzettend knap. En ik vind het al bizar wat Tesla heeft weten te presteren. Zo’n jonge autobouwer die zo’n prestatie heeft neergezet.

    Maar toch: als ik mocht kiezen, doe me dan maar de Taycan. De eerste EV die ik echt begeerlijk vind. De Tesla vind ik ook een interessante auto, maar zonder alle belastingvoordeeltjes hadden we die denk ik amper op de weg gezien.

    Login om te reageren
    • mr27 zegt

      6 september 2019 om 10:47

      @berlinetta: Ik zat gister, door dat grote vergelijk artikel nog even op de site van Tesla te kijken. Maar wat is die configurator verfrissend simpel en gewoon prima! Ook als je kijkt naar de prijzen en prestaties is het ook gewoon echt goed, als je zonder vooroordelen kijkt. Ik rij nu nog met veel plezier 1 op 5 met mijn auto haha. Maar mocht het ooit zover moeten komen, dan vind ik Tesla op dit moment toch een mooi merk geworden!

      Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        6 september 2019 om 10:54

        @mr27: Ik vind het ook echt bizar wat zij allemaal hebben weten te bereiken. Echt een hele knappe prestatie. Alleen als ik puur naar de auto’s kijk, dan vind ik alleen de Model S gaaf. De X vind ik echt ronduit lelijk en de 3 kan ik ook niet mooi noemen. En dat interieur van de 3 lijkt me echt niks. Maar nogmaals, ik hoop dat Tesla nog mooie dingen gaat laten zien. Ze zijn zeker een blijvertje.

        Login om te reageren
        • lekbak zegt

          6 september 2019 om 11:20

          @berlinetta: dat mag niet hoor. Als je een tesla lelijk vind dan ben je een hater en begrijp je het niet. Vooral dat interieur, dat kan niet anders dan een verademing zijn.

          Login om te reageren
          • tjorque zegt

            6 september 2019 om 11:29

            @lekbak: voor mij wel, voor hem niet. Klaar. Einde discussie.

            Al dat hater / fanboy gedoe begint nu wel afgezaagd te worden.

            Login om te reageren
        • autodrome zegt

          6 september 2019 om 21:13

          @berlinetta: de 3 is van voren net die (breedbek)kikker die nog gekust moet worden uit dat sprookje. Ben alleen bang dat een kus van de schone prinses niet gaat helpen om er een knappe prins van te maken, wat lelijk is blijft lelijk ….

          Login om te reageren
          • hotze zegt

            7 september 2019 om 09:16

            @autodrome: gekukkig is die wel weer veel fraaier dan het monster Prius.

            Login om te reageren
      • tig3r zegt

        7 september 2019 om 08:57

        @mr27: afwerking slecht, als je de garage uitrijdt is het afgelopen met je service, zoek maar eens na. Beleving in dat steriele interieur, 0! Beetje rechtdoor snel optrekken ja voor de rest is het echt niks. Dan zeker de Taycan of later de Audi GT, dan heb je van binnen ook nog wat te genieten. En die 0.3sec ach, dat laat je ook wel als je ieder jaar 4 nieuwe 22inch pilots nodig hebt.

        Login om te reageren
        • mr27 zegt

          7 september 2019 om 10:48

          @tig3r: Ik heb de model X gereden, en vond dat allemaal wel meevallen qua beleving. Een Nissan GT-R vind ik nou ook niet echt top qua interieur. En we hebben het wel over een auto die bijna 90k meer kost. En die verhalen over service ken ik ook van mensen om mij heen met hun BMW of Mercedes. Ikzelf ben eerst met mijn VW daarna met mijn Audi, meerdere keren onwijs coulant geholpen door de dealer. En als je daarop googled zal je ook vast genoeg veel slechte verhalen horen. Alleen nogmaals, daarom zei ik: als je kijkt naar Tesla zonder vooroordelen, is het best een leuk merk geworden.

