• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Explosie bij waterstofstation, automerken stoppen verkoop

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 12 juni 2019 om 19:02 – 84 Reacties

Explosie bij waterstofstation, automerken stoppen verkoop


Het kan zomaar eens gedaan zijn met de alternatieve brandstof.

In Noorwegen is deze week een tankstation voor waterstofauto’s van Uno-X de lucht ingegaan, met alle gevolgen van dien. Enkele mensen die op dat moment toevallig in de buurt waren, raakten indirect gewond door de explosie. In de nasleep van het incident zijn de automerken die in het land waterstofauto’s aanbieden gestopt met de verkoop daarvan.

Het waterstofstation in de buurt van Sandvika is een van de drie plekken van Uno-X waar men waterstof kan tanken. Het bedrijf zegt het incident zeer serieus te nemen en heeft hierom direct alle waterstations gesloten en leeggezogen. Het is niet bekend wanneer de stations weer opengaan – als dit überhaupt nog zal gebeuren.

De ontploffing was zodanig dat Noorse media talloze berichten van omwonenden hebben ontvangen, waarin wordt beweerd dat het huis stond te schudden als gevolg van de krachten. Daarnaast is bij een aantal automobilisten de airbag zonder waarschuwing afgegaan. Tenminste twee mensen zijn met lichte verwondingen door hun airbag naar het ziekenhuis gebracht. Naar verluidt maken ze het goed.

Gelukkig kregen de hulpdiensten de brand gauw onder controle. Om de veiligheid te bewaren, werden omstanders op een afstand van 500 meter gehouden. Twee dagen na de explosie heeft de politie de wegen direct naast het tankstation weer vrijgegeven. Alles lijkt inmiddels onder controle, maar het is nog niet duidelijk hoe het precies heeft kunnen gebeuren.

Wel is het glashelder dat de reputatie van waterstof hiermee een flinke duikvlucht heeft genomen. De alternatieve brandstof werd al gezien als inferieur ten opzichte van elektrisch rijden en door dit incident zal men zich voortaan ongetwijfeld nog cynischer opstellen tegenover waterstof.

Ook bij de automerken is de klap aangekomen. Sinds het incident hebben zowel Toyota als Hyundai laten weten voorlopig even geen waterstofauto’s te zullen verkopen in Noorwegen. Daarbij mogen klanten met een waterstofauto hun bolide tijdelijk omwisselen voor een andere auto. Het is niet duidelijk of er in Nederland ook stappen zullen volgen. (Bron: NRK)

Ook interessant!

  • Hyundai waterstof
    Hyundai presenteert 690 pk waterstof monster
  • Ook Hyundai en de verbrandingsmotor gaan uit elkaar
  • BMW X5 op waterstof gaat nu echt rijden
    BMW X5 op waterstof gaat nu echt rijden
  • Land Rover gooit waterstof in de Defender

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

Elektrisch, explosie, Hyundai, noorwegen, Toyota, vuur, waterstof

Vorig bericht: « BMW 8 Serie Gran Coupé lekt uit op internet
Volgend bericht: Koenigsegg Jesko ‘Cherry Edition’ smaakt naar meer »

Lees Interacties

Reacties

  1. dper4mance zegt

    12 juni 2019 om 19:10

    Liever dat het tankstation ontploft dan de auto, zoals bij batterijen auto’s nog wel eens gebeurt…

    Login om te reageren
    • funkiejopie93 zegt

      12 juni 2019 om 19:14

      @dper4mance: En nu even het aantal Teslas op de weg naast het aantal waterstof stations leggen. Bovendien gebeurd dit in Noorwegen waar de veiligheidseisen en kwaliteitsnormen vrij hoog liggen. Het feit dat daar 1 van de 3 stations ontploft is niet te vergelijken met een aantal accus die vlam vatten onder een miljoen Teslas

      Login om te reageren
      • siebren zegt

        12 juni 2019 om 20:20

        @funkiejopie93: Lastige is dat er nog niet veel veiligheidsnormen zijn. Dit station is overigens al sinds 2016 in gebruik en was toen der tijd een van de eerste stations

        Login om te reageren
        • stijnvermeersch zegt

          12 juni 2019 om 20:57

          @siebren: Als je denkt dat er niet veel regels zijn, moet je even alle Europese ATEX (Atmosphère Explosive) doornemen. Als je weet welke zoneringen in een H2 station aanwezig zijn, en welke codering je moet terugvinden op zowel elk toestel dat daar gebruikt wordt, mag je het antwoord hieronder even posten.

