• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit zijn de 11 goedkoopste auto’s die meer dan 250 halen

Auteur: willeme, gepost 11 maart 2019 om 21:00 – 111 Reacties

Porsche 718 Cayman (982C)


Kun je die Duitsers mooi mee van de linkerbaan duwen!

Onlangs maakte Volvo bekend binnenkort geen auto’s meer te produceren die harder dan 180 km/u kunnen rijden. Nu is die mededeling een gevalletje ‘de soep wordt niet zo heet gegeten als deze wordt opgediend.’ Volvo heeft ook nauwelijks snelle auto’s in zijn gamma en de versies met veel vermogen zijn deels elektrisch. Ook is Volvo van plan om binnenkort volledig geëlektrificeerde aandrijflijnen toe te passen. Die zijn op hoge snelheid absoluut niet efficiënt, dus op zich logisch dat die begrensd worden.

Ook is Volvo voorzien van een submerk: Polestar. Reken maar dat er ook een Polestar V60 en V90 komen die wél meer dan 180 km/u halen. Enfin, dat is Volvo. We vinden 180 km/u natuurlijk veel te vroeg om in te grijpen. Sterker nog, 250 km/u is ook vervelend. Aan het begin van de jaren ’90 werd er echter een herenakkoord overeengekomen, waarin werd gesteld dat auto’s niet harder mochten lopen dan 250 km/u.

In principe is dit volkomen logisch, want 250 km/u is echt heel erg snel. Zelfs in Duitsland moet je goed je moment uitzoeken om die snelheden te halen. Op de AutoBahn wordt het ook telkens drukker. Er zijn ook minder stukken waar je voluit mag, mede dankzij de vele ‘Baustellen’. Maar mocht je A: vaak in Duitsland zijn, B: heel veel haast hebben C: een ‘beperkt’ budget hebben voor een nieuwe auto, dan zijn dit je opties. Dit zijn namelijk de goedkoopste auto’s die meer dan 250 km/u halen:

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio (952)
€ 119.500
307 km/u

We beginnen bij 120 mille en komen daar deze Alfa Romeo Giulia tegen. Aanvankelijk begon deze auto zijn carrière een duizendje of twintig lager, maar tegenwoordig moet je dus 120.000 euro meenemen om de op 10 na goedkoopste auto te hebben die níet op 250 km/u begrensd is. De Quadrifoglio stoomt wel lekker door, want volgens zijn makers moet de auto absoluut in staat zijn om 307 km/u per uur te rijden. Dat is sneller dan een Ferrari 360 Modena of een Porsche 911 Turbo (996).

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio (952) '19

Mercedes-AMG GT 43 4-Door Coupé (X290)
€ 119.317
270 km/u

Deze auto is een beetje een vreemde eend in de bijt. Qua naamgeving en positionering moet deze auto een praktische variant zijn van de AMG GT. In technisch opzicht lijkt de auto meer weg te hebben van de CLS, die je ook in een AMG-light uitvoering kan krijgen. In de CLS krijg je de ’53’-AMG: met zes-in-lijn en 48v ondersteuning, goed voor 435 pk. In de AMG GT 4-Door Coupé moet je je een beetje behelpen met 367 pk. Beiden kosten ongeveer evenveel. Waarom dan toch voor de AMG GT 4-Door Coupé (wat een idiote naam) kiezen? Simpel, die heeft net als de tweedeurs coupé, géén begrenzer. Daardoor behoort 270 km/u tot de mogelijkheden.

Mercedes-AMG GT 43 4-Matic+ 4-Door Coupé (X290) '19

Jaguar F-Type V6 Coupé (X152)
€ 115.630
260 km/u

Geniet ervan zolang het kan. Jaguar is deze V6 langzaam maar zeker aan het uitfaseren. Bij de XE en XF is de motor al uit het assortiment gehaald. Op zich logisch, want het ding is zo groot als een V8, maar je hebt de power van een V6. Echt heel erg snel is de F-Type ook niet. Je moet 115 mille meenemen en dan ga je nét 260 km/u.

Jaguar F-Type V6 Coupé (X152) '19

Chevrolet Camaro SS Coupé Aut.
€ 109.298
290 km/u

Dan laat Chevrolet zien dat je meer voor je geld kan krijgen, ondanks de enorme BPM-taks op dit voertuig. De Camaro SS is een auto waarvan bekend is dat ‘ie goed kan sprinten en ook in bochten uitstekend tot zijn recht komt. Op de AutoBahn blaas je ook een partijtje mee. De auto is aërodynamischer dan ooit en de combinatie van 435 pk en een automaat met acht versnellingen werkt ook mee. Met 290 km/u kun je lekker lang op de linkerbaan van de AutoBahn blijven plakken.

