• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Elektrische Ford E-Transit komt nu verder en is goedkoper

Auteur: Bas Leesberg, gepost 17 december 2024 om 15:04 – 4 Reacties

Precies op tijd voor de emissiezones?

Zoals het er nu voorstaat, gaan verschillende grote steden in Nederland gewoon oude bestelbusjes weren uit het centrum. Ook als dat betekent dat de ondernemer met een elektrische bedrijfswagen niet kan opladen in de emissiezone. Voor de toekomst is het wel zo handig om een elektrisch busje te hebben die ver genoeg komt. Speciaal voor de werklui met laadstress geeft Ford de elektrische E-Transit een nieuwe, grotere batterij.

Waar je eerder alleen kon kiezen voor een 68-kWh batterij is er nu de mogelijkheid tot een 89-kWh accu. Daardoor groeit het maximale rijbereik van 317 kilometer naar 402 kilometer. Volgens Ford is de grotere batterij vooral bedoeld voor klanten die werkzaam zijn buiten het stedelijke gebied. Met andere woorden: de mensen die ver van hun klus in de stad wonen.

Naast de nieuwe batterij kun je nu ook sneller opladen. Het snellaadvermogen klimt van 115 naar 180 kW waardoor je de accu in 28 minuten van 10 naar 80 procent kunt opladen. Dat zijn prima cijfers. Het systeemvermogen blijft wel gelijk: je kunt nog steeds kiezen uit 184 of 269 pk.

Prijzen van de Ford E-Transit

Wie de grotere batterij kiest, zal wel moeten leven met een grotere bus. De 89-kWh accu brengt Ford alleen in de elektrische Transit van het formaatje L3H2 en L4H3. Je betaalt als ondernemer minimaal € 59.995. Met de nieuwe, grotere batterij brengt Ford de prijs van de 68-kWh accu omlaag. De elektrische L2H2-bedrijfswagen gaat voor minimaal € 53.725. En dat is nog zonder het SEBA-zakcentje van de overheid.


Ook interessant!

  • Ford maakt van hun Transit-camper een topverkoper
  • Dit ga je aan mrb betalen voor een elektrische bus
  • Deze dikke Transit is niet geschikt voor de binnenstad
  • Ford Transit MS-RT
    Ford Transit MS-RT met 286 pk voor Nederland

Nieuwste artikelen

  • Video: Mijn knipperlicht staat aan, DUS ik kom
  • Porsche pakt de beste Carrera op de juiste wijze aan
  • Nee maar! Keert de leukste hot hatch terug?
  • De PORSCHE 997.2 Turbo Cabrio van Dick heeft het ALLEMAAL #MijnAuto
FacebookTweetPinLinkedIn

Bedrijfswagen, bedrijfswagens, E-transit, Elektrisch, Ford, transit

Vorig bericht: « BYD Seal krijgt goedkopere instapper: goed Model 3-alternatief?
Volgend bericht: De toekomst van de Volvo-stationwagon ligt in jouw handen »

Lees Interacties

Reacties

  1. Hawkeye72 zegt

    17 december 2024 om 15:41

    Snel 2x zo duur als een Diesel en 250km echte range. Maar die zero emissie zones zijn echt heel verstandig hoor…..

    Login om te reageren
    • cloverleaf zegt

      18 december 2024 om 09:09

      Elektrische klusbusjes zijn echt de ideale oplossing voor een probleem wat niet bestaat! Dat je een PostNL, DHL, DPDD, Fedex, UPS en andere pakketdiensten die de hele dag door de stad tuffen een incentive geeft om naar EV te gaan kan ik nog enigszins begrijpen. Maar de loodgieter die een paar keer per dag hooguit tussen verschillende klussen rijdt op te zadelen met deze verplichting slaat werkelijk waar helemaal nergens op!

      Login om te reageren
  2. GJZ zegt

    17 december 2024 om 16:36

    Probeer hier maar eens een flinke aanhanger te trekken, 2/3e van de range verdwijnt dan.
    Praktijk cijfers van een Iveco Daily wijzen dit uit.

    Login om te reageren
  3. tjorque zegt

    17 december 2024 om 22:12

    Ik heb onlangs met eentje gereden. Reed best leuk voor camionette…

    Ja de range is vrij beperkt, maar in de stad en randstad lijkt me dat geen issue.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North