• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Ecclestone vindt nieuwe F1-regels onacceptabel voor fans

Auteur: MrBrown, gepost 6 april 2014 om 15:00 – 59 Reacties

Bernie Ecclestone


De 83-jarige Formule-1 opa, Bernie Ecclestone, is het niet eens met de nieuwe regelgeving in de Formule-1. Volgens hem is de beleving voor het publiek weg.

Ecclestone doelt voornamelijk op het gebruik van de nieuwe 1.6 V6 turbomotoren met elektrisch regeneratiesysteem. Hij is onder de indruk van de hoeveelheid vermogen die er met die technische hoogstandjes uit een liter brandstof geperst kan worden, maar snapt dat het publiek kritiek heeft op het geluid van de machines. “Mensen komen naar de Formule-1 voor de beleving die daarbij hoort.” De downsize-blokjes van nu zijn volgens Ecclestone beter geschikt voor een toerklasse dan voor de F1.

Meer brandstof voor meer geluid
Een paar weken geleden sprak Bernie zijn onvrede al uit, maar nu is hij ook niet te beroerd om meteen een oplossing aan te dragen. Hij stelt voor om het gestelde brandstoflimiet van 100 naar 110 kg op te hogen, om die extra sap vervolgens te gebruiken om het ’te softe’ motorgeluid wat te tweaken. Ecclestone is ervan overtuigd dat niemand daar problemen mee zou hebben.

Teams moeten bewust zijn van het probleem
Ook merkt hij op dat-ie het gek vindt dat de baas van Mercedes Motorsport, Toto Wolff, het wijzigen van regels absurd vindt. Volgens Bernie zouden automerken er juist alles aan moeten doen om de Formule-1 aantrekkelijk te houden voor het publiek. “Het is belangrijk dat de teams bewust worden van het probleem” Zegt hij in het interview. Wel heeft de grijze F1-bejaard alle vertrouwen in Mercedes. “Ik denk dat Mercedes de leidende positie gaat het pakken en het wijzigen van de regels ze niet hindert in hun concurrentievoordeel. We wijzigen de regels niet om ze te straffen.” Aldus Ecclestone. (via autosport.com)

Alonso vindt auto’s te langzaam
Niet alleen Ecclestone loopt te klagen. Ook Ferrari’s F1-coureur Fernando Alonso is niet blij met de nieuwe regels. Hij vindt de auto’s simpelweg te langzaam. Als voorbeeld haalt hij die de rondetijden van Maleisië erbij. “In 2011 was de snelste tijd daar 1 minuut 35, neergezet door Vettel. Dit jaar won Hamilton met 1 minuut 43. Dat is maar liefst 9 seconden trager.”

Ook interessant!

  • Ecclestone Vice-president
    Ecclestone vice-president FIA na verkiezingen
  • f1 rechten ziggo
    'Ziggo verliest F1 rechten'
  • Nyck de Vries niet in F1, wat gaat hij nu doen?
    Nyck de Vries niet in F1, wat gaat hij nu doen?
  • Kvyat F1 zitje
    Daniel Kvyat heeft weer een zitje in de F1

Nieuwste artikelen

  • Deze Porsche op Marktplaats is in vier jaar zestig procent afgeschreven
  • Lijst F1 coureurs 2025: wie vonden wij na Verstappen de beste?
  • BMW heeft voor iedere Nederlander een 3-Serie gemaakt
  • Mathieu van der Poel klaar voor het veldrijden met zijn Lamborghini Sterrato
FacebookTweetPinLinkedIn

bernie-ecclestone, Fernando Alonso, Formule 1

Vorig bericht: « Nieuwe 911-killer in aantocht: McLaren P13?
Volgend bericht: Lezersvraag: is je auto inrijden nog wel van deze tijd? »

Lees Interacties

Reacties

  1. gash zegt

    6 april 2014 om 15:05

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  2. Sracerr zegt

    6 april 2014 om 15:10

    Straks de start v/d F1-Vespa race jongens! kan ik weer heerlijk in slaap vallen.
    Wat een aanfluiting zeg de FIA, Ecclestone en de rest v/d mensen in de paddock.
    Ik snap nu waarom Brawn het hazenpad heeft gekozen en Mercedes kan eindelijk weer eens winnen nu we gedegradeerd zijn tot veredelde brommerraces waarin alles is afgebakend in politieke en marketing technische billeknijp regeltjes. Weltrusten zo…