          Login om te reageren
    • elemento zegt

      6 september 2019 om 12:19

      @berlinetta: ik hoop dat Tesla wint. Ik heb p100 mogen rijden. Mensen hebben veel commentaar, maar het zit toch degelijk.in elkaar

      Login om te reageren
      • hotze zegt

        7 september 2019 om 09:18

        @elemento: geen site beschikbaar op je ‘degelijk.in’

        Login om te reageren
    • technofreak zegt

      19 september 2019 om 21:08

      @berlinetta:
      Tesla tweet het net: Niet gelukt, gaan weer naar huis.
      https://twitter.com/Tesla/status/1174740201421377537

      Helaas,Pindakaas. Volgende maand weer een kans…

      Login om te reageren
  2. autogeak zegt

    6 september 2019 om 10:44

    Het feit dat Porsche een eclectische auto “turbo” heeft genoemt maakt het echt een tjoening sjonnie bak voor mij.

    Login om te reageren
    • harrie zegt

      6 september 2019 om 10:48

      @autogeak:
      De instapper schijnt straks 16V Injectie te gaan heten.

      Login om te reageren
      • rogers zegt

        6 september 2019 om 11:08

        @harrie: en striping op de zijkant om de auto sneller te maken?

        Login om te reageren
      • jajeroenja zegt

        6 september 2019 om 12:02

        @harrie: mit katalysator (uit te spreken met Duits accent)

        Login om te reageren
      • hehe zegt

        6 september 2019 om 13:27

        @harrie: de instapper met viercilinder benaming? Porsche glijdt af :-)

        Login om te reageren
    • erce zegt

      6 september 2019 om 10:49

      @autogeak: Ja, dat is inderdaad best jammer, want het is een ontzettend mooie bak. En wat Tesla betreft, mocht het lukken om met een standaard Model S (dus geen specifiek voor de ring geprepareerde versie) de tijd van de Taycan te verpulveren (of alleen maar te evenaren), dan petje af voor Tesla. Want dan staat Porsche toch echt in z’n hemd.

      Login om te reageren
      • hotze zegt

        7 september 2019 om 09:19

        @erce: lijkt me stug dat die walvis dat gaat lukken.

        Login om te reageren
    • rhellema zegt

      6 september 2019 om 14:11

      @autogeak: zo vind ik die Tesla P100D helemaal kut, er zit niet eens een dieselmotor in!

      Login om te reageren
      • nasty zegt

        6 september 2019 om 15:02

        @rhellema: no diesel no torque? :p

        Login om te reageren
    • audirs3 zegt

      6 september 2019 om 19:41

      @autogeak: eens, maar anderzijds is die Turbo naamgeving al erg belachelijk, sinds de auto’s zonder Turbo badge veelal ook een turbo hebben. Het gaat dus niet zozeer om de fysieke turbo, maar meer als de spreekwoordelijke turbo.

      Login om te reageren
    • martijn_vangammeren zegt

      6 september 2019 om 20:13

      @autogeak: Als auto liefhebber weet je natuurlijk dat die benaming op het uitrusting niveau slaat bij Porsche ;)

      Login om te reageren
  3. rob636 zegt

    6 september 2019 om 10:45

    Tuurlijk, Tesla is beter in van alles, maar ik denk dat de Taycan ook wel zn voordelen ten opzichte van de Tesla heeft. Eén daarvan is kwaliteit en afwerkingsniveau.

    Login om te reageren
    • hiostu zegt

      6 september 2019 om 11:28

      @rob636: Dat mag je ook wel verwachten van een auto van 2x de prijs. Als dat niet het geval was, dan mocht Porsche zich helemaal gaan schamen.

      Tesla heeft wat indrukwekkends neergezet. Toch als ik het geld zou hebben en een luxe electrische wagen zou kopen, zou ik toch eerder naar de Porsche kijken. Het design en het interieur is toch wat specialer als dat van de Tesla Model S. Neemt niet weg dat voor veel mensen een Model S toch nog wat makkelijker haalbaar is dan een Taycan. Zeker voor leaserijders.

      Login om te reageren
      • hotze zegt

        7 september 2019 om 09:21

        @hiostu: de Model 3 bedoel.

