• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Hide yo’ kids: deze Koenigsegg Regera is poedelnaakt

Auteur: Loek, gepost 6 december 2018 om 19:59 – 36 Reacties

Afbeelding Hide yo’ kids: deze Koenigsegg Regera is poedelnaaktAfbeelding Hide yo’ kids: deze Koenigsegg Regera is poedelnaaktAfbeelding Hide yo’ kids: deze Koenigsegg Regera is poedelnaaktAfbeelding Hide yo’ kids: deze Koenigsegg Regera is poedelnaaktAfbeelding Hide yo’ kids: deze Koenigsegg Regera is poedelnaaktAfbeelding Hide yo’ kids: deze Koenigsegg Regera is poedelnaaktAfbeelding Hide yo’ kids: deze Koenigsegg Regera is poedelnaaktAfbeelding Hide yo’ kids: deze Koenigsegg Regera is poedelnaakt

Koenigsegg Regera
Als er een autogerelateerde term is voor NSFW, dan valt deze Koenigsegg daaronder. Je bent gewaarschuwd.

Het Zweedse Koenigsegg is een bizar merk. Het is één van de weinige supercar-visioenen die wél goed uitpakte voor zijn maker. In dit geval is dat Christian von Koenigsegg. Vanuit een oude hangar in de buurt van Helsingborg bouwt deze Zweed met Duitse roots de meest bizarre hypercars die je maar kunt bedenken. De ultieme versie van de vorige generatie, de Agera RS, harkte al een aantal records binnen. Oud nieuws, want ondertussen is diens opvolger, de Regera, al een tijdje onthuld.

Toch zijn er nog weinig Regera’s die op de openbare weg, of in een garage, te zien zijn. Dat duurt bij Koenigsegg even, want het is een klein bedrijf met een zeer selecte kopersgroep. Je vraagt je af hoe Von Koenigsegg het allemaal haalt, gezien de milieu-eisen. Welnu, dat valt eigenlijk ook allemaal wel mee, want de Regera is stiekem gewoon een hybride. Naast het ontwikkelen van een nieuwe geavanceerde ‘versnellingsbak’ (de Regera heeft maar één vooruit-versnelling), is de auto samen met de Chiron de krachtigste auto voor de openbare weg. 1.500 pk en een bizarre 2.000 Nm moeten ervoor zorgen dat de Regera accelereert als een raket.

Alles wijst er dus op dat de Koenigsegg Regera een groep zeer vermogende potentiële klanten naar zich toe trekt. Die klanten hebben al ruim een jaar geleden hun krabbel gezet onder de lijst met opties, maar nog lang niet alle Regera’s zijn uitgeleverd. Wel wordt van de 80 kopers, waarmee de Regera al lang en breed is uitverkocht, langzaam zeker hoe zij hun Regera samenstellen. Eén exemplaar springt er met kop en schouders bovenuit: eentje van naakt koolstofvezel.

Regera Carbon

Voor een bedrijf dat de bovenste bovenkant van de markt serveert, is de nodige personalisatie niet vreemd. Zolang jij maar een flinke zak geld meebrengt, kan Christian alles voor je doen: elke lakkleur of kleurencombinatie is beschikbaar. De koper van deze Regera wilde liever eentje zónder lak. Vanwege de volledige koolstofvezel carrosserie heeft de auto zonder lak ook al een gave uitstraling. Of Christian het jammer vindt dat deze ietwat inspiratieloze spec gekozen wordt? Nee, hij ziet in dat het een gaaf effect geeft wat veel klanten willen, bovendien scheelt het ook weer 20 kilo(!) omdat de auto geen lak, coating of andere beschermmiddelen heeft. Nee, gewoon puur koolstofvezel. Niet iedereen wil zoals de maker zelf een Ikea-versie.

Met deze kleur, of het gebrek aan kleur, lijkt de auto net een Batmobile. Of een pre-productie mule. Een gaaf ding is het sowieso.

Ook interessant!