    Login om te reageren
  3. baasbas zegt

    6 april 2014 om 15:11

    Tsja, hoe lang nog dulden we oude senielen op belangrijke posities. 10 kilo brandstof extra om geluid te produceren? Ouwe gek… wegwezen

    Login om te reageren
    • sacha zegt

      6 april 2014 om 17:05

      @baasbas: helemaal mee eens. Wat hij eigenlijk zegt is dat het motorgeluid belangrijker is dan de sportieve prestatie. Lekker voor een motorSPORT baas…

      Login om te reageren
      • baasbas zegt

        6 april 2014 om 22:03

        @sacha: *this just in*

        Nieuwe regel: coureurs moeten verplicht op een vuvuzela blazen tijdens het rijden

        Login om te reageren
    • timberleek zegt

      8 april 2014 om 09:14

      @baasbas:

      Als ze meer brandstof krijgen en de flow beperking eraf halen, kunnen de blokken gewoon vol toeren maken. Nu doen ze max 10k, daarboven spuiten ze niet meer in. Als ze die extra brandstof hebben en hogere flow (of gewoon geen beperking, het is toch onzin) kunnen ze wel dat toerenbereik gebruiken (ze gaan tot 13 of 15k)

      Login om te reageren
  4. Brutus zegt

    6 april 2014 om 15:17

    1:35 en 1:43.. Dat is 8 seconde trager.

    OT: Ik vraag me af in hoeverre 10 kg extra brandstof zoveel verandering met zich mee kan geven. Die 3.000 tpm die weg zijn schelen ook wel veel in het geluid/gejank.

    Login om te reageren
    • Foramen zegt

      6 april 2014 om 17:50

      @Brutus: Meer brandstof waardoor de motor minder zuinig hoef te lopen en daardoor meer toeren zal maken, daar heb je je geluid.

      Overigens is 10kg toch 10% meer, het tijdsverschil wat jij noemde is slechts 6% dat is natuurlijk puur theoretisch en er spelen meer factoren maar zo gezien is die 10kg extra toch best noemenswaardig.

      Login om te reageren
      • arii zegt

        6 april 2014 om 19:03

        @Foramen: limiet blijft toch 15k toeren

        Login om te reageren
        • fernie zegt

          6 april 2014 om 21:41

          @arii: ze draaien max nu ongeveer 10k

          Login om te reageren
  5. Tsjechie zegt

    6 april 2014 om 15:21

    @baasbas
    waar bent u voor dan?
    geen geluid? of heeft u het artikel niet helemaal goed gelezen?

    Login om te reageren
    • MrSkyline zegt

      6 april 2014 om 15:35

      @Tsjechie: Ik ben voor NA V10 of V12 blokken, en gewoon een motorblok per raceweekend. Geen turbo gezeik en geen low rev gezeik.

      Login om te reageren
    • baasbas zegt

      6 april 2014 om 22:08

      @Tsjechie: Ik ben al eerder afgehaakt bij de F1 en met dit soort onzin ga ik ook niet meer aanhaken…

      Het gaat om het principe, welke debiel gaat voorstellen om 10% brandstof extra te verbruiken om meer geluid te maken?? Sinds wanneer heeft geluid met racen te maken? Geluid is een bijproduct en als dit bijproduct hem niet aanstaat dan moet hij over de huidige regels zeuren. En dan dus niet de 100 kg brandstof-regel, want brandstof bepaalt geen geluid. Dan moet de rev limiter gewoon omhoog ofzo, misschien i.c.m. iets ruimere air restrictors…

      Login om te reageren
      • tupperware zegt

        6 april 2014 om 22:16

        @baasbas:
        Uhhh, De rev.limiter staat op 15000rpm.
        Het probleem is echter dat ze al bij 11000rpm moeten schakelen omdat ze anders teveel verbruiken.

        Brandstof maakt inderdaad geen herrie, maar een hoger toerental geeft weldegelijk een mooier en luider geluid.
        Ergo, turbodruk omlaag, Max. brandstofverbruik en toeren omhoog en het wordt ook auditief weer een spektakel.

