• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Ferrari gaat het ‘rustig’ aan doen, broedt op PHEV en SUV

Auteur: willeme, gepost 16 november 2019 om 13:01 – 8 Reacties

Ferrari F8 Tributo

Stilte voor de storm.

Voor lange tijd viel Ferrari onder leiding van Luca di Montezomolo. De charismatische Italiaan had een visie voor Ferrari. Om te zorgen dat Ferrari winst maakte, maar ook exclusief bleef, werd er nadruk gelegd op het verkopen van zoveel mogelijk dure auto’s.

Dus zoveel mogelijk winst per auto. Dat kon men bereiken door enorm veel opties en speciale programma’s aan te bieden alwaar men in Maranello flinke marge op kon pakken. Wijlen Sergio Marchionne heeft er nooit een geheim van gemaakt dat er niets mis is met flink geld verdienen en dat de productie gerust opgeschroefd kon worden.

Ferrari SF-90 '19

Als resultaat daarvan heeft Ferrari aangekondigd om met maar liefst 15 nieuwe modellen te komen. Daarvan zijn er al vijf het afgelopen jaar geïntroduceerd, waaronder de SF-90 Stradale en de gloednieuwe Roma. Dat betekent dat er nog een aantal modellen bij moeten komen, maar Ferrari gaat het eerst even rustig aan doen. Dat meldt de commerciële baas bij Ferrari, Enroco Galliera aan het Britse Autocar.

Ferrari F8 Spider '19

Volgend jaar hoeven we dus niet al te veel te verwachten. Ferrari zal zijn handen vol hebben aan de productiestarts van de nieuwe modellen. Het echte vuurwerk staat gepland voor 2022, dan komt namelijk de Ferrari SUV op de markt. Daarbij is er nog meer goed nieuws, want Gallierra geeft aan dat er meer ‘verrassingseffecten’ zullen zijn bij de introducties. Behalve bij die SUV dan, daar praten ze al langer over. Maar het verrassingseffect was afgelopen week zeker aanwezig. Ondanks dat we wel geruchten voor een Portofino Coupé hadden opgevangen, was de Roma een complete verrassing. Het is de bedoeling dat Ferrari vaker op die manier modellen gaat lanceren.

Ferrari 812 GTS '19

Uiteraard moet Ferrari ook met zijn tijd meegaan en denken aan het lieve milieu. Niet dat men zoveel kilometers maakt met Ferrari’s (integendeel), maar ze tellen wel degelijk mee voor de uitstoot wetgeving. Bij de Roma is er vanaf het begin rekening mee gehouden dat er een plug-in hybride van gemaakt kan worden. Verwacht overigens geen Roma PHEV, maar dan zou het een afwijkend model worden. Bij de meeste Ferrari’s kiest Ferrari ervoor om elk model zijn eigen aandrijflijn mee te geven. Uitzondering is de GTC4Lusso, die met zowel V8 als V12 leverbaar is.

Ferrari Roma (Tipo F169) '19

Van onder naar boven, de Ferrari’s die dit jaar geïntroduceerd zijn:
Ferrari F8 Tributo ’19
Ferrari SF-90 ’19
Ferrari F8 Spider ’19
Ferrari 812 GTS ’19
Ferrari Roma ’19

Ook interessant!

  • Ferrari Roma vast in nauw straatje
  • DMC Ferrari Roma
    DMC Ferrari Roma is net dat tandje agressiever
  • Rijden in een nieuwe Ferrari doe je zo
    Rijden in een nieuwe Ferrari doe je zo
  • Nieuwe Ferrari kledinglijn
    Nieuwe Ferrari kledinglijn is speciaal voor kinderen

Nieuwste artikelen

  • Video: Automobilist schrikt zich het apezuur
  • Gespot – De enige echte Rimac op Nederlands kenteken
  • Ford maakt standaard onderdeel een betaalde optie (en met een goede reden)
  • Automerk maakt revven bewust onmogelijk in deze sportcoupé met verbrandingsmotor
FacebookTweetPinLinkedIn

enrico-galliera, Ferrari, Hybride, plug-in, roma, SF-90, SUV

Vorig bericht: « Scoor 1 van 330 speciaaltjes mét atmosferische V6
Volgend bericht: Autoblog advies: vlotte familie SUV voor 90k »

Lees Interacties

Reacties

  1. dunhozzie zegt

    16 november 2019 om 13:07

    Ik blijf aan de F type denken bij de Roma. En dat is geen straf, itt de gedachte aan de SUV

    Login om te reageren
    • rolov zegt

      16 november 2019 om 14:30

      @dunhozzie: ik aan een aston.

      Login om te reageren
      • rhellema zegt

        16 november 2019 om 20:44

        @rolov: alleen heeft Ferrari het wel veel eleganter op weten te lossen dan die foute tuningsbak uit Engeland.

        Login om te reageren
  2. maferick74 zegt

    16 november 2019 om 14:11

    Kom maar op met die pick up, drie wieler, zes wieler, a klasse en hot hatch

    Login om te reageren
  3. JamesBond007 zegt

    16 november 2019 om 14:24

    Als je die SF90 en die F8 ziet, dan besef je goed hoe mooi en tijdloos de 458 destijds is vormgegeven

    Login om te reageren
    • monaco zegt

      16 november 2019 om 15:32

      @jamesbond007: Omdat de SF op de 458 lijkt bedoel je?

      Login om te reageren
  4. 100octane zegt

    16 november 2019 om 16:18

    Die verboden liefdesvrucht vd F-type met de DB11 overgoten met een luxueuze Italiaanse interieursaus en Ferrari dynamics zou ik me wel gunnen. Lekker ding.

    Login om te reageren
  5. Shaw zegt

    17 november 2019 om 07:38

    Gecondoleerd, Ferrari. Een SUV. Vaarwel

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North