• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Ford ziet brood in heidense Mustang Coupe

Auteur: Loek, gepost 15 december 2019 om 10:04 – 13 Reacties

Ford Mustang EV


De Mach-E gaf inspiratie voor meer.

Er waren tijden dat bijna alles eenvoudiger was. Dat je bij een bepaald merk of een bepaalde typenaam gewoon wist wat je kon verwachten. Tegenwoordig kun je echter niks meer vertrouwen. Kijk maar naar Ford. Daar werd het al twijfelachtig ontvangen om de nieuwste compacte SUV de naam Puma mee te geven. Goed, de compacte sportwagen uit de vroege jaren ’00 die de naam Puma droeg was een eendagsvlieg, daarmee is het een leuke touch van Ford om dit feest der herkenning toe te passen. Mede dankzij het feit dat de Puma als een iets meer frisse en strak gelijnde (we proberen het woord coupé te omzeilen) crossover in de markt geplaatst wordt. We begrijpen het, maar voor de personen die nog hoop hadden op een compacte sportwagen als revival van de Puma, is het zonde.

Toen werd het nog twijfelachtiger. Een naam die juist totaal geen eendagsvlieg is, maar al sinds de jaren ’60 te vinden is op een dikke imagebuilder van Ford, is Mustang. Sterker nog: op Mustangs zijn welhaast geen Ford-logo’s te vinden. Nog steeds kun je bij Ford terecht voor deze heerlijke old school muscle car, wat heden ten dage steeds meer een geniale sportauto begint te worden. De kracht van de auto is dat eigenlijk alles rondom de motor gebouwd wordt. Zo valt een hoop aan de auto tegen, maar de 5.0 V8 (je kan hem ook met een EcoBoost of V6 krijgen, maar saai) is een magnifiek blok met dito sound. En doordat je niet naar het kwalitatief meest hoogstaande dashboard staart, kan de auto in landen waar de Klavertaks niet van toepassing is voor een appel en een ei verkocht worden. Dus, waar staat Mustang voor? Ongecompliceerd, old skool, verpakt in een tweedeurs coupé.

Mustang Mach-E

Het is marketingtechnisch dus een twijfelachtige zet om met de Mustang Mach-E te komen. Een vrij gecompliceerde, zeer toekomstige vierdeurs crossover. Alles waar de Mustang dus níet voor staat. Ook hier is het een slimme zet om een bekende naam te pakken, maar hier wordt niet eens gewacht totdat de Mustang zelf uitsterft. Sterker nog: ze worden parallel aan elkaar verkocht. De Mach-E heeft het in zich om een populaire EV te worden, maar die naam is gewoon een beetje jammer. Zo vinden ook Mustang-adepten.

Tegelijkertijd moet je realistisch blijven. Inkrimpen en je steentje bijdragen aan het milieuprobleem moet iedereen. Ook degene die het liefst lekker blijven blazen met een belachelijk grote V8. Houd ervan of niet, maar de Mach-E is dé manier om de naam Mustang anno 2019 bestaansrecht te geven als een futuristisch concept. Leuk, maar kan er dan niet iets blijven bestaan van de Mustang? Aangezien elektrisch een must is en de auto daarom bij uitstek gecompliceerd wordt, blijft er maar één optie over. Behoudt de mooie vormen en de tweedeurs lay-out en stop er een elektrische aandrijving in.

Ford lijkt dat idee niet uit te sluiten. Twee topmannen van Ford hebben ten tijde van de autoshow van Los Angeles gezegd dat een Mustang EV coupé geen slecht idee is. Het gaat niet volgend jaar en ook niet het jaar daarna gebeuren, maar in de toekomst is het een manier om het Mustang-label te bewaren. Aangezien één van de uitspraken werd gedaan door Bill Ford (en ja, dat is zijn naam, geen ‘Tim Apple-tafereel’), iemand die zelf niet stond te springen om de Mach-E als Mustang uit te brengen, mag je er vertrouwen in hebben dat Ford die V8 wil bewaren.

Ford maakt je in de war met deze Mustang EV

Ford onthulde op SEMA een Mustang die de EV-behandeling al kreeg. Samen met Webasto werd een Mustang Coupe voorzien van een elektromotor. Deze levert 900 pk en 1.350 Nm. Het bijzondere is dat de Mustang Lithium een handgeschakelde zesbak hebt. Say whuuut! Hoe de bak precies werkt, is een onderzoekje waard. Maar als een elektrische Mustang een tweedeurs coupé met ‘handbak’ wordt, wat wil je dan nog meer?