        Login om te reageren
    • enrique zegt

      6 september 2019 om 11:44

      @rob636: Dat mag je ook best verwachten voor 85.000 euro extra ;-)
      Ik vind het toch verwonderlijk dat ze een auto neerzetten die zoveel meer kost dan een Model S, zichzelf er niet mee vergelijken en dat qua prestaties ook niet kunnen. 85k voor een mooier, beter afgewerkt interieur is toch een hoop…

      Dat gezegd hebbende vind ik het mooi dat er steeds meer spelers komen en die Taycan is best een mooi ding als je ’t mij vraagt.

      Login om te reageren
      • martijn_vangammeren zegt

        6 september 2019 om 20:21

        @enrique: Porsche is minder dan 0.4 seconden langzamer dat een Tesla in Ludicrous mode waarbij hij eerst een tijd moet voorverwarmen etc. Dan kan die dat één keer doen en daarna moet hij weer afkoelen. Zoals we gezien hebben kan deze Porsche het keer op keer naar 200+
        Over 200kmh gesproken, de Porsche tikt die snelheid eerder aan als de Tesla. Kwa gewicht is de Porsche ook een tiental kilo lichter.
        Wat blijft er over voor Tesla? Een nette auto die ruimer is. In een speciale stand sneller op de 100kmh zit, die paar tienden merk je trouwens niet fysiek. Hun snellaad netwerk is enorm goed maar daar hebben ze ook aan aantal jaren over gedaan. Ionity is ook hevig aan het bouwen en doet dat net zo snel zo niet sneller dan Tesla in het begin. Dan hebben we nog al die andere CCS laders. Beide zijn mooie auto’s. Maar de Taycan oogt toch net iets specialer dan de Model S die echt wel aan een vernieuwing toe is.

        Login om te reageren
        • enrique zegt

          6 september 2019 om 20:37

          @martijn_vangammeren: ik ben het niet oneens met je hoor maar 85.000 piek is érg veel geld. En keer op keer zo hard optrekken is vast vermakelijk maar ik zie het niemand steeds doen op de weg… Al met al niet echt het geld waard als je het mij vraagt maar hey, ik ben niet in de markt voor een Taycan. Ook niet voor een Model S. Een fiets kan er net vanaf dus neem mijn teksten gerust met een korrel zout ?

          Login om te reageren
    • pa045 zegt

      6 september 2019 om 14:20

      @rob636: kwaliteit heeft Tesla toch wel bewezen. Zeer hoge kilometerstanden zijn haalbaar. Dat moet se Taycan nog maar eens doen.
      Afwerking. Ieder zijn ding. Voor knap 85000 meer mag je natuurlijk wel iets verwachten..

      Login om te reageren
  4. kreukelzone zegt

    6 september 2019 om 10:48

    Donald Trump ✅
    @realdonaldtrump

    Hurricane Dorian on Nürburgring next week

    Die tijden worden verpulverd. En alle bomen rond het circuit ook.

    Login om te reageren
    • griffendahl zegt

      6 september 2019 om 11:35

      @kreukelzone: en zo niet, dan kunnen de loop van die orkaan gewoon een beetje bijsturen met kernwapens…

      Login om te reageren
      • stradale888 zegt

        6 september 2019 om 11:49

        @griffendahl: of een markeerstift

        Login om te reageren
      • laptom zegt

        6 september 2019 om 12:40

        @griffendahl: Echt hè, wat een uitspraak weer van Trumpf ?

        Login om te reageren
  5. joki zegt

    6 september 2019 om 10:56

    Ik heb nochtans eens een test gelezen waarbij de top Model S het op circuit opnam tegen de vorige RS7 en die Model S bleek daar per ronde bijna 10 sec trager. Ik vond het zo bizar dat ik me nog steeds afvraag of het geen typefout was. Maar als die tijd tien klopte dan kan die Model S nooit de Porsche bedreigen. Gelezen in dacht ik AutoReview…

    Login om te reageren
  6. duderuud zegt

    6 september 2019 om 10:58

    Haha, mooi dat Musk de strijd aangaat. Vraag me alleen wel af in hoeverre die Tesla moet worden aangepast om fatsoenlijk een snelle ronde af te kunnen leggen. En dan nog geldt die rondetijd niet officieel omdat het geen standaard auto meer is.

