• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Gaan we deze premium crossover nu wel kopen?

Auteur: willeme, gepost 22 januari 2019 om 12:01 – 50 Reacties

Afbeelding Gaan we deze premium crossover nu wel kopen?Afbeelding Gaan we deze premium crossover nu wel kopen?Afbeelding Gaan we deze premium crossover nu wel kopen?Afbeelding Gaan we deze premium crossover nu wel kopen?Afbeelding Gaan we deze premium crossover nu wel kopen?Afbeelding Gaan we deze premium crossover nu wel kopen?Afbeelding Gaan we deze premium crossover nu wel kopen?Afbeelding Gaan we deze premium crossover nu wel kopen?

Maserati Levante Volcano '19
Hij is nog aantrekkelijker geworden!

Het is iets wat elk premium automerk overkomt: een crossover/SUV op de planning zetten. Op een paar uitzonderingen na (zoals de Lamborghini LM002), was Porsche met de ‘955’-generatie Cayenne de eerste sportwagenfabrikant met een crossover in de showroom. Na de Cayenne volgde bijna elk zichzelf respecterend merk met een dergelijke auto. Natuurlijk staat het haaks op alle merkwaarden, maar de markt vraagt er nu eenmaal om.

In het geval van Maserati lijkt het vooralsnog weinig vruchten af te werpen. Ook de Italianen ontkwamen er niet aan. Hun interpretatie is overigens zeer geslaagd te noemen. Van alle luxe en sportieve crossovers is het een fraai voorbeeld van hoe het ook kan. De auto oogt minder massief dan zijn leeggewicht van 2.200 kilogram doet vermoeden. Een gigantisch verkoopsucces is het helaas nog steeds niet. In Europa werden er in de eerste 11 maanden van 2018 iets minder dan 4.200 exemplaren van de Levante verkocht. Dat is gewoon niet juist. Het is alsof Pearl Jam in de jaren ’90 een Happy Hardcore plaat maakt en dat die dan niet verkoopt. Dat was juíst de bedoeling.

Maserati Levante Volcano '19

Om de verkopen wat te stimuleren komt Maserati met een beproefd recept: een speciaaltje! Het resultaat is de Levante Vulcano. Je kan de Vulcano herkennen aan de matte lak ‘Grigio Lava’ (snap je hem?) en de 21″ Helios lichtmetalen velgen. Verdere herkenningspunten zijn de zwarte raamomlijsting, privacy Glass, rode remklauwen en gepolijste uitlaatsierstukken. Ook word er gerept over handgrepen in carrosseriekleur, wat opvallend is: dat doet Maserati toch bij elke auto sinds de jaren ’90?

Aan de binnenkant zien we rood lederen bekleding met zwart contrasterende stiksels (andersom is ook mogelijk) en carbon sierpanelen. Op de middenconsole prijkt een badge met de tekst ‘one of 150’ om het exclusieve karakter van de auto te onderstrepen. Dan het mooiste: de motoren. Laten we eerlijk zijn, van alle crossovers klinken die van FCA verreweg het beste. Zowel de Jeep Grand Cherokee SRT en de Maserati Levante met benzinemotor klinken elk op hun eigen manier erg fraai. Er is keuze uit een V6 met 350 pk (174.100 euro) of een V6 met 430 pk (187.600 euro). De Maserati Levante Vulcano is per direct te bestellen.

Ook interessant!

  • Maserati Levante als Hybride: de nieuwe instapper is hier
  • Video: Maserati Quattroporte Trofeo rij-impressie
    Video: Maserati Quattroporte Trofeo rij-impressie
  • Maserati Ghibli Hybrid rijtest video
    Maserati Ghibli Hybrid rijtest video
  • nieuwe Maserati Levante
    Maserati Levante krijgt Alfa Romeo DNA

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

levante, Maserati, special-edition

Vorig bericht: « Klokjesmaker en Aston tonen inktzwarte DBS Superleggera
Volgend bericht: Een Ferrari keurig aanpassen kan gewoon »

Lees Interacties

Reacties

  1. allesmetturbo zegt

    22 januari 2019 om 12:12

    Een nieuwe maken op een modern platform van alfa (waar de grote broer van de stelvio op gaat komen) en dan word het vast wel een succes.
    Het is nu een hopeloos verouderde zeecontainer

    Login om te reageren
    • torsen zegt

      22 januari 2019 om 12:20

      @allesmetturbo: Denk haal die omschrijving even door Google translate. Maar dan nog klinkt het lekker in het, soort van, Italiaans.
      “contenitore del mare irrimediabilmente obsoleto”

      Login om te reageren
    • arkenbout zegt

      24 januari 2019 om 01:56

      @allesmetturbo: zou er eens mee gaan rijden voordat je zijn onderstel beoordeelt.

