• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

En jawel: Spyker is schuldenvrij [updated]

Auteur: Author, gepost 30 juli 2015 om 15:30 – 42 Reacties

En jawel: Spyker is schuldenvrij


Nog effe en we krijgen een elfstedentocht in de hel.

Voor de zoveelste keer blijkt dat ome Victor ergens in zijn hoge hoed een complete konijnenfokkerij verstopt heeft. Alhoewel, deze keer zat het er al een poosje aan te komen dat Spyker binnen afzienbare tijd weer zonder schulden verder zou kunnen met het bouwen va…, euh, met wat eigenlijk?

Enfin. De talrijke schuldeisers werden afgescheept met een fooitje, een hoop partijen kunnen een vette streep door hun uitstaande vordering zetten. Vandaag werd de surseance van betaling beëindigd.

Op deze gewiekste wijze heeft Spyker haar schuldenlast à 45 miljoen ekken de nek omgedraaid, zodat het zonnetje in Zeewolde weer voorzichtig begint te schijnen. Eerlijkheidshalve moeten we erbij zeggen dat de schuldeisers het er unaniem over eens waren dat de regeling voor hen gunstiger uit zou pakken dan wanneer Spyker alsnog failliet zou worden verklaard.

Let wel, het goede nieuws geldt alleen voor Spyker NV en Spyker Automobielen B.V., Spyker Events & Branding B.V. is sinds december vorig jaar failliet. Nu maar wachten op die vette orderlijst die het merk er weer bovenop helpt. Hoe schatten jullie de kansen in?

UPDATE: In een officieel statement laat Spyker nogmaals weten te fuseren met de Amerikaanse fabrikant van elektrische vliegtuigen, Volta Volare. Hoe de samenwerking voor beide partijen vruchtbaar gaat zijn is ons een volstrekt raadsel, al zullen vooral financiële beweegredenen een rol spelen bij de fusie.

Dank aan meneer voor het tippen!

Ook interessant!

  • BREEK! Spyker komt terug in 2022
    BREEK! Spyker keert terug in 2022
  • hoogtepunten uit Spyker historie
    Deadline voor Victor Muller: betalen of Spyker definitief kwijt
  • Wie haalt deze brute Spyker weer terug naar Nederland?
  • Spyker-saga duurt voort: voorbereiding verkoop kost meer tijd

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

faillissement, Spyker, victor-muller

Vorig bericht: « Maserati Levante opnieuw uitgelekt
Volgend bericht: Belgische popo kiest voor deze BMW 328i »

Lees Interacties

Reacties

  1. trustmeiamanengineer zegt

    30 juli 2015 om 15:41

    Vrees dat er nooit meer een auto gebouwd gaat worden.
    Je moet als leverancier wel gek zijn om daar ooit nog een bout te leveren.

    Login om te reageren
    • rolov zegt

      30 juli 2015 om 15:47

      @trustmeiamanengineer: misschien dat gamma wel wilt. Gamma racingdays sponsored by Spyker. Schud ik zo even uit de mouw

      Login om te reageren
    • debunker zegt

      30 juli 2015 om 15:51

      @trustmeiamanengineer: als ze gewoon vooraf betalen zullen ze ongetwijfeld wel leveren, maar ik acht de kans nog steeds vrij groot dat er nooit meer een auto gebouwd zal worden

      Login om te reageren
  2. viezefreddyw zegt

    30 juli 2015 om 15:42

    Ik hoop dat hij de kans krijgt om weer mooi spul te bouwen, maar ik schat de kans vrij laag..

    Login om te reageren
  3. willempjuh zegt

    30 juli 2015 om 15:42

    Toetsenbord bijna onder het water doordat ik moest lachen om “i’m back bitches”….

    Login om te reageren
    • Author zegt

      30 juli 2015 om 15:44

      @willempjuh: credit: @ricardo

      Login om te reageren
    • Homer55 zegt

      30 juli 2015 om 23:12

      @willempjuh: Het is al een keer eerder gebruikt maar blijft goed.