        Login om te reageren
        • gregorius zegt

          7 april 2014 om 09:16

          @tupperware: afgezien van het feit dat dit een beetje tegen het idee van racen ingaat (het uiterste uit je auto halen), schept het wel een situatie waarin de 3 leveranciers van motoren wel genoodzaakt zijn om zsm mogelijk meer pk’s per kilo benzine te ontwikkelen.
          Het zou een beetje een misser zijn (van de FIA) als het echt bij de 11000 toeren ligt. In dat geval is het 2 tegen 1 om het te veranderen (Mercedes vindt het wel best zo voor een jaar).
          Maar goed, technoligisch gezien is het al tijden niet meer zo spannend geweest voor de makers.

          Login om te reageren
  6. ghost zegt

    6 april 2014 om 15:36

    Conclusie; Fernando Alonso doet de tafel van 1 nog met een rekenmachine..en faalt!

    Login om te reageren
  7. JamesBond007 zegt

    6 april 2014 om 15:37

    ”brandstoflimiet van 100 naar 110 kg op te hogen” Huh,, dit hele probleem wordt toch juist veroorzaakt omdat er brandstof bespaard moet worden????? Vandaar dat ze toch zijn gaan downsizen??

    Login om te reageren
    • johnson zegt

      6 april 2014 om 18:10

      @JamesBond007: want die 8 a 10.000 kg brandstof per race weekend maakt een verschil. Wat een onzin dit allemaal.

      Login om te reageren
  8. glennie zegt

    6 april 2014 om 15:38

    Bernie heeft veel invloed op de F1, waarom laat hij het dan gebeuren dat de F1 naar de klote wordt geholpen!?

    Login om te reageren
    • super zegt

      6 april 2014 om 15:40

      @glennie:
      misschien is de oude baas een beetje van het pad af, de weg kwijt?

      Login om te reageren
      • glennie zegt

        6 april 2014 om 16:44

        @super: het lijkt er wel ja

        Login om te reageren
  9. super zegt

    6 april 2014 om 15:39

    “Mensen komen naar de Formule-1 voor de beleving die daarbij hoort.”

    tja, dat krijg je als formule 1 verandert van een klasse waarin je bleeding edge techniek gebruikt om alsmaar harder te gaan in een soap opera klasse waar mensen naar toe komen om gai emo gevoelentjes als “beleving”.

    ik kijk al jaren geen F1 meer, ga er ook niet eens heen terwijl ik zo ongeveer naast het MC circuit woon.

    Login om te reageren
    • Robert zegt

      6 april 2014 om 16:06

      @super: De meeste mensen kijken geen F1 meer omdat:
      – de kaartjes onbetaalbaar zijn geworden voor Jan modaal
      – de helft van de races wordt gehouden in landen waar men géén racetradities heeft, alleen een dik gevulde bankrekening om zo’n race te kopen.
      – de races op televisie vrijwel alleen nog achter een decoder zitten.

      Login om te reageren
      • dawwg zegt

        6 april 2014 om 18:13

        @RRRobert: Helemaal mee eens, maar zoals velen – blijkbaar – kijk ik ookal jaren geen F1 meer, niet sinds het achter de decoder zit. Duffe circuits, onnodig ingewikkelde regels & kunstmatige ingrepen (lokatie-fixed DRS), team-orders, onnodige brandstof + bandenbeperkingen.

        Waar is het simpele ‘gewoon zo hard mogelijk rijden’ + pitstop strategieen van de jaren 80 en 90 gebleven, toen de mens nog de dominante factor was ? * gaap * Oja, het geluid zuigt inderdaad ook hard :)

        Login om te reageren
      • super zegt

        7 april 2014 om 13:21

        @RRRobert:
        Wat heeft de prijs van een F1 kaartje te maken met het kijken van F1 op tv? En dat een land geen racetraditie heeft merk je ook nauwlijks op tv…

        Maar goed, deels met je eens qua rol van geld, in Monaco (waar ze het geld niet echt nodig hebben) mocht je vroeger bij de trainingen gratis kijken, nu moet je zelfs daar voor betalen en zijn alle plekken waarvan je mogelijk een glimps op zou kunnen vangen afgeschermd (letterlijk dus).

        Login om te reageren
  10. SimonMc zegt

    6 april 2014 om 16:01

    Oplossing: mega luidsprekers langs het circuit zetten, richting publiek. Elke keer als er wagen voorbij komt ( of meerdere natuurlijk), schalt het oorverdovend, typische F1 geluid door de luidsprekers en iedereen is tevree !

    Tegenwoordig meer en meer in sportwagens, om te klant tevreden te stellen, dus waarom ook niet bij F1?