Chevrolet Camaro SS Coupé Aut. '19

Porsche Cayenne E-Hybrid (PO536)
€ 106.000
253 km/u

Van alle Duitse merken trekt Porsche zich niets aan van het destijds afgesproken herenakkoord, ook niet met de nieuwste Porsche Cayenne. Een Porsche gaat zo hard als ‘ie gaat. In dit geval gaat een Cayenne E-Hybrid nét iets harder dan 250 km/u. Je zal dus écht je best moeten doen als je achter een auto rijdt waar de begrenzer ingrijpt. Je moet dan de laatste paar pk’s aanspreken om het gevecht met de luchtweerstand te winnen.

Porsche Cayenne e-Hybrid (PO536) '19

Porsche Macan S (95B)
€ 99.900
254 km/u

De meeste Macans die tegenwoordig verkocht worden zijn uitgerust met een tweeliter viercilinder. Die ‘Macan’ is zo’n twintig mille goedkoper dan de ‘Macan S‘, die is uitgerust met een V6. Qua prestaties moet je wel kiezen voor de V6, de Macan met vierpitter heeft geeneens een begrenzer nodig. Bij 225 km/u is er geen acceleratie meer mogelijk. De Macan haalt de 250 km/u, zij het net als met de Cayenne, net aan.

Porsche Macan S (95B) '19

Kia Stinger GT 3.3 T-GDi V6 AWD (CK)
€ 97.995
270 km/u

Het was een grote verrassing toen we hoorden dat Kia met een achterwielaangedreven vierdeurs coupé op de markt zou komen. Helaas zie je ze niet zo veel rijden. Dat komt mede door de wat hoge prijs, dat te relateren is aan de CO2 uitstoot en de enorm omvangrijke standaarduitrusting. Maar eigenlijk valt de prijs dus best mee. De Kia Stinger met V6 is namelijk goedkoper dan bovenstaande Porsches én is ook nog eens sneller. Is de Stinger alsnog een koopje?

Kia Stinger GT 3.3 T-GDi V6 AWD (CK) '19

Alfa Romeo 4C Spider 1750 TBi TCT (960)
€ 88.950
257 km/u

Gewoon twee Alfa Romeo’s in één lijstje. Wie had dat gedacht? Bij de Alfa Romeo 4C Spider is het een beetje hetzelfde verhaal als met de Porsche SUV’s: hij haalt net ietsje meer dan 250 km/u. De snelheidssensatie zal overigens vele malen groter zijn. Het is een lichtgewicht auto met een kleine stoffen kap. De 4C Spider is dus geenszins de snelste auto uit dit overzicht, maar biedt wel de meeste lol.

Alfa Romeo 4C Spider 1750 TBi TCT (960) '19

Porsche 718 Cayman (982C)
€ 82.500
275 km/u

Dit is de Porsche die het meeste waar biedt voor zijn geld. Voor iets meer dan 80 mille heb je een coupé met achterwielaandrijving en de motor in het midden. Helaas is die motor nu een viercilinder, maar in vergelijking met oude atmosferische zescilinder zit er nu veel meer kracht in. Qua prestaties komt een standaard Porsche Cayman overeen met de 911 Carrera (996), een auto die nog nooit langzaam is genoemd. En dat voor slechts 82.5 mille. Tip: kies een Indisch Rood exemplaar, gave kleur die niets extra kost. Val je iets beter op, als je aan komt knallen op de AutoBahn.

Porsche 718 Cayman (982C) '19

Honda Civic Type R (FK7)
€ 58.230
272 km/u

Als het gaat om opvallen zit je met deze Civic Type-R meer dan goed. Het ding ziet eruit als een WTCC-raceauto, dezelfde auto waarmee Tom Coronel zijn dagelijks brood verdiende. De VTEC motor is voorzien van een flinke turbo en wekt 320 pk op. Omdat ze bij Honda blijkbaar niet doen aan begrenzers (de NSX heeft ook geen begrenzer) kun je met deze C segment hatchback 272 km/u rijden.

Honda Civic Type-R (FK7) '19

Renault Mégane R.S. 280 GPF (B9A/M)
€ 51.340
255 km/u

Een van de grote concurrenten van de Civic is deze Mégane R.S.. De heren van Renault Sport hebben van de Mégane een gave auto gemaakt, alhoewel de beleving iets minder heftig is dan voorheen. Vroeger kocht je een Mégane R.S. omdat je de meest hardcore auto uit deze klasse wilde hebben. Dat is het niet meer. Wat is dan het bestaansrecht van de Mégane R.S.? Als je de goedkoopste auto wil hebben die niet begrensd is, is dit jouw auto. Je moet dan wel de EDC-automaat overslaan en opteren voor de versie met handbak.

Renault Mégane R.S. Sport '19

Ook interessant!