      Login om te reageren
  4. unclesem zegt

    30 juli 2015 om 15:42

    Konijnenfokkerij verstopt in de hoge hoed. hahahaha

    Login om te reageren
  5. motoragent zegt

    30 juli 2015 om 15:43

    Het blijft trekken aan een dood paard in mijn ogen. De enige manier om weer enigszins op de rails te komen is door gewoon weer klein te beginnen en 1 voor 1 auto’s te bouwen met een teampje van maximaal 5 man. Klanten weer het vertrouwen geven dat er daadwerkelijk wat gebouwd wordt, en leveranciers weer het vertrouwen geven dat er betaald wordt.

    Laat dat nu juist helemaal tegen Victors principe’s in gaan.

    Login om te reageren
    • Mika_Hakkinen zegt

      30 juli 2015 om 18:04

      @motoragent: Wat zou het mooi zijn, als het zo zou gaan. Langzaam lekker uitbouwen en Nederlands trots worden naast Donkervoort. De meeste dromen zijn bedrog

      Login om te reageren
    • scottishcarspotter2000 zegt

      30 juli 2015 om 22:50

      @motoragent: dan heb je een baas nodig met een minder groot ego…

      Login om te reageren
  6. rolov zegt

    30 juli 2015 om 15:49

    Laten We hopen dat hij het nu goed gaat doen naar donkervoort recept. Ik heb er alleen een hard hoofd in.

    Login om te reageren
  7. bsxc2 zegt

    30 juli 2015 om 15:52

    Iedereen een Mcgregor polo’tje van de outlet gegeven, Victor?

    Login om te reageren
  8. Daantje zegt

    30 juli 2015 om 16:00

    Haha super toch! Prachtige wagens! Veel succes zou ik zeggen. En nu winst maken! :)

    Login om te reageren
  9. turbobrick zegt

    30 juli 2015 om 16:03

    Jammer, dit soort figuren zijn niet anders als toppers in het bankwezen die over de rug van belastingbetalers.
    Ze zorgen voor miljoenen aan ‘schade’ en uiteindelijk draait de gemeenschap daar in meer of mindere mate voor op.

    Wat mij betreft mochten ze allang stoppen met die kitscherige Spyker rommel.

    Login om te reageren
  10. philipf zegt

    30 juli 2015 om 16:06

    Het houdt niet op. Niet vanzelf

    Login om te reageren
    • bmwalpina zegt

      30 juli 2015 om 16:15

      @philipf: Je bent me voor..

      Login om te reageren
      • philipf zegt

        30 juli 2015 om 16:16

        @bmwalpina: sorry man!

        Login om te reageren
  11. bofkont zegt

    30 juli 2015 om 16:16

    De hele soap spyker verdiend absoluut geen schoonheidsprijs, maar man man wat een doorzetter deze VM, zakenman in hart en nieren en absoluut zeer succesvol ook gezien zijn verleden, hoop dat ze eindelijk eens wagens gaan maken! vind ze echt prachtig.

    Login om te reageren
  12. turbobrick zegt

    30 juli 2015 om 16:18

    Overigens best apart hoe Jan de Hollander reageert als een hoog geplaatste boef bij een bank, verzekering maatschappij of energie bedrijf de boel de boel flest, hij wordt dan verbaal opgehangen en de reacties zijn niet mals.

    Hier hebben we eigenlijk hetzelfde maar dan met iemand die zich met auto’s bezighoud en er wordt gereageerd met zachte ‘pen’ eender als de hedendaagse rechterlijke macht jegens criminelen.

    Raar volk wij Nederlanders.

    Login om te reageren
    • Jochen zegt

      30 juli 2015 om 16:25

      @turbobrick: gaat om bedragen in een totaal andere orde van grootte, staatssteun, zelfverrijking, noodzakelijke financiële infrastructuur en ga zo maar door. Spyker benadeelt volgens mij een paar toeleveranciers, medewerkers en de belastingdienst.

      Ik hoop echt dat er wat uit die blokkendoos in Zeewolde gaat komen. Ondanks alles draag ik ze nog steeds een warm hart toe. Ik geloof in sprookjes en dus in Victor Grimm

      Login om te reageren
      • turbobrick zegt

        30 juli 2015 om 16:52

        @Jochen: En die toeleveranciers zitten met schade en hoe denk je dat het wordt opgevangen ?
        Kleine specialistische bedrijfjes (niet vreemd in het land der exotische auto’s) zonder dikke bedrijfs advocaten komen soms dit soort verliezen niet te boven en personeel gaat de laan uit en daar draait de staat voor op.
        Zijn medewerkers zijn gewone mensen met een gezin en vaak een hyptheek die nu wellicht op straat komen te staan.
        En ga zo maar door.
        Je praat hier over 45 miljoen !