      Login om te reageren
      • allesmetturbo zegt

        24 januari 2019 om 08:31

        @arkenbout: gedaan, daarom vind ik dat.
        Stelvio achtig platform zal de auto goed doen

        Login om te reageren
        • arkenbout zegt

          1 februari 2019 om 11:23

          @allesmetturbo: Dan moet je echt ernstig aan je beoordelingsvermogen gaan twijfelen. Maar waarschijnlijk praat je gewoon het gepaaide journaille na.

          Login om te reageren
          • allesmetturbo zegt

            1 februari 2019 om 13:37

            @arkenbout: lol, ik vind dat gewoon. Ik vind het totaal geen sportieve auto en de stuurbeleving in de stelvio veel fijner. Snel op je teentjes getrapt zeg, of doe je nu de haterzz na

            Login om te reageren
  2. viezefreddyw zegt

    22 januari 2019 om 12:14

    Ik zou er geen rekening mee houden…

    Login om te reageren
  3. rubentijs zegt

    22 januari 2019 om 12:19

    Nee zeker niet.

    https://www.youtube.com/watch?v=RdunXzNNfqk&t=805s

    Login om te reageren
  4. jack_abarth zegt

    22 januari 2019 om 12:19

    Wat is het verschil tussen een SUV en een Crossover?

    Login om te reageren
    • eklasse zegt

      22 januari 2019 om 12:31

      @jack_abarth: een verhoogde Clio is een crossover, een BMW x5 is een SUV. Wat Maserati met dit ding wilt mag je zelf invullen. Geen hond wilt hem namelijk. Honden kiezen Volvo’s.

      Login om te reageren
      • potver7 zegt

        22 januari 2019 om 13:09

        @eklasse: Wat is een X5 dan, anders dan een verhoogde en opgeblazen 5 station? De S in SUV staat voor Sports, de U voor Utility. BMW heeft zijn best gedaan om de X5 er een beetje sportief uit te laten zien (valt niet mee bij een zeecontainer) maar verder maakt het ding alleen de V van Vehicle waar.

        Login om te reageren
        • E550 zegt

          22 januari 2019 om 14:32

          @potver7: Vergelijk de banden van een X5 eens met een 5-serie station.

          Login om te reageren
        • mashell zegt

          23 januari 2019 om 07:32

          @potver7: een X5 is een zevenzitter, dus ook het utility wordt waargemaakt, een drie spaaks stuurwiel dekt het Sports gedeelte helemaal af.

          Login om te reageren
    • davido89 zegt

      22 januari 2019 om 12:56

      @jack_abarth: Een suv hoort volgens mij altijd op een ladder chassis te staan (truck platform). Hetgeen resulteert in aardig wat trekkracht en laadcapaciteit. Een crossover is inderdaad een verhoogde versie van een huis-tuin-en keuken auto met een zelfdragend chassis. Een bmw x5 is volgens mij ook een crossover.
      Voorbeelden van echte suv’s zijn Chevrolet suburban, Cadillac Escalade, Range Rover, Mercedes G klasse, Toyota Landcruiser

      Login om te reageren
      • jack_abarth zegt

        22 januari 2019 om 13:13

        @davido89:

        Het ladder chassis gedeelte lijkt mij eerder een All Terrain Vehicle, toch?
        Het SUV gedeelte snap ik ook nog wel, dat zijn de jeeps voor op asfalt en een bospad. (X5, Tiguan, ML, Kadjar).

        Maar wat valt er dan nog onder crossover, niet zoveel als je het mij vraagt.

        Login om te reageren
      • fanboy zegt

        22 januari 2019 om 13:21

        @davido89: Nee, je haalt SUV en terreinwagen door elkaar. Terreinwagens staan doorgaans altijd op ladderchassis met gevolgen van dien (positief en negatief)
        SUVs hebben meestal een zelfdragende carrosserie en optionele 4wd.
        Crossovers zijn dan weer verhoogde versies van normale auto’s, waardoor het dus lastig is om crossover en SUV uit elkaar te halen.

        De naam Crossover komt volgens mij van een auto die tussen twee segmenten wil overstappen (werkwoord: to crossover), dus tussen normale auto en SUV in zit.

        Login om te reageren
        • eklasse zegt

          22 januari 2019 om 15:08

          @fanboy: hier sluit ik me volledig bij aan.