  • Porsche Taycan RWD rijtest video
    Porsche Taycan RWD rijtest video
  • Porsche Cayenne Turbo GT rijtest video
    Porsche Cayenne Turbo GT rijtest video
  • Porsche 992 GTS rijtest video
    Porsche 992 GTS rijtest video
  • Porsche 992 GT3 rijtest video
    Porsche 992 GT3 rijtest video

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

4C, 718, Alfa Romeo, amg, amg-gt, awd, camaro, camaro-ss, cayman, Chevrolet, civic, Coupe, f-type, geld, Giulia, Honda, Jaguar, Kia, lijstjes, macan, macan-s, maximumsnelheid, megane, megane-rs, Mercedes, Porsche, Quadrifoglio, Renault, renault-sport, spider, stinger, Stinger-GT, type-r, v6

Vorig bericht: « Eindelijk: de eerste GR Supra met 2JZ is hier
Volgend bericht: Koop de Renault van James Bond »

Lees Interacties

Reacties

  1. rollingstoned zegt

    11 maart 2019 om 21:11

    De Alfa’s en de Porsche graag. ?

    Login om te reageren
  2. wildewesten zegt

    11 maart 2019 om 21:15

    Die AMG GT lijkt best een goede deal. Of heb je dan alleen een aandrijflijn en een stuur voor dat geld?

    Login om te reageren
    • cortinaracing zegt

      11 maart 2019 om 21:25

      @wildewesten: daar komt het wel op neer ja, oh ja WW nation! #911

      Login om te reageren
    • hotze zegt

      11 maart 2019 om 22:25

      @wildewesten: …een kakkende hyena, djee wat is dat een lelijk gevaarte.

      Login om te reageren
  3. kevin1400 zegt

    11 maart 2019 om 21:17

    Die AMG gt lijkt nergens op net een omgekeerde badkuip van deze hoek maar dan met neus

    Login om te reageren
  4. hondafiel zegt

    11 maart 2019 om 21:18

    Doe maar 2 Type R’en, 1 om in te rijden en de ander om naar te kijken.

    Login om te reageren
    • mennok zegt

      11 maart 2019 om 21:23

      @hondafiel: Zoals je naar iets kijkt wat mooi is? Zoals kunst? Of begrijp ik je verkeerd?

      Login om te reageren
      • hotze zegt

        11 maart 2019 om 22:26

        @mennok: geblinddoekt waarschijnlijk.

        Login om te reageren
      • hondafiel zegt

        12 maart 2019 om 07:29

        @mennok: Klopt, schuifpui open en zo de woonkamer in.

        Login om te reageren
    • kenner zegt

      11 maart 2019 om 21:25

      @hondafiel: R1 ? 1/10e van de prijs. 2x zo snel

      Login om te reageren
      • SimonMc zegt

        11 maart 2019 om 21:58

        @kenner: 2x zo snel dood ook.

        Login om te reageren
  5. ghost zegt

    11 maart 2019 om 21:19

    “ goedkoop “

    Login om te reageren
  6. basr32 zegt

    11 maart 2019 om 21:19

    Wat worden we toch genaaid in Nederland…

    Login om te reageren
    • vaakbenjetebang zegt

      11 maart 2019 om 21:30

      @basr32: Ach meid toch, wat heb je het slecht.

      Login om te reageren
      • basr32 zegt

        11 maart 2019 om 21:32

        @vaakbenjetebang: Ach man, deze prijzen zijn toch niet meer goed te praten? Is het jouw droom om een mooie auto te kunnen rijden? Je krijgt een dikke vinger cadeau van de roverheid! Dit terwijl in landen als Duitsland, België en Amerika totaal niet het geval is.

        Login om te reageren
        • vaakbenjetebang zegt

          11 maart 2019 om 21:40

          @basr32: Ah, daar is-ie al: roverheid. Als het in al die andere landen dan zo veel beter is, waarom ben je dan nog niet daar? Het is hier niet bepaald Noord-Korea, dus je kunt vandaag nog vertrekken als je wilt. Of is het hier stiekem toch allemaal wel aardig voor elkaar en is klagen op een blog makkelijker dan daadwerkelijk iets ondernemen? Of zit je op zolder bij je ouders en gaan ze niet verhuizen?

          En ikzelf? Ik droom niet, ik doe. En ik jank niet. Zou ik een nieuwe Ferrari willen kunnen betalen, voor mijn part iets uit dit lijstje? Ja, natuurlijk. Kan ik dat? Nee. Geef ik daar iets of iemand de schuld van behalve mezelf? Nee. Kan ik plezier halen uit een auto die niet nieuw en minder snel is en een ook nog een stuk lagere patsercoëfficiënt heeft? Godzijdank wel, anders zou ik een zielenpoot zijn. En dat lijkt me niks.

          Login om te reageren
          • mwti zegt

            11 maart 2019 om 21:59

            @vaakbenjetebang: met zo’n houding zeg je feitelijk dat je niet moet klagen maar je muil moet houden. Anders rot je maar op. Lekker huwelijk zal jij hebben.

