• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Gaat Volkswagen een T-Roc GTE maken?

Auteur: hayte, gepost 10 april 2020 om 19:07 – 12 Reacties

Volkswagen T-Roc R

Voor wie de T-Roc R net iets te heet is, zou een T-Roc GTE ideaal zijn.

De ‘basis’-T-Roc, de T-Roc R, de T-Roc Cabrio… De Volkswagen T-Roc is al in aardig wat smaakjes te krijgen. Misschien komt daar binnenkort nóg een smaakje bij. In een persgesprek met onder meer Auto Express, hintte Volkswagen elektrificatie-topman Kai Philipp daar namelijk op. Toen hem werd gevraagd naar een performance plug-inhybride T-Roc, zei Philipp dat het MQB-platform daar ‘de mogelijkheden voor zou bieden’. Geen keiharde nee, dus.

Later in het gesprek was hij echter nog een tikkeltje duidelijker. Zo’n T-Roc GTE heeft op dit moment geen prioriteit voor Volkswagen. Ze willen eerst focussen op de Tiguan, kennelijk een van de bestverkopende SUV’s op de markt. Maar na de Tiguan GTE dus misschien een T-Roc GTE? Die deur is zeker nog niet dicht.

Mocht Volkswagen inderdaad zo’n milde T-Roc gaan maken, dan zal deze hoogstwaarschijnlijk dezelfde accu’s krijgen als de andere PHEV’s van het merk, waar we eerder al over schreven. Dit komt neer op een 13 kWh-accupakket waarmee een WLTP-actieradius van 56 kilometer mogelijk is. Dat laatste getal is overigens gebaseerd op de Passat, neem maar aan dat dit cijfer lager zal liggen bij een crossover. Dan nog moet een actieradius van zo’n 40 kilometer haalbaar zijn, vermoeden wij.

In het geval van de nieuwe Golf GTE is de verbrandingsmotor een 1,4 liter-viercilinder, ga er maar vanuit dat dit bij de T-Roc GTE hetzelfde zal zijn. Daarmee produceert de Golf 245 pk en 400 Nm aan koppel. Leuke getallen dus, ook in de T-Roc GTE. Ter vergelijking: de T-Roc R produceert 300 pk. Het leukste aan een PHEV is echter de mindere CO2-uitstoot en dus een lagere BPM. De T-Roc GTE zal dus een betere bang for buck geven dan de T-Roc R. Maar of deze ook leuk gaat zijn? Only time can tell…

Ook interessant!

  • Volkswagen T-Roc facelift
    Volkswagen T-Roc facelift doet mee met LED lichtshow
  • De Volkswagen T-Roc cabrio is een belachelijk succes
  • Volkswagen accu
    Waarom Volkswagen zes (6!) fabrieken bij gaat bouwen
  • Volkswagen Tiguan (2021) rijtest
    Volkswagen Tiguan (2021) rijtest

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

gte, Hybride, phev, plug-in, t-roc, t-roc-r, Volkswagen

Vorig bericht: « Hoge Raad: Kentekenparkeren is inbreuk op privacy
Volgend bericht: In dit horloge zit een W16-motor uit een Bugatti »

Lees Interacties

Reacties

  1. 87sandyd zegt

    10 april 2020 om 19:41

    Ik snap niet dat het al zolang duurt voordat er een tiguan gte komt. Die had er allang moeten zijn.

    En de t-roc gte zal er ook wel komen. Het is gewoon een opgehoogde golf, en dat willen mensen. En een phev willen mensen oom. Zou dus logisch zijn

    Login om te reageren
    • alcantara zegt

      10 april 2020 om 19:50

      Hoezo willen mensen dat? Hoge auto is juist ruk voor het zwaartepunt dat je juist laag wilt hebben in de bocht.

      Login om te reageren
      • lecomte zegt

        10 april 2020 om 19:58

        @alcantara: Dus iedereen wilt altijd zo snel mogelijk door een bocht?

        Login om te reageren
        • kennone zegt

          11 april 2020 om 08:34

          @lecomte: in iedergeval fatsoenlijk door een bocht

          Login om te reageren
      • mashell zegt

        10 april 2020 om 20:29

        Dat helpt een zware accu weer heel aardig te corrigeren.

        Login om te reageren
      • Ot92 zegt

        10 april 2020 om 20:45

        @alcantara het meerendeel van de mensen rijd niet hard en al helemaal niet in een bocht. Die zitten liever hoog in de auto en hebben een gunstig verbruik zodat ze voor relatief weinig geld op en neer naar het werk kunnen.

        Login om te reageren
        • GH zegt

          11 april 2020 om 09:54

          @ot92: maar als zij een gunstig verbruik wensen, waarom kiezen deze mensen dan voor een ongunstige hoge auto. Deze twee aspecten staan eigenlijk haaks op elkaar. Het Lamborghini Urus-idee vind ik dan ook echt verschrikkelijk.

          Login om te reageren
      • meetsysteem zegt

        10 april 2020 om 22:54

        Grappig: lage autos van nu zijn behoorlijk hoger dan vroeger, midden jaren 70 was een Ford Granada 1,36 m. hoog, een Opel Rekord net geen 1,40. Een Focus anno nu 1m45, een Octavia of E-klasse 1,46m. De T-roc is 1,57 en erg laag vergeleken bij de eerste generaties (nep) terreinwagens

        Login om te reageren
  2. prop zegt

    10 april 2020 om 19:42

    Beide komen begin volgend jaar. Net als voor de Q3 en Q2 facelift

    Login om te reageren
  3. grasvreter zegt

    10 april 2020 om 20:20

    Ik vind de T-roc 1 van de lelijkste nieuwe auto’s die je kan kopen. Echt verschrikkelijk. Die achterkant, gewoon de vorm en de lampen zijn al lelijk, en dan links en rechts op de bumper. Oja doe daat nog een zwart plastic vlakje (????). En daaronder, oja, we hebben nog ruimte, doe aan beide kanten een chroom vlakje zodat het van een flinke afstand net is alsof er een uitlaat zit. Okay, de bmw x6 is nog lelijker, maar daar is alles dan mee gezegd.

    En dat terwijl ik de tiguan, die al wat jaartjes mee gaat, in mijn ogen de mooiste in zijn segment is. Die is echt heel straks maar niet te gestyled. Hoe ze de T-roc, en daarna de t-cross zo hebben kunnen verpesten is best knap.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      10 april 2020 om 20:31

      Van buiten vind ik de T-roc juist de best gelukte VW van allemaal. Maar het interieur, wie heeft bedacht dat het een goede idee was daar een Polo interieur in te zetten maar dan uitgevoerd met goedkope plastics die zelfs Seat afgekeurd had?

      Login om te reageren
  4. a_buis zegt

    11 april 2020 om 08:14

    Hoezo is een Gte een “milde” uitvoering? Is altijd stuk sneller dan een normale 1.5 etc. Weird.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North