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      6 september 2019 om 11:00

      @duderuud: Of de auto wordt niet aangepast en blijkt alsnog sneller. Dat kan natuurlijk ook.

      Login om te reageren
      • duderuud zegt

        6 september 2019 om 11:16

        @willeme: ik heb begrepen dat een standaard Tesla oververhit…

        Login om te reageren
        • willeme zegt

          6 september 2019 om 11:18

          @duderuud: Ja, klopt. Dat heb ik ook gehoord. Diverse media hebben geprobeerd de Model S over de ‘Ring te jagen. Dat was niet helemaal een succes.

          Aan de andere kant: Tesla heeft er een handje van om hun auto’s constant te verbeteren en te voorzien van updates. Dus wellicht hebben ze het aangepakt.

          Login om te reageren
          • lekbak zegt

            6 september 2019 om 11:25

            @willeme: dat vind ik dus heel erg discutabel. Als de auto nu oververhit tijdens zo’n run, maar ze veranderen alleen de software dan worden die accu’s straks nog net zo heet. Het telt alleen als het een productiemodel is, dus ze moeten die update dan ook daadwerkelijk doorvoeren. Dan zijn ze dus bereid de levensduur van alle auto’s op te offeren om zo’n dom record te halen en dat zou ik echt een hele slechte zaak vinden.

            Tesla is tot nu toe de onbetwiste kampioen accu’s heel houden. Dat opgeven voor een nutteloos wedstrijdje wekt niet echt vertrouwen. Hun 7 jaar oude auto is technisch nog steeds de beste, ook zonder deze onzin. Dat zou toch genoeg moeten zijn?

            Login om te reageren
            • willeme zegt

              6 september 2019 om 11:54

              @lekbak:

              In principe is het natuurlijk complete onzin, zo’n recordpoging. Om compromissen te sluiten puur en alleen om. Porsche een hak te zetten is een beetje kinderachtig, natuurlijk. Maar ja, het zijn voornamelijk mannen in deze bedrijfstak, dus veel beslissingen worden gemaakt met testikels.

              Ik ben benieuwd of ze updates hebben uitgevoerd om de accu’s beter te koelen, dat is waar ik meer op doelde dan alleen de begrenzers wat verder open zetten.

              Overigens, veel ‘productie’-auto’s die een record tijd neer zetten zijn stiekem toch géén productie auto’s. Zelfs Porsche speelt vals met GT-race stoelen die niet leverbaar zijn in de GT3 modellen.

              Login om te reageren
              • mashell zegt

                6 september 2019 om 12:31

                @willeme: maar dat is voor de veiligheid. Dan mag het… Net als de rolkooi, de speciale banden en de speciale achterspoiler.

              • willeme zegt

                6 september 2019 om 12:36

                @mashell: ja, dan is het dus níet een identieke productie auto. Dan is het een gemodificeerde auto.

            • flutterby zegt

              6 september 2019 om 13:07

              @lekbak: de 0-100 tijd wordt nu ook bereikt met een aparte modus die een waarschuwing geeft dat dit niet goed is voor de aandrijflijn. In deze modus kunnen ze ook de uitschakel temperatuur iets hoger leggen.

              Eerlijk? Nee.

              Login om te reageren
          • pramm zegt

            6 september 2019 om 12:14

            @willeme: De laatste “Raven” editie heeft forse aanpassingen. Daarom is de range ook zo fors toegenomen. Misschien dat deze aanpassing ook met de koeling etc te maken heeft. Of omdat de motoren van de Raven uitvoeringen zo veel efficienter is (de front engine zou vergelijkbaar moeten zijn aan de motor van de model 3), dat daardoor de warmte toename flink minder is.

            Login om te reageren
  7. tvklarenbosch zegt

    6 september 2019 om 11:08

    Kan mij niet voorstellen dat de Tesla sneller is. Grootste probleem zal koeling zijn, de Model S kan niet lang op vol vermogen rijden. Verder mag ik hopen dat de Porsche in de bochten beter is.