Ook interessant!

  • Ford laat de Mustang Mach-E naar benzine ruiken
  • Ford Mustang Mach-E is los in Nederland
  • Ford Mustang Mach-E nu ook als politieauto
    Ford Mustang Mach-E nu ook als politieauto
  • BREEK: Mustang Mach E galoppeert echte Mustang voorbij

Nieuwste artikelen

  • Video: Mijn knipperlicht staat aan, DUS ik kom
  • Porsche pakt de beste Carrera op de juiste wijze aan
  • Nee maar! Keert de leukste hot hatch terug?
  • De PORSCHE 997.2 Turbo Cabrio van Dick heeft het ALLEMAAL #MijnAuto
FacebookTweetPinLinkedIn

bill-ford, Elektrisch, Ford, mach-e, mustang

Vorig bericht: « “Afgefikte BMW X5 hybride was aangestoken”
Volgend bericht: Huh? Halo op straatauto’s in het verschiet »

Lees Interacties

Reacties

  1. brammetjedeb zegt

    15 december 2019 om 10:17

    Lekker doen. V8 geluid over de luidsprekers en gaan!

    Login om te reageren
  2. MaartenD zegt

    15 december 2019 om 10:49

    ?? ? ? ? ?

    Login om te reageren
  3. fanboy zegt

    15 december 2019 om 11:10

    Nou, zet maar alvast wat geld opzij voor een nieuwe versnellingsbak binnen 20.000km

    Login om te reageren
    • nissanfairladyz zegt

      15 december 2019 om 11:52

      @fanboy: Wat hebben die engineers gedacht. Een versnellingsbak op een EV. Het is in ieder geval niet beter qua power & efficiëntie. Snap misschien dat ze de ervaring willen nabootsen van een versnellingsbak, misschien met motor geluid. Maar geloof me. Niet veel mensen hebben oren naar dat soort onzin.

      Login om te reageren
      • porsche928 zegt

        15 december 2019 om 18:44

        @nissanfairladyz: Porsche heeft ook een versnellingsbak in de Taycan gestopt.

        Login om te reageren
  4. RiKe zegt

    15 december 2019 om 11:25

    Nee, de Mach-E is dat niet. De Mach-E is de zoveelste bluf-SUV die een populaire modelnaam ten grabbel gooit. Hadden ze de mustang zelf, in dezelfde chassis vorm elektrisch gemaakt dan had er minder weerstand geweest.

    Login om te reageren
  5. w0o0dy zegt

    15 december 2019 om 11:43

    Elektrische auto’s zijn in vergelijking met ice auto juist heel ongecompliceerd. Simpele techniek, volkomen lineaire kracht en weinig gewenning nodig qua rijden… Behalve dan de afwezigheid van versnellingen en herrie.

    Login om te reageren
  6. blackmilo zegt

    15 december 2019 om 12:49

    Ze hadden hem beter mach-O kunnen noemen

    Login om te reageren
  7. jpoers zegt

    15 december 2019 om 13:29

    Als deze dan niet bestraft door de overheid, richtprijs van 60-70.000? Dan zie ik m graag op de oprit verschijnen. Een heerlijk trillingsvrij kop en direct power heerlijk elektrisch rijden!

    Login om te reageren
    • RiKe zegt

      15 december 2019 om 13:35

      @jpoers: Alle auto’s worden hier afgestraft

      Login om te reageren
  8. kminne zegt

    15 december 2019 om 15:36

    Niets mis met een elektrische Mustang coupé, werkelijk alles mis met een 4-deurs SUV busje een Mustang noemen. Compleet van de pot gerukt die gasten van Ford. Daar gaan ze nog wel achter komen. #NOTaMUSTANG

    Login om te reageren
  9. caprio zegt

    15 december 2019 om 15:50

    ???? KLAVERTAX je hebt mijn weekend helemaal goed gemaakt en dat was al niet slecht met een nieuwe romance.

    Login om te reageren
  10. Dutchdriftking zegt

    16 december 2019 om 09:57

    Met handbak is wel geniaal hoor, maar dan kan je wel zonder koppeling uit stilstand wegrijden neem ik aan, of gaat de elektromotor ook stationair draaien?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North