          Login om te reageren
        • gandini zegt

          22 januari 2019 om 21:02

          @fanboy: De spijker op zijn kop

          Login om te reageren
    • crashingduke zegt

      22 januari 2019 om 13:59

      @jack_abarth: De term Sports Utility Vehicle is in de jaren 90 ontstaan en de bedoeling was een auto te creëren die paste bij iemands sportieve buiten levensstijl. Denk aan paardrijden, wel je paard op de manege laten, duiken, klimmen e.d. Voor die sporten heb je een hoop spullen nodig, dus een grote makkelijk toegankelijke achterbak is handig en het parkeerterrein is misschien aan het einde van een gravelpad, dus iets hoger op de poten is ook handig. Maar een terreinauto zoals een G, Range of een Navigator was te veel van het goede. En te duur.

      Login om te reageren
  5. mashell zegt

    22 januari 2019 om 12:21

    Dat front is wel heel erg opgeknapt zeg. Maar dat er geen foto is van het infotainment doet het ergste vermoeden.

    Login om te reageren
  6. w0o0dy zegt

    22 januari 2019 om 12:23

    Weer geen V8… You’re doing it wrong!

    Login om te reageren
    • trustmeiamanengineer zegt

      22 januari 2019 om 13:17

      @w0o0dy: Er is wel degelijk eenv8 versie (aangekondigd). Alleen duurt nog even voordat ‘ie in Europa komt dacht ik.

      Login om te reageren
      • granlusso zegt

        22 januari 2019 om 13:52

        @trustmeiamanengineer: @w0o0dy: Die zescilinder past er juist zo goed bij! Relatief lichte motor met een fantastisch geluid als je het mij vraagt. En bovendien is een zescilinder in een Maseratie nog historisch verantwoord ook :)

        Login om te reageren
  7. thomasthomas zegt

    22 januari 2019 om 12:23

    De achterlichten dat is de achilleshiel van deze auto.

    Login om te reageren
    • hotze zegt

      22 januari 2019 om 13:05

      @thomasthomas: is dat een grap? ze zijn namelijk bij dit artikel niet echt zichtbaar; als je serieus bent lastig te beoordelen :-)

      Login om te reageren
      • thomasthomas zegt

        22 januari 2019 om 14:10

        @hotze: Duitsers maken geen grappen, maar waarom denk je dat ze niet te zien zijn op de foto’s.

        Login om te reageren
  8. kniesoor zegt

    22 januari 2019 om 12:24

    Alleen de Trofeo versie zou in aanmerking komen. Maar om daarvoor naar de VS te verhuizen (in/voor Europa schijnt-ie niet leverbaar te zijn) gaat wat ver.

    Login om te reageren
    • hotze zegt

      22 januari 2019 om 13:05

      @amghans: je kunt importeren proberen, dan kun je hier blijven wonen.

      Login om te reageren
      • kniesoor zegt

        22 januari 2019 om 13:14

        @hotze:
        Vraag me af of dat lukt, de auto heeft vermoedelijk geen Europese type-goedkeuring. Bovendien zou het restant BPM waarschijnlijk voldoende zijn om 10 jaar stil van de wonen in Palm Springs. Dan wordt naar de VS verhuizen bijna interessant :)

        Login om te reageren
        • vpowert zegt

          22 januari 2019 om 17:34

          @amghans: Yeah, daar wonen wordt interessant… if you like being shot at. And having an imbecile as president. Goed, jeremy-clarkson-modus uit maar weer. Maar wel lekker goedkope auto’s inderdaad ;-)

          Login om te reageren
  9. Onehp zegt

    22 januari 2019 om 12:25

    Mag ik blij zijn dat een SUV voor een keer niet verkoopt? Quattroporte FTW

    Login om te reageren
  10. tvr1974 zegt

    22 januari 2019 om 12:35

    Als liefhebber van het merk denk ik ; not my cup of tea en zeker niet voor die prijs. De auto is vergelijkbaar qua maten met de X5 / GLE / Q7 en als je dan sportiever wil de X6 of GLE-coupe bijv. De prijs is echter (veel) hoger.
    Enige manier om van deze auto een succes te maken is een ELEKTRISCHE auto maken a la Q-tron… Maar daar is de auto niet op ontworpen dus er zal een nieuw model moeten komen.
    Jammer maar helaas dus…

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      22 januari 2019 om 13:14

      @tvr1974: Waarom zou een elektrische SUV van Maserati dan wel succesvol worden als het met deze al niet eens lukt?

