• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Echt helemaal niemand wil een Mercedes AMG C63 met vierpitter

Auteur: jaapiyo, gepost 25 mei 2025 om 15:06 – 17 Reacties

Mercedes C63

Echt helemaal niemand wil een Mercedes AMG C63 met vierpits turbotor.

Jarenlang was de Mercedes C63 AMG de onbetwiste zilverrug van het D-segment. Oké, de BMW M3 was wendbaarder en sneller op het circuit. Maar als het ging om de grootte van de mokerhamer onder de kap, dan was de snelste C koning. Bijkomend voordeel was dat dit ook te horen was aan het geluid uit de uitlaten.

Niet warm

Onder de druk van de klimalobby, maakte Mercedes echter een onbegrijpelijke fout. Het gooide haar unique selling point weg en kwam in plaats daarvan met een sneue vierpitter op de proppen. Die wordt weliswaar aan alle kanten ondersteund met elektropower enzovoorts. Maar het resultaat is vooral zo’n zelfgemaakte pizza waar je veel te veel toppings op heb gegooid. In plaats van met de epische pizza die je verwachtte, eindig je met een vochtige bodem die bezwijkt onder de olijven en tonijn. Dat is een beetje de huidige AMG C63. Loodzwaar, nodeloos gecompliceerd en eigenlijk bij introductie al achterhaald. Al snel werd duidelijk dat niemand er warm voor liep.

Zespitter

De lijdensweg van de Mercedes AMG C63 komt mogelijk volgend jaar tot een eind. Het sterke gerucht gaat dat Mercedes haar fout heeft ingezien en de dikste C een zespitter geeft, zoals de CLE. In de tussentijd moet de vierpits C63 nog uit voorraad verwijderd worden. En dat gaat samen met wat pijnlijke klappen in het gezicht.

Markt heeft gesproken

Zo wordt in het Verenigd Koninkrijk het topmodel inmiddels aangeboden met flinke korting. Gemiddeld genomen kan je je zo’n tienduizend pond besparen op de aankoop van een splinternieuwe C63 bij Britse dealers. Dat is tien procent van de vraagprijs. Het betekent dat de C63 verkrijgbaar is voor ongeveer 90.000 Pond. De veel populairdere BMW M3 Competition kost in het Verenigd Koninkrijk zo’n 107.500 Pond. De markt heeft dus gesproken: iedereen wil een veelcilinder.

Benzinehoofden

Zou jij met zo’n prijsverschil verleid worden door de vierpits C63? Of zou je er niet mee kunnen leven dat je dan je lidmaatschapskaart van de club der benzinehoofden moet inleveren? Laat het weten, in de comments!

Ook interessant!

  • AMG uitverkoop bij Domeinen
  • Dikke korting voor Mercedes-AMG C63 met vierpitter
  • Een C63 AMG die meer waard wordt? (€220.000!)
  • Brabus probeert C63 met viercilinder op te leuken
    Brabus probeert C63 met viercilinder op te leuken

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

c63, Mercedes, Verenigd-Koninkrijk

Vorig bericht: « BREEK: BMW is niet meer de absolute maatstaf
Volgend bericht: Uitslag Formule 1: Grand Prix van Monaco 2025 »

Lees Interacties

Reacties

  1. racerx zegt

    25 mei 2025 om 15:46

    Zeker in dit segment vind ik een zware auto die teveel leunt op elektropower een slechte propositie. Zijn toch een beetje auto’s waar je ook een keer voor de lol het circuit mee wil bezoeken of een dagje een recreatieve rally pakt, maar om dan na een halfuur lekker sturen al met lege accu te staan waarna die viercilinder al dat gewicht mee moet slepen… nee. Dat nog los van het feit dat minimaal twee cilinders extra wel ‘hoort’ in zo’n auto.

    Login om te reageren
    • KennOne zegt

      25 mei 2025 om 19:52

      Ondanks ik ook van mening ben dat minimaal 2 cilinders meer in dit segment hoort, dit waarschijnlijk ook geen groot succes gaat worden als voorheen. Bij de C63 klanten ging het juist om die V8. Heb 2 vrienden en 1 familie lid gehad die de C63 van de vorige generatie reden. 2 zijn er overgestapt naar het hogere model waar de V8 nog wel in leverbaar is/was en de andere is een RS6 gaan rijden vanwegen de V8. De M3 touring wat mij de logische opvolliger leek vonden ze alle 3 niks vanwegen de 6pitter.