        Goedzo Jochen, lekker kortzichtig en naief … Gelukkig hebben we er daar maar weinig van in NL !

        Login om te reageren
        • Jochen zegt

          30 juli 2015 om 18:58

          @turbobrick: ik begrijp je reactie, maar er klopt geen fluit van je beargumentatie.
          1. Kleine schuldeisers worden betaald (tot 12.000€), dus die mini bedrijfjes waar je het over hebt krijgen iets.
          2. Als je het vergelijk trekt naar de bancaire sector, waar volgens mij in Nederland in 2 jaar tijd 20.000 banen verloren zijn gegaan, banen van mensen met hypotheken, dan blijf ik stellig van mening dat je de twee sectoren met bijbehorende bestuurders niet met elkaar kan vergelijken.

          Login om te reageren
          • turbobrick zegt

            30 juli 2015 om 19:05

            @Jochen: Wie zegt dat een klein bedrijfje te maken heeft met kleine bedragen ?? Een beetje timmerman kan al rekeningen hebben die oplopen tot boven de 12mille en toeleveranciers van specialistisch materiaal zitten al snel op een veelvoud. Bijv. een 4 mans bedrijfje dat carbon producten levert, en 12 mille is dan niets …
            Heb je uberhaupt enig idee wat specialistisch materiaal in de auto wereld kost ?

            Het vergelijk gaat prima op met de bank wereld en dergelijke aangezien daar de ontslagen massaal zijn maar de bedragen ook vele malen groter. Als je het in verhouding zet is het dan niet eens zoveel anders.

            Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      30 juli 2015 om 16:27

      @turbobrick:
      Nee hoor, ik ben van mening dat de man een eerste klas parasiet is en heb nul bewondering voor deze charlatan.
      Dit is een dood ordinaire oplichter, maar ja die hebben hier vrij spel.
      En dat hele Spyker is gewoon naar de filistijnen toe, dat verkoopt geen schroefje meer

      Login om te reageren
    • lekkaah zegt

      30 juli 2015 om 16:44

      @turbobrick: Amen. kuddegedrag

      Login om te reageren
  13. gtwillem zegt

    30 juli 2015 om 16:21

    Er zijn meer Spyker berichten op AB geweest dan dat ze auto’s hebben gebouwd (volgens mij een kleine 300 stuks in 12 jaar tijd.)

    Wat Muller doet is bewonderenswaardig. Die kerel heeft een enorm doorzettingsvermogen waarvoor hij bijna een standbeeld zou moeten krijgen. Maar de man is een entrepeneur. Een hele goede zelfs, maar geen ‘automan’.

    Horacio Pagani en Christian von Koenigsegg zijn helemaal lyrisch van auto’s. Ze zijn constant bezig hun geestekindjes te optimaliseren. Daarbij zijn het prima zakenmannen, maar het zijn auto liefhebbers in de eerste plaats. Maarten de Bruijn had eigenlijk nooit weg moeten gaan, de Spyker was zijn idee.

    Omgekatte Artega’s verkopen? Gaat niet lukken want Artega kon ze zelf niet eens verkopen. Maar als ze die Ailerion uitontwikkelen, dan leggen ze er de 4.0 V8 uit de S8 erin, en als ze zorgen dat de kwaliteit top is, heb je misschien een mini niche te pakken.

    Login om te reageren
    • lekkaah zegt

      30 juli 2015 om 16:40

      @gtwillem: LOL entrepeneur.. zeg dat maar tegen z’n leveranciers en z’n personeel etc.
      1e klas oplichter, dit is het tegenovergestelde van een ‘entrepeneur’.
      Dit is ik steek 1 knaak in een opgedroogde pleite tent en hoop er 5000% op te maken binnen 5 jaar tijd, pappen en nat houden.
      Die gast moet de bak in.