      Login om te reageren
      • tvr1974 zegt

        23 januari 2019 om 12:33

        @berlinetta: antwoord is toch heel simpel… Omdat de prijs dan naar beneden keldert want geen uitstoot en dus dikke subsidies en dus veel betaalbaarder voor mensen en dus veel interessanter om aan te schaffen.. Simpel. Nb auto zal wel zoals ik al neer zette geupdate moeten worden en op niveau van Audi / BMW gebracht moeten worden…

        Login om te reageren
  11. aJackie zegt

    22 januari 2019 om 12:36

    Een dikke GTS ben ik wel voor te porren, juist omdat je uhm vrij weinig ziet // stijl&klasse

    Login om te reageren
  12. redbee5 zegt

    22 januari 2019 om 12:48

    Suv’s gaan vaak niet samen met een sportief merk. Toch begin ik nu te twijfelen, gisteren zag ik Harry’s garage met de lambo urus. Een afzichtelijk ding wat mij betreft. Maar het is een beest van een machine, de snelste suv op het moment. Gaat de hoek om als een malle en pompt er nog een lekker geluid uit ook. Dan denk je dit is toch wel heel gaaf, dit is een nieuwe benchmark op autogebied. Dat had maserati nou ook moeten doen. Belachelijk goed sturende machine’s maken die bovenal nog is fijn getekend zijn.

    Login om te reageren
  13. Rick-dos zegt

    22 januari 2019 om 12:51

    Heb de auto nou al een paar keer gezien maar ik vind het niks speciaals hebben. De Quattroporte of GT daar krijg ik een redelijk Maserati “gevoel” bij (bobbel in mijn broek enzo….nee, geintje…). Kan het gevoel niet uitleggen maar ik hoop dat het begrepen wordt.

    Login om te reageren
    • daihatsucuore zegt

      22 januari 2019 om 13:15

      @rick-dos: Ik herken dat gevoel wel. Heb dat altijd bij een bepaalde verslaggever.

      Login om te reageren
    • emping zegt

      22 januari 2019 om 13:17

      @Rick-dos: als je het in een goede uitvoering ziet dan valt het wel mee. Zag laatst een donker blauwe met mooi kleur rood interieur en mooie velgen. Maar in het wit met saai velgen is het niet om warm van te geraken.

      Login om te reageren
  14. gove zegt

    22 januari 2019 om 13:08

    -edit: nutteloze bijdrage. Probeer het eens zonder vrouwelijke vleeswaren. –

    Login om te reageren
  15. ghost zegt

    22 januari 2019 om 13:12

    Ik ga er ga vanuit dat er geen wijziging zal plaatsvinden.

    Login om te reageren
  16. ferraricorse zegt

    22 januari 2019 om 13:14

    Handgrepen bij maserati zijn normaal altijd van chroom dus meegespoten deurgrepen zijn wel anders

    Login om te reageren
  17. berlinetta zegt

    22 januari 2019 om 13:16

    Het probleem van deze auto is in mijn ogen dat hij er vanuit de verte uitziet als een Mazda CX-5, dat het interieur verouderd is en dat hij duurder is dan zijn betere concurrenten. Het enige wat deze auto echt goed doet, is lekker sturen. Dat is helaas niet genoeg om mensen over de streep te trekken.

    Login om te reageren
    • emping zegt

      22 januari 2019 om 17:00

      @berlinetta: geluid is ook wel lekker.

      Login om te reageren
  18. Dutchdriftking zegt

    22 januari 2019 om 13:18

    Het mag dan een Masserati zijn, hij is gewoon niet mooi.

    Login om te reageren
  19. tortuga zegt

    22 januari 2019 om 13:46

    13000 eurotjes verschil voor 80 pk meer? Ik weet wat kiezen als ik deze kon betalen!

    Login om te reageren
  20. E550 zegt

    22 januari 2019 om 14:34

    Mooie foto’s van de achterkant en dashboard.

    Login om te reageren
  21. imarinos zegt

    22 januari 2019 om 15:28

    Wat een geld… en dat zonder V8.
    Hij staat volgens mij nu wel op het Salon in Brussel met een V8, heerlijk dat ze dat wel gewoon weer doen.

    Login om te reageren
  22. vpowert zegt

    22 januari 2019 om 17:50

    Wel grappig eigenlijk dat het ons verbaast dat bij een fabrikant die normaliter niet erg succesvol is, ook niet de SUVs niet erg succesvol blijken te zijn. Welk merk dat voorheen slecht scoorde doet het met SUVs nu wel opeens goed?
    Maserati verkocht al bar weinig Ghibili’s en Quattroportes. Waarom zou hetzelfde recept als SUV wel opeens aan slaan? Dat een koper zegt: ‘Oh, maar als je een veel te dure, matig afgewerkte, technologisch achterhaalde auto wil ik wel als het een SUV is’.
    Zelfde verhaal bij Infiniti in Europa. Klanten willen gewoon hetzelfde als vroeger (een Volkswagen, BMW, Kia, whatever) en dat dan in SUV vorm.

    Login om te reageren
    • jorden zegt

      22 januari 2019 om 21:31

      @vpowert: Dat was Porsche hé. De Cayenne heeft het hele concern naar een hoger level gebracht en andere fabrikanten kregen dollar tekens in hun ogen.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North