            Login om te reageren
            • vaakbenjetebang zegt

              11 maart 2019 om 22:10

              @mwti: Mijn leven is overzichtelijk: wat ik niet kan accepteren verander ik, en wat ik niet kan veranderen moet ik dus zien te accepteren. De impliciete slachtofferrol (“ik word genaaid door de roverheid, boehoe, en mijn aarsje doet zo’n auw en het is heel onrechtvaardig!!!”) ligt me niet zo, ik heb liever zelf de controle over mijn eigen noodlot.

              Als het kunnen aanschaffen van een nieuwe auto die harder kan dan 250 km/h mijn hoogste prioriteit zou hebben, zou ik alles binnen de grenzen van het redelijke in het werk stellen om dat te realiseren. Klagen over de beperkende omstandigheden in dit specifieke land lijkt me weinig bijdragen aan het realiseren van dat hoogste doel en zou ik dus ook niet doen. Die omstandigheden opheffen/omzeilen door te emigreren lijkt me dan veel productiever.

              Login om te reageren
              • gandini zegt

                11 maart 2019 om 22:37

                @vaakbenjetebang: Eens. Bovendien vind ik het hebben van zo’n snelle nieuwe auto echte luxe, het is niet per se nodig. Mijn Focus uit 2010 haalt ook 247 en ik ben nog trots op dat autootje ook. Leuk hoor, zo’n Cayman of F-type, maar om nu ongelukkig te zijn zonder?

              • woody259 zegt

                11 maart 2019 om 23:00

                @vaakbenjetebang: Ben ik de enige die het erg bijzonder vind dat de ‘niet klagen maar slikken’-houding ten opzichte (auto)belastingen zoveel likes heeft gekregen op deze autosite? Ik had niet verwacht dat Nederlanders zó graag belasting betalen.. Er is dus nog ruimte om de BPM verder te verhogen.

              • vaakbenjetebang zegt

                11 maart 2019 om 23:16

                @woody259: De essentie is niet ‘slikken’ maar ‘handelen’. In plaats van op een blog te jammeren kun je ook iets doen. Een onderneming opzetten, een bijbaantje nemen, je kontje verkopen achter het station… met klagen alleen is er nog nooit iets van de grond gekomen. Of dacht je dat meneer Philips de hele tijd alleen maar tegen zijn vrienden zat te zeuren dat het toch wel heel donker was ’s avonds en dat er toen inerns een miljoenenconcern is ontstaan?

              • dutchneon zegt

                12 maart 2019 om 09:20

                @vaakbenjetebang: Belachelijke reactie, jij bent het vast ook weleens ergens niet mee eens, dan ga je toch niet weg uit NL… dan probeer je invloed uit te oefenen en er wat aan te doen!

              • vaakbenjetebang zegt

                12 maart 2019 om 09:47

                @dutchneon: … en denk je dat ik dan invloed probeer uit te oefenen door op een blog te zaniken?

              • mwti zegt

                12 maart 2019 om 11:37

                @vaakbenjetebang: maar je mag als geboren geboren en getogen Nederlander toch wel kritiek hebben op het systeem en het land waar je ouders en grootouders vandaan komen verdedigen? Het is altijd wel ergens slechter dus je moet je bek houden en niet janken volgens jou. Lekker makkelijk. Waarom hebben we dan een parlement als praten geen zin heeft. Jij zegt mi te makkelijk “ dan rot je maar op”.

              • vaakbenjetebang zegt

                12 maart 2019 om 11:58

                @mwti: Kritiek mag altijd, maar liever wel wat constructiever dan ‘roverheid naait ons autoliefhebbers’ op een obscuur blog.

              • mwti zegt

                12 maart 2019 om 12:17

                @vaakbenjetebang: wij leven in een jank-land, een oorlog is zo slecht nog niet. Dat zet alle jankerds weer terug op aarde. Dan zijn mensen weer dankbaar en lopen ze niet te janken over dat ze niet eens naar de wintersport kunnen in een Audi Quattro SUV om maar wat te noemen. Maar dat gaat niet gebeuren en dus krijgt iedereen z’n aandacht. Ook alle sneue “ik-word-gediscrimineerd” huilebalken krijgen hier een podium en worden ze lekker geknuffeld. Ze mogen blij zijn dat ze hier mogen wonen, anders stonden ze nog steeds katoen te plukken.

          • basr32 zegt

            11 maart 2019 om 22:46

            @vaakbenjetebang: Ik ben hier ook weg over een aantal jaar, maak namelijk eerst mijn studie af.

            Login om te reageren
            • vaakbenjetebang zegt

              11 maart 2019 om 22:51

              @basr32: Zo is dat. Eerst profiteren van het onderwijs en dan gauw wegwezen. Zo ver zat ik er waarschijnlijk dus niet naast met ‘op zolder bij je ouders’. Je kunt je naast je studie toch hopelijk wel een auto veroorloven zeker?

