• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Esteban Ocon: “Ik ga Ricciardo niet missen”

Auteur: willeme, gepost 11 september 2020 om 18:42 – 21 Reacties

Esteban Ocon

De Franse Formule 1 coureur Esteban Ocon kan net zo goed grappen maken als zijn Australische teamgenoot.

De Grand Prix van Toscane belooft een mooi affiche te gaan worden. Het is een nieuwe baan, waar veelal de uitstekende coureurs zich kunnen onderscheiden van de goede coureurs.

Ook voor het team van Renault ziet het er erg goed uit. In de eerste twee vrije trainingen zaten ze achter de Mercedessen en Red Bulls. We hebben al gesproken met Daniel Ricciardo over wat we kunnen verwachten van de GP van Toscane op Mugello.

Esteban Ocon

Esteban Ocon

We spraken ook met Esteban Ocon. Groot nieuws is natuurlijk dat Renault Sport F1 volgend jaar door gaat als Alpine F1 Team. In tegenstelling tot Ricciardo rijdt de Fransman volgend jaar wél voor het nieuwe team. We vroegen hem wat hij ervan vindt en wat er gaat veranderen.

Persoonlijk vind ik het als Fransoos geweldig. Natuurlijk, Renault is al Frans, maar veel Franser dan Alpine wordt het niet. Dat niet alleen, we vertegenwoordigen straks ook de Franse driekleur. Voor mij als Franse coureur is dat geweldig. Ik heb de echte auto nog niet gezien, maar de schetsen zien er al erg goed uit.

Esteban Ocon,
Esteban Ocon (FRA) Renault F1 Team. Tuscan Grand Prix, Friday 11th September 2020. Mugello Italy.
Esteban Ocon (FRA) Renault F1 Team. Tuscan Grand Prix, Friday 11th September 2020. Mugello Italy.

Tsja, wij als Nederlanders zijn natuurlijk helemaal gefixeerd op ene M. Verstappen, maar in Frankrijk kunnen ze een Fransoos voor een Frans team met een Franse teambaas aanmoedigen. Wij hadden Albers in een Spyker, maar dat was toch niet helemaal hetzelfde. De lat met Alpine ligt wel lekker hoog, want een legendarische naam schept verwachtingen.

Alpine heeft natuurlijk heel erg veel betekent voor de autosport. Met name in rally en op Le Mans. Nu is het aan ons om er in de Formule 1 ook een succes van te maken.

Esteban Ocon

Veranderingen volgens Esteban Ocon

Uiteraard, dat is de bedoeling. Maar zijn er dan ook dingen die daadwerkelijk gaan veranderen?

Het team zal grotendeels gelijk blijven, met Cyrill als teambaas. De opwaartse lijn van de laatste periode willen wij natuurlijk absoluut gaan doorzetten bij Alpine. De kennis is er en de wil ook. Ondanks dat alles is er nog altijd ruimte voor verbetering. Het is goed om te weten dat er nog altijd een marge aanwezig is in de motor.

Esteban Ocon (FRA) Renault F1 Team in the FIA Press Conference. Tuscan Grand Prix, Thursday 10th September 2020. Mugello Italy. FIA Pool Image for Editorial Use Only
Esteban Ocon (FRA) Renault F1 Team in the FIA Press Conference. Tuscan Grand Prix, Thursday 10th September 2020. Mugello Italy. FIA Pool Image for Editorial Use Only

Ricciardo

Zoals gezegd is Esteban Ocon volgend jaar de enige coureur van het huidige Renault F1-duo dat volgend jaar voor Alpine gaat rijden. Ricciardo staat te boek als hilarisch. Vandaar dat we Esteban vroegen of hij Daniel gaat missen volgend jaar:

Nee, Ik ga Daniel Ricciardo niet missen.

Esteban Ocon
Esteban Ocon

Gevolgd door een grote glimlach waar voorheen zijn teamgenoot patent op leek te hebben.

