• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Furchtbar! Tesla fabriek in Duitsland ontbeert likje verf

Auteur: jaapiyo, gepost 8 november 2020 om 17:02 – 19 Reacties

Tesla fabriek verf

Het zal toch niet weer de verf zijn die Tesla ook in Duitsland opbreekt?

Terwijl Toyota’s CEO Akio Toyoda Tesla keihard uitlacht omdat het Amerikaanse merk in zijn ogen gruwelijk overgewaardeerd wordt, werkt Tesla ondertussen hard door aan nieuwe fabrieken. Eentje daarvan komt in Duitsland te staan en moet, als alles goed gaat, in de vroege zomer van 2021 splinternieuwe Tesla’s gaan uitbraken. Het is zowel voor Tesla als voor Duitsland natuurlijk ook een kwestie van prestige om dit realiteit te laten worden.

Merkel

Elon Musk is dan ook al met open armen ontvangen door verschillende politici, inclusief Bundeskansler Angela Merkel herself. Dat neemt echter niet weg dat er wel degelijk ook weerstand bestaat tegen de komst van Tesla’s fabriek in Duitsland. En omdat Duitsland allerlei wetten en regeltjes kent, hebben de criticasters in ieder geval in theorie een poot om op te staan.

Tesla en verf

Musk is echter niet vies van wat risico en heeft besloten de bouw van de fabriek toch gewoon door te zetten met gedeeltelijke vergunningen. Automobilwoche bericht dat deze boude strategie nu tegen praktische obstakels aanloopt. Tesla wil namelijk nog meer bomen kappen, maar dat mag niet. Tevens had de bouw van de verfstraat al begonnen moeten zijn in oktober, maar ook dat plan is tegen wettelijke barrières aangelopen. Een pregnant puntje, daar Tesla vaak terecht onder vuur ligt vanwege de matige lakkwaliteit van haar auto’s.

Musk heeft al beterschap beloofd. Fans van het merk op fora hoopten dat de fabriek in Duitsland zou zorgen voor een ‘Duitse kwaliteit van de lak’. Toch mooi dat ook de fansla’s daar nog zoveel vertrouwen in hebben, zelfs na de Mercedessen van circa 1995 tot 2005. Oh snap, burnnnnnn!

Ambtenaren

Enfin, vooralsnog hopen lokale ambtenaren en Tesla dat deze tegenslagen geen blijvende vertraging voor de bouw van de fabriek opleveren. En met zoveel politieke steun vanaf hoog niveau, krijgen ze wellicht ook wel gelijk. Het Europese pluche is ook in Europa immers ernstig verweven met het zakenleven dezer dagen. We gaan het zien. Denk jij dat er Europese Tesla’s naar ons toekomen deze zomer?

Ook interessant!

  • Productiestart Duitse Tesla Gigafactory uitgesteld
  • Tesla krijgt subsidie
    Tesla krijgt subsidie van € 1.100.000.000 van Duitsland
  • Musk geeft Duitsland de schuld
    Musk geeft Duitsland de schuld van vertraging
  • Linkse heethoofden stichten brand bij Duitse Tesla-fabriek

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

duitsland, fabriek, Tesla, verf

Vorig bericht: « Jenson Button steekt Max Verstappen veer in achterwerk
Volgend bericht: Deze BMW op Marktplaats is een satansap verbrander met 518 pk »

Lees Interacties

Reacties

  1. 205zonderdak zegt

    8 november 2020 om 17:38

    Tesla komt niet goed uit de verf omdat het niet goed in de verf komt.

    Login om te reageren
  2. Robert zegt

    8 november 2020 om 18:16

    Dat de periode 1995-2005 nou niet direct bekend staat als de periode waarin auto’s zo geweldig roestbestendig waren ligt niet alleen aan de boekhouders van Mercedes, hoor. Bijna elk merk had er last van, om meerdere redenen; zo ging men in die tijd over naar lak op waterbasis, en de eerste generaties waren gewoonweg nog niet zo goed (en bijv. zo ook kleurvast) als de alkyde lakken. Daarnaast begon men (o.a. onder druk van overheden en milieurichtlijnen) ook steeds vaker gerecycled staal te gebruiken, met meer schroot er in. Dat resulteerde ook in ‘roest van binnenuit’, waar je dat soms niet verwachtte.

    Het wordt trouwens wel interessant om te zien of de ‘Duitse’ Tesla’s straks beter in elkaar zijn gezet dan de Amerikaanse. Er zijn bij andere merken genoeg voorbeelden te vinden van op papier identiek modellen die op twee of meer productielijnen in verschillende landen werden gebouwd, waar onder de streep toch behoorlijke kwaliteitsverschillen waarneembaar bleken.

    Login om te reageren
    • Dieseltor zegt

      9 november 2020 om 11:55

      @RRRobert: Mooie nuance. Het leeuwendeel van de ‘autokenners’ weet de roestperiode te benoemen, maar niet wat de oorzaak daarvan is.