      Login om te reageren
      • turbobrick zegt

        30 juli 2015 om 16:56

        @lekkaah: Amen ! Maar je ziet de meeste reacties hier toch door zogenaamde autoliefhebbers ?? Met witteboorden criminaliteit schreeuwt men moord en brand en hier vind men het wel grappig en hoopt men op een doorstart.

        Vind je het gek dat de staat, de rechterlijke macht en grote bedrijven een loopje nemen met het Nederlandse volk. Triest maar waar.

        Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        30 juli 2015 om 17:17

        @lekkaah: ik bedoel ermee aan te geven dat het een zakenman is en geen automan.

        De manier waarop hij zaken regelt is verachtelijk, dat staat buiten kijf. Te meer hij prima in staat is iedereen te betalen.

        Login om te reageren
        • lincoln zegt

          30 juli 2015 om 17:42

          @gtwillem:

          John DeLorean was een echte automan ..
          André citroen was een echte automan ..
          Henry Leland was een echte automan ..

          Wil je nog 100 voorbeelden ??
          Of 1000 .. Mag ook ..

          Login om te reageren
          • gtwillem zegt

            30 juli 2015 om 17:53

            @lincoln: je mag er van mij 1.000 gaan opnoemen, waarde lincoln. Ik heb Christian en Horacio als voorbeeld genomen omdat zij ongeveer gelijk met een exclusief sportwagenmerk op de proppen kwamen. Vandaar.

            Login om te reageren
            • lincoln zegt

              30 juli 2015 om 18:01

              @gtwillem:

              Twee voorbeelden van prototype zakenlui ..
              Veel zakelijker en berekender dan V.Muller ..

              Login om te reageren
  14. Rick-dos zegt

    30 juli 2015 om 16:26

    Ik denk dat ik wel de spijker op z’n kop sla als ik stel:

    Iemand heeft Victor bijgespijkerd. Vervolgens heeft hij spijkers met koppen geslagen met de schuldeisers.
    Kunnen we wel moeilijk over doen, maar dan is het gewoon spijkers op laag water zoeken.
    Victor heeft voor elk gat een spijker en dan kun je iedereen wel tevreden krijgen. Als je dan ook nog een slimme zakenman bent die zo hard is als een spijker in de onderhandelingen, dan is deze uitkomst niet meer dan logisch….

    Login om te reageren
  15. HZW zegt

    30 juli 2015 om 16:32

    Het is leuk die Spyker sportwagens,maar als ze geld willen gaan verdienen bij Spyker, dan zullen ze SUV’s moeten gaan bouwen.
    Als merken die alleen maar sportwagens bouwden heel goed boeren met de bouw van SUV’s dan zou ik, als ik het voor het zeggen had bij Spyker dat heel snel gaan bouwen.

    Login om te reageren
  16. Griffin zegt

    30 juli 2015 om 16:52

    De oplossing ligt nogal voor de hand: http://www.autoblog.nl/archive/2006/10/14/eindelijk-de-c8-politie-spyker
    En dat in combinatie met
    http://www.autoblog.nl/nieuws/wie-gaat-er-11-000-voertuigen-aan-de-politie-leveren-76597

    Login om te reageren
    • clarkson zegt

      30 juli 2015 om 16:57

      @Griffin: leuk idee. Stel het in dubai voor en ze tekenen er ook nog voor!

      Login om te reageren
  17. clarkson zegt

    30 juli 2015 om 17:00

    VICTOR wat een baas! Iemand moet onze victor, onze hollandse trots een zak met poen geven zodat hij eindelijk zijn spykers kan bouwen! Iemand met zo’n doorzettingsvermogen verdient het!

    Login om te reageren
  18. Nerekop zegt

    30 juli 2015 om 17:13

    Zucht….

    Login om te reageren
  19. Carreza zegt

    30 juli 2015 om 17:27

    Ah, is het zover… :D

    Go Victor, Go!

    Login om te reageren
  20. jorisbout zegt

    30 juli 2015 om 19:51

    Hier in Zeewolde zit nou niet echt iemand om die vent te springen ofzo…

    Login om te reageren
  21. mrrallycross zegt

    1 augustus 2015 om 17:44

    Kan die man het Griekenland conflict niet oplossen?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North