Nee, geintje. Er zijn zeker aspecten van Daniel Ricciardo die ik ga missen. Zijn humeur is natuurlijk goed. Hij weet de sfeer er goed in te houden.

Esteban Ocon
Esteban Ocon

Uiteindelijk doet het mij niet zo heel erg veel. Ik heb pas één seizoen met hem gereden en het wisselen van teamgenoten is iets dat inherent is aan de Formule 1. Uiteindelijk zal ik moeten zorgen dat ik uiteindelijk sneller ben dan mijn teamgenoten. Dat gaat nog leuk worden volgend jaar.

Esteban Ocon

Esteban Ocon op Mugello

Want zoals wij weten, volgend jaar komt Fernando Alonso de gelederen versterken. Dat gaat nog wel een leuk schouwspel worden: de oude meester tegen de jonge hond. Op dit moment gaat Ocon heel aardig op Mugello. Tijdens zowel de eerste als tweede vrije training reed hij een zesde tijd.

Ook interessant!

  • Renault Sport is omgedoopt
    Renault Sport is omgedoopt tot, jawel, Alpine
  • Esteban Ocon
    Esteban Ocon blijft tot en met 2024 bij Alpine
  • Dit is de allerdikste Renault van Marktplaats
  • Officieel: Renault 5 én 4 keren terug!

Nieuwste artikelen

  • Nieuw automerk uit controversieel land, maar het is geen Chinees!
  • Is de dieselauto dood en begraven?
  • Doemscenario: komende jaren meer verkeersdoden
  • Video: Dit ongeluk zie je van een kilometer ver aankomen
FacebookTweetPinLinkedIn

alpine, Alpine-f1-team, daniel-ricciardo, Esteban Ocon, Formule 1, mugello, Racing, Renault, renault-sport

Vorig bericht: « Zo kan TomTom Tesla helpen met Autopilot
Volgend bericht: ‘Nikola fraudeert en liegt alles bij elkaar’ »

Lees Interacties

Reacties

  1. lekkerlinksrijden zegt

    11 september 2020 om 19:29

    “Fernando Alonso komt volgend jaar de gelederen versterken” , verzwakken bedoelt u?

    Login om te reageren
    • linkador zegt

      11 september 2020 om 19:52

      Met mate, net nog rijbaar voor hem en pech voor de teamgenoot. Heeft zijn Lewis lessen niet vergeten.

      Login om te reageren
  2. ericd zegt

    11 september 2020 om 19:52

    Uh, waar gaat de Aussie lachebek dan heen?

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      11 september 2020 om 20:00

      @ericd: McLaren!

      Login om te reageren
      • ericd zegt

        11 september 2020 om 20:07

        thx mate!

        Login om te reageren
  3. toniominestrone zegt

    11 september 2020 om 20:06

    Ik denk dat Ricciardo Ocon niet echt gaat missen, trouwens dat hele Alpine is niets anders dan een goedkope marketing truuc omdat veel autofabrikanten zich nietmeer willen committeren aan “vervuilende” autosport, hypocriet als zijn maken ze allemaal hun intrede in de formule e, goed voor het imago.

    Login om te reageren
    • potver7 zegt

      12 september 2020 om 10:53

      @toniominestrone: huh, als ze zich niet willen committeren aan vervuilende autosport, waarom zouden ze dan nog steeds mee doen? Vast niet omdat het een peperduur, maar rendabel uithangbord voor je merk is…

      Login om te reageren
  4. mpgc zegt

    11 september 2020 om 20:53

    Ocon gaat komend seizoen zowaar de meest sympathieke Renault, excuus Alpine coureur worden. Heb nu al medelijden met Abiteboel.

    Login om te reageren
  5. Davion zegt

    11 september 2020 om 21:18

    Ik hoop dat Ocon Alonso om de oren rijd, dan kan die laatste na 5 races alweer huilie huilie doen.