  • Koenigsegg Regera
    Kijk nou, een Koenigsegg Regera die echt gebruikt wordt
  • Wachten is voorbij met de Koenigsegg Jesko productiestart
    Wachten is voorbij met de Koenigsegg Jesko productiestart
  • Wordt de nieuwe Koenigsegg minder spectaculair?
  • Koenigsegg Gemera
    Elektromotoren Koenigsegg Gemera zijn ook kleine reuzen

Nieuwste artikelen

  • Goed nieuws: EV’s zijn net zo dodelijk als benzineauto’s – hybrides zijn veel gevaarlijker
  • Lolbroek rijdt expres te hard langs politie en vraagt agenten om geinige flitsfoto
  • Volkswagen heeft goed nieuws voor de Polo met verbrandingsmotor!
  • Premium sedans verkopen voor geen meter in Europa, op deze EV na
FacebookTweetPinLinkedIn

carbon, hypercars, koenigsegg, regera, zwart

Vorig bericht: « Officieel: dit is de Skoda Scala
Volgend bericht: Lezersvraag: kun jij 18 nieuwe autonamen verzinnen? »

Lees Interacties

Reacties

  1. chriscross zegt

    6 december 2018 om 20:03

    Dit is gewoon gaaf

    Login om te reageren
  2. tvklarenbosch zegt

    6 december 2018 om 20:11

    Poahh

    Login om te reageren
  3. grrrrommmmm zegt

    6 december 2018 om 20:18

    Foto 4….. dat kontje….. ?

    Login om te reageren
  4. rolov zegt

    6 december 2018 om 20:21

    Scheelt 20kg . Niet gek.

    Login om te reageren
  5. torsen zegt

    6 december 2018 om 20:23

    Raar verhaal op de Koenigsegg site. Het is een idee van de klant maar ze hebben wel jaren getest voor ze het op een volledige auto durfden toe te passen.
    Nou kan ik me de introductie van de Regera niet eens meer herinneren dus misschien zit de koper gewoon al jaren en jaren op dat ding te wachten. #1%problems

    Wel gaaf om te lezen dat deze afwerking minder gevoelig blijkt te zijn voor steenslag en krassen dan lak.

    Login om te reageren
    • Loek zegt

      6 december 2018 om 20:48

      @torsen: de introductie was begin 2016. Dat is ondertussen bijna drie jaar geleden. Time flies!

      Login om te reageren
      • torsen zegt

        6 december 2018 om 23:14

        @720s: en ik vind 3 maanden bij een leaseauto al zo lang duren…

        Login om te reageren
  6. retsok zegt

    6 december 2018 om 20:38

    Net ff op youtube een acceleratie filmpje gezien van de regera, bizar!

    Login om te reageren
  7. rijnounsdoor zegt

    6 december 2018 om 20:41

    Rij je lekker in je Regera een paar uurtjes in de zon in de Emiraten, blijkt dat zwarte carbon toch bruin te worden… Wraptastic!

    Login om te reageren
    • desalen zegt

      6 december 2018 om 22:24

      @rijnounsdoor: https://youtu.be/3_a92XgSKjA

      Login om te reageren
  8. panam1 zegt

    6 december 2018 om 20:45

    Ondanks dat je zou denken dat t goedkoper is, is deze optie vaak extreem duur, doordat het Carbon perfect in elkaar moet overlopen – en normaal je ‘foutjes’ onder de lak verbergt. Ik meen ergens gelezen te hebben dat deze optie op een pagani 250k extra was.

    Login om te reageren
    • jackyspriet zegt

      6 december 2018 om 21:10

      @panam1: werden die niet alsnog gelakt? Zij het wel met een blanke laag..

      Login om te reageren
      • sr20det zegt

        6 december 2018 om 23:07

        @jackyspriet: ja maar omdat je de weven ziet, gaat er veel meer tijd zitten in het perfectioneren van het Carbon.

        Login om te reageren
  9. rob5nismo zegt

    6 december 2018 om 20:51

    Dit is een optie waar vakmanschap voor nodig is en ziet er zeker bruut uit.Maar zou er een blanke lak laag overheen zitten puur voor het behoudt van het carbon

    Login om te reageren
    • bennyblisto zegt

      6 december 2018 om 21:43

      @rob5nismo: kan me haast niet voorstellen dat er niks op zit, in ieder geval iets wat beschermd tegen UV straling zou ik zeggen.

      Login om te reageren
      • torsen zegt

        7 december 2018 om 16:05

        @bennyblisto:
        – Most under-hood and interior parts have their epoxy layer removed and are then polished to a raw carbon state; a very delicate process involving both sanding and polishing. The margin for error is extremely fine and can result in either a perfect, high-lustre finish or ruined threads of exposed carbonfibre.

        This final process is the one used – for the very first time – for the exterior of this KNC Regera.

        Before deciding to do a whole car, samples were exposed to summer heat and sun, as well as winter wet and cold. Parts were kept outside for several years in order to make sure the elements did not negatively affect the amazing surface.