    Login om te reageren
  8. allesmetturbo zegt

    6 september 2019 om 11:10

    Mag wel een setje beste slicks of straatlegale semi slicks op, anders hoeft tesla dat niet eens te proberen denk ik

    Login om te reageren
  9. monsieurleloure zegt

    6 september 2019 om 11:11

    Lachen toch dat zo’n relatief jong merk de maatstaf bepaalt.

    Login om te reageren
  10. ericc zegt

    6 september 2019 om 11:12

    Maar goed dat in de film Bad Boys for life geen Taycan maar een echte Porsche gebruikt wordt. Zie de achtervolging al…..zoef, zoef,zoef,……schoot at the batteries, Marcus!

    Login om te reageren
    • martijn_vangammeren zegt

      6 september 2019 om 20:24

      @ericc: Tron was anders best aardig. Zoals vele science fiction films waarbij ook geen motor geluid was maar een gezoem.

      Login om te reageren
  11. morph zegt

    6 september 2019 om 11:33

    Ik ben benieuwd of de nieuwe cellen (2170) nu zoveel beter zijn qua heat management.

    Login om te reageren
    • crepito zegt

      6 september 2019 om 13:21

      @morph: Zit nog steeds 18650 in. Echter was het probleem oververhitting van de elektromotoren, die zijn sinds de ‘Raven’ (paar maanden geleden) verbeterd. Ook het chassis is een stuk beter. Vandaar dat Musk misschien denkt een redelijke poging te kunnen wagen..

      Login om te reageren
  12. healey zegt

    6 september 2019 om 11:34

    Het is toch wel mooi dat een merk als Porsche dit doet. Waar Ferrari en co er alles aan doet om niet met electrische auto’s te worden geasocieerd, zet Porsche gewoon dit even neer.

    Login om te reageren
    • generaalalfa zegt

      6 september 2019 om 14:37

      @healey:
      Porsche is helemaal geen concurrent van Ferrari.. of is Volkswagen ook concurrent van Pagani? En nee ik heb het niet over Bugatti

      Login om te reageren
  13. mc96 zegt

    6 september 2019 om 11:37

    Misschien Nurnburgring mode als easter egg ?

    Login om te reageren
  14. Dutchdriftking zegt

    6 september 2019 om 11:42

    Volgende week op Autoblog : “Tesla Model S afgebrand tijdens record poging”.

    Login om te reageren
  15. cappie zegt

    6 september 2019 om 12:06

    Ik zou kiezen voor Porsche veel betere afwerking voor al van binnen.

    Login om te reageren
    • b00st zegt

      6 september 2019 om 12:25

      @cappie: Als je 85k extra te besteden hebt, ja dan wel.

      Login om te reageren
      • stephane8200 zegt

        6 september 2019 om 12:47

        @b00st: voor 10K kun je bij Brabus vast wel wat moois laten maken in je Model S.

        Login om te reageren
  16. dare2think zegt

    6 september 2019 om 12:23

    Er is een argument dat door iedereen over het hoofd gezien wordt. Jan met de korte achternaam kijkt alleen maar naar de kale specs omdat het bij dromen blijft. Er is meer aan de hand. Goed, komt ie:

    Als je een Model S hebt, rijd je een Tesla. Als je een Taycan hebt, rijd je Porsche.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      6 september 2019 om 12:29

      @dare2think: precies. Als je zegt ik rijd een Tesla, dan denkt de ander ahh een belastingontwijker. Zeg je ik rijd Porsche dan denkt de ander, hij heeft het gemaakt.

      Login om te reageren
      • bmohnee zegt

        6 september 2019 om 12:34

        @mashell: ja want een auto rij je voor anderen

        Login om te reageren
        • reactief zegt

          6 september 2019 om 13:34

          @bmohnee: een Porsche rijder wel :P

          Login om te reageren
      • karaya zegt

        6 september 2019 om 13:30

        @mashell: Dat was vroeger misschien zo. Die klank heeft Porsche allang niet meer.

        Login om te reageren
      • pramm zegt

        6 september 2019 om 13:45

        @mashell: Kijk eens hoe de jongere generatie hier naar kijkt! Die zien het heel anders.