    Login om te reageren
    • autoriteit zegt

      12 september 2020 om 10:10

      @Davion: ik hoop (en denk) dat Alonso Ocon om de oren rijdt, die Ocon is een irritant ventje.

      Login om te reageren
  6. Gulli zegt

    11 september 2020 om 21:28

    Alsof Alpine ook maar 1 schroefje bijdraagt aan die auto. Dit is natuurlijk marketing geneuzel ten top

    Login om te reageren
  7. polpol33 zegt

    11 september 2020 om 22:39

    ?

    Login om te reageren
  8. mustang750supersnake zegt

    11 september 2020 om 22:42

    snap echt niet waarom ze alfonzo nog terughalen….die heeft z’n tijd wel gehad vind k….

    Login om te reageren
    • autoriteit zegt

      12 september 2020 om 10:13

      @mustang750supersnake: ik snap heel goed dat ze Alonso terughalen, hij is denk ik nog steeds 1 van de beste coureurs. De gaat Ocon rijles geven.

      Login om te reageren
      • Louter zegt

        12 september 2020 om 17:14

        Ik denk dat beide even goed zijn, Alonso is niet maximaal door het gemis van technische topmateriaal en zijn tussen jaren. Andere klasse rijden is fijn, maar geen F1.
        Ocon is nooit top geweest en gaat dat ook niet worden, dat wat hij in lagere klasses heeft laten zien, is van een ander niveau, dan wat nodig is voor in de F1.
        Dat lijkt mij wel een mooi onderlinge strijd, kan niet wachten, op de ellende voor Abiteboul. Men roept het vanzelf over zich af, door de keuzes die men maakt. Hopelijk maakt het technisch een vooruitgang, dat zou dan enigszins grappig zijn.

        Login om te reageren
        • autoriteit zegt

          15 september 2020 om 18:43

          @Louter: we zullen zien, ik gun het Alonso wel dat hij nog een paar goede jaren in de F1 tegemoet gaat. Hij is tweevoudig wereldkampioen, maar zou op basis van zijn talent vaker wereldkampioen moeten zijn geworden. Het is in de F1 echter altijd een kwestie van op het juiste moment in de juiste auto zitten en daar heeft Alonso nogal wat pech mee gehad. De Renaults doen het de laatste races ineens wel goed, dus wie weet wat er nog kan gebeuren.

          Login om te reageren
  9. beetec zegt

    11 september 2020 om 23:13

    Ocon legt het dit seizoen af tegen Ricciardo. Volgend jaar gaat hij het ook niet redden tegen Alonso. Ik denk dat Alonso nog steeds een van de beste is. In 2022 mag hij dan nog een jaartje eruit gereden worden en in 2023 is het exit Ocon. Of, zoals onze Olav Mol zegt: Bye bye, zwaai zwaai

    Login om te reageren
  10. mrB zegt

    12 september 2020 om 00:50

    Wie is de gelukkig Autoblog razende reporter live uit mugello die met de coureurs mag babbelen? Aangezien er geen bron vermelding is, maar er wel wel over ‘we’gesproken wordt ga ik er vanuit dat daar iemand van de redactie aanwezig is daar. Dus wie is de gelukkige die van de f1 en het Italiaanse weer ean het genieten is?

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      21 september 2020 om 14:26

      @mrB: ik was de gelukkige reporter die het genoegen had om met Ocon en Ricciardo te babbelen ;-)

      Login om te reageren
  11. Nigel zegt

    12 september 2020 om 03:21

    Ocon, stoer! Riciardo wad altijd beter

    Login om te reageren
  12. awesome zegt

    12 september 2020 om 18:12

    “Wij hadden Albers in een Spyker, maar dat was toch niet helemaal hetzelfde.”

    Niet? Is Ocon beter dan Albers was? Het gat met zijn teamgenoten is altijd te groot, zeker geen kampioenschapsmateriaal.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North