    Login om te reageren
  11. Sracerr zegt

    6 april 2014 om 16:02

    Ongelimiteerd racen! kom op dat is leuk (en gevaarlijk, JA) en dat WAS de F1.

    Tot 2000 was het nog leuk, daarna kon je het verschil ook al niet meer horen of er een Ferrari of een Renault aan kwam op 1,5 km afstand.
    Back to the ’70/’80/’90 graag en dan nu in 2014. Dank u.

    Login om te reageren
    • Robert zegt

      6 april 2014 om 16:19

      @Sracerr: Dat kan alleen als je drastisch gaat snijden in de techniek:
      – geen kevlar meer en exotische metalen, maar bodywork van aluminium met een gietijzeren/aluminium blok.
      – handgeschakelde versnellingsbakken.
      – air intake drastisch verlagen om de vermogens te beteugelen.
      – voorvleugels verbieden om aerodynamica te beteugelen

      Ik geloof niet dat veel (auto)fabrikanten zitten te wachten op dit soort ‘reverse-engineering’. Veel zaken die in de F1 zijn geïntroduceerd, zijn geleidelijk aan doorgevoerd in de meeste massaproductie auto’s.

      Echt, het is gewoon een kwestie van wennen. Er is geen enkele grote regelwijziging geweest in de F1, die niet op veel kritiek kwam te staan. En na een half jaar hoor je er niemand meer over, en anders past men de regels n1et voldoende aan dat de grootste bezwaren deels weer worden weggenomen.

      Login om te reageren
      • arii zegt

        6 april 2014 om 19:08

        @RRRobert: na een half jaar hoor je niemand meer erover omdat de regels toch niet teruggedraaid worden, maar mensen balen er nog steeds van

        Login om te reageren
    • Hupke zegt

      6 april 2014 om 18:24

      @Sracerr:

      F1 is nooit ongelimiteerd geweest.
      De CanAm… dat kwam al dichter in de buurt.

      Zeggen dat er geen regels moeten zijn is belachelijk als het over racen gaat. Ofwel besef je niet dat men wagens kan maken die sneller zijn dan de mensen, en die zo snel gaan dat het spannende er ook vanaf gaat, ofwel denk je (naar mijn mening verkeerdelijk) dat zoiets spannend zou zijn.

      Login om te reageren
  12. Sracerr zegt

    6 april 2014 om 16:08

    Top-Fuel dragracen is best leuk (ongelimiteerd) maar bestaat helaas alleen echt in de U.S.A.
    Het is wat recht en kort maar vind het nog steeds mooi, zeker ook toen ik er echt live bij was.

    Login om te reageren
  13. ozer1907 zegt

    6 april 2014 om 16:20

    Wat ik niet snap is, al die vrachtwagens die mee komen. Al het transport van heel t team kost meer brandstof dan wat er in een race gebruikt wordt. Als ik Bernie zou zijn zou ik gewoon zeggen: ‘back to the old days, V12 love!’.
    PS: V10 is ook niet erg:)

    Login om te reageren
    • johnson zegt

      6 april 2014 om 18:12

      @ozer1907: spot on

      Login om te reageren
  14. Sracerr zegt

    6 april 2014 om 16:31

    @RRRobert zoals jij het beschrijft is gelimiteerd en niet ongelimiteerd racen en ook jou eigen beleving, die is dus heel anders dan die van mij :)

    Ik zie geen enkel probleem in nieuwe technieken zolang alles maar ongelimiteerd is en puur afgestemd wordt op vandaag sneller gaan dan gisteren. met alles bedoel ik dus niet alleen dat stomme aerodynamische gezanik iedere grand-prix maar wil gewoon weer ouderwets power nieuws horen tijdens de grand-prix en dan met technieken waar nog nooit iemand van heeft gehoord. zo heurde het en zo hoort het.

    Login om te reageren
  15. KEV9 zegt

    6 april 2014 om 16:43

    Nog even en de formule 2 is niet alleen spannender maar ook sneller

    Login om te reageren
    • hoonigan247 zegt

      6 april 2014 om 17:42

      @soulmaster: Formule 3 zal je bedoelen ;)

      Login om te reageren
      • tupperware zegt

        6 april 2014 om 22:26

        @hoonigan247:
        De F2 bestaat ook nog, Dat was tot voor kort de Formula Palmer.
        Om het nog iets verwarrender te maken heb je in Engeland ook nog een F4.
        Dus, onder de F1 heb je tegenwoordig GP2, F2 en Formule Renault 3.5.
        Daaronder GP3 en F3 en daar weer onder de Formule Reanault 2.0, F4, Formule BMW, Formule Ford, Formula Atlantic, Formule Abarth etc.
        Zie jij door de bomen het bos nog?