      Login om te reageren
    • fanboy zegt

      10 november 2020 om 09:16

      @RRRobert: Tja maar bij Mercedes was het wel extra pijnlijk. Een S klasse die kon roesten. En iedere Mercedes bus had last vannroest bij de deuren.
      Het was echt slecht.
      Toyota had juist een hele slag gemaakt en produceerde juist betere kwaliteit (in tgenestelling tot jaren 80)

      Login om te reageren
      • Robert zegt

        10 november 2020 om 13:09

        @fanboy: klopt. Het leidde soms tot bizarre constateringen. Zo nam ik ooit de Golf 2 over van mijn ouders en kochten zij er een van de derde generatie. Na drie of vier jaar had die van hun al roestblazen midden op het plaatwerk (gelukkig wel onder garantie verholpen), waar de body van die oude auto geen spatje roest had na tien jaar en drie ton op de teller.

        En het typische was, het was geen steenslag of parkeerschade of zo, nee, geleidelijk groeiden er gewoon bloemkolen in de lak.

        Login om te reageren
  3. flutterby zegt

    8 november 2020 om 18:35

    Ik wil helemaal geen lak op mijn Cybertruck.

    Login om te reageren
  4. moveyourmind zegt

    8 november 2020 om 18:36

    De fanboys kunnen vanaf nu in elk geval niet meer beweren dat Jaapiyo Tesla altijd afschildert als een bedrijf dat overal lak aan heeft…

    Login om te reageren
    • jaapiyo zegt

      8 november 2020 om 19:37

      Waarvan akte.

      Login om te reageren
  5. frank2b zegt

    8 november 2020 om 20:16

    Wordt Wolfsburg het Detroit van Europa?

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      9 november 2020 om 06:46

      @frank2b: is het niet al lang net zo troosteloos?

      Login om te reageren
  6. mark383 zegt

    8 november 2020 om 20:36

    Maar wat is nu concreet het probleem? Dat er meer bomen gekapt moeten worden voor de spuitstraat? Hoeveel bomen zijn dat en wat is juridisch gezien de verwachting? Het artikel had deze vragen wel mogen beantwoorden, nu weet ik nog niks…

    Login om te reageren
    • j05b zegt

      8 november 2020 om 21:31

      Tja het is natuurlijk sensatie merk Tesla. Dus schrijven we maar wat content ook al gaat het eigenlijk nergens over. Goed voor de vieuws.

      Login om te reageren
  7. vacano zegt

    8 november 2020 om 23:46

    Tesla ; it looks great, it drive good but its a peace of shit with a fantastic marketing.
    ♥️ Toyota ? Tesla

    Login om te reageren
    • Robin zegt

      9 november 2020 om 00:24

      Grappige is dat Tesla geen marketing doet ?

      Login om te reageren
      • flutterby zegt

        9 november 2020 om 09:21

        @Robin: zeker wel, ze spenderen er alleen geen geld aan.

        Login om te reageren
  8. pjoes zegt

    9 november 2020 om 01:49

    Tesla fans doen ‘self-made marketing’ er gratis bij voor hun ‘subsidie-merkje’?

    Login om te reageren
  9. superfunky zegt

    9 november 2020 om 07:57

    Het antwoord op de vraag:
    “Denk jij dat er Europese Tesla’s naar ons toekomen deze zomer?”

    Er is een 75% kans dat de fabriek helemaal nooit open gaat en Elon gaat de problemen met regeltjes aangrijpen als het excuus daarvoor.
    Is ook geen reden voor aangezien de capaciteit in Shanghai ruim voldoende is om de onder druk staande vraag in Europa te bedienen. Je kunt wel weer tegen de stroom in willen gaan roeien, maar met allerlei fabrikanten die juist de andere kant op bewegen, is dat waarschijnlijk wel de beste strategie als je ooit eens winst wil gaan maken.

    Oh nee, wacht ff, dat was helemaal niet de strategie. De strategie is zoveel aandeelhouderskapitaal ophalen en dat verbranden aan niet renderende investeringen en dat kleine beetje geld dat je operationeel overhoudt doordat je credits verkoopt, gebruiken om de prijzen te verlagen zodat die lieve klantjes hun rijdende batterij voor minder kunnen kopen. Volslagen bizar business model en nog veel maffer dat hele volksstammen staan te applaudisseren dat hun pensioengeld met open ogen in dit gapend gat wordt gestort.

    Login om te reageren
    • quincy zegt

      9 november 2020 om 08:52

      Waarvan akte!

      Login om te reageren
    • flutterby zegt

      9 november 2020 om 09:29

      @superfunky: hoe kom je erbij dat de vraag in Europa onder druk staat? Fiat, Honda en zelfs Volkswagen kan in Europa niet genoeg EVs leveren om aan de wetgeving te voldoen.

      In de tussentijd richt Tesla zich op de continenten waar hun fabrieken staan zodat hun klanten betalen voordat de betaaltermijn van de leveranciers verlopen is.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North