        Login om te reageren
    • tig3r zegt

      7 september 2019 om 09:04

      @dare2think: een beetje accountmanager rijdt tegenwoordig al Tesla of iemand die net een jaartje een eigen bedrijf heeft ed, véél te saaie burgerlijke auto zo’n Tesla, geen hond die daar zijn nek nog voor verrekt laat staan oout gedaan heeft. Blijft natuurlijk een enorm lelijke auto met 0 uitstraling.

      Login om te reageren
  17. bmohnee zegt

    6 september 2019 om 12:34

    Dat overhitten zal wel verholpen zijn nu de model S recent over is op de next gen accus die in de Model3 gebruikt zijn. Kans is ook groot dat volgende week duidelijk wordt dat Track Mode van de Model 3 Performance ook op deze generatie Model S beschikbaar is.

    Login om te reageren
    • crepito zegt

      6 september 2019 om 13:22

      @bmohnee: Nieuwe accu?

      Login om te reageren
      • bmohnee zegt

        6 september 2019 om 13:23

        @crepito: nieuwe generatie accucellen

        Login om te reageren
        • pramm zegt

          6 september 2019 om 13:46

          @bmohnee: In de Model S zitten geen andere accu’s dan voorheen. De Raven kent wel andere motor aan de voorzijde (namelijk uit de model 3)

          Login om te reageren
  18. M240i zegt

    6 september 2019 om 12:37

    Laat ik vooropstellen dat ik wil dat Tesla de strijd wint. Porsche verslaan met een auto die bijna een ton minder kost is zeer knap. En dat terwijl Porsche sinds jaar en dag auto’s bouwt.

    Anderzijds lees ik hier dat de tesla porsche op papier zou verslaan. Echter, als ik het goed begrijp sprint de porsche 0,2 sec langzamer naar de 100, maar kan dit wel achter elkaar blijven doen. De tesla niet. Ik weet niet of je dan kunt stellen dat tesla op papier wint.

    Login om te reageren
    • martijn_vangammeren zegt

      6 september 2019 om 20:30

      @c63s: De Porsche is dan weer ruim een seconde sneller op de 200 dan de Tesla.

      Het zijn beide mooie auto’s. Ik zie de Model S wel als een van de meer baanbrekende auto’s van de afgelopen 30 jaar. De Taycan is voor Porsche ook zo’n auto, prachtige vormen. Ik denk dat Porsche deze tijd wel kan houden. Maar als Tesla het evenaart of sneller is petje af voor ze.

      Login om te reageren
  19. ozzytrk zegt

    6 september 2019 om 12:40

    Vreselijk duur allemaal. Walg ervan

    Login om te reageren
  20. sanderp zegt

    6 september 2019 om 13:26

    En als beide wagens een verbrandingsmotor hadden gehad dan hadden ze niet vergeleken mogen worden. Zijn gewoon 2 totaal andere auto’s. Enige overeenkomst is de aandrijflijn, de porsche is naast wellicht range gewoon een ontzettend veel betere auto.

    Login om te reageren
  21. realhustler zegt

    6 september 2019 om 14:46

    Tesla blijft knap. Echter Porsche heeft al zoveel Taycans verkocht, ze kunnen prima naast elkaar bestaan. Ze bedienen een andere klant.

    Login om te reageren
    • martijn_vangammeren zegt

      6 september 2019 om 20:34

      @realhustler: Dat lijkt mij ook. Als ze zoveel verkopen dat hun Panamera verkopen erdoor instorten is dat een groot succes.

      Login om te reageren
  22. realhustler zegt

    6 september 2019 om 14:48

    Btw een nieuwe 911 is beter dan een Singer. Toch is die Singer fantastisch. Veel duurder, mindere prestaties maar super details en design. Bespoke.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      6 september 2019 om 17:36

      @realhustler: Singer is toch niet bespoke? Gerestaureerd, backdated naar G-model, tankdop door de motorkap, motorruimte bekleed, het is allemaal telkens volgens een recept.

      Login om te reageren
  23. chills zegt

    6 september 2019 om 18:38

    En dan gewoon met max. 50 km/uur een rondje gaan rijden; Elon heeft het toch niet over het record verbeteren?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North