        Login om te reageren
    • carmasterr zegt

      6 april 2014 om 17:57

      @Soulmaster:

      GP2 bedoel je juist.

      Login om te reageren
  16. q7a1 zegt

    6 april 2014 om 18:25

    De safety car klinkt beter dan de F1 auto’s…

    Login om te reageren
    • massi zegt

      7 april 2014 om 10:48

      @q7a1: Inderdaad, ze moeten gewoon wat vaker crashen. Zo horen en zien we de safetycar tenminste…. (zoals het hoort, brullende V8)

      Login om te reageren
  17. Hupke zegt

    6 april 2014 om 18:26

    Ecclestone is fout, dit is een nieuw tijdperk en dat ‘stillere’ hoort erbij.
    Wie kan dat nu wat schelen? Als je een mooi geluid wil ga dan naar oldtimer races.
    Als je racen wil zien, kijk dan naar de huidige F1.

    Waar ik me meer zorgen over maak is dat mercedes zo ver voorstaat dat het spannende ervanaf gaat.

    Login om te reageren
  18. denniz zegt

    6 april 2014 om 18:31

    Formule 1 is gewoon niet meer wat het geweest is. Ecclestone heeft gelijk! De echte fans willen dit niet.
    Mensen hobbelen achter de media aan. Electrisch is milieuvriendelijk dus goed. (Een grote leugen) over paar jaartjes is autorijden taboe en glijden we allemaal in een electrisch eitje. Lang leve het mileu! Verbrandings motoren (echte auto’s) zijn minder schadelijk dan men denkt. Autorijden met een zuinige verbrandings motor is toch heerlijk? Zeg niet over 20 jaar dat je er van baalt…. Het begint nu al bij formule 1. Nog ff en dat eitje is realiteit en niemand heeft hier een duidelijke mening hierover. Gewoon accepteren. Jammer

    Login om te reageren
    • lamborgfan zegt

      6 april 2014 om 18:41

      @denniz: wees niet bang.. Zolamg niemand een windmolen in znntuin heeft staan om stroom op te wekken zal de brandstof motor blijven bestaan totdat de olie echt helemaal op is.. En er is nog ruim voldoende, ookal laten ze je geloven dat er nog maar voor 10 jaar is. Mja iets met vraag en aanbod enzo

      Login om te reageren
  19. roppp zegt

    6 april 2014 om 18:47

    Jongens, waar maken we ons nou toch druk om. Ik ken werkelijk niemand die wenst te betalen voor F1 op TV. Oftewel, we missen niets, want we zien het niet.
    Als F1 weer achter de decoder uitkomt, ga ik ook klagen over het (gebrek aan) geluid en snelheid. Nu is dat zinloos.

    Login om te reageren
    • tupperware zegt

      6 april 2014 om 22:30

      @roppp:
      Spreek voor jezelf a.u.b., ik kijk nog steeds elke race.
      Door werkzaamheden in de racelarij niet altijd live (wel handig, kan je de reclames doorspoelen), maar ik kijk ze dus nog wel.
      Wie niet kijkt heeft zeker geen reden om te janken, vanavond weer een prachtige race gezien.

      Login om te reageren
  20. Wrx23 zegt

    6 april 2014 om 18:56

    Ik houd het lekker bij de motogp. Dat zit nog vol spanning, en gebeurt nog van alles. Spannende gevechten en crashes, dik geluid en het gaat hard, heel hard. In de eerste race vorig weekend werden er topsnelheden van boven de 340 km/h behaald

    Login om te reageren
    • ronaldddvos zegt

      6 april 2014 om 21:37

      @wrx23: Motocross is spannender oke niet hogere snelheden maar wel gevechten enzo en mooier geluid, vind ik, een diehard moto/supercross fan

      Login om te reageren
  21. Sracerr zegt

    6 april 2014 om 19:35

    @Hupke sorry schrok net weer wakker na de finish;

    Het is duidelijk dat je de “ballen” verstand hebt van de “oude” F1.
    geeft niks joh maar doe niet alsof.

    p.s. zonder regels zouden er ieder grand prix weekend 90% doden vallen, niet echt fijn lijkt mij.