              Login om te reageren
              • basr32 zegt

                11 maart 2019 om 22:55

                @vaakbenjetebang: Nou nee hoor, doe een internationale studie zodat ik in het buitenland kan werken. Ben mede door deze studie erachter gekomen dat Nederland niet mijn plek is. Je doet alsof Nederland het enige land is waar geen armoede is. Ik weet niet of je ooit de deur uit komt, maar er zijn wel meer welvarende landen waar je in ieder geval niet zoveel kwijt bent aan belastingen als in Nederland, en waar vooral ook autoliefhebbers het beter hebben. Dan kun je het wel allemaal verbloemen met oh wat hebben we het toch goed dit en dat, maar dat gaat er bij mij niet in.

              • vaakbenjetebang zegt

                11 maart 2019 om 23:07

                @basr32: In het buitenland werken kun je altijd. Been there, done that. De crux van het verhaal is dat het, als je zuiver rekent, allemaal niet zo gek veel scheelt. In Nederland is een auto kopen relatief duur, maar dat wordt op andere vlakken weer gecompenseerd. Als je dat autootje dan zo belangrijk vindt kun je er voor verhuizen, maar het blijkt vaak een sigaar uit eigen doos in de zin dat je etgesns anders meer voor gaat betalen. Voorbeeld: in de USA kan ik 2.5 keer meer bruto salaris binnenharken voor hetzelfde werk en een snellere auto kopen, maar dan betaal ik de hoofdprijs voor een appartement en mijn verzekeringen. Het is maar net door wie je je liever genaaid wilt voelen, zogezegd.

              • papa zegt

                12 maart 2019 om 05:49

                @vaakbenjetebang: in de usa liggen huizenprijzen nogal uit elkaar per regio, een flatje nyc kost wel wat idd, maar in detroit kun je heel wat kopen voor weinig.

              • vaakbenjetebang zegt

                12 maart 2019 om 08:10

                @papa: Klopt natuurlijk als een bus, maar het aanbod van voor mij relevant werk is niet echt om over naar huis (har har) te schrijven. Dus dat scheelt ook een slok op een borrel.

              • poeperman zegt

                12 maart 2019 om 21:56

                @vaakbenjetebang: ik ben op slag verliefd!

              • chrisvonmeer zegt

                12 maart 2019 om 06:19

                @basr32: Dag Bas. We zullen je missen met je internationale studie.

              • mwti zegt

                12 maart 2019 om 11:49

                @vaakbenjetebang: kun je als je weggaat die jankerd Silvana Simons meenemen. Dat zou heel fijn zijn. En de jankerds van Denk graag ook.

              • vaakbenjetebang zegt

                12 maart 2019 om 11:57

                @mwti: ik ga niet hoor.

              • mwti zegt

                12 maart 2019 om 12:30

                @vaakbenjetebang: haha…mocht je je bedenken dan graag.

            • posthumus zegt

              11 maart 2019 om 22:57

              @basr32: betaal je dan nog wel even je studielening terug voordat je uitvliegt? Wel zo netjes. Groetjes, doei!

              Login om te reageren
              • basr32 zegt

                11 maart 2019 om 23:01

                @posthumus: Heb geen studielening, bedankt.

        • unknown32 zegt

          11 maart 2019 om 22:04

          @basr32: Is in Belgie zakelijk al lang gedaan dankzij di rupo… Stomme strik:-)

          Login om te reageren
        • wceend zegt

          11 maart 2019 om 22:35

          @basr32: Ben benieuwd hoe snel jij een Porsche voor de deur zet als je in een van die landen gaat wonen!

          Login om te reageren
        • juniorclk zegt

          13 maart 2019 om 13:24

          @basr32: 2de hands heb je genoeg goedkoop spul dat hard kan

          Login om te reageren
    • atrak zegt

      11 maart 2019 om 21:49

      @basr32: Gebukt is genomen.

      Login om te reageren
  7. qwerty1234 zegt

    11 maart 2019 om 21:22

    Stel je maar eens voor dat je in je (begrensde) RS7 door een megane wordt ingehaald ??

    Login om te reageren
    • karhengst zegt

      11 maart 2019 om 23:16

      Leuke lijst, maar als het om hard rijden in de praktijk gaat, doe maar gewoon een dikke diesel. Kom je nog sneller aan ook, aangezien je ze allemaal voorbij rijdt terwijl ze aan de pomp hangen.

      Het is wel stuk voor stuk mooi speelgoed!

      Login om te reageren
    • bikevscar zegt

      12 maart 2019 om 07:02

      @qwerty1234: ikzelf heb een passat 2.0 tsi (tsfi) die gechipt is en enorme potentie heeft om lekker rap te zijn op de autobahn.. toch altijd mooi om dikke auto eruit te rijden. En dat voor een auto uit 2008 die niet teveel waard meer is!

      Login om te reageren
  8. Stefje zegt

    11 maart 2019 om 21:24

    Ben ik de enige die de Golf GTI MK7.5 Performance Pack En Leon Cupra mist? Die halen ook allebei 250 (begrensd volgens mij). Mijn 7.5 iig wel.