          Login om te reageren
          • dees zegt

            12 juni 2019 om 21:14

            @stijnvermeersch: En word het tankstation ook telkens geupgrade wanneer er nieuwe veiligheids labels komen? Neen.

            Waterstof staat relatief gezien nog in de kinderschoenen. Sinds dit station gebouwd werd is men alweer een stuk verder qua veiligheids technologie.
            Zo is x aantal jaren geleden een tanker kapot gegaan. Dat ding voldeed ook aan alle veiligheids eisen van toen en dat soort tankers rijden nu nog steeds rond.
            Dat er sindsdien alweer tankers zijn die de waterstof direct dumpen zodra er gevaar is is bijzaak.

            Login om te reageren
            • stijnvermeersch zegt

              12 juni 2019 om 22:30

              @dees: De huidige regelgeving dateert van 2014, en de vorige van 1999. En op zich is er wat aantal beveiligingslagen niet zoveel gewijzigd in die tijd. Waterstof is niet uitgevonden voor auto’s. Het wordt al decennia lang gebruikt door de industrie, en ja, we weten hoe we er mee om moeten gaan. Gewone consumenten waterstof laten tanken is gewoon niet slim, tenzij je een aansluitstuk op je auto wil dat 10% van de waarde van je auto vertegenwoordigd.

              Login om te reageren
    • flutterby zegt

      12 juni 2019 om 19:33

      @dper4mance: en brandstofauto’s branden nooit uit… Gelukkig zijn daar geen brandbare stoffen aan boord en komen er zeker geen giftige stoffen vrij.

      Nee bij een brandstofauto komen de giftige stoffen al vrij bij normaal gebruik en hebben we dat maar geaccepteerd omdat het toch wel erg makkelijk is. Het is zo geaccepteerd dat we vergeten zijn hoe slecht ze eigenlijk voor ons zijn. #brandstofautovrijegeneratie

      Login om te reageren
      • vincente30 zegt

        12 juni 2019 om 21:10

        @flutterby: bovenste even in verhouding zetten. Vind dat altijd zo’n makkelijk argument. Het feit is gewoon dat er een druppeltje elektrische auto’s rijden ten opzichten van brandstof. Als je dan kijkt naar de letterlijk spontane ontbranding zonder enige echte vorm van waarschuwing bij elk type per, roep maar wat, 1000 auto’s met een bepaalde brandstof/elektra dan denk ik dat elektriciteit opeens wint. En dat is dan niet een positieve winst. (pun intended).
        Ik ben zeker niet tegen elektrisch rijden maar vind spontane ontbranding toch echt wel een dingetje.

        Login om te reageren
        • flutterby zegt

          12 juni 2019 om 23:03

          @vincente30: juist in verhouding is de kans dat een elektrische auto uitbrand kleiner. Verschil is dat een elektrische auto nieuwswaardig is en nog niet elke nooddienst hierop berekent is. Echter aan de andere kant van de tafel branden er procentueel meer brandstofauto’s uit terwijl deze al tientallen jaren in massaproductie zijn en zo goed als uitontwikkeld. De EV en zeker de batterij techniek is pas de afgelopen 20 jaar opgekomen en heeft een impact op de wereld vergelijkbaar met je wasmachine. Bedenk maar waar tegenwoordig allemaal een batterij in zit en vergeet niet stofzuigers, robotmaaiers, gereedschap en uiteraard telefoons, laptops en tablets. Die voorbeelden zijn relatief eenvoudige accu’s zonder intelligente BMS zodat de accu niet een paar jaar mee gaat, maar tientalen jaren.