      Login om te reageren
      • racerx zegt

        26 mei 2025 om 06:22

        Dat kan, zeker als je pertinent een V8 wilt, maar door er niet 4 maar slechts 2 cilinders af te halen waren er vast mensen geweest die het nog een kans hadden gegeven. Maar wat volgens mij echt de doodsteek is van deze auto: het gewicht en het teveel leunen op die accu’s voor prestaties. Het opgegeven topvermogen heeft dus absoluut geen continuïteit, meer leunen op de ICE gaat niet met een 4cil. Gemiste kans, de I6 van Mercedes is een geweldige motor.

        Login om te reageren
  2. sjoerddd zegt

    25 mei 2025 om 15:53

    Al krijg ik hem gratis, ik skip

    Login om te reageren
  3. alcantara zegt

    25 mei 2025 om 16:05

    En terecht, mongolenauto dat het is…

    Login om te reageren
  4. Richmond zegt

    25 mei 2025 om 16:36

    Je hoort vaak van dat ze dingen maken op basis van dat er vraag naar is. Je zou dan verwachten dat ze dit eerst gepolst hebben voordat ze de knoop hadden doorgehakt. Nu hebben ze een hele dure aandrijflijn ontwikkeld en alleen maar verlies op gemaakt

    Login om te reageren
  5. SanderB zegt

    25 mei 2025 om 16:58

    Als de afschrijving nog even lekker zo door gaat maakt dit zeker kans om mijn saaie E300e daily te vervangen naast de atmosferische hobby auto. Dus ik vind het goed nieuws

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      25 mei 2025 om 17:40

      Als ze niet verkocht worden zal er ook weinig tweedehands aanbod zijn…

      Login om te reageren
  6. Edge zegt

    25 mei 2025 om 17:30

    Gewoon een hele leuke auto om te daily’en als hij over een tijdje voor een habbekrats op te pikken is en betrouwbaar blijkt. Maar niet voor die nieuwprijs, want er is veel leuker spul te krijgen dat net zo snel of sneller is, leuker geluid maakt en leuker stuurt door het lagere gewicht.

    Login om te reageren
  7. kniesoor zegt

    25 mei 2025 om 18:17

    Zonder wat af te willen doen aan de feitelijke kwaliteiten van de aandrijflijn van deze C63 is een viercilinder in dit segment van de markt een absolute no go wat mij betreft, het moet minstens een zescilinder zijn. Kennelijk kijkt een heel groot deel van het koperspotentieel er op dezelfde manier naar. Idem dito voor de SL overigens.

    Login om te reageren
  8. vincentbaan zegt

    25 mei 2025 om 19:41

    Als ik echt in de markt zou zijn voor zo’n soort auto, had ik die extra 17k voor een m3 graag op willen hoesten.

    Login om te reageren
  9. KennOne zegt

    25 mei 2025 om 19:53

    Heb er ook pas 1 in het wild gezien. Wel echt een serieus mooie C voor het oog.

    Login om te reageren
  10. Exit Luminar zegt

    25 mei 2025 om 21:15

    Ik zou hem sowieso links laten liggen gewoon omdat ie niet leverbaar is met een handbak. Dat is ook gelijk de plus van de m3, want die is wel leverbaar met een handbak.

    Login om te reageren
  11. Hawkeye72 zegt

    25 mei 2025 om 21:56

    Het is vast een fijne aandrijflijn, maar niet voor een AMG. Als
    Mercedes wijs is, dan bieden ze deze motor aan als gewone C klasse, voor zo’n € 80-85k. Een leuke plug in die snelheid als USP heeft, net zoals Tesla’s dat hebben….

    Login om te reageren
  12. mc96 zegt

    25 mei 2025 om 23:27

    Mercedes sowieso “not my cup of tea”. De enige Mercedes die ik zou willen hebben heeft een 4 cylinder ( de 190 2.3-16).

    Login om te reageren
  13. ghost zegt

    26 mei 2025 om 09:48

    Ik wil hem best rijden, bij voorkeur zo’n grijze F1-edition. Hele mooie wagen om te zien!

    Login om te reageren
  14. RUBERG zegt

    26 mei 2025 om 15:01

    Als echt helemaal niemand er wil, zoals Autoblog beweert, staan ze dus allemaal nog te koop!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North