• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Frénésie: Renault wil motoren bevriezen tot 2021

Auteur: jaapiyo, gepost 29 maart 2018 om 14:20 – 14 Reacties

Max-Verstappen


Logisch, want ze hebben momenteel de sterk…Wait…What!?!

De kansen van Max Verstappen om de jongste F1 wereldkampioen ooit te worden hebben vandaag gevoelsmatig weer een knauw gekregen. Momenteel is Sebastian Vettel nog altijd de man die dit record in handen heeft. De Duitser was 23 jaar en 134 dagen oud toen hij zijn eerste titel pakte in 2010. Max wordt in september 21, dus hij heeft nog tot en met 2021 om het kunstje te flikken.

Nu de Honda-motor toch weer niet zo goed blijkt te zijn dan gehoopt, zou het helpen voor Max als Renault eindelijk eens wat extra pk’s uit die motor peurt. Max staat nog tot en met 2020 onder contract bij Red Bull Racing, dat al jaren klaagt over het gebrek aan Franse pk’s, maar behalve Honda op korte termijn geen reële andere opties lijkt te hebben qua motor.

Hoewel Renault Sport chef Cyril Abiteboul in het verleden nog positieve uitspraken deed over de ontwikkeling van de Renault-motor, wordt daar vandaag koud water op gegooid. Sterker nog: die gekke Fransoos stelt voor dat de motoren in 2019 en 2020 helemaal niet meer doorontwikkeld mogen worden. Jawel, Cyril lobbyt voor een nieuwe engine freeze. Ce type est fou!

De reden die Abiteboul hiervoor aangeeft is dat Renault, met het oog op de nieuwe motorenformule van 2021, anders twee motoren tegelijkertijd moet ontwikkelen. Dat zou teveel geld kosten. Tevens zouden eventuele nieuwe toetreders in de sport een voordeel hebben: zij kunnen zich immers puur focussen op het ontwikkelen van een motor voor het nieuwe reglement.

Maar, hoe dan? Het nieuwe motorenreglement borduurt (helaas) namelijk voort op het huidige. De geblazen V6 met kneuzengeluid blijft, alleen de ingewikkelde elektronische goodies eromheen worden flink vereenvoudigd. De MGU-H verdwijnt van het toneel. Maar is dat nou zo’n grote verandering? Het is niet alsof de atmosferische V-veels terugkeren. Enfin, volgens Cyril zijn de nieuwe motoren dus echt heel wat anders.

Maar is dat wel het echte verhaal? Vanuit het kamp Red Bull hebben ze namelijk al gereageerd op het voorstel. Je zou verwachten dat dat met de nodige hoon en boze woorden is gebeurd, maar niets is minder waar. Helmut Marko ziet wel wat in een engine freeze. Vindt hij het dan een goed idee om nog drie seizoenen achter Mercedes aan te hobbelen? Natuurlijk niet! Hier komt de aap namelijk uit de mouw: als onderdeel van de engine freeze zou de FIA ervoor moeten zorgen dat er niet meer dan drie procent verschil zit in de hoeveelheid power die de motoren leveren. Juist ja. Het is dus gewoon het zoveelste opzetje om het voordeel van Mercedes (en in mindere mate Ferrari) af te snoepen door middel van regelgeving…

Ook interessant!

  • Peuchère! Haalt Red Bull Cyril Abiteboul binnen?
  • Blijft Max Verstappen de rest van zijn carrière bij Red Bull?
  • Nieuwe helm van Max Verstappen voor de GP van België
    Red Bull overweegt nóg meer straf voor Max in Rusland
  • Max laat zich van zijn beste kant zien in Qatar
    Max laat zich van zijn beste kant zien in Qatar

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

cyril-abiteboul, Formule 1, Helmut Marko, Max Verstappen, motor, Red Bull Racing, Renault

Vorig bericht: « Volkswagen strooit met flappen om diesels te verkopen
Volgend bericht: Gestrande vrouw blijft nodeloos 10 dagen in auto zitten »

Lees Interacties

Reacties

  1. ikschrijfookoverautos zegt

    29 maart 2018 om 14:26

    I’ll leave this here..
    https://twitter.com/EliGP/status/979284615063113729

    Login om te reageren
  2. loewie1984 zegt

    29 maart 2018 om 14:30

    Wist je dat het verschil tussen Incompetent in het Nederlands en het Frans, slechts de apostrof e is op de eerste e. Incompétent en dat ik dat gezeik van die stomme stokbroodvreters helemaal beu ben. Hoor het Max nog zeggen na de contractonderhandelingen van RedBull eind vorig jaar. “We weten wat komen gaat, vertrouwen in de toekomst dat we competitief kunnen zijn” “C’est no, c’est de la merde”

    Login om te reageren
  3. berlinetta zegt

    29 maart 2018 om 14:40

    Ik stel voor dat de FIA puntenaftrek invoert voor teams die alleen maar zeiken. Dan staan Red Bull en Renault steevast onderaan het constructeurskampioenschap.

    Login om te reageren
    • dawwg zegt

      30 maart 2018 om 18:21

      @berlinetta: Nog altijd boven Ferrari hoor …

      Login om te reageren
  4. E34M5Touring zegt

    29 maart 2018 om 14:56

    https://goo.gl/images/uCRmjB

    Boehoe

    Login om te reageren
    • duckmefaddy zegt

      29 maart 2018 om 15:48

      @E34M5Touring: waarom zou je gaan masterberen?

      Login om te reageren
      • duckmefaddy zegt

        29 maart 2018 om 15:49

        @duckmefaddy: masturberen* geen eindbaas beren

        Login om te reageren
  5. rijnounsdoor zegt

    29 maart 2018 om 15:36

    Als ze die motoren bevriezen, dan zit t met de koeling wel goed!

    Login om te reageren
  6. barry355gtb zegt

    29 maart 2018 om 17:44

    Alsof Mercedes hierin akkoord gaat , dacht het niet. Dit is weer een nieuwe opzetje om het eigen falende motoren ontwikkeling te verdoezelen. Jammer dat Max en zijn management zo goedgelovig in de Renault preek getrapt zijn.

    Login om te reageren
    • 2wheeler zegt

      29 maart 2018 om 19:18

      @barry355gtb: die zogenaamde preek zal ongetwijfeld in goed overleg met RBR zijn geweest.

      Login om te reageren
      • barry355gtb zegt

        30 maart 2018 om 19:26

        @2wheeler: dat zal best, echter had RBR er ook wel enorm veel belang in een voor RBR positieve reaktie.

        Login om te reageren
    • dirkv zegt

      29 maart 2018 om 23:44

      @barry355gtb: Wat hadden Max en zijn management volgens jou moeten doen dan?

      Login om te reageren
      • barry355gtb zegt

        30 maart 2018 om 19:23

        @dirkv: andere opties onderzoeken en zeker weten dat die er waren

        Login om te reageren
  7. supertjeduc zegt

    30 maart 2018 om 11:57

    Misschien kijken we er heel anders tegen aan de volgende race
    Zoveel sneller was Ferrari en Mercedes niet in de vorige race
    Ricardo was sneller als Räikkönen , en Hamilton moest van het gas af om zijn blokkie te sparen

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North