• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Formule zitje De Vries bij fabrieksteam, eindelijk!

Auteur: willeme, gepost 27 september 2023 om 14:00 – 12 Reacties

Formule zitje Nyck de Vries

Eindelijk heeft Nyck de Vries een Formule zitje bij een fabrieksteam te pakken!

het is een understatement om te zeggen dat Nyck de Vries er een rampenseizoen op heeft zitten. Hij begon dit jaar bij AlphaTauri in de Formule 1 en die sessie was niet enorm succesvol. In tien races pakte hij nul punten en was hij nauwelijks sneller dan zijn teammaat. Nu moeten we erbij zeggen dat Yuki Tsunoda maar 3 puntjes had en ook de grootst mogelijk moeite had met die zeepkist van het team uit Faenza.

De Vries kreeg zijn congé en Ricciardo mocht een rentree maken. Wat De Vries ging doen, was eventjes niet bekend. Nu wilde de coureur waarschijnlijk even uit de schijnwerpers op vakantie kunnen gaan en vervolgens de mogelijkheden verkennen, zoals een nieuwe opleiding.

Formule zitje Nyck de Vries

Formule zitje Nyck de Vries

Nu heeft Nyck de Vries een stoeltje te pakken bij een fabrieksteam! Gefelicteerd! Hij gaat rijden voor het team van Mahindra Racing in de Formule E. Dat is op zijn minst een bijzondere keuze. Nyck de Vries is namelijk al Formule E-kampioen. Hij reed toen voor het beste team: Mercedes.

Mahindra is niet echt het beste team van het veld. Lucas di Grassi pakte vorig jaar een derde plaats in Mexico (de openingsrace van het seizoen 2022 / 2023) en af en toe pakte Lucas samen met Oliver Rowland wat puntjes voor Mahindra, 41 in totaal. Daarmee eindigde Mahindra vlak achter Nio en voor ABT Cupra (dat laatste was).

Prima beslissing

Is het nu een slechte beslissing van Nyck? Nee, zeker niet. Mahindra is een gigantisch groot automerk (niet in Nederland) en zal Nyck absoluut goed betalen. Sowieso kan Nyck wel wat eisen, want hij is kampioen in deze klasse geweest. Hij zou het team dus bij de hand kunnen nemen.

Formule zitje Nyck de Vries
Formule zitje Nyck de Vries

Daarnaast is het operationeel ook een slimme keuze. Formule E begint pas laat in het jaar en stopt in het voorjaar. Dus dat betekent dat Nyck alsnog alle ruimte heeft voor andere raceklasses. Ondanks dat het in de Formule 1 niet helemaal gelukt is, is Nyck alsnog beter dan 99,5% van de coureurs. Dus onder de F1 is de Fries alsnog een enorme aanwinst voor elk team met serieuze aspiraties.

Nyck de Vries zal dit seizoen samen met Edoarda Mortara gaan rijden.

Ook interessant!

  • Nyck de Vries laat nu écht van zich horen
  • 'Nyck de Vries heeft getekend bij AlphaTauri'
    'Nyck de Vries heeft getekend bij AlphaTauri'
  • Officieel: het startnummer van Nyck de Vries!
  • Dit is de nieuwe helm van Nyck de Vries

Nieuwste artikelen

  • Zomerse autozaken: kan je eigenlijk swirl marks verwijderen?
  • Gespot – Mag een 300SL zo parkeren?
  • Vanaf wanneer zijn elektrische auto’s schoner dan een ICE?
  • Video: Invoegen als een bejaarde
FacebookTweetPinLinkedIn

Formule E, mahindra, Nyck de Vries, Racing

Vorig bericht: « Alfa Romeo 4E Spider gaat MG Cyberster pesten
Volgend bericht: Hete Cupra Born komt eraan plus ‘Ibiza Cupra’ »

Lees Interacties

Reacties

  1. Edge zegt

    27 september 2023 om 14:24

    Mahindra is wel echt een achterhoede team in de Formule E, dus ik denk niet dat we Nyck vaak op pole of het podium gaan zien. Maar gezien de omstandigheden is het een prima stap voor Nyck. Hij schijnt ook bij Toyota in het WEC te gaan racen, en zoveel Formule E teams die oké zijn met een coureur die rondes overslaat zijn er niet.

    Login om te reageren
    • Loek zegt

      27 september 2023 om 15:18

      @Edge: is het niet zo dat in de Formule E alle auto’s op min of meer dezelfde basis gebouwd zijn en het veel meer uit maakt wat de coureur eruit haalt? (heb ik ooit begrepen maar nooit perse onderzoek naar gedaan).
      Dan zou je juist met Nyck de Vries een heel goede hebben.

      Login om te reageren
  2. Dutchdriftking zegt

    27 september 2023 om 14:29

    Nog even snel zakken vullen en dan met pensioen. Ik snap hen wel.

    Login om te reageren
  3. MaartenD zegt

    27 september 2023 om 14:42

    Ik vind een zitje in het hypercar project van Toyota interessanter dan een zitje in een achterhoede team van de Formule Accu…

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      27 september 2023 om 15:09

      @maarten020: het één hoeft het ander niet uit te sluiten, zoals we vemelden in de tekst. Formule is een van de weinige klasses die in de winter wordt gehouden. Dus Nyck kan prima in de zomer nog andere projecten doen. En achterhoede team of niet: Mahindra is een enorm groot merk dat al lang in de Formule E actief is. Dus wellicht is het niet een sportieve uitdaging, maar kan Nyck in een paar maanden wel lekker wat verdienen. En daar is helemaal niets mis mee, toch? ;-)

      Login om te reageren
  4. pomoek zegt

    27 september 2023 om 14:45

    Hoe is het met de studie Nyck?

    Login om te reageren
    • rollingstoned zegt

      27 september 2023 om 15:32

      Dat 2 daagse cursusje zal ie inmiddels wel hebben afgerond ;-)

      Login om te reageren
    • MaartenD zegt

      27 september 2023 om 16:12

      Die heeft net als die tuinkabouter Wesley een cursus gekocht. Heeft verder weinig met de reguliere Harvard opleiding te maken

      Login om te reageren
  5. Fruitcake zegt

    27 september 2023 om 15:52

    Hopelijk hebben ze genoeg reserveonderdelen

    Login om te reageren
  6. str8six zegt

    27 september 2023 om 16:26

    Tja, weer terug bij af..

    Login om te reageren
  7. W115 zegt

    27 september 2023 om 18:23

    Zijn teamgenoot heeft wel een erg kleine kop.

    Login om te reageren
  8. Towel986 zegt

    27 september 2023 om 22:32

    Misschien is het een beetje appels met peren vergelijken maar ik moet denken aan Christian Albers na zijn geplofte F1 carrière. Zijn rentree in het/de DTM was ook in een achterhoede team en daar was hij nog geen schim van z’n laatste jaren bij Mercedes.

    In ‘03 en ‘04 was DTM echt dik en gaaf met hem vooraan. En toen maar hopen dat hij via z’n connecties bij Mercedes een stoeltje bij McLaren kon bemachtigen.. haha!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North