          Login om te reageren
          • dutchneon zegt

            13 juni 2019 om 10:23

            @flutterby: precies, tesla is clickbait….. #end of case

            Login om te reageren
      • benvan zegt

        12 juni 2019 om 21:15

        @flutterby: Elon, ben jij dat?

        Login om te reageren
        • flutterby zegt

          12 juni 2019 om 23:19

          @benvan: bubbel, kijk er buiten. Laat los wat gewoon is. Sta stil waarom gewoon eigenlijk gewoon is.

          Het begon enkele jaren geleden met voorwielaandrijving, turbo’s, diesel en automaten. Onacceptabel voor de petrolhead van 2000. In 2025 zal ook elektrisch rijden tot dit lijstje behoren.

          Of Tesla ook voor de petrolhead gaat worden weet ik niet. Als het om techniek gaat is er geen beter, maar als dat leidraad was reed ook niemand Audi of Volkswagen.

          Login om te reageren
          • fordnut zegt

            13 juni 2019 om 08:35

            @flutterby: Als het om techniek gaat is er geen beter, maar als dat leidraad was reed ook niemand Audi of Volkswagen. HaHaHaHa!!!! Zelden zo’n goeie grap zo vroeg op de ochtend gelezen.

            Login om te reageren
            • flutterby zegt

              13 juni 2019 om 12:48

              @fordnut: de beste grappen hebben een kern van waarheid

              Login om te reageren
              • fordnut zegt

                13 juni 2019 om 14:08

                @flutterby: maar ik schrijf ook niet dat het een “beste” grap is.

      • dracae zegt

        12 juni 2019 om 22:32

        @flutterby: Ik ben niet tegen vooruitgang, elektrisch, waterstof, maar wel tegen ongenuanceerd geredeneer.
        Vandaar dus deze aanvulling: waterstof is op het moment echt wel gevaarlijker, heeft veel meer techniek nodig om veilig te zijn dan benzine en diesel. Een normale brandstof auto die in een vuurbal verandert is buiten de film heel zeldzaam omdat benzine en vooral diesel een stuk lastiger branden en vooral ontploffen dan dat de meeste lui denken. Een gas brand en ontploft gewoon makkelijker dan een vloeistof.

        Waterstof staat onder druk en dat voegt een hele nieuwe dimensie toe.

        Los van dit alles vind ik wel dat er hier op een emotionele onderbuik manier aan overreactie wordt gedaan.
        Eén incident, hoe vervelend ook is geen reden om te stoppen.. laten ze als eerste eens uitzoeken wat er gebeurt is.

        Login om te reageren
        • flutterby zegt

          12 juni 2019 om 23:05

          @dracae: eens, maar batterij technieken zijn beperkt en waterstof kunnen we wél (bijzonder inefficiënt) zelf maken.

          Login om te reageren
      • Sir_Vmax zegt

        12 juni 2019 om 23:23

        @flutterby: maak er maar van #fossielebrandstofvrijegeneratie. Met synthetische of biologische brandstoffen is niks mee. Sterker nog ik ben er van overtuigd dat dat eerder de oplossing bied voor de transportsector dan waterstof of accu’s.

        Login om te reageren
        • flutterby zegt

          13 juni 2019 om 08:21

          @srthellcat: dat lijken mij ook geen efficiënte oplossingen. Waarschijnlijk kost het maken zoveel energie dat je die energie beter in een accu kan stoppen.

          Login om te reageren
          • Sir_Vmax zegt

            14 juni 2019 om 16:24

            @flutterby: ik heb zojuist mijn scriptie afgerond over een gelijke kwestie in de binnenvaart. Na 5 maanden onderzoek ben ik tot die conclusie gekomen als toekomstvisie. ‘It’s easier to adapt new ideas to the existing world than to have the world adapt to new ideas.’ Of te wel. De brandstoffen zijn inderdaad inefficiënter. Maar vereisen geen grote infrastructuur of investeringen en compromis van eindgebruikers.