    Login om te reageren
    • maxidyne zegt

      11 maart 2019 om 21:27

      @stefje: gaat over auto’s die harder dan 250 km/h gaan.

      Login om te reageren
      • Onehp zegt

        11 maart 2019 om 22:04

        @maxidyne: Cupra ST loopt 268km/h op teller, ongeveer 256km/h GPS… Maar dat kan je niet weten als je de officiële specs leest.

        De mijne 32k nieuw besteld met 25% zweedse btw. Voelt wel leuk aan na bovenstaand artikel te lezen…

        Login om te reageren
        • rickvanbuuren zegt

          11 maart 2019 om 22:29

          @Onehp: geestig dat je exact ook 268 zegt, loopt ie dan de begrenzer in? Ik moest toen remmen en denk daarom dat er nog meer in zit. Ben van plan om een stage 1 bij JD te doen naar 365pk en ben benieuwd wat dat doet met de topsnelheid

          Login om te reageren
          • Onehp zegt

            11 maart 2019 om 22:52

            @rickvanbuuren: blijkbaar, andere eigenaar zegt hetzelfde (5d). Fimpje op yt ook ooit gezien met exact zelfde cijfer. Heb nu wat te hoge banden, dan loopt ie vast zo boven de 260 (met 370pk+)… als de banden niet begrensd waren tot 190km/h (T snelheidscode winterbanden)… Allemaal academisch want zo snel loopt het hier nooit in de praktijk behalve een keer ’testen’ misschien.

            Login om te reageren
        • jochempie zegt

          12 maart 2019 om 06:24

          @Onehp: er zijn genoeg auto’s die harder dan 250 lopen, maar niet volgens de specs. Dit gaat om auto’s die volgens de specs >250 lopen

          Login om te reageren
          • Onehp zegt

            12 maart 2019 om 06:37

            @jochempie: I know that, enkel één concreet voorbeeld ;) Toont aan hoe random deze oefening is, en als je dit als een beslissende aankoopcriterium hanteert dan ben je niet goed geinformeerd/wijs…

            Login om te reageren
            • Jochempie zegt

              12 maart 2019 om 08:10

              @onehp: Voor sommigen zijn bragging rights aan de bar hun hele leven :D

              Login om te reageren
    • futse zegt

      11 maart 2019 om 21:28

      @stefje: 250 dus. Niet ‘meer dan 250’

      Login om te reageren
    • rickvanbuuren zegt

      11 maart 2019 om 21:30

      @stefje: hij zou begrensd moeten zijn maar op de teller was bij mijn Cupra ST met 268 km/h de jus nog niet op

      Login om te reageren
      • SimonMc zegt

        11 maart 2019 om 22:01

        @rickvanbuuren: Op de teller = niet hetzelfde als werkelijke snelheid. Heb een Honda S2000 gehad die op de teller 257 km/h liep, maar officieel doet die er 240.

        Login om te reageren
        • Onehp zegt

          11 maart 2019 om 22:09

          @simonmc: is ong. 256 km/h GPS op standaard wielen. Niet dat het veel uitmaakt, vind het belangrijker snel op een leuke cruisesnelheid te komen, ca 180-210km/h afhankelijk van omstandigheden. Lang 250km/h rijden is vermoeiend en je moet veel vroeger stoppen…

          Login om te reageren
    • juniorclk zegt

      13 maart 2019 om 13:24

      @stefje: hoe kun je zo iets nu missen?

      Login om te reageren
  9. brera22 zegt

    11 maart 2019 om 21:24

    We worden vreselijk genaaid in Ned. De Cayman is 25 K goedkoper in Duitsland

    Login om te reageren
    • robert110 zegt

      11 maart 2019 om 22:21

      @brera22: De Camaro is ruim 60K goedkoper in Duitsland.

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      12 maart 2019 om 07:32

      @brera22: en de inkomstenbelasting is hoger in Duitsland, het wegonderhoud is van veel lager niveau in Duitsland, het internet is veel trager in Duitsland, verkeerslichten zijn primitief met een tijdklok geregeld in Duitsland. Hier in Duitsland is het heerlijk leven maar lang niet alles is beter.

      Login om te reageren
    • mwti zegt

      12 maart 2019 om 12:34

      @brera22: smeer je er toch wat vaseline op, dan is het misschien nog lekker ook.

      Login om te reageren
  10. moveyourmind zegt

    11 maart 2019 om 21:26

    Mis de Ford Focus RS.

    266 km/u voor net iets meer dan 55 mille.

    Login om te reageren
    • rfocus zegt

      11 maart 2019 om 21:47

      @moveyourmind: is niet meer leverbaar.

      Login om te reageren
      • moveyourmind zegt

        11 maart 2019 om 21:53

        @rfocus: Zonde, vind dat echt een machtig mooie machine.

