De voorwiel aangedreven BMW’s worden een klein beetje bijgepunt.
Vandaag is de dag dat de BMW Group uitpakt met een reeks facelifts. Nadat MINI vanochtend al zijn opgefriste look toonde is het nu de beurt aan de BMW 2-serie. De auto wordt op verschillende punten lichtelijk aangepakt zodat hij de komende jaren nog meer nieuwe klanten kan gaan strikken.
Bij zowel de 2-serie Active Tourer als de Gran Tourer zijn de meest ingrijpende veranderingen aan de voorkant te vinden. Daar waar de vorige uitvoeringen nog enige moeite leken te hebben met het drukken van hun stempel, gaat het de gefacelifte 2-serie een stuk beter af. Met name door het vergroten van de nieren is de auto meer aanwezig en straalt ‘ie zijn karakter veel meer uit. Het mag dan geen publieksfavoriet zijn, maar met deze kleine aanpassingen wordt hij er toch net iets aantrekkelijker op.
Aan de achterzijde vinden we grotere uitlaten en een ietwat bijgetrokken bumper. Daarnaast is het M Sport pakket beschikbaar, die het allemaal naar EEN NOG STOERDER NIVEAU tilt. Twee nieuwe kleuren, Jucaro Beige and Sunset Orange, en zes nieuwe velgen in de maten 17, 18 en 19 inch, voltooien het plaatje.
Onder de motorkap verandert ook het een en ander. Zo verbeterde BMW hun motoren op verschillende punten, zodat ze minder gingen verbruiken. De Duitsers veranderden o.a. dingen aan de nokkenas, de kleppen, de turbo en gingen aan de slag met de koeling. Overigens krijgen alle diesels voortaan niet één, maar twee turbo’s. Tenslotte is de zeventraps Steptronic voor het eerst beschikbaar, naast de achttraps Steptronic en de handgeschakelde zesbak.
De BMW 2-serie Active Tourer en Gran Tourer zijn vanaf maar te bestellen. Hierbij heb je de keuze uit vier benzinemotoren, drie diesels en een plug-in hybride.
Onze @wouter liep de nieuwe 2-serie Active Tourer vanochtend in Brussel al tegen het lijf.
Ach… facelift…
Tegen de tijd dat ik hierin gevonden wordt, ben ik hopelijk oud en dood en zitten m’n wenkbrauwen vol botox.
@postzegel: ook als ik dood ben stap ik hier liever niet in.
@kennone: als je dood bent doe je helemaal niets meer.
Een M sportpakket op je 2 serie… Ben je zeker de coolste accountant op je kantoorpark!
@cloverleaf: Gewoon een kale 216d is de scheisse heb ik begrepen!
@fmgarcia: Dat zou ik eerder kopen dan eentje met een M-pakket. Dat vind ik echt om te huilen. ‘Staat zo lekker stoer, Nel’. ‘Zooooo, doe maar duur buurman, een echte BMW’.
Overigens doe ik wat neerbuigend, maar eigenlijk is dit de perfecte marketingstrategie van BMW geweest. Hoe je op basis van merkbeleving een MPV een uitstraling van een exclusieve auto kunt geven. Dáárom betalen mensen er ook voor :)
@granlusso: alle gekheid op een stokkie. Maar voor een chauffeursbedrijf kan een 2 serie wel top zijn. Veel ruimte, goed interieur en BMW uitstraling.
@cloverleaf: een Transorter ook
@cloverleaf: Ik kraak de auto an sich ook niet af hoor. Kijk naar het succes van de B-klasse.
@cloverleaf: Je bent toch gek als je dan geen Supurb of Passat aanschaft!
@cloverleaf: bmw uitstraling hahahahahahha. Het is om te janken, echt waar. Mensen proberen dit gedrocht nog goed te praten ook. Een f10 5-serie heeft uitstraling, dit is gewoon een ontzettend lelijk aquarium op wielen, dat is het.
@granlusso:
Precies, het zijn de ultieme slimme auto’s voor mensen met een gezin. Zelf ben ik van een BMW 3 touring overgestapt naar de Peugeot 5008 omdat BMW geen auto leverde waarin wij met onze kinderen pasten. Nu zou ik dus klant kunnen blijven bij BMW door in zo’n Granny Tourer te gaan rijden. Natuurlijk is het een gigantische verlogening van de merkwaarden, maar qua kwaliteitsbeleving en leuke aankleding van het interieur is het wel een BMW, en het is altijd beter dan een alternatief van bijvoorbeeld Peugeot of Ford, hoewel die nieuwe 5008 wel erg goed gelukt is, met name van binnen…
@stationcar: hoe groot zijn jouw kinderen?
@joostvis: oudste 7, jongste 0
@stationcar: ik heb een bmw verkoopadviseur horen zeggen dat ongeveer 60/70% van de kopers voorheen geen bmw reed. Dan praten we wel over een succes hoe lelijk de auto dan wel niet mag zijn.
@granlusso: Ja ik snap het trucje van bmw, maar zie totaal niet in waarom je dit zou kiezen ipv een 3 touring of een mpv uit Fr of Japan. Ik schrik me rot als ik zie wat je betaald voor een leuke 2 serie, maar ach alles voor de kids!
@fmgarcia:
In een 3 serie passen geen 3 kinderzitjes door de vorm van de bank.
Dus heb je 3 kleine kinderen, wat niet uitzonderlijk is, dan pas je niet in een 3 serie (touring). De stap naar een 5 serie is niet voor iedereen haalbaar dussssss…
Leuk kleurtje die oranje, komop jongens! Bestel nou gewoon! Zo erg is het allemaal echt niet
@gulli: Jawel, het is heel erg. Het is een van de grootste menselijke fouten zelfs. Massaslachtingen zijn erger, daar houdt het wel bij op…
Zijn voldoende mensen die niets om auto’s geven maar toch een BMW willen voor de kwaliteit of veiligheid. Nou prima toch.
Wat een futuristisch interieur. Klasse!
@romeoalfa: BMW is een aartsconservatief merk dat zich richt op rijkere senioren, daar hoort dus ook een degelijk niet al te flitsend dashboard bij.
@mashell: mijn opa reed altijd BMW, dus je hebt gelijk.
@mashell: vroeger was dit het domein van Mercedes, maar die hebben nu kennelijk zo’n aansprekend programma dat ze zowel jong als oud kunnen boeien. Wat is er toch met bmw mis gegaan, zeker nu de mannen uit Stuttgart ze qua verkopen ook al voorbij zijn.
Zo.. jeetje .. en nog steeds is het hélemaal Niks
Verreweg de leukste auto in zijn klasse!
@willeme: Ford S-Max says hello :)
Blijft lelijk maar wel een uitkomst voor veel gezinnen.
57% van de kopers van de 2 active en grand tourer hebben nog nooit eerder een BMW gereden. Dat heeft BMW niet slecht gedaan!
@mistermini: Precies! En in een vergrijzende westerse samenleving ziet BMW gewoon zijn kansen.
Ik zou er nu niet voor gaan maar als ik een jaartje of honderd ouder was…
heb er nu een paar verkocht en moet eerlijk toegeven dat het helemaal geen verkeerde auto is, tuurlijk het is geen ”echte” BMW maar de kwaliteit en het stuurgedrag is wel fijn, zelfs de 3 cilinder viel mij niks tegen, haalde gemakkelijk 200 en was trilvrij en relatief stil.
Mooie facelift en een M pakket…en nog is het driekeer niks.
Het M pakket was al beschikbaar vanaf de lancering… dat is echter de auteur en de meeste “kenners” hier helemaal ontgaan…
Lelijkste BMW ooit