        Login om te reageren
    • ukbob zegt

      8 december 2018 om 08:37

      @rob5nismo: met PPF zou je de hele auto onzichtbaar kunnen beschermen toch?

      Login om te reageren
  10. ArnoldH zegt

    6 december 2018 om 20:52

    Nou nou, bij Pagani kan dit al jaren…

    Login om te reageren
    • henk_he zegt

      6 december 2018 om 20:53

      @arnoldh: en dat maakt ’t minder bijzonder omdat?

      Login om te reageren
      • Boomer zegt

        6 december 2018 om 21:04

        @henk_he: het dus niets nieuws meer is.

        Login om te reageren
        • henk_he zegt

          7 december 2018 om 09:03

          @airc: dus alleen dingen die nieuw zijn, zijn bijzonder? Vreemde redenatie…

          Login om te reageren
    • trust zegt

      6 december 2018 om 21:11

      @arnoldh: volgens mij gooit pagani er nog wel een paar lagen clear coat overheen. Daarmee verhul je dan toch nog wel wat kleine imperfecties van de hars

      Login om te reageren
    • woudloper zegt

      6 december 2018 om 21:59

      @arnoldh: ik denk niet dat er ooit al een pagani zonder lak de fabriek heeft verlaten he. Dit artikel gaat niet over clear Carbon.

      Login om te reageren
  11. henk_he zegt

    6 december 2018 om 20:52

    Porno op wielen.

    Login om te reageren
  12. Boomer zegt

    6 december 2018 om 21:03

    Tja bij Koenigsegg krijg ik altijd het gevoel van open hart operaties. Fijn dat het er is voor sommigen. Maar ik wordt er zelf niet blij van.
    Zit gewoon geen emotie in. 13 in een dozijn hypercar design.
    Ik zie dan toch liever iets waar historie aanhangt zoals de Chiron. Wellicht ‘saaier’ voor velen. Maar krijg er completer gevoel bij.

    Login om te reageren
    • dirkv zegt

      7 december 2018 om 02:24

      @airc: Doe mij ook maar een Chiron. Daar kan je comfortabel mee rondrijden.

      Login om te reageren
    • trust zegt

      7 december 2018 om 07:50

      @airc: design is smaak afhankelijk maar ik ben het wel je eens ik heb het ook nooit de mooiste wagens gevonden maar wat ie heeft opgezet, chapeau. Maar je snap zelf denk ik ook wel dat vw puur het merk heeft gekocht voor precies dit wat jij zegt. Marketing does its job.

      Login om te reageren
  13. kennone zegt

    6 december 2018 om 21:09

    Ik word hier toch een stukje warmer van dan al dat snelle elektrisch spul wat op het moment hier allemaal voorbij komt

    Login om te reageren
  14. moveyourmind zegt

    6 december 2018 om 21:15

    Adembenemend mooi!

    Vooral door het vakmanschap en perfectionisme waarmee hij in elkaar is gezet. Wat zal Christian von Koenigsegg een trots man zijn dat hij zijn naam aan dit soort fantastische producten kan verbinden.

    Login om te reageren
  15. drdre1 zegt

    6 december 2018 om 21:27

    Mooiste Hypercar wat mij betreft.

    Login om te reageren
  16. sr20det zegt

    6 december 2018 om 23:09

    Volgens mij, als ik even in mijn geheugen graaf, is een Koeningegg CCXR Edition ook compleet carbonfiber dus echt nieuw is het niet toch?

    Login om te reageren
    • antoombom2000 zegt

      7 december 2018 om 13:22

      @sr20det: daar zullen ze waarschijnlijk nog wel blanke lak voor hebben gebruikt

      Login om te reageren
  17. boss1 zegt

    7 december 2018 om 06:09

    perfect !!!!

    Login om te reageren
  18. cossiekiller zegt

    7 december 2018 om 11:16

    Mooiste hypercar van het moment. En zal ook nog wel enkele honderden kilo’s lichter zijn dan een Chiron… zelfs met hybridetechniek.

    Ook één van de zeer weinige auto’s die staat met zwarte velgen.

    Login om te reageren
  19. berlinetta zegt

    7 december 2018 om 13:24

    De Regera heeft toch zo’n optie waarbij alle deuren en kappen tegelijkertijd open gaan? Als ik die auto had, zou ik deze dag op de oprit zitten te kijken hoe alles open en dicht gaat. Dag van m’n leven.

    Login om te reageren
  20. allesmetturbo zegt

    8 december 2018 om 10:28

    Liever toch wel harde blanke lak erop + nano glascoatimg voor bescherming

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North