            Login om te reageren
    • bugboy zegt

      13 juni 2019 om 00:23

      @dper4mance: Batterijen ontbranden, maar ontploffen niet. Is nogal een verschil. De kans dat een benzineauto ontbrand is groter dan bij een EV. Maar als er wat gebeurt met een Tesla dan is dat meteen wereldnieuws.

      Login om te reageren
      • laptom zegt

        13 juni 2019 om 09:52

        @bugboy: eens. Er is nog niemand overleden door een batterij brand. Terwijl er situaties zijn van autoexplosies/ brand

        Login om te reageren
  2. shibby zegt

    12 juni 2019 om 19:12

    Er zijn toch ook wel eens gewone tankstations ontploft? Dan stopt men ook niet meteen met de verkoop van alle brandstofauto’s.

    Login om te reageren
    • lekkerlinksrijden zegt

      12 juni 2019 om 19:18

      @shibby: als het aan Jesse Klaver ligt wel

      Login om te reageren
      • por100 zegt

        12 juni 2019 om 19:23

        @lekkerlinksrijden: Jessias is Zijn naam ja! Tien stokslagen voor jou en nog eens tien voor het cynisch gebruiken van de naam van onze profeet!

        Login om te reageren
      • ghost zegt

        12 juni 2019 om 19:28

        @lekkerlinksrijden: daar is die ontploffing niet de aanleiding van, hij wil alles dat leuk is in het leven kapot maken! Dat heeft hij verheven tot zijn persoonlijke doel.

        Login om te reageren
        • lekkerlinksrijden zegt

          12 juni 2019 om 19:36

          @ghost: behalve wippen, hij heeft net een 3e milieuvervuiler in huize Klaver verwelkomt

          Login om te reageren
          • ghost zegt

            12 juni 2019 om 19:37

            @lekkerlinksrijden: touche, al is het jammer, gasten als JK zouden zich niet mogen voortplanten..

            Login om te reageren
    • flutterby zegt

      12 juni 2019 om 19:35

      @shibby: zouden we wel moeten doen.

      En dan heb je het niet eens over het weglekken van benzine, diesel maar ook waterstof uit het tankstation.

      Login om te reageren
    • crashingduke zegt

      12 juni 2019 om 19:40

      @shibby: In de jaren zeventig gebeurde dat wel ‘ns in Zuid Europa. Kan me ook iets herinneren van een tankwagen die in een camping eindigde. In Portugal geloof ik.

      Login om te reageren
      • fernfahrer zegt

        12 juni 2019 om 21:18

        @crashingduke: los alfaques. Spanje

        Login om te reageren
        • crashingduke zegt

          13 juni 2019 om 11:40

          @fernfahrer: Thanx. Ik heb het ‘s op Wikipedia opgezocht. Wat een drama was dat.

          Login om te reageren
  3. baklava zegt

    12 juni 2019 om 19:22

    Jezus wat een paniekzaaierij. Waterstof is toch echt de toekomst.

    Login om te reageren
    • vondick zegt

      12 juni 2019 om 19:30

      @baklava: Nietes

      Login om te reageren
      • hooesi zegt

        12 juni 2019 om 19:55

        @vondick: welles

        Login om te reageren
    • okdoei zegt

      12 juni 2019 om 20:40

      @baklava: mee eens. Mijn eerste reactie: ja, jammer, het is toch de toekomst. En door.

      Login om te reageren
    • bernoulli zegt

      12 juni 2019 om 20:55

      @baklava: pas wanneer waterstof “groen” geproduceerd wordt.

      Login om te reageren
    • erwh zegt

      13 juni 2019 om 03:27

      @baklava: en waarom is het dan de toekomst volgens jou?

      Waterstof is een energiedrager en niets anders dan een inefficiënt alternatief op accu’s. In de keten van waterstof gaat minstens 60% meer energie verloren dan in die van een elektrische auto op accu’s (werkelijke rendementen liggen nog veel lager). En een brandstofcel is wat betreft milieubelasting net zo schadelijk of zelfs schadelijker dan een accu.