        Login om te reageren
  11. allesmetturbo zegt

    11 maart 2019 om 21:27

    Heerlijk rijtje, voor mij de alfa graag

    Login om te reageren
  12. crepito zegt

    11 maart 2019 om 21:31

    Tesla Mode 3 performance – 261km/h – €66.600.

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      12 maart 2019 om 10:37

      @crepito: Tesla geeft zelf 250 km/u op.

      Login om te reageren
      • crepito zegt

        12 maart 2019 om 16:25

        @willeme: Nee hoor. Op de website staat gewoon 261.

        Login om te reageren
        • willeme zegt

          12 maart 2019 om 16:34

          @crepito: Vreemd. In de perskit staat nog gewoon 250. Hebben ze dat later aangepast? Anders had ‘ie erbij gemogen :-D

          Login om te reageren
          • crepito zegt

            12 maart 2019 om 16:53

            @willeme: Klopt. Software update. Oude informatie raadplegen werkt niet bij Tesla, ze staan niet stil zoals je weet ;).

            Login om te reageren
  13. JanC zegt

    11 maart 2019 om 21:31

    Psst: Coronel rijdt dit jaar een Seat.

    Login om te reageren
  14. pieterpoes zegt

    11 maart 2019 om 21:42

    Audi TTRS?

    Login om te reageren
    • Joerek zegt

      11 maart 2019 om 22:11

      @pieterpoes: Die haalt 280 als je wat extra achterlaat

      Login om te reageren
      • pieterpoes zegt

        11 maart 2019 om 22:29

        @Joerek: ja daarom mis ik hem in het rijtje

        Login om te reageren
  15. AstonMartinDriver zegt

    11 maart 2019 om 22:00

    Mis mij alpine: 255 km uur haal er 260 mee: 67k

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      11 maart 2019 om 22:06

      @astonmartindriver: Officieel doet die 250 km/h. En op de teller telt niet. Tellers wijken af.

      Login om te reageren
  16. transaxleman zegt

    11 maart 2019 om 22:01

    Mijn 166 3.2 V6 haalt 255 op de teller en die heb je voor minder dan een set keramische schijven voor een van deze auto’s ;)

    Login om te reageren
    • Onehp zegt

      11 maart 2019 om 22:29

      @transaxleman: is waarschijnlijk hooguit 240km/h echt. Wel netjes hoor.

      Login om te reageren
    • rrk147 zegt

      12 maart 2019 om 03:53

      @transaxleman: Mijn GT met dezelfde motor loopt 249 op de gps. Weliswaar 2 km te weinig om in dit lijstje te komen, maar toch ?

      Login om te reageren
    • niex zegt

      12 maart 2019 om 17:51

      @transaxleman: ik kom dagelijks langs n donkergrijze met bruin leder interieur. Wat een klassebak is dat toch nog. Helaas zeldzaam.

      Login om te reageren
  17. trolle zegt

    11 maart 2019 om 22:05

    De megane of de civic aub. De rest is wat te duur

    Login om te reageren
  18. BaRa zegt

    11 maart 2019 om 22:10

    Ik mis de Alpine A110. Die tikt ook de 250 aan. IMO meer fun dan de Cayman, al gaat die laatste dan wat sneller. Maar hij is wel een eind goedkoper.

    Login om te reageren
    • BaRa zegt

      11 maart 2019 om 22:25

      @bara: oeps. MEER dan 250. Scratch my comment above.

      Login om te reageren
  19. tjorque zegt

    11 maart 2019 om 22:33

    Doe mij maar een Octavia rs dan (want gezin) en een kuurtje “begrenzer slopen”. Ben ik goedkoper af en heb ik geschikt vervoer voor de dagdagelijkse familie shizzle.

    Login om te reageren
  20. elemento zegt

    11 maart 2019 om 22:44

    Ik mis m5 compition of rs6 plus

    Login om te reageren
    • ikkeook zegt

      12 maart 2019 om 04:25

      @elemento: Nee hoor, het klopt dat die niet in dit lijstje staan. Die zijn namelijk niet echt “goedkoop”.

      Login om te reageren
    • emping zegt

      12 maart 2019 om 05:51

      @elemento: die zijn veel duurder

      Login om te reageren
  21. tge1 zegt

    11 maart 2019 om 22:44

    De Civic en de Stinger zouden mijn keuze in deze lijst zijn.

    Login om te reageren
  22. dunhozzie zegt

    11 maart 2019 om 22:59

    Die Camero is top. Tuurlijk, ik zou liever de Jag hebben, maar die Camero brengt goede herinneringen met zich mee.

    Login om te reageren
    • jochempie zegt

      12 maart 2019 om 06:25

      @dunhozzie: een Calimero haalt geen 250 en da’s niet eerlijk!