    Check nog even als leuk voorbeeld de Honda V-6 Turbo uit 1987/88:
    Ongelimiteerd vermogen binnen de regels.
    Ga ik nu herhaling kijken van de Vespa cup.

    Login om te reageren
    • Hupke zegt

      6 april 2014 om 19:43

      @Sracerr:

      Gevaar maakt racen spannend, kijk maar naar de TT.

      Is er nu geen ongelimiteerd vermogen binnen de regels? Er is nu immers ook nergens bepaald welk vermogen men mag hebben. Wel watvoormotor men mag gebruiken en hoeveel energie men mag verbruiken.

      Login om te reageren
    • carmasterr zegt

      6 april 2014 om 21:00

      @Sracerr:

      In ´87 en ´88 waren er anders al restricties op turboboost.
      De Honda haalde in die tijd niet veel meer dan 650pk.
      ´86 was het laatste jaar van echt ongelimiteerde boost.

      Login om te reageren
  22. Sracerr zegt

    6 april 2014 om 19:40

    ’69 OSMF here

    Login om te reageren
  23. carmasterr zegt

    6 april 2014 om 20:55

    https://www.youtube.com/watch?v=go0ztQIoi90
    Wat hangen die Formule 1 wagens tegenwoordig toch scheef in de bochten zeg…

    Login om te reageren
  24. Sracerr zegt

    6 april 2014 om 21:31

    @carmasterr: maar niet op het motorblok! dat was volledig vrij!
    Honda was meester in het tunen van het blok(Vtec,wingturbo’s etc) en de lucht/injectie systemen, kwam fluitend op de 1000+pk. de rest hadden dat niet goed onder de knie en gebruikte de brandstof veel als koeling van de turbo en het blok, hetgeen dus niet meer ging met turbo en brandstof restrictie.

    Login om te reageren
    • carmasterr zegt

      7 april 2014 om 01:23

      @Sracerr:

      Dus wel, ik heb het toch over gelimiteerde turboboost.
      Zoek het maar op. Verder dan 700pk konden ze echt niet komen in ´87.
      1000pk kon inderdaad makkelijk, maar niet meer in ´87.

      Login om te reageren
  25. Sracerr zegt

    6 april 2014 om 21:36

    Zo zie je maar dat in die dagen de ene restrictie elders voor gewin kon zorgen, zelfs tijdens het seizoen. daar kunnen de jonge F1 liefhebbers van nu alleen maar van dromen maar NOOIT MEER MEEMAKEN (helaas). OSMF’69

    Login om te reageren
  26. Sracerr zegt

    6 april 2014 om 22:13

    @Hupke:
    Vermogen=warmte=energie begrijp je het nu misschien?. je zegt het namelijk zelf in je laatste comment!. je hoeft het niet met mij eens te zijn dat F1 allang niet meer zo spectaculair is als het ooit was. Dat is het enige wat mij interesseerde in de sport en het racen algemeen. ik wens je nu natuurlijk alle F1 plezier toe. Voor mij blijft dit een giller v/d 1ste orde.

    Login om te reageren
    • Hupke zegt

      6 april 2014 om 22:25

      @Sracerr:

      (een tip, er staat een vakje “reply” langst een reactie als je daarop klikt reageer je automatisch op iemands reactie, dat maakt het reactie-veld overzichtelijker)

      Met je stelling “Vermogen=warmte=energie” denk ik eerder dat jij het niet begrijpt.

      Nu goed jij vind de F1 nu nietmeer interesant, dat is me duidelijk. Maar de reden die je opgeeft dat er nu te veel regels zijn is bullshit want die zijn er altijd geweest en dat is ook hetgene dat van de F1 de F1 maakt.

      Login om te reageren
  27. Sracerr zegt

    6 april 2014 om 22:40

    haha, kalm maar hoor er bestaat nu eenmaal natuurkunde, was vroeger standaard op school. Daar heb ik ook goed leren lezen.

    Login om te reageren
  28. niwi zegt

    7 april 2014 om 00:53

    Ik zou zeggen: vooral doorgaan! Dit was zoals het moet zijn. En Ferrari heeft wat huiswerk te doen ( en McLaren en Renault …)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North