      De enige reden dat waterstof zo hard wordt gepusht is dat de oliemaatschappijen wereldwijd de grootste producenten zijn (het komt vrij bij de petrochemische processen) en op deze manier kunnen ze aan hun huidige product en distributieketen vasthouden.

      Login om te reageren
  4. jipino zegt

    12 juni 2019 om 19:24

    Gelukkig is benzine niet zeer brandbaar, daarom gebruikt men altijd molotov cocktails met waterstof omdat er met benzine en olie niks gebeurt.

    Login om te reageren
    • torsen zegt

      12 juni 2019 om 19:31

      @jipino: een molotov cocktail maar dan onder 700 bar druk. Lijkt me goud.
      Misschien iets minder toegankelijk voor de gewone man.

      Login om te reageren
      • jipino zegt

        12 juni 2019 om 21:02

        @torsen: mijn comment is gewoon een achterlijke plusjeshoer opmerking, maar als jullie zo doorgaan leer ik wellicht nog wat.

        Login om te reageren
        • torsen zegt

          12 juni 2019 om 21:16

          @jipino: Hulde! Ik had het echt niet door.

          Hoopte stiekem wel dat dit niet serieus kon zijn.

          Login om te reageren
    • robert110 zegt

      12 juni 2019 om 19:49

      @jipino: Er is een groot verschil tussen brandbaar of brandbaar. Bij benzine is er een aanzienlijk lager explosie gevaar.

      Login om te reageren
      • torsen zegt

        12 juni 2019 om 20:20

        @robert110: zou het niet gewoon zijn dat waterstof pas bij -253°C bruikbaar is voor een molotovcocktail?
        Ben wel benieuwd hoe hij en de mensen die ‘m plussen denken een gas dat lichter is dan lucht in een fles te houden met een doek.

        Login om te reageren
  5. rikus zegt

    12 juni 2019 om 19:24

    Illuminatie!!1!

    Login om te reageren
  6. ghost zegt

    12 juni 2019 om 19:25

    Dus als er nu een Fastnedlader ontploft, stoppen we dan met Elektrisch? Zou wat zijn!

    Login om te reageren
    • lekkerlinksrijden zegt

      12 juni 2019 om 19:27

      @ghost: ik zie openingen voor de echte petrolhead

      Login om te reageren
      • fanboy zegt

        12 juni 2019 om 22:31

        @lekkerlinksrijden: Het is vrij makkelijk om dan terug te pakken om wat benzine wagens in de fik te zetten of tankstations, dus juich niet te hard.

        Login om te reageren
      • flutterby zegt

        12 juni 2019 om 23:07

        @lekkerlinksrijden: redneck, ga lekker supercharger blokkeren met je pick-up en de laders uitboren of zo.

        Login om te reageren
  7. raoufff zegt

    12 juni 2019 om 19:27

    Ik drink ook weleens waterstof, dit komt wel heel erg dichtbij zo.

    Login om te reageren
  8. ukbob zegt

    12 juni 2019 om 19:30

    Moest bij “Uno-X” toch eerder hieraan denken…
    https://images.app.goo.gl/5cqMddj4DxrRsS8w6
    Good memories, mn Unootje met 1,4 (zonder turbo). Superlicht, volgeladen met opties (momo leren stuur, open dak, centrale vergrendeling, op een boodschappen mobiel!)

    Login om te reageren
    • sabrerator zegt

      12 juni 2019 om 19:52

      @ukbob:
      Ik hieraan. Unox nieuwjaarsduik. Ook koud, net als Noorwegen.
      https://www.google.com/imgres?imgurl=https://hardhoofd.com/wp-content/uploads/2010/12/unoxmeisje01.jpg&imgrefurl=https://hardhoofd.com/tip-luister-niet-naar-veronica/&tbnid=4R6zyiTUf9sI2M&vet=1&docid=o0_wluLVBhu2FM&w=477&h=400&hl=nl&source=sh/x/im

      Login om te reageren
    • SpiderIV zegt

      12 juni 2019 om 20:43

      @ukbob: top bakkie! Ooit ook mee begonnen voor een serie Busso’s. (Hen wel een elektrische tandenborstel)

      Login om te reageren
    • suzikubelona zegt

      12 juni 2019 om 21:48

      @ukbob: Bij Uno-x denk ik eerder terug aan deze schoonheid: https://images.app.goo.gl/Wb2DW3HsXNvXKZuV8

      Login om te reageren
      • sabrerator zegt

        13 juni 2019 om 19:04

        @suzikubelona:
        Jij ook al?

        Login om te reageren
        • suzikubelona zegt

          13 juni 2019 om 19:29

          @sabrerator: ???

          Login om te reageren
  9. cpp1 zegt

    12 juni 2019 om 19:39

    Dit ruikt naar sabotage

    Login om te reageren
    • fanboy zegt

      12 juni 2019 om 22:33

      @cpp1: Hoezo? Je gaat een hoog ontvlambaar gas opslaan in een gigantische tank van 800 bar, dus daar kan eigenlijk uit zichzelf al niet genoeg mee mis gaan?

      Login om te reageren
  10. robert110 zegt

    12 juni 2019 om 19:53

    Ach er klapt wel vaker wat. Waterstofstation, regulier tankstation, elektrische auto, mest tank, kern centrale. Één geval lijkt mij toch geen reden voor paniek.

    Login om te reageren
    • fanboy zegt

      12 juni 2019 om 22:34

      @robert110: Lijkt mij ook. Alleen lijkt het alsof ze de bedrijven er zelf ook niet veel vertrouwen meer in hebben door zich terug te trekken.

      Login om te reageren
  11. nietcreatief zegt

    12 juni 2019 om 19:53

    Na een jaar of, 10? Pas het eerste incident met waterstof voor particulieren? Valt me eigenlijk alles mee, zullen wel gedisciplineerde mensen zijn dan in Noorwegen.

    Login om te reageren
  12. moveyourmind zegt

    12 juni 2019 om 20:03

    En ik maar denken dat ze heel authentiek en ambachtelijk beukenhouten snippers gebruiken bij Uno-x om de worsten te roken. Net zoals op het plaatje op de verpakking…

    Gebruiken ze heel ordinair waterstof om sneller en goedkoper klaar te zijn. Je wordt gewoon beduveld waar je bij staat.

    Login om te reageren
    • pomoek zegt

      12 juni 2019 om 20:17

      @moveyourmind: plusje voor jou!

      Login om te reageren
  13. pomoek zegt

    12 juni 2019 om 20:18

    Raar. Dat waar iedereen voor waarschuwt als het om waterstof gaat gebeurd. Fcuk science!

    Login om te reageren
  14. ottosk zegt

    12 juni 2019 om 20:21

    Hindenburg was ook veilig.

    Login om te reageren
    • koeberg zegt

      12 juni 2019 om 21:14

      @ottosk: Eureka! We gaan auto’s laten rijden op helium. Veel veiliger!

      Login om te reageren
  15. c-ad zegt

    12 juni 2019 om 20:24

    Storm in een glas water(stof)?

    Login om te reageren
  16. Arnoud zegt

    12 juni 2019 om 20:53

    Hoe lang maken ze al pure waterstof bij Airproducts, Airliquide en Lindegas? En hoe vaak wordt dat over de weg vervoerd? Daar is nog nooit iets mee gebeurd.

    Er zijn daarentegen al wel ongelukken geweest met LPG. En dat is ook nog niet verboden.

    Login om te reageren
    • stijnvermeersch zegt

      12 juni 2019 om 21:06

      @original_arnoud: hmm, snelweg een week lang afgesloten in België omwille van een lekkende waterstof tankwagen. Brandweer kon niet in de buurt komen om te blussen.
      https://www.hln.be/in-de-buurt/beveren/slechte-lasnaad-oorzaak-van-inferno-op-e34~a1fed5b6/

      Login om te reageren
    • advandermeer zegt

      12 juni 2019 om 22:03

      @original_arnoud: LPG wordt met 20 bar getankt, waterstof met 700 bar. Dat lijkt mij best wel een aardig verschil.

      Login om te reageren
      • Arnoud zegt

        12 juni 2019 om 22:34

        @advandermeer:
        Lek is lek. Iets dat bij 700 bar lekt, lekt ook al bij 20 bar. Alleen is het volume dat per minuut weglekt kleiner.

        Login om te reageren
  17. Dutchdriftking zegt

    12 juni 2019 om 21:32

    Tja, er zal 100 jaar geleden met benzine ook wel eens wat mis gegaan zijn…..

    Login om te reageren
  18. hatsikidee zegt

    12 juni 2019 om 22:34

    “hierom direct alle waterstations gesloten en leeggezogen.”

    Is dat niet wat drastisch?
    Geen waterstations meer?

    (Wat is een waterstation eigenlijk?)

    Login om te reageren
  19. goodolddays zegt

    12 juni 2019 om 23:21

    De dag dat ik door autoblog laat zeggen wat ik moet denken zal werkelijk nooit gaan komen… één ongeluk en nu moet ik mij opeens zoegen maken. Daht het niet, hoeveel elektrische auto’s zijn al in de fik gevlogen die we niet kunnen “blussen”…

    Login om te reageren
  20. mashell zegt

    12 juni 2019 om 23:22

    Waterstof is kansloos als brandstof in het verkeer. Er zijn al jaren waterstof bussen, die zetten niet door omdat het goedje gewoon te gevaarlijk is, lastig op te slaan, lastig te transporteren en niet efficiënt te maken.

    Login om te reageren
  21. goodolddays zegt

    12 juni 2019 om 23:22

    En straks slaan we het op door het gebruik van grafeen en wat al niet, dus doe niet zo paniekerig. Slap medium is dit geworden zeg…

    Login om te reageren
  22. evdw zegt

    12 juni 2019 om 23:25

    Gelukkig kwam er bij deze brand alleen wat water vrij.

    Login om te reageren
  23. vanmijnbelastingcentenroeper zegt

    12 juni 2019 om 23:46

    Wel lief van de airbag dat ie de gewonden naar het ziekenhuis heeft gebracht. Vraag me alleen af hoe ie dat heeft gedaan.

    Login om te reageren
  24. karaya zegt

    12 juni 2019 om 23:56

    Leuk paniek artikel.

    Ik hoor net van mijn buurman die Tesla rijdt dat NASA gestopt is met raketlanceringen vanwege deze mondiale ramp. Het einde der tijden is aangebroken..

    Login om te reageren
  25. driek zegt

    13 juni 2019 om 04:40

    Zo nu en dan ontploft er een kerncentrale, valt er een vliegtuig uit de lucht, stort een mijn in, ontploft een chemische fabriek of zinkt een cruiseschip. Heel vervelend, maar geen reden om de show te stoppen. Wel even goed uitzoeken wat er mis ging, en er van leren.

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      13 juni 2019 om 09:01

      @driek: Precies. Alles waar mensen bij betrokken zijn, gaat wel eens mis. Maar van fouten kunnen we leren en dingen verbeteren. Wat een paniekzaaierij dit.

      Login om te reageren
  26. gregorius zegt

    13 juni 2019 om 11:47

    Ik zie dit eerder als een mooie gebeurtenis.
    Men kan nu kijken waar het fout is gegaan in het concept. Dat kunnen ze verbeteren.
    Ook is er niemand echt zwaar gewond geraakt terwijl we het over een ‘volle’ explosie hebben. Er is dus iets goed gegaan, want het is niet zo dat het hele station als een granaat uit elkaar is gesprongen.

    Login om te reageren
  27. appiejappie zegt

    13 juni 2019 om 16:35

    Gelukkig kunnen we nog met de bus op gas.
    https://m.youtube.com/watch?v=KDRbnFtrPT0

    Login om te reageren
  28. hatsikidee zegt

    13 juni 2019 om 23:03

    “heeft hierom direct alle waterstations gesloten en leeggezogen”

    Dat wordt een droge boel!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North