      Login om te reageren
      • dunhozzie zegt

        12 maart 2019 om 08:52

        @jochempie: ik heb het niet uitgeprobeerd, maar de SS staat er wel degelijk in

        Login om te reageren
  23. alfablog zegt

    11 maart 2019 om 23:00

    Maserati Coupe, 390pk, 285 km uur, Ferrari-techniek voor een budgetprijs.

    Login om te reageren
  24. driver28 zegt

    11 maart 2019 om 23:02

    Waar zijn de bmw’s , RSsen en de Gti/Rlines ?

    Login om te reageren
    • haroldv zegt

      11 maart 2019 om 23:12

      @driver28: precies. Onzin lijst. Mijne haalt begrenst meer dan 250, geijkt 253 namelijk?

      Login om te reageren
  25. haroldv zegt

    11 maart 2019 om 23:13

    En dan nu graag de goedkoopste gebruikte…die 300 haalt?

    Login om te reageren
  26. dieselrat zegt

    12 maart 2019 om 01:57

    Net terug uit Berlijn met mijn gechipte 335d. Haalt net geen 300 op de gps, maar scheelt niet veel. Koop je voor 15k.

    Goedkoper ga je niet harder en kom je niet verder op een volle tank ;)

    Login om te reageren
    • Onehp zegt

      12 maart 2019 om 06:43

      @dieselrat: we have a winner :D
      Wat verbruikt dat dan aan pakweg 250km/h? Mijn vroegere 123d 270pk ging de toerentalbegrenzer in reeds aan 237km/h GPS (250 teller) maar kwam daar wel snel en verbruikte dan ‘slechts’ 16l/100km en gemiddeld een 10l met het verplichte verkeer…

      Login om te reageren
      • dieselrat zegt

        12 maart 2019 om 09:36

        @Onehp: gemiddeld met de snelheidsbeperkingen en baustellen haal ik 1op9 a 1op10.
        Voluit continu haal ik 1op7, das best netjes. Alle amg’s en andere exoten moeten tanken na 300-400km met die snelheden…

        Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      12 maart 2019 om 08:20

      @dieselrat: Wat is net geen 300 op de GPS? En gaat een gechipte 335i van dezelfde prijs niet harder?

      Login om te reageren
      • dieselrat zegt

        12 maart 2019 om 09:33

        @Jochempie: 293 om precies te zijn. Denk dat een gechipte 335i de 300 wel haalt.

        Login om te reageren
        • Jochempie zegt

          12 maart 2019 om 12:45

          @dieselrat: Mijn oom had een jaar of tien geleden een AC Schnitzer ACS1, dat was toen een 135i met ACS spullen, 380 pk en schijnbaar een top van 300 km/u, volgens ACS.. Gaan rap, die N54s!

          Login om te reageren
          • dieselrat zegt

            12 maart 2019 om 14:14

            @Jochempie: Grappig, toevallig gisteren bij een 135i coupe wezen kijken. Ja, zijn mooie motorblokken de N54’s, zeker icm het 1 coupe chassis, een bommetje!!!

            Login om te reageren
    • peternator zegt

      19 maart 2019 om 13:13

      @dieselrat: Dit. Met mijn gechipte E46 330d (2000) laatst op de A31 net aan de 250 aangetikt (GPS). Ok, geen 300 km/h, maar toch bijzondere bang-for-buck voor die appel-en-een-ei die ik er voor neer heb gelegd.

      Login om te reageren
  27. sergedemulder zegt

    12 maart 2019 om 07:42

    Ik mis de Tesla Model 3 Performance ;)

    Login om te reageren
  28. Dutchdriftking zegt

    12 maart 2019 om 09:33

    Die Civic loopt verrekte hard! Ik had zelf een Seat verwacht als goedkoopste 250-plusser.

    Login om te reageren
  29. gove zegt

    12 maart 2019 om 11:05

    focus rs,
    peugeot 508 benzine met hand bak
    bmw meeste modellen
    enz

    Login om te reageren
  30. Jantje_555 zegt

    12 maart 2019 om 16:08

    toch begrijp ik niet waarom er zoveel te doen is over die 180kmu begrenzing bij Volvo terwijl een Golf V of Jetta bluemotion vroeger ook begrensd was op 200 kmu en dat werd nergens in het nieuws vermeld.

    Login om te reageren
  31. niex zegt

    12 maart 2019 om 17:48

    Die F type wat blijft dat geweldig mooi, en die 2 Alfa’s….

    Login om te reageren
  32. mark_mulder zegt

    18 april 2024 om 08:49

    Audi S3 past ook in het rijtje. En ondanks dat mijne (model ’24) volgens het boekje begrenst is op 250 liep hij op de teller door tot 265+. Nou wijkt de teller altijd iets af, maar ook op de GPS ging hij over de 250.
    Maar goed, zelfs op de autobahn moet je inderdaad de goede plek en moment opzoeken om verantwoord zo hard te rijden, dus niet echt een criteria waarop ik m